سایر خودروهای آسیایی

مهاراجه جویای نام! بررسی ماهیندرا KUV100

من از زمانی که ماهیندرا KUV100 را دیدم شیفته‌اش شدم. چرا؟ چون این خودرو تلاش داشته تا خود را به عنوان یک کراس اوور کوچک قابل‌ابتیاع و عجیب معرفی نماید. این خودرو اساساً مختص بازار هند است اما ماهیندرا تصمیم گرفت تا آن را در بازار آفریقای جنوبی نیز امتحان کند.

Mahindra KUV100 K6+ D75
Mahindra KUV100 K6+ D75
KUV100 یک کراس اوور ساب کامپکت است که در دو نسخه‌ی ۳ سیلندر بنزینی و توربودیزل در دسترس است و با خودروهایی چون تویوتا Etios Cross رقابت می‌کند. آنچه که این خودرو را متفاوت می‌سازد، قابلیت سفارش با پیشرانه‌ی توربو دیزل است. KUV100 طراحی خارجی و داخلی منحصربه‌فردی دارد و فضای داخلی آن همانند کراس اوورها است. تجهیزات استاندارد آن نیز خوب و قابل‌قبول است.

Mahindra KUV100 K6+ D75
Mahindra KUV100 K6+ D75
نمای خارجی
استایل خودرو سؤال‌برانگیز است و برخی موارد همچون رینگ‌های کوچک ۱۴ اینچی جای گله و شکایت دارند. طراحی خودرو کاملاً عملکردی است، هرچند که خودرو به لایه‌های ضد خراش در اطراف رکاب‌ها، سپرها و قوس چرخ‌ها مجهز شده است.به لطف اَورهنگ های کوتاه و فاصله‌ی ۱۷۰ میلی‌متری از سطح زمین، شاهد زوایای ورود و خروج بزرگی در این خودروی کوچک هستیم. باربند سقف نیز به‌صورت استاندارد نصب شده است.

Mahindra KUV100 K6+ D75
چراغ‌های جلو و عقب بزرگ و باابهت هستند و اگر می‌خواهید که KUV100 شما خشن‌تر از این به نظر برسد، می‌توانید این خودرو را با مجموعه‌ای از پله‌های جانبی، باربند مخصوص دوچرخه و کف‌پوش‌های مقاوم سفارش دهید.

Mahindra KUV100 K6+ D75
نمای داخلی
کابین KUV100 خصوصاً برای راننده عجیب‌وغریب است. کنسول مرکزی وجود ندارد و دست دنده در نزدیکی غربیلک فرمان جاسازی شده که باعث ایجاد حس خودروهای تجاری شده است. تریم خودرو به لطف جزئیات پیانو بلک بکار رفته و استفاده از پوشش‌های خاکستری راضی‌کننده بوده و دکمه‌های استفاده شده برای سیستم صوتی و سیستم تهویه نیز خوب هستند.

Mahindra KUV100 K6+ D75
در نگاه اول، فضاسازی کابین خوب صورت گرفته است خصوصاً در رابطه با فضای سر؛ اما فضای پای عقب و فضای صندوق به‌طور شگفت‌انگیزی کم هستند. این حقیقت که صندلی‌ها در موقعیت کمی بالاتر قرار گرفته‌اند باعث ایجاد حس موردعلاقه‌ی ما نمی‌شود اما اکثر سرنشینان با این وجود احساس تنگی و خفگی نخواهند داشت. بخش اعظم موضوع به خاطر این حقیقت است که تونل گیربکسی در خودرو وجود ندارد تا فضای داخلی را اشغال کند و این برای خودرویی با فاصله‌ی کوتاه بین محورها، تفاوتی قابل‌توجه ایجاد می‌کند.

Mahindra KUV100 K6+ D75
به دلیل قوانین ایمنی آفریقای جنوبی، ما نتوانستیم از صندلی نیمکتی جلو استفاده کنیم. فکر می‌کنم که این نوع صندلی می‌توانست نوعی تبلیغات برای ماهیندرا به شمار بیاید. خوشبختانه بجای این صندلی فضاهایی برای قرار دادن اشیا در نظر گرفته شده است هرچند که هیچ پوشش و کاوری روی آن‌ها وجود ندارد.

تجهیزات
تریم K6+ مدلی سطح میانی است اما با این وجود سخاوت زیادی را به خرج می‌دهد. سیستم صوتی با ۶ بلندگو به همراه بلوتوث، غربیلک فرمان چندعملکردی و جعبه‌ی خنک شونده بخشی از تجهیزات خودرو هستند. تجهیزات ایمنی KUV100 نیز عبارت‌اند از ABD،EBD،CBC(کنترل ترمز پیچ) و ایموبولایزر دیجیتال.

قوای محرکه
نیروبخش این خودروی ۱۱۵۵ کیلویی یک پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربودیزل است که ۷۷ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتون متر گشتاور را از طریق گیربکس ۵ سرعته ی دستی به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. ماهیندرا ادعا می‌کند که این کراس اوور کوچک در هر صد کیلومتر به‌طور متوسط ۴.۴ لیتر سوخت می‌سوزاند. ادعایی که اندازه‌گیری آن با توجه به نبود سیستم محاسبه‌ی مصرف سوخت متوسط در داشبورد سخت به نظر می‌آید.

Mahindra KUV100
سواری
اولین نکته‌ای که درباره‌ی تجربه‌ی رانندگی با ماهیندرا KUV100 به چشم می‌خورد، موقعیت دسته‌دنده و تفاوتی است که این موضوع ایجاد می‌کند. اگرچه که نمای دسته‌دنده نسبتاً خشن و زمخت است اما تعویض‌های گیربکس نرم و روان است. فاصله‌ی بین دسته‌دنده و فرمان کم بوده و این باعث ایجاد تجربه‌ی رانندگی لذت‌بخش‌تری می‌شود خصوصاً که پیشرانه‌ی توربودیزل قوی خودرو شما را همراهی می‌کند.

Mahindra KUV100
پیشرانه‌ی mFalcon D75 مدرن‌ترین نمونه ی توربو دیزل نیست اما در این خودرو به خوبی کار می‌کند. گشتاور تحویلی رضایت‌بخش بوده و با همراهی فاصله‌ی کوتاه بین محورها شاهد دینامیک رانندگی سرزنده در نواحی خاصی هستیم. هرچند که بدنه‌ی بلندقد خودرو از دینامیک خودرو می‌کاهد و در سرعت‌های بالا باعث عدم پایداری و ایجاد صدای باد می‌شود. صدای باد نیز به گوش می‌رسد که نگرانی‌هایی را در رابطه با کیفیت ساخت برمی‌انگیزد.

Mahindra KUV100
صدای پیشرانه و جاده در حد حداقلی نگه داشته شده‌اند. به علاوه، راحتی خودرو به لطف سیستم تعلیق مک فرسون جلو و اکسل پیچشی عقب بالا است. در سطوح ناهموار و خشن خودرو خوب عمل می‌کند اما در پیچ‌های تند و در مبحث چسبندگی و از دست دادن تعادل باید دقت بیشتری به خرج داده شود.

Mahindra KUV100
خلاصه
من فکر می‌کنم که این خودرو در بازار آفریقای جنوبی می‌تواند رقیبی قابل به شمار آید. هرچند که پشت سر گذشتن خودرویی همچون Etios Cross در بخش فروش سؤالی دیگر است؛ اما این کراس اوور کوچک رانندگی آسانی دارد، فضای زیادی را ارائه می‌دهد و از جنبه‌هایی برخوردار است که هر خریداری در این بخش به دنبال آن می‌گردد.

Mahindra KUV100
تریم K8 این خودرو نیز از تجهیزات بیشتری همچون چراغ‌های در LED های روز روشن و تکنولوژی استارت/استاپ برخوردار است اما بهای بالاتری را نیز طلب می‌کند.

Mahindra KUV100

مشخصات ماهیندرا KUV100 K6+

پیشرانه: ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربودیزل

قدرت/گشتاور: ۷۷ اسب بخار/۱۹۰ نیوتون متر

گیربکس: ۵ سرعته ی دستی

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۴.۶ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۵۰ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: ۴.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

KUV100_158

منبع: carmag

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. AMIR

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ابعاد چرخ های ماشینای چینی و هندی واقعا نسبت به ماشین مسخره و خنده داره.این سبک متاسفانه کمی در دنا هم دیده میشه. از این استایل متنفرم چون ماشیناشون شبیه کالسکه ی بچه هستن. برعکس اینا، ماشینای المانی چرخ های خیلی بزرگتری نسبت به ماشین دارن و مثلا آئودی به این دلیله که خیلی زیباست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (222 ديدگاه)

      راجو گیتارشو گذاشته توش بره تو صحرا به عشق آیشواریا گیتار بزه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ارین.بنز

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (90 ديدگاه)

    چرخااااش زیادی کوچیک نیست؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (222 ديدگاه)

      عقبش هم از همون کوئیدی یاد گرفتن که چند سالی هس رنو داده دستشون

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. aref

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (29 ديدگاه)

        کوئید هنوز یکسان نیست که توی خط تولید هند تولید میشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. افشین

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    حداقل این ماشین محصول تولید خود هندوستان است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بنتلی

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    اینو قبلا پدال درموردش مطلب گذاشته بود،اون زمان گفتم چرخاش کوچیکه و مثه جارو برقی شده کلی دیس دادن،الانم دوباره میگم چرخاش کوچیکه،فاصله بین دو محور و عرض خودرو ب شدت کمه(البته درسته ک این سه مورد بستگی ب قیمتش داره ولی خوب طراحی هم مهمه)،چراغای جلوش هم زیادی کشیدس ک اصن جالب نیس،در کل طراحیش یکم شبیه محصولات سانگ یانگ مث تیوولی شده ک بی دلیل نیس چون ماهیندرا سهامدارشه،امیدوارم پنین فارینا بتونه مشکل طراحی این دو شرکتو حل کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محسن

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (23 ديدگاه)

    باید قابلیت چرخش دور درخت به همراه پخش موزیک متناسب هم به آپشنهای ماشین اضافه میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به هر حال، خواستن یه چیزی بسازن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. یو اس اس اینترپرایز

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    فقط مصرف سوخت خوبی داره
    به نظرم نمای داخل خودرو خیلی بهتره تا خودخودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. نوید جهرمی

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    نمای جانبیش رو که دیدم کلی خندیدم. دم طراحاش گرم.
    اگر اینم صفر ستاره ی ایمنی بیاره میشه امیدوار بود که به جای پولایی که از هند طلب داریم شاهد حضور پرافتخار این محصول در ایران هم باشیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ali

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (775 ديدگاه)

    ما ایرانیا خوب مسخره میکنیم فقط همین… هند رو ببینید چه اروم و پیوسته داره پیشرفت میکنه با خودمون مقایسه کنیم بعد مسخرشون کنیم !! ماشین ارزونی هست. احتمال زیاد قیمتش برای خودشون از 111 ما کمتر در میاد !.. غیر از رینگای کوچیکش که اونم یک یا دو سایز بزرگتر بندازن مشکل خاصی نداره (طراحیشم از 111 و تیبا هاچبک و رانا خیلی بهتره !!!).. ماشین بدی نیست.. من که بیاد ایران هم قیمت تیبا باشه مثلا حتما اینو به تیبا ترجیح میدم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احسان(احسان سابق)

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    بازار کشورای جهان سومی خوراک فروش هر جور ساخته دست بشره.بخصوص مدل های کیفیت پایین و خطرناک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمد

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (512 ديدگاه)

    هرچی باشه از ماشینا داخلی ماها بهتره..حداقل از پراید
    کیفیتشم مطمعنا خوبه..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. فراز

    ۲۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مطمن باشید گفتن قیمتش 42. تا 49 میلیونه موقعی که برسه زیر 70 میلیون نمیفروشن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا