سایر خودروهای آمریکایی

دومین تیزر از خودروی جدید فیسکر

همان‌طور که قبلاً در خبرها گفته شد، هنریک فیسکر، طراح مشهور خودرو، پس از ورشکستگی شرکت قبلی‌اش یعنی شرکت فیسکر، دوباره درصدد تأسیس شرکت دیگری برآمده و قصد ساخت خودروی جدیدی را دارد. خودروی جدید فیسکر که هنوز نامش مشخص نشده است، در آینده‌ای نزدیک معرفی خواهد شد اما چندی پیش فیسکر اولین تیزر از این خودروی جدید را منتشر کرد. در این عکس قسمت جانبی خودرو مشخص بود و طرح درهای پروانه‌ای آن‌را نشان می‌داد.

fisker-sedan-tease-1024x576

حال دومین تیزر از این خودرو منتشر شده است که نمای جلویی خودرو کاملاً در آن مشخص است. طراحی قسمت جلوی این ماشین به نظر بسیار شلوغ می‌رسد به همین دلیل بررسی آن کمی سخت است. از چراغ‌های جلوی LED بومرنگ شکل خودرو شروع می‌کنیم که فرمی عجیب دارند. در این خودروی جدید اما برخلاف مدل کارما، جلوپنجره وجود ندارد که این امر هم به بهبود آئرودینامیک آن کمک کرده و هم چهره‌ای تهاجمی‌تر به خودرو بخشیده است. به‌طورکلی این خودروی جدید در قسمت جلو طراحی تهاجمی و شلوغی دارد درحالی‌که در برخی قسمت‌ها همچنان شباهت به مدل قبلی کارما هم دیده می‌شود.

fisker-s-second-teas

بااین‌حال بعید به نظر می‌رسد که این طرح نهایی ماشین جدید فیسکر باشد و البته منصفانه نیست که به‌تنهایی با دیدن این تیزر در رابطه با طراحی آن قضاوت کنیم. ولی چیزی که محرز است این است که هنریک فیسکر بار دیگر تلاش کرده که به صنعت خودروسازی بازگردد. البته شاید به‌زودی فیسکر تیزری از قسمت عقب آن‌هم منتشر کند؛ بنابراین چون فعلاً فقط دو زاویه از این خودروی جدید مشخص شده است بهتر است تا زمانی که بتوانیم تمامی قسمت‌های اتومبیل را باهم ببینیم، از قضاوت در مورد طراحی آن خودداری کنیم.

henrik-fisker-teases-the-arrival-of-namesake-brand-1024x611

از مشخصات فنی و مکانیکی این خودروی جدید اطلاعات بسیار کمی منتشر شده است. بااین‌حال گویا این بار برخلاف فیسکر کارما که خودرویی پلاگین‌هیبردی بود، ساختهٔ جدید فیسکر یک سدان اسپرت تمام الکتریکی است که با یک‌بار شارژ کامل توانایی پیمودن بیش از ۶۵۰ کیلومتر را خواهد داشت. این بُرد زیاد، به لطف استفاده از باطری‌های جدید امکان‌پذیر شده است. باطری‌های لیتیوم‌یون جدیدی که در آن‌ها از فناوری‌های جدیدی استفاده شده و با آنچه که در حال حاضر در بازار وجود دارد متفاوت است. همچنین استفاده از ترکیبی از آلومینیوم و فیبر کربن در ساختار ماشین موجب کاهش وزن آن شده است؛ اما هنوز هیچ‌چیز قطعی نیست و باید برای فهمیدن جزئیات این خودرو تا زمان رونمایی آن صبر کنیم.

henrik-fisker-with-the-2010

فیسکر قصد دارد اولین سدان اسپرت تمام الکتریکی خود را در نیمهٔ دوم سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه کند. محصول جدید فیسکر یک سدان لوکس گران‌قیمت خواهد بود که با تسلا مدل S به رقابت خواهد پرداخت اما فیسکر برنامهٔ ساخت خودرویی ارزان‌تر را هم در سر دارد؛ بااین‌وجود برای این شرکت که هنوز اولین محصول خود را معرفی نکرده است، ساخت این خودروی ارزان‌قیمت کاملاً دور به نظر می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (21 ديدگاه)

    الان یک جوری شدم این مطلبو خوندم.تو آمریکا ، تسلا و فیسکر و شورلت و … به شدت دارن رقابت میکنند بر سر خودروهای الکتریکی و دولت از این همه سرمایه و نبوغ ، با کاهش مالیات و یارانه حمایت میکنه .. اونوقت ما کجاییم….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (276 ديدگاه)

      کمپانی فیکسر دیگه واسه این اقا نیست بعدش هم فیکسر اصلا تولیداتش در حد تسلا نیست !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    عکس دوم …یکم شبیه وان 77 شده
    .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    فیسکر کارما ماشین باحالی بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا