کونیگ‌زگ

تنظیم از راه دور سیستم تعلیق کوئنیگ‌زگ

کونیگ‌زگ تنها خودروسازی نیست که از کمک‌فنرهای Öhlins استفاده می‌کند، ولی آن‌ها به شیوه‌ای متفاوت از سایر کمپانی‌ها از این کمک‌فنرها استفاده می‌کند. کمک‌فنرهای کونیگ‌زگ به‌طور الکترونیکی قابل تنظیم هستند، موضوعی که اصلاً غیرعادی نیست، ولی مهندسان این کمپانی می‌توانند آن‌ها را به‌صورت آنلاین و از راه دور تنظیم کنند، هرکجای دنیا که خودرو قرار داشته باشد!

koenigsegg
مثلاً تصور کنید که در پیست نوربرگ‌رینگ آلمان حضور دارید، کافی است به تکنسین‌های کونیگ‌زگ زنگ بزنید تا آن‌ها به‌صورت آنلاین تنظیمات کمک‌فنرهای خودروی شما را به‌دلخواه شما عوض کنند. آن‌هم بدون یک ارتباط فیزیکی با خودرو!

koenigsegg-suspension-8
این ابرخودروساز سوئدی این موضوع و جزئیات بسیاری در مورد تکنولوژِی سیستم تعلیق خود را اخیراً در وبلاگ خود منتشر کرده است. در این مطلب اطلاعات زیادی در مورد هندسه سیستم تعلیق، میله تعادل و این‌که چرا آن‌ها از فیبرکربن برای ساخت شاسی استفاده نمی‌کنند وجود دارد، ولی این توضیحات آن‌ها در مورد کمک‌فنرها می‌باشد که ما را بیش از همه شگفت‌زده کرده است.

koenigsegg-suspension-6
علاوه بر قابلیت تنظیم از راه دور آن‌ها، کونیگ‌زگ می‌تواند خودرو را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که برای دستیابی به پرفورمنس ایده‌آل؛ خودرو به‌طور خودکار تنظیماتی را روی کمک‌فنرها اعمال نماید. سخنگوی کونیگ‌زگ دراین‌باره می‌گوید:

هر چهارگوشه خودرو می‌تواند به کمک این کمک‌فنرها به‌طور مستقل کنترل شود. به‌عنوان‌مثال اگر داخل پیست به یک پیچ وارد می‌شوید، سیستم می‌تواند کمک‌فنرها را به‌گونه‌ای تنظیم کند که بهترین حالت چسبندگی را در اختیار راننده قرار دهد. دست‌یابی به چنین تنظیماتی نیاز به کار فراوان دارد، ولی امکان‌پذیر است.

این بدین معنی است که اگر کونیگ‌زگ برای آزمایش یک خودرو در نوربرگ‌رینگ حضور پیدا کند، بدون شک مهندسان آن‌ها طوری خودرو را تنظیم می‌کنند که مناسب این پیست باشد.
سایر خودروها در سیستم تعلیق خود از تکنولوژِی GPS استفاده می‌کنند، ولی نه به روشی مشابه کونیگ‌زگ! حداقل در خودروهای جاده‌ای آن‌ها این‌گونه نیست.

اگر یکی از علاقه‌مندان کونیگ‌زگ باشید، بدون شک می‌دانید که این کمپانی از تمامی تکنولوژی‌های جدید مانند این برای دست‌یابی به بهترین عملکرد ممکن استفاده می‌کند. با توجه به تاریخچه غنی کونیگ‌زگ درزمینهٔ اختراعات و خلاقیت‌ها، نمی‌توان پیش‌بینی کرد که اختراع بعدی این سوئدی‌های نابغه چه چیزی خواهد بود.

اگر به نوآوری‌های مهندسی علاقه دارید، حتماً این مطلب اخیر را در وبلاگ کونیگ‌زگ بخوانید. فقط این نکته را در نظر داشته باشید که برای درک کامل تکنولوژی‌های پیچیده‌ای که در مورد آن بحث شده است، شاید مجبور باشید تا مطلب را چند بار مطالعه کنید.

منبع: roadandtrack

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. امير علي

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    میدونم به این ربطی نداره میخواستم بدونم سیستم تعلیق سری هفت جدید تغییر کرده یا نه دوماً اگر تغییر کرده در مقایسه با سیستم تعلیق جدید اس کلاس حرفی برای گفتن داره یا نه ممنون میشم اگه جواب بدید چون تو سایت خود bmw چیزی ننوشته بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Bavaria

      ۳۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (581 ديدگاه)

      سواری سری هفت جدید کمی از اس کلاس خشک تر و داینامیک تر هست
      تغییرات، دامپرهای تطبیق شونده و فرمان پذیری هر چهار چرخ(ابته اینو فکرکنم توو نسل قبل هم بود اما بهبود پیدا کرده)
      ب ام و در نسل جدید بیشتر رو سبک شدن و تولید گیربکس و شاسی هماهنگتر با نسخه دو دیفرانسیل(بخصوص برای M760) سری هفت تمرکز کرده
      درکل اس کلاس کمی راحت تر از سری هفت و از لحاظ کیفیت، سری هفت جدید کمی بهتر از اس ظاهر شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امير علي

        ۳۰ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (399 ديدگاه)

        این نسخه ی چهار چرخ فرمان پذیر فقط روی دو دیفرانسیل عرضه میشه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Bavaria

          ۳۰ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (581 ديدگاه)

          به صورت پکیج سفارشی به همراه میله ضد غلتش الکتریکی فعال ارائه میشه
          ولی “فکرکنم” در مدل های سطح بالا به صورت استاندارد وجود داره
          در ضمن کمک های بادی نسل جدید سری هفت با کمک رولزرویس توسعه پیدا کرده

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. مجید

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    فوق العاده س!!!!!!!!!فکرشو بکن!!!!!!!!!!!واقعا کف کردم!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Saied

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    اونا در گیر تکنولوژی هستن . ما هم در گیر داعش .
    یکی از بزرگان میفرماید ?استعداد عامل اصلی پیشرفت نیست بلکه انتخاب درست باعث پیشرفت انسان میشه.?
    و من فکر میکنم ما ها مسیرمون رو اشتباهی انتخاب کردیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فرشاد سجادیان

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    شاهکار مهندسی یعنی محصولات این‌خودروساز با شخصیت سوئدی، نه بوگاتی با اون موتور هشت لیتریِ شانزده سیلندر با چهار توربو و انواع و اقسام‌ سیستم‌‌های افزایش قدرت‌ دیگه. ‌. .
    همچنان منتظر یه رقابت تمام عیار بین رگرا و شیرون هستم. . .
    جدا از این بحث‌ها، تلفظ اسامی دنیای خودرو هم داستانی شده‌ها, یه سر به مترجم گوگل بزنید:
    فرانسوی: شیقون
    انگلیسی: کایرِن
    انگلیسی و سوئدی: کوئنیگزگ (فقط تو سوئدی دو حرف اول روبا یه لحن کشیده تر به هم وصل میکنن)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (M.J.A.R)&(L.F.K.B.B)

      ۳۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1116 ديدگاه)

      دقیقا باهات موافقم کوئنیگ‌زگ واقعا واقعا شاهکار میسازه با اون شرکت کوچیکش همچین غولی تولید کردن کاری هست که هر کمپانی نمیتونه انجام بده… بوگاتی شیرون رو اصلا افتخاری نمیبینم کلا خوشم نمیاد ازش…شاید بعضی ها خوششون نیاد از این لحن من ولی واقعا شاهکاری نیست…….شاهکار تو این کلاس کوئنیگ‌زگ هست و بس

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. shah.

      ۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (30 ديدگاه)

      بوگاتی فوق العاده است ولی کویینگ زگ بی نظیره
      کریستین کویینگ زگ همواره دنبال نوآوری و خلق شگفتیهای مهندسیه و به خوبی این خصیصه رو در شرکت و محصولاتش میشه دید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ASA

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    تحسین برانگیزه
    واقعا پیچیدس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به نظر من، درستش این بود که خود سیستم، به صورت خودکار، این کارو انجام بده و تنظیمات مختلف برای انواع پیست ها و شرایط جاده ای داشته باشه، اینجوری امنیت سیستم خیلی بالاتره و نیازی به تنظیم از راه دور نیست. به هر حال، اون مهندسانی که میخوان از راه دور، کنترل کنن، بر اساس شرایط پیست که راننده بهشون میگه، این کارو انجام میدن، پس بهتره که شرایط مختلف رو در سیستم تنظیم داخل ماشین قرار بدن و یا کاتالوگی در اختیار راننده قرار بدن که در اون، شرایط پیست های مختلف و سایر شرایط به همراه تنظیمات سیستم لحاظ شده باشه تا بتونه خودش این کارو انجام بده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. MPH

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (418 ديدگاه)

    کونیگزگ و پاگانی از اون شرکتایین که میمیرم براشون
    ولی هنوز موندم کدومو بیشتر دوست دارم….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیر

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سیستم تعلیق فقط پراید حتی تو صاف ترین جاده ها بازم تکون داره لامصب نوسان میسازه خودش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا