سایر خودروهای اروپایی

نگاهی به جدیدترین خودروهای ساخت روسیه

روسیه بااینکه درزمینهٔ صنایع نظامی و همین‌طور هوافضا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما صنعت خودروسازی قدرتمندی نداشته و خودروهای ساخت این کشور بیشتر مصرف داخلی دارند. البته این کشور خودروسازان زیادی دارد که تعدادی از آن‌ها همچون گاز، لادا، یوآز و زیل قدمت بالایی دارند و سال‌های زیادی است که به ساخت خودرو مشغول‌اند؛ اما همان‌طور که اشاره شد محصولات خودروسازان روسی به‌هیچ‌عنوان قابل‌مقایسه با برندهای معتبر آمریکایی، اروپایی و ژاپنی نیست. بااین‌حال تعدادی از خودروسازان این کشور جدیداً حرکت‌های مثبت و روبه جلویی انجام داده و خودروهای جدیدی را معرفی نموده‌اند. به همین دلیل در ادامه به معرفی جدیدترین خودروهای ساخت روسیه می‌پردازیم.

Russian Car

تاگآز Aquila

شرکت تاگآز در سال ۲۰۱۲ خودرویی کامپکت را بانام آکیولا معرفی کرد که به دلیل فرم خاص طراحی‌اش، یک کوپهٔ ۴ در محسوب می‌شد. این خودرو دارای طراحی زیبا، اسپرت و جذابی بود که واقعاً چشمگیر بوده و جلب‌توجه می‌کرد؛ اما مهم‌ترین امتیاز آکیولا قیمت مناسب ۱۳ هزار دلاری آن بود که آن را در دسترس طیف وسیعی از مردم قرار می‌داد. بعلاوه این خودرو از طراحی داخلی جذاب و اسپرتی هم برخوردار بود. تاگآز آکیولا مجهز به یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ساخت میتسوبیشی با ۱۰۷ اسب بخار قدرت بود که نیروی خود را از طریق یک گیربکس ۵ سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو انتقال می‌داد. شتاب صفرتا صد آن نیز برابر با ۱۲ ثانیه بود. فروش این خودرو از مارس ۲۰۱۳ در روسیه آغاز شد و با استقبال خوبی مواجه گردید اما در ۲۱ ژانویه ۲۰۱۴ شرکت تاگآز اعلام ورشکستگی کرد و به همین دلیل آیندهٔ آکیولا نامشخص است.

Tagaz-Aquila-2013-02

زیل ۴۱۱۲R

شرکت زیل یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان روسیه است که بیشتر به ساخت لیموزین‌های لوکس و تشریفاتی مشهور است. این شرکت در سال ۲۰۰۶ ساخت یک لیموزین ۶ در فوق لوکس را برای ولادیمیر پوتین آغاز کرد. ساخت این خودرو که ۴۱۱۲R نام‌گرفته بود به مدت ۶ سال به طول انجامید و درنهایت در سال ۲۰۱۲ آماده شد. در این خودرو نهایت امکانات و راحتی وجود دارد و می‌توان کاملاً آن را در حد و اندازهٔ خودروهای سوپر لوکس معروفی همچون رولزرویس، بنتلی و میباخ دانست. زیل ۴۱۱۲R دارای ۶ در است که درِ وسطی کوچک‌تر بوده و خلاف جهت درهای دیگر باز می‌شود. این خودرو با ۶.۲۳ متر طول ظرفیت حمل ۶ نفر را درنهایتِ راحتی دارد. ۴۱۱۲R مجهز به یک پیشرانهٔ عظیم ۷.۷ لیتری V8 است که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی پیشرانه از طریق یک گیربکس ۶ سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال میابد. این موتور غول‌آسا بسیار تشنه بوده و در هر صد کیلومتر ۶۵ لیتر سوخت را می‌بلعد اما در عوض می‌تواند جثهٔ ۳.۸ تنی خودرو را به سرعتی بیش از ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. بااین‌وجود زیل ۴۱۱۲R نظر ولادیمیر پوتین را جلب نکرد و حالا برای فروش گذاشته‌شده است؛ بنابراین هرکسی توانایی پرداخت قیمت ۱.۲ میلیون دلار آن را داشته باشد می‌تواند ۴۱۱۲R را خریداری کند. البته از این خودرو فقط یک دستگاه ساخته شده است.

Zil-4112R-2012-01

یوآز پاتریوت

شرکت یوآز در سال ۲۰۰۵ تولید SUV میان اندازه‌ای بنام پاتریوت را آغاز نمود که به دلایلی چون قابلیت‌های آفرود بالا و قیمت مناسب توانست در روسیه بفروش خوبی دست یابد. این شرکت در سال ۲۰۱۴ نسل جدید این SUV را معرفی نمود که به‌روزرسانی‌های زیادی در آن انجام‌گرفته است. در بیرون پاتریوت تغییراتی انجام‌شده که ظاهر آن را مدرن‌تر از قبل کرده است. این خودرو در دو نوع سواری و وانت دو کابین و با دو موتور ساخت ZMZ عرضه می‌شود. موتور اول یک نمونهٔ ۲.۷ لیتری ۴ سیلندر بنزینی با ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور و دومی یک واحد ۲.۲ لیتری چهار سیلندر دیزل با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور است. انتقال قدرت نیز توسط جعبه‌دنده‌ای ۵ سرعته دستی به همراه گیربکس کمکی دو سرعته صورت می‌گیرد. در پاتریوت جدید وضعیت انتقال نیرو به‌صورت الکترونیکی در حالات ۲H، ۴R و ۴H قابل انتخاب است. در حالت عادی نیرو فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود اما در صورت نیاز، قدرت به محور جلو هم انتقال میابد. در کل یوآز پاتریوت جدید یکی از خودروهای خوبِ ساخت روسیه محسوب می‌شود که در برابر رقبا حرف‌هایی برای گفتن دارد.

Uaz-3163-2014-Patriot-03

لادا وستا

شرکت لادا (زیرمجموعۀ آوتوواز) به‌تازگی همکاری‌هایی را با گروه رنو-نیسان آغاز کرده و بدین وسیله محصولات جدیدی را معرفی کرده است. یکی از این خودروها یک سدان کامپکت بانام وستا است. طراحی این خودرو طبق زبان طراحی جدید لادا شکل‌گرفته و زیباتر از محصولات قبلی این خودروساز روسی است. وستا با پیشرانه ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ ۱۰۶ اسب بخاری و گیربکس ۵ سرعته دستی عرضه می‌شود. سدان جدید لادا در سه تیپ و با تجهیزات فراوانی چون سیستم کنترل پایداری، سنسور نور و باران، گرم‌کن صندلی‌های جلو، آینه‌های برقی با گرم‌کن و نمایشگر ۴.۳ اینچی عرضه‌شده است. لادا، وستا را با قیمتِ رقابتی ۷ تا ۹ هزار دلار عرضه کرده است و قصد دارد با هیوندای اکسنت و کیا ریو رقابت کند. سازندهٔ روسی برنامهٔ ساخت سالانه ۱۲۰ هزار دستگاه از این خودرو را داشته و امید زیادی به موفقیت آن دارد تا بتواند آمار فروش خود را که چندی است به خاطر وضعیت آشفتهٔ بازار خودروی روسیه افت کرده مجدداً احیاء نماید.

Lada-Vesta-2016-01

لادا Xray

دومین محصول جدید لادا، خودرویی است میان هاچبک و کراس اوور که Xray نام دارد. این خودرو بر روی پلت فرم مشترکی با داچیا ساندرو ساخته‌شده است. تولید Xray از دسامبر سال گذشته و در ۷ تیپ آغازشده است. این نیمه کراس اوور هم مانند سدان وستا از زبان طراحی جدید لادا سود برده و ظاهری شبیه به وستا دارد. لادا Xray با دو پیشرانهٔ ۴ سیلندر بنزینی عرضه‌شده است. اولی یک واحد ۱.۶ لیتری با ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور و دومی نمونه‌ای ۱.۸ لیتری با ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن متر گشتاور است. انتقال قدرت در پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توسط گیربکس ۵ سرعته دستی و در موتور ۱.۸ لیتری به‌وسیلهٔ گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک AMT صورت می‌گیرد. لادا Xray فعلاً به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود اما در آیندهٔ نسخهٔ دو دیفرانسیل آن بانام Xray Cross و با ارتفاع بیشتری از سطح زمین عرضه خواهد شد. Xray هم مانند وستا با قیمت مناسب ۷۷۰۰ تا ۹۲۰۰ دلار به بازار عرضه‌شده است.

Lada-XRay-2015-01

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. king 918

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    بد نبودن ولی یه حس عقب موندگی دارن نمیتونم بهتر توضیح بدم اما من که خوشم نیومد

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مهران

      ۱۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (15 ديدگاه)

      اصلا انگار این روسیه از هنر هیچی بهره نبرده …. طراحی خداوکیلی صفر!

      یه جورایی اصلا با روسیه حال نمی کنم ، چه مردمش چه دولتش

      موافقم 1
      مخالفم 3
      1. Hitler

        ۱۱ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (499 ديدگاه)

        درعوض من عاشق همه چیزشونم
        بعضی از آشناهامون که در مغان زندگی میکنن و آشنایانی از روسیه و اون اطراف دارن،به واسطه معاشرت خیلی خوشم میاد ازشون.مردمی رک که حرف آخر رو اول میزنن به همین دلیل کم دروغ میگن،اکثرا دستپخت خوبی دارن(زن هاشون)
        با عقاید خاص و سبک زندگی جالب.
        بر خلاف نظر اکثر کاربرای پدال من فکر میکنم روسیه یکی از قدرترین کشور ها در زمینه خودروسازی هست و فقط نیازی نداره که عرض اندام کنه،چون مصرف داخلی و کشورهای اطرافش درآمد مناسبی رو براش دارن،شما ببینید این ماشینا رو با ده هزار دلار و گارانتی خرکاری روسی کجا میتونید بخرید؟
        خودروی لادا نیوا و کشنده کاماز رو که هر بار میبینم بازم شگفت زده میشم،لادا با تکنولوژی دهه هفتادی موتور 1600سی سی 85اسبی داره .چهارچرخ فنر لول،بخاری فوق العاده،ایمنی فوق العاده و…

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. Mohammadreza

          ۱۱ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (223 ديدگاه)

          ایمنی فوق العاده؟؟؟؟؟؟؟
          heil hitler
          آقای هیتلر (البته با توجه به اسمتون باید متنفر باشید از روس ها) در اینکه خودروهای روسی بسیار مقاوم و هزینه ی نگه داری بسیار پایینی هم دارن شکی نیست اما همنطور که اکثر دوستان اینجا مستحضر هستن از نظر ایمنی هیچوقت حرفی برای گفتن ندارن. خیلی ها محکم بودن و به اصطلاح استخون دار بودن ماشین رو دلیل ایمنی میدونن که کاملا اشتباهه که اگه اینطور بود همین نیسان جونیور خودمون از s کلاس ایمن میبود اما…
          خواهشاً هیچوقت محکم بودن رو برابر ایمن بودن ندونید. البته بی تاثیر نیست اما قسمتی از ایمنی رو شامل میشه ولی خود استحکام بیش از حد اتفاقا به تنهایی عامل نا ایمن بودن هم هست چون مقدار زیاد نیروی حاصل از ضربه و تصادف رو به سرنشینان انتقال میدهد اما وقتی بحث ایمنی وسط باشه اون نیرو در تمام خودرو پخش میشه به علاوه اقدامات دیگه ایمنی هم وارد عمل میشه.
          اینهمه گفتم که اینم بگم لاداها در گذشته جون دار بودن اما هرگز به ایمن بودن مشهور نبودن اونطوری که هیتلر عزیز میفرمایند.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Hitler

          ۱۱ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (499 ديدگاه)

          محمد رضا درسته نام کاربریم هیتلره ولی تعصب خاصی رو هیچی ندارم و فقط اونچه رو که میبینم رو بازتاب میدم.
          ببینید این تست تصادف لادا 2105هست،مدل1982،شرط میبندم هیچ خودروی دهه هشتادی در این سگمنت نیست که به اندازه لادا امن باشه.
          https://www.youtube.com/watch?v=eiR4Rb9N6OY
          در مورد لادا نیوا هم چون خودم تجربه اشو دارم میگم،نیوا هایی که به تعداد اندک وارد شدن ولی فوق العادن،این خودروها با اینکه ظاهرشون با استاندارد های امروزی قابل قبول نیست،ولی سواریِ،امنیت،مصرف،استهلاک و… فوق العاده عالی ای دارند.
          در مورد اون خودروی تشریفات هم فک کنم به دلیل ساده بودن سیستم موتورش(که هرگونه پیچیدگی احتمال خرابی رو بالا میبره)اونقد مصرف داره.
          به هر حال من با افراد روسی معاشرت کردم،بعضی از خودروهاشونو روندم و بقیشونو هم مطالبشو خوندم،جدای از سیاست های روسیه نسبت به ایران من مردمشو افراد بد و ماشیناشونو ماشینای بدی ندیدم.
          البته این نظر شخصی هست و هر کس آزاده اونطور که میخواد فکر کنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. TG

          ۱۰ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (1 ديدگاه)

          حرفتو قبول دارم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. مهران

        ۱۲ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (15 ديدگاه)

        دلیلش هم بگم نگید آدم بی منطقیه

        خیانت ها و دشمنی هاشون چه قدیم چه الان یادم نمیره …
        همون جور که دوست عزیزمون “hitler”فرمودند اکثر خارجی ها اون ها رو آدم های بی ادب و خشکی می دونند (که البته اون ها هم بقیه رو تعارفی و لوس می دونند )
        کلا کشور پیچیده ای هستند!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. امیر

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (3 ديدگاه)

        هوا سرده، یخورده شل و بعد دایم الخمرن،

        موافقم 0
        مخالفم 1
  2. فرزاد

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (70 ديدگاه)

    لادا وستا
    به پول ما در میاد 31
    حالا مقایسش کن با ماشینای پژو و سمند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. یو اس اس اینترپرایز

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    روسیه فقط معروف به موشک های اس 300 و اس 400
    هواپیمای سوخو 24

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2824 ديدگاه)

      سوخو۲۴ قدیمی شده!
      الان ۳۴،۳۵ و ۵۰که بش پکفا هم میگن رو داره!
      در کنار مانور پذیر ترین جنگنده دنیا یعنی میگ۲۹ ovt و…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یو اس اس اینترپرایز

        ۱۱ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        روسیه فقط دوس داره هزینه تجهیزات نظامی کنه نمیدونم چرا

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. حسین

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    پوتین حق داشته از اون ماشین تشریفات خوشش نیاد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سامان اذری

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    زیل 4112
    مصرف صدی 65 لیتر ؟؟؟
    مگه باکش چقدر ظرفیت داره ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    فقط uaz hunter

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    در هر صورت، قیمتاشون مناسب بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیر

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (233 ديدگاه)

    لطف کنید از روسیه مقاله یا متن نزارید تو سایت.با تشکر.

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. Hitler

      ۱۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (499 ديدگاه)

      چون شما دوس نداری؟؟
      مطلب به دردبخور حتی اگه مال دشمنت هم باشه،باید رو هوا بقاپیش.

      موافقم 2
      مخالفم 0
  9. پویان

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (752 ديدگاه)

    لادا از نظر فنی خیلی خوبه. فقط یه نکته هست که فروش بالا علاوه بر بحث فنی بیشتر به اسم ماشین ربط داره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hitler

      ۱۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (499 ديدگاه)

      دقیقا،هیچ کس در بازار جهانی دوس نداره به خودروش بگه گاز 69

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. حمیدرضا

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    روسام به این نتیجه رسیدن باید یه تکونی به خودشون بدن وگرنه قافیه رو تو کشور خودشون به چینی ها خصوصا لیفان میبازن قیمت خودروهاشون هم با توجه به متوسط در امد مردم کشورشون خیلی مناسبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهمان

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (54 ديدگاه)

      البته قیمت چینی ها هم در اونجا خیلی بهتر از ایران هست و مثل ایران چینی های مونتاژی رو به دو برابر قیمت نمیفروشن
      برای مثال قیمت لیفان ایکس 60 در روسیه زیر 35 میلیون هست
      به نظرم روسیه در زمینه خودرو هم از نظر تنوع و هم از نظر قیمت بازار ازاد و خوبی هست و همین که برندهای داخلی تونستن در این بازار دوام بیارن نشون دهنده رضایت مردم از خودروهای داخلی هست. البته افت قدرت خرید مردم در چند مدت اخیر هم مزید بر علت شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. احسان(احسان سابق)

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    اگر زیل 4112R نظر پوتین رو جلب میکرد به سلامت عقلانی پوتین بشدت شک می کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احمد

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    اتفاقا من بر خلاف دوستان به شدت عاشق اینم که حتما روسیه و علی الخصوص سنت پترزبورگ و مسکو و سیبری (تو تابستون البته ک هسرسبز میشه) رو ببینم

    لا مصب عکساشونو که نگاه میکنی واقعا بناهای رویایی دارن

    فقط حیف توراش خیلی گرونه ، از حدودای 4.5 میلیون شروع میشه تازه :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پویان

      ۱۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (752 ديدگاه)

      لادا از نظر فنی هیچ چی کم نداره .ولی نظرات نسبت بهش خوب نیست .فروش محصول بستگی به تصویرش در ذهن مردم داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. مرتضی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بخاطر نظرات بعضی دوستان باید افسوس خورد. عقده غرب گرایی موج می زنه تو نظراتشون. شما نه لامبورگینی نصیبت می شه نه همین لادای روسی. تشکر کن از نویسنده که وقت می ذاره واسه نوشتن و ترجمه کردن. در ثانی روسیه قرار نیست هزینه و هنرش رو صرف کنه تا من و شما رو با مدل ماشین هاش راضی نگه داره. اینا هم واسه خودشون تکنولوژی خاصی دار که از این طریق دنیارو وابسته خودشون کردن. تکنولوژی هسته ای که خود آمریکا هم وابسه به روسیه است. تکنولوژی فضایی که ناسا مجبوره تجهیزاتشو به کمک روسیه ببره بالا.کشتی سازی یا صنایع ریلی. تمام اکتشافاتی که تو فضا انجام می شه بیشترشون با دتکتورهای رادیواکتیو روسی انجام میشه. همین سامسونگی که با موبایلش دنیا رو گرفته. صنعت ارتباط موباسیلیش رو مدیون تکنولوژی راداری روسیه است و صدها مورد دیگه. امریکا از فروش هر ماشین 5000 دلار سود کنه روسیه هر پرواز فضاییش بالغ بر صد میلیون دلار پولشه. ماها بهتره از هر مملکتی که هست تکنولوزی های منحصرشون رو لاقال مطالعه کنیم. همه داریم واسه پول تلاش می کنیم. فرقی نداره چه طوره.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  14. حمید

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    روسیه ادمهای تنبل خیلی زاره دوست دارند همه چیز رو ساده بسازند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. mk8mk

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    لادا xray با ساندرو پلتفرمش مشترکه اما به نظر من هم نمای بیرونی و هم داخل کابینش خیلی بهتر و بروزتره قیمتش هم که خیلی خوبه
    گرون ترین نمونه 32 میلیون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (3 ديدگاه)

      ولی فکر نکنم وارد ایران بشه چون اگه وارد بشن رسما تر میزنن به بازار خودروهای چینی و ایرانی طرف جای اینکه ۵۰ میلیون بده پراید سوار شه با همون پول یدونه لادا وستا یا پرییورا میخره و دولت از این راحتی مردم بیزاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. ایرانی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (612 ديدگاه)

    اوضاء طراحی خرابه…

    کیفیت حداقل باید از چینی بهتر باشه……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Behzad power active

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (20 ديدگاه)

    خیلی نچسبن خخخخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. عیسی

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    به نظر من این لیموزنه خیلی زشته ولی اینکه نتیجه زحمت شیش ساله یه تیم فقط به نظر یه نفر بستگی داشته باشه نه کارشناسای اون صنعت چیزیه که فقط تو سیستمهای اقتصادب و اداری ناسالم دیده میشه..متاسفانه تو مملکت ما هم این مشکل زیاد وجود داره..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Archi KHAN

    ۱۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    امریکا جهانخواره !
    اروپایی ها هم فلان …
    ژاپن هم بیسار …
    عاغا حالا با روسیه که خوبین مثلا ، وارد کنین همین ماشین هاشون را با قیمت واقعی …

    موافقم 0
    مخالفم 1
  20. دوچرخه سوار

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (182 ديدگاه)

    آقا نه عاغا .
    بی سوادای اینترنتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. کاوین

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مطمعنا ” خودروی روسی ” کیفیت و ایمنی خیلی بهتری نسبت به اکثر خودرو های چینی داره
    من 6 سال در روسیه تحصیل کردم با این خودرو ها آشنا هستم
    خودرو های روسی بسیار مقاوم و قابل اطمینان در شرایط سخت هستند
    با تشکر

    موافقم 1
    مخالفم 0
  22. ژوزف استالین

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشینای روسی اشغالن. برخلاف تجهیزاته نظامیش که حتی از امریکا هم گاه جلوتره.
    ولی تو ماشین سازی صفرن. البته کامیونه کاماز فوق العاده چون جزو سنایه سنگین محسوب میشه
    اما خودروهای سواری روسی از قدیم تا زمان فروپاشی شوروی ارزشه تف انداختن هم نداشتن
    از بعد از فروپاشی شوروی یکم ماشینشون به روز تر شده اما موتور هاش افتضاحه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. محمدرضاشهریاری

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین فقط روسی و ایتالیایی….خسته شدیم از این فرانسوی های متزور و کره ای ها و چینی های فرصت طلب…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. علیرضا

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام وادب،میتوان گفت یک رابطه همه جانبه وکاملاًمحتاط باروسیه ازمدتهاپیش ضروری به نظرمیرسیدتایک رشدقابل توجه وتعریف شده ای درکشورشاهدباشیم،درضمن میتوان نسبت به سلیقۂ هموطنان تولیدمشترک اتومبیل باروسیه باقیمت مناسب راایجانمودومشکل تحریمها رابرطرف نمودکه این روابط بایدپایاپای وراهبردی انجام شودانشاء…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. علیرضا

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام وادب،دوستان محترم چقدرزیباست برای گفتارورفتارازجمله نظردادن ازنعمت بزرگ«ادب که زینت کلام است»استفاده نماییم،اگردقت لازم راداشته باشیم موتورهای بکارگرفته شده دراتومبیلهای روسی هم ازقدرت وهم ازسرعت قابل ملاحظه ای برخوردارندبایدهنرمدیریت روابط هوشمندانه وراهبردی رابه موقع بکاربگیریم تادوستانه بودن رابیاموزیم انشاء…باتشکر…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. Мостафа_паранд

    ۱۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوبه ولی قیافشون یه جوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. رامین

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام .دوستان زحمت کشیدن در مجموع همه چیزو گفتن .من چون علاقه زیادی کلا به خودرو دارم هم سنگین هم سبک و تجربه زیادی هم دارم باید بگم که خودروهای روسی گرچه طراحی و ظاهرشون با سلیقه بعضیا جور نیست اما از لحاظ فنی و ارائه خدمت به مصرف کننده واقعا عالی هستن . کاش در ایران هم میبودن و میتونستیم استفاده کنیم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  28. ذوالفقاری

    ۷ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تا جایی که بنده دریافته ام و صنایع مختلف روسی را دیده ام .از لحاظ اصتحکام و دوام .بالاترین ضریب را رعایت می کنند .ولی صرافت کمتری دارند .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا