سایر خودروهای اروپایی

هایپرکار 1400 اسب بخاری اینفرنو

می‌گویند زیبایی در چشم بیننده است و اگرچه ممکن است این جمله درست باشد اما اینفرنو Inferno فرسنگ‌ها از خودرویی که ما می‌توانیم زیبا بنامیم فاصله دارد. در کل بدنه‌ی این خودرو شلوغ است و به ما حس خودروی کیت را می‌دهد که توسط یک کودک و پس از گذراندن ساعت‌های بی‌شمار برای شخصی کردن خودروها در نید فور اسپید طراحی شده است! درحالی‌که به نظر برخی افراد این خودرو شاید چیزی بیش از یک نمونه‌ی نمایشی نباشد اما ظاهراً اینفرنو واقعی است و پیش از پایان سال روی خط تولید خواهد رفت. این را رئیس بخش بازاریابی کمپانی آقای مانوئل لوگونو می‌گوید.

inferno
اگرچه این سوپرکار در مکزیک توسعه یافته اما در واقع در ایتالیا ساخته خواهد شد و یازده خودروی اول “First Edition” خواهند بود. ۸ دستگاه از این خودروها پیش از این با قیمت تقریبی ۲.۱ میلیون دلار فروخته شده‌اند. اینفرنو که گران‌تر از لامبورگینی چنتاریو کوپه است از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر بای توربو که ساخت “یک کمپانی بسیار مهم” است سود خواهد برد. گفته شده که این قلب آهنین توانایی تولید قدرت ۱۴۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۵۲۳ نیوتون متری را دارد. اینفرنو با این پیشرانه قادر است در مدت زمان کمتر از ۲.۷ ثانیه به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت آن نیز ۳۹۴ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

wcf-inferno-inferno13

inferno9

inferno10
به لطف استفاده از بدنه‌ی metal foam که محافظتی در حد خودروهای زره‌پوش B4 را فراهم می‌کند وزن خودرو زیر ۱۲۰۰ کیلوگرم خواهد بود. در ساختار بدنه از آلیاژ روی-آلومینیوم-نقره استفاده خواهد شد و این ترکیب قادر است تا برای جذب ضربات ۱۰۰ برابر بیش‌از اندازه‌ی خود کشیده شود بدون آنکه خواص خود را از دست بدهد. اینفرنو می‌گوید که قطعات بدنه به حد کافی مقاوم خواهند بود که ضربات تصادفات را جذب کنند بنابراین این ساختار به مالکان اجازه خواهد داد تا پس از تصادفات سنگین سالم بمانند.

inferno7

inferno11

inferno8
این مشخصات بسیار احساس‌برانگیز به نظر می‌رسند اما قضاوت نهایی خودمان را به بررسی نسخه‌ی تولیدی این خودرو موکول می‌کنیم. تا آن زمان باید شاهد تلاش‌های این کمپانی برای معرفی مزیت‌های این خودرو باشیم. چه کسی می‌داند، شاید سورپرایز بزرگی در راه است!

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. audi sq7

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (95 ديدگاه)

    من معذرت می خوام!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    این چیه هآاااآااااااآاااااااااااآ

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. king 918

      ۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      اتفاقا زیاد بد نیست با یکم تغییرات در در بدنه و بخش های اسپلیتر و skirt , و هواکش ها میشه یه هایپرکار زیبا درست کرد
      چون در قسمت عقب مشکل طراحی شلوغ وجود نداره و از نظر انجین ماشین در سطح بالایی قرار داره و وزن خودرو قابل توجه ست و اینکه قراره به خط تولید بره این میتونست یه رقیب جدی برای انواع کوئینگ زگ و بوگاتی باشه ……

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Pagani

        ۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (479 ديدگاه)

        من طراح این ماشینو میشناسم!!!!!!!!!!
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        دکتر احمد باقری!!!!!!!!
        صرفا شوخی!!
        ^_^

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. دانیال

      ۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (71 ديدگاه)

      انگار برای طراحیش از شعله آتس الهام گرفتن.البته یچیزی بیشتر از الهام گرفتن بوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Elemento

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    قیافش زیاد جالب نیست. نظر شخصی.
    اگر 4WD باشه رقیب مستقیمی برای شیرون خواهد بود.
    اگه RWD باشه (که با توجه به وزن سبکش این احتمال قوی تره) بازم میتونه شیرون رو شکست بده. چون حدود 400 کیلو سبک تره.

    البته در مسافت 800 متر و 0 تا 300 برنده ی بدون شک و تردید Koneigsegg Regera خواهد بود. فکر نکنم رکورد 0 تا 400 کیلومتر در 20 ثانیه به این زودی ها شکسته بشه.
    در بحث کیفیت ساخت و دوام هم برنده ی بدون شک و تردید شیرون هست.

    ولی من اگه 2.1 میلیون دلار داشتم هزار بار هم که فرصت انتخاب داشتم سنتناریو کوپه رو انتخاب میکردم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      قیافه اش خوب که
      ولی با 1400 اسب بخار حداقل باید 420 کیلومتر درساعت سرعت بره ن 394 کیلومتر درساعت که واقعا با این قدرت کم
      بحث قیمت هم به برند خیلی مربوط.بوگاتی برند شناخته شده ای که خیلی ها 2.7 میلیون دلار ثبت نام کردن برای شیرون.
      ولی حالا باید دید ایا کسی برای این خودرو مبلغی 2.1 میلیون دلار پرداخت میکنه یا ن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elemento

        ۳ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        آره. بوگاتی یه چیز دیگست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۳ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          بوگاتی طراحی جذاب و دلنشینی داره
          ولی اینفرنو دیگه زیادی کارتونی شده طراحیش.خودرو باید خشن باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. حميد

        ۳ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (1724 ديدگاه)

        این خودرو یکجور منحصر به فرد هست
        صد در صد تو خیابون جلب توجه میکنه
        خطوط بدنه مواج و مرموز

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Parvaz

      ۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (395 ديدگاه)

      صفر تا ۴۰۰ کیلومتر زیر ۲۰ ثانیه برا Regra محشره… بزرگترین تکنولوژی کوینخ زگ که بهش دست پیدا کرده حذف گیربکس هستش …!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elemento

        ۳ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        این شخص یک نابغست.
        چندین اختراع ثبت کرده.
        یکیش همین حذف گیربکسه.
        رینگ های خاصی هم برای آگرا آر ابداع کرد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. uss zumwalt DDG-1000

        ۳ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        اگه واقعا بتونه 0 تا 400 در 20 ثانیه بره یعنی خیلی خفن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. مجید

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    قیافه ش جلب توجه میکنه ولی همون جورک تو متن اشاره شد تو عمل باید دید چجوریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. (ali (CHEVY NOVA

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    به قسمت فنیش حالا کاری ندارم ولی خدایش زشته انگار از توی کارتونهای تخیلی اومده بیرون
    به احتمال زیاد موتورش برا کوروت باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. REVENTоN ?

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (282 ديدگاه)

    یاد ماشینا اسباب بازی افتادم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حمیدرضا

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    الان این خبر گفت که مکزیک هایپر کار خواهد ساخت پس الان کدوم کشور مونده که رشد نکرده باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. teddy

      ۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (15 ديدگاه)
  7. AMG GT

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (38 ديدگاه)

    اصولا طرحهایی ماندگار میشن که زیبایی رو با سادگی عجین کرده باشند. مانند بوگاتی شیرون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سعید

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (496 ديدگاه)

    دیگه هرکی از ننش قهر میکنه میره یه کم فیبر کربن سر هم میکنه و یه موتور از فورد میخره دوتا توربو بهش میچسبونه میشه سازنده هایپر کار!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (31 ديدگاه)

      خراب این توجیه و استدلال های بچه های سایتم !!!! ;)
      با یه جمله کل ماهیت یه کمپانی رو زیر سوال میبرند …..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. مرصاد

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (62 ديدگاه)

    اسمش خیلی به قیافه ی محشرش میخوره
    ?????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Nima

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    چون توی مکزیک تکوین یافته و طبق نمونه های قبلی موتور جنرال موتورز هست. خیییییلی شرکت ها از موتورای جنرال موتورز استفاده میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      داش نیما بابا تو کجای اخه
      بابا من به دلخوشی امثال شما میام سایت
      بیشتر سر بزن داداش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. علیرضا

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (752 ديدگاه)

    فقط یه کم خطوطش رو کمتر کنن در کل استایل قشنگی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مسعود

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    خیلی فضاییه.
    فکر کنم اینو برای او دسته از ثروتمندانی ساختن که عقده حقارتشون با p1 و 918 اسپایدر و لافراری و شیرون و رگرا ، فروکش نمی کنه.
    این ماشین یه پیام داره :
    منو ببینید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Saied

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    باز یه ماشین خاص. ولی مگه خاص تَر از پاگانی هم میشه طراحی کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. معین میرزایی

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین از چلو و عقب طراحی زیبایی داره ولی از بغل یکم زیادروی کردن یکم باید ساده تر شه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا