هوآیرای رودستر، زیباتر و سبک‌تر از برادر کوپه

هنوز ماه مارس و موتورشوی ژنو فرا نرسیده ولی پاگانی هم‌اکنون الههٔ زیبایی خود را برای جهانیان به معرض نمایش گذاشته و تصاویر آن را در فضای اینترنت پخش کرده.

Pagani Huayra Roadster

Pagani Huayra Roadster
از طراحی آن همین بس که نسبت به نسخه هاردتاپ آن زیباتر و آئرودینامیکی‌تر شده است. همان‌طور که از عکس‌ها پیداست این پاگانی همانند هماورد ایتالیایی خود اونتادور، برای سقف از دو پنل فیبرکربنی دو تکه استفاده کرده و طبق گفتهٔ خالقش هوراچیو پاگانی پیچیده‌ترین و مشکل‌ترین محصول تولیدی این شرکت تابه‌حال بوده و اگر پاگانی هوآیرای کوپه را به‌عنوان یک پسر باشخصیت با چهره‌ای زیبا تصور کنیم، هوآیرای رودستر را می‌توان خواهر سرکش آن دانست.

Pagani Huayra Roadster

Pagani Huayra Roadster

Pagani Huayra Roadster
در طراحی رینگ‌های این ابرخودرو از پره‌های موتور هواپیماهای مسافربری الهام گرفته شده و سیستم تعلیق آلومینیومی نیز همانند نسخهٔ ارتقای یافتهٔ مدل BC بوده و شاهد شتاب 1.8 جی در سر پیچ‌ها خواهیم بود و ترمزهای کربن سرامیکی این ابرخودرو برای آرام کردنش از شرکت برمبو با 6 کالیپر برای چرخ های 20 اینچی جلو و 4 کالیپر برای چرخ های 21 اینچی عقب انتخاب شده و تایرها نیز از نوع P زیرو کورسای پیرلی خواهد بود. وزن خشک خودرو تنها 1280 کیلوگرم است که 80 کیلوگرم از نسخه کوپه نیز سبک‌تر است. در حالی که اتاق تا 52 درصد نیز استحکام بیشتری یافته است.

Pagani Huayra Roadster


هوایرای رودستر از گیربکس 7 سرعته سکوئنشال که 40 درصد نسبت به قبل سبک‌تر شده و موتور دوازده سیلندر توئین توربوی مرسدس-ای‌ام‌جی بهره می‌گیرد که 754 اسب بخار و گشتاور 1000 نیوتن‌متری بهره می‌برد و به تعداد محدود 100 دستگاه و با برچسب 2.4 میلیون دلاری، حسابی جیب افراد ثروتمند را نشانه گرفته است البته هیچ اطلاعاتی از شتاب 0-100 و حداکثر سرعت در دسترس نیست ولی در آیندهٔ نزدیک خبرهای هیجان‌انگیزی خواهیم شنید.


ترجمه: امید پورسعیدی

24 دیدگاه

  1. carbonado aventador
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    هر ماشینی یه کاربردی داره یکی پیست یکی شتاب و حداکثر سرعت یکی طراحی و… پاگانی همه اینارو با هم داره ولی اگه من پاگانی داشتم ازش استفاده نمیکردم میذاشتمش تو اتاقم هر روز نگاش میکردم

    پاسخ
  2. mohsen.b
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    پاگانی همیشه تو شتاب کم میاره

    پاسخ
    1. ace
      سوابق: (6410 دیدگاه) ,

      آره
      ریچارد هموند هم گفت پاگانی به درد درگ نمیخوره
      تقریبا تو درگ ها پاگانی همیشه بازندست.
      اما تو رکورد پیست واقعا سلطان و برندست.
      هر ماشینی واسه کاری ساخته شده
      پاگانی قطعا واسه شتاب و درگ ساخته نشده.
      حرفت کاملا درسته.

      پاسخ
  3. carbonado aventador
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    صفر تا صد 2.9 و 380 در صورتیکه ماشین برای پیست ساخته شده میشه بگی از کدوم ماشین کم میاره

    پاسخ
    1. Mahdi DODGE
      سوابق: (67 دیدگاه) ,

      تو مسیر مستقیم از کونیخزگ اگرا R هم کم میاره اما تو پیست هیچی توان رقابت کردن باهاشو نداره

      پاسخ
  4. Iman mclaren p1
    سوابق: (161 دیدگاه) ,

    خیلی خوشگله ولی من کوپه شو بیشتر دوس دارم با اون درای گالوینگ خوشگلش…این دراش ساده شد دیگه…😢😢😢

    پاسخ
    1. سینا
      سوابق: (190 دیدگاه) ,

      آخه با رودستر در گالوینگ می خوای ؟

      پاسخ
  5. ace
    سوابق: (6410 دیدگاه) ,

    .
    ماشین های پاگانی ایده آل من نیستن. قیمت فوق نجومی با ظاهری که تکراری شده. تو شتاب هم از نیسان GT-R شکست میخوره. تو پیست هم حریف Ultima GTR پنجاه هزار دلاری نمیشه. در حداکثر سرعت هم به پای هنسی ونوم و بوگاتی شیرون نمیرسه.
    البته ضریب G خیلی خوبی داره . اونم به خاطر سبک بودن بیش از حد ماشین و سیستم تعلیق. مکلارن P1 هم ضریب G بهتری از این پاگانی داشت. (1.8- 2)
    ترجیح میدم با یک پانزدهم پول پاگانی ، یک آئودی R8 بخرم.

    پاسخ
    1. M
      سوابق: (65 دیدگاه) ,

      دقیقا درست میگی . هیچ وقت با ماشینای میلیون دلاری ارتباط برقرار نکردم . چن وقت پیش توی دوبی برای چند لحظه نشستم توی r8 ، باورنکردنی بود . چنان حس قدرتی بهم داد . کابینش کل بدنت رو فرا میگیره حس میکنی آیرون من هستی

      پاسخ
      1. ace
        سوابق: (6410 دیدگاه) ,

        لذت سواری و حس قدرت پاگانی هوآیرا قطعا خیلی بیشتر از R8 و 911توربو و … باشه
        اما اون حس لذت و قدرت ارزش این همه پول رو نداره.

        پاسخ
  6. carbonado aventador
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    منم حاظرم با پول کمتر از ار 8 جی تی ار نیسمو بخرم که از هر نظر بهتره

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3649 دیدگاه) ,

      خیلی دوست دارم بدونم شما کی هستی که داری با اسم من تو سایت کامنت میذاری!!!

      کربنادو فقط یه نفره که اونم منم…
      🙂

      پاسخ
      1. ace
        سوابق: (6410 دیدگاه) ,

        .
        محمد حسین ، رفیق، این شخصیت ! دیروز هم با ایمیل میلاد کامنت میذاشت
        .
        کربونادوی پدال فقط و فقط یک نفره.
        .
        اصلا نیازی نیست شما باهاش بحث کنی.

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
          Carbonado Aventador
          سوابق: (3649 دیدگاه) ,

          عزیز مایی…
          دیگه نمیدونم این دست افراد چرا با نام های دیگران میان…
          مثلا میخوان تخریب چهره کنن یا…
          نمیدونم!!!!
          دوستان فقط اینو بگم من دورادور تمام کامنتای شماها رو میخونم…
          فکر نکنید که ماها نمیاییم!
          DNA ما به سایت پدال گره خورده!!!
          مخلص تک تکتونم

  7. The R
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    بعضی از ماشین ها صرف نظر از اعداد و ارقام و سلیقه، مثل مامور مخصوص حاکم بزرگ هستن. فقط باید احترام گذاشت.
    پاگانی از اوناست.

    پاسخ
  8. mohsen.b
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    دوستان ضریب gکه برای خودروها معرفی میشه واقعا میگم خیییلی کم در هندلینگ خودرو تاثیر داره-اون چیزی که در هندلینگ خودرو موثره به ترکیب کلی بدنه ربط داره در واقع خودروی با هندلینگ بالا حتی تو ظاهرم معلومه ولی این پاگانی خیلی کلیپا ازش دیدم که سرپیچ ها چرخ میخوره-یه نکته دیگه م اینه که کم کردن وزن خودرو در صورتی ارزش داره که به دینامیک خودرو صدمه وارد نکنه در صورتی که برای پاگانی دینامیک فدای کاهش وزن شده و باعث شده که خیلی راحت سرپیچ ها اگه راننده حرفه ای نباشه دور خودش چرخ بخوره

    پاسخ
    1. ace
      سوابق: (6410 دیدگاه) ,

      دوست گرامی شتاب G در هندلینگ یک خودرو از مهم ترین موارد تاثیر گذاره. بخصوص وقتی میخوای با سرعت دور بزنی . چون اون موقع با کمک فشار هوایی که از روی ماشین عبور میکنه downforce به شدت ماشین رو به پایین میکشه و نمیذاره عقبش چرخ بخوره شتاب G هم ماشین رو به شمت مرکز پیچ میکشه و نمیذاره از مسیر خارج بشه.
      دلیل اینکه ما فراری F40 رو از اسطوره های دهه 80 در پیست ها میدونیم همین شتاب G هست.
      دلیل اینکه بنتلی مولسان و رولزرویس فانتوم به درد پیست نمیخورن همین مسئله هست.

      دلیل چرخ خوردن پاگانی هم فقط خاموش کردن یا غیر فعال کردن کنترل کشش بوده. نه ضعف دینامیک.
      پاگانی محور عقب میسازه. ماشین های محور عقب بدون کنترل کشش همشون سرپیچ بیش فرمانی دارن.
      همه میدونن پاگانی شاهکار مهندسیه.

      پاسخ
  9. تصویر پروفایل mehran.Jy
    mehran.Jy
    سوابق: (125 دیدگاه) ,

    چقدر زیبا شده. صد در صد جز زیبا ترین رودستر های دنیاست. برا من که میره تو سه تا

    پاسخ
  10. Saied
    سوابق: (940 دیدگاه) ,

    زیبایه دوست داشتنی برازنده یه این ماشین. خشگل تر از این تو دنیایه ماشین تولید نشده.

    پاسخ
    1. خسرو
      سوابق: (45 دیدگاه) ,

      خیلی زیباست ولی بینظیرترین ساخته دست بشر مرسدس SLR هست ..

      پاسخ
  11. Iman mclaren p1
    سوابق: (161 دیدگاه) ,

    جناب سینا بخون ببین درست من چی گفتم …
    من گفتم کوپشو بیشتر دوس دارم با درای گالوینگش…
    نگفتم رودستر با در گالوینگ واسه من بسازند……………………

    پاسخ
  12. خسرو
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    همین که موتور V12 Mercedes – AMG روش هست کافیه / بپیچید لدفا / میبرم ..

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.