یادی از نسخه پروتوتایپ کونیگ‌زگ CC

خودرویی که در تصاویر می‌بینید کونیگ‌زگ CC پروتوتایپ است، مدلی که در 1994 تنها دو سال پس از آغاز به کار کمپانی ساخته و پرداخته شد.

koenigseggcc-03
CC پروتوتایپ نخستین بار با رنگ بدنه نقره‌ای و درب‌های معمولی به نمایش درآمد. چندی بعد درب‌ها با انواع دی‌هِدرال (Dihedral) کنونی جایگزین شد و طی همین فرآیند به دلیل برخی مسائل فنی رنگ خودرو نیز به مشکی تغییر یافت.

koenigseggcc-10
پس از گذشت چند سال، CC دوباره دستخوش تغییر گردید و بدنه آن به رنگ قهوه‌ای متالیک کنونی درآمد. سپس به موزه Motola Motor سوئد رفت و باقی عمر خود را در آنجا گذراند.

koenigseggcc-09
این خودرو قلب 4.2 لیتری هشت سیلندر V شکل (ساخت آئودی) با خروجی نزدیک به 350 اسب بخار و یک جعبه‌دنده شش سرعته دستی دارد که در مقایسه با مدل One:1 امروزی در رتبه بسیار پایین‌تری جای می‌گیرد.

koenigseggcc-01
کریستین فن کونیگ‌زگ (Christian von Koenigsegg) مؤسس و مالک کمپانی درباره آن می‌گوید:

در ابتدای کار توانی نزدیک به 550 الی 600 اسب بخار را مدنظر داشتیم اما آئودی با این رقم موافقت نکرد. البته همین بلوک 350 اسب بخاری هم به اندازه کافی چموش بوده و تناسب نسبتاً خوبی با ظاهر تهاجمی CC دارد.


پروتوتایپ مذکور با تولد خود راه را برای پیشرفت روزافزون کونیگ‌زگ باز کرد و به نقطه عطفی در تاریخ این خودروساز بدل گردید.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری

نویسنده و مترجم اخبار و مقالات خودرو.

11 دیدگاه

  1. Parker
    سوابق: (6423 دیدگاه) ,

    احسنت به آئودی عزیز من 😍😍😍
    اکثر کسایی که برای اولین بار یک اعجوبه میسازن و نیاز به یک موتور بی نقص دارند از موتور های ائودی استفاده میکنند.
    اسپایکر ، Koenigsegg ، فقط 2 نمونه از این شرکت ها هستند.

    البته کار AMG هم خیلی درسته. از پاگانی فراموش نکردم.

    M power هم ، هیچ وقت فراموش نمیکنم اولین محصول Rimac ، یک موتور الکتریکی بود که روی شاسی سری 3 سوار شده بود ، دلیلش ؟ به قول موسس ریماک ، شاسی و تعلیق بی نظیر BMW.
    از Mclaren F1 هم فراموش نکردیم.

    پاسخ
    1. مجید
      سوابق: (545 دیدگاه) ,

      سلام رفیق!
      قبول ولی یادت نره که مالک این برند چی گفت:
      در ابتدای کار توانی نزدیک به 550 الی 600 اسب بخار را مدنظر داشتیم اما آئودی با این رقم موافقت نکرد
      این Audi نامردی بود!!!!

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل asa
      asa
      سوابق: (408 دیدگاه) ,

      داداش اکثرا شرکت ها برای اولین مدل هاشون اتفاقا از موتور های جنرال موتورز استفاده میکنند . دقیقا نمیدونم کدوم مدل ولی یکی از همین مدل های اولیه کنیخزگ هم اگه اشتباه نکنم از موتوری ساخت جنرال موتورز استفاده میکرد . بازم کم نیستند از این قبیل ماشین ها :
      هنسی ونوم افسانه ای از موتور کوروت ، کادیلاک cts-v بزرگ از موتور کروت .
      تازه اینا فقط بخشی از خود امریکایی هاش بود .
      بماند که تست های ایرودینامیک و تونل باد ۹۱۱ هم توسط جنرال موتورز انجام میگرفته.

      پاسخ
      1. mehran911
        سوابق: (67 دیدگاه) ,

        حداقل تا وقتی که من دراین سایت هستم شما حق ندارید به این راحتی در مورد پورشه دروغ بنویسید
        .
        پورشه یکی از پیشرفته ترین تونل های باد دنیا دو داره و در سال گذشته مبلغ ۳۰۰ میلیون یورو برای تجهیز بیشترش و توسعه مرکز weissach هزینه کرده
        .
        در ضمن غیر از این خود فولکس واگن هم یکی از پیشرفته ترین تونل های باد دنیا رو داره
        .
        جنرال موتورز برای توسعه C7 یک ۹۱۱ سری ۹۹۷ خرید و اون رو در تونل باد تست کرد که بتونه از ترفند های پورشه در ایرودینامیک C7 استفاد کنه و همچنین از مهندسی برتر پورشه در ساخت C7 استفاده کرده
        منبع : سایت مورد علاقه ی من road and track

        پاسخ
        1. Parker
          سوابق: (6423 دیدگاه) ,

          .
          علیرغم احترام فراوانی که برای ASA قائلم اما حرفی که ایشون زد رو اصلا قبول نکردم.

          برای همین ترجیح دادم سکوت کنم تا اینکه باب یک بحث تموم نشدنی و خسته کننده ی دیگه باز بشه.

      2. KING 918
        سوابق: (1809 دیدگاه) ,

        هنوز عکس یکی از مدیران پورشه کنار پره های غول پیکر تونل باد پورشه رو دارم ……….
        بی نهایت با وقار و پیشرفته …………

        پاسخ
    3. رامکال
      سوابق: (362 دیدگاه) ,

      مجید آئودی بر گردن برخی از خودروساز ها دین دارد.
      واقعا کارش درسته.
      دم تو هم گرم که هوادارشی.

      پاسخ
  2. faramarz
    سوابق: (165 دیدگاه) ,

    خود آیودی تو مدل آر ۸ از موتور لامبورگینی گالاردو استفاده میکنه!!!!!

    پاسخ
  3. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (689 دیدگاه) ,

    وقتی کلمه (کچل خوش شانس) رو میشنوم یاد (کریستین وون کونیگزگ) میافتم.

    پاسخ
  4. امین
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    از اون موقع تا الان ۲۳سال گزشته و هنوزم میشه رده پای طراحیش رو روی ماشین های جدیدشون دید و این یعنی اصالت

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.