ایستگاه خبرسایپا

جوابیه سایپا به ژنو 2013

سایپا ۲۰۱۳ : دیروزهمزمان با رونمایی های نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ ،  در ایران و در سایپا غوغایی بود و این شرکت خودروسازی توانمند از ۳ محصول جدید دیگر رونمایی کرد تا تنوع سبد محصولاتش را به طرز چشمگیری افزایش دهد و نشان دهد که هیچ چیز از رقبای خارجی اش که در ژنو حضور دارند کم ندارد . در مراسم دیروز در حالی از  مدل هاچ‌بک تیبا با نام تیبا ۲، وانت خانواده ایکس ۱۰۰ با نام سایپا ۱۵۱ و نوع دنده اتوماتیک محصولات خانواده ایکس ۱۰۰ با نام AMT رونمایی شد که معاون اول رئیس جمهور در مراسم حضور داشتند . معاون اول رئیس جمهور  با اشاره  به اهمیت صنعت خودرو در کشور و حفظ اشتغال بالای این صنعت افزود: در حال حاضر صنعت خودرو کشور در رتبه سیزدهم جهان قرار دارد و بیش از ۳ میلیون نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم در صنعت خودرو مشغول بکار هستند و با احتساب خانواده های آنها جمعیتی معادل ۱۰ میلیون نفر از این صنعت ارتزاق می کنند و طبیعتاً وظیفه دولت حفظ این حجم بالای اشتغال و حتی افزایش کارآفرینی آن است . همچنین مهندس سعید مدنی- مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا- در جشن رونمائی از ۳ خودروی جدید سایپا که همزمان با جشن چهل و هفت سالگی این شرکت برگزار شده بود اظهار داشت: برنامه ریزی های سایپا در راستای افزایش کیفیت، افزایش تیراژ تولید و همچنین گسترش سبد محصولات در آینده نزدیک باعث استقبال بیش از پیش در بازارهای صادراتی خواهد شد.

2013-03-10_08.13.53_301

خواهر زیبای ایرانی مدل هاچ‌بک تیبا است که بر روی پلت‌فرم ایکس ۲۰۰ طراحی و تولید می‌شود.  این خودرو تغییر شکل یافته (facelift) خودرو تیبا است که با شکلی جدید و جذاب طراحی شده است . سایپا ظرفیت تولید این خودرو را ۱۰۰ هزار دستگاه در سال پیش‌بینی کرده و حدود ۸۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای تولید آن صورت گرفته است. قرار است تیبا ۲ اواخر سال آینده به بازار عرضه شود. نقطه ی قوت این محصول طراحی قوی آن است که می تواند با تکیه بر این خصوصیت تمام رقبای چینی را از راه به در کند .

2013-03-10_04.53.59_2142013-03-10_04.54.21_2222013-03-10_04.54.07_225

 

 

 

محصول زیبای دیگر خودرو سایپا ۱۵۱ با عنوان وانت کارابود . این محصول توانایی حمل ۵۰۰ کیلوگرم بار را دارا است و قرار است سالانه ۳۰ هزار دستگاه از این خودرو توسط سایپا در سایت ساوه تولید شود. سایپا ۱۵۱ در در فروشگاهها ، سوپرمارکتها ، گل فروشی ها و … مورد استفاده قرار خواهد گرفت . برای تولید این خودرو ۱۰۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته و این محصول بر روی پلت‌فرم ایکس ۱۰۰ تولید خواهد شد. موتور جدیدی با استاندارد یورو ۴ بر روی وانت ایکس ۱۰۰ نصب خواهد شد که به گفته معاون سایپا با توجه به اینکه هنوز توزیع سراسری سوخت با استاندارد یورو ۴ در کشور صورت نگرفته، این خودرو فعلاً با استاندارد یورو ۲ به بازار عرضه می‌شود . البته احتمال اینکه برای موتور یورو ۴ مراسم رونمایی جداگانه ای بعنوان محصولی جدید صورت بگیرد ، می باشد . وانت ایکس ۱۰۰ دارای امکانات پیشرفته و گوناگونی همچون  کولر و شیشه‌ بالابر برقی است ، این خودرو اواخر بهار سال آینده به بازار عرضه می‌شود.

2013-03-10_04.53.06_2062013-03-10_04.53.14_2072013-03-10_04.54.14_223

 

 

 

پس از رونمایی از این وانت کاربردی مسئولین و مدیران بی صبرانه به سراغ محصول سوم رفتند تا با گرفتن عکس یادگاری با این محصول آلبوم عکس ها و کارنامه ی خود را پربارتر کنند . محصول سوم سایپا از مهمترین نیازهای روز کشور است چرا که دیگر با این محصول خستگی را در ترافیک احساس نمی کنید . خودروی ایکس ۱۰۰ ای ام تی (اتوماتیک) از خانواده خودروهای ایکس ۱۰۰ سایپا میباشد که قرار است این خودرو نیز اواخر تابستان به بازار عرضه شود. مسلما ایده ی جدید رانندگی با دنده ی اتوماتیک از آن دست ایده هاست که رانندگی  راحت تر و لذت بیشتر را برای رانندگان پراید  به ارمغان خواهد آورد .

2013-03-10_04.52.54_204

با اضافه شدن سه محصول جدید به مدل های متنوعی همچون پراید ۱۳۱ SL ، پراید ۱۳۱ LE ، پراید ۱۳۱ SX ، پراید ۱۳۱ EX ، پراید ۱۳۲ SL ، پراید ۱۳۲ LE ، پراید ۱۳۲ SX ، پراید ۱۳۲ EX ، پراید ۱۱۱ SX ، پراید ۱۱۱ EX ، پراید ۱۴۱ SX و تیبا SX ، سبد محصولات سایپا تمام سلیقه ها را در بر خواهد گرفت .

 

منبع خبر : وب سایت های تین نیوز ، عصر خودرو و سایپا نیوز

عکس : وب سایت عصر خودرو

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مشابه

‫۲۱۷ دیدگاه‌ها

  1. عصبانی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کی گفته باید 10 میلیون نفر با به خطر انداختن جون مردم و دزدی پول مردم نون بخورن البته ما میدونیم کارگر این وسط هیچی نصیبش نمی شه لطفا دزدی با تولید این اشعالا رو به پای اشتغال نذارین

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. sattar

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    بابا اینا دیگه کی اند!!!!!!
    امکانات پیشرفته و گوناگونی همچون کولر و شیشه بالابر برقی..!!!
    آهای خودروسازای جهان بیان اینجا آخرین تکنولوژی خودرو رو ببینین ، سایپا برای اولین بار این تکنولوژی بهره برده!!! تازه اینکه چیزی نیست سایپا اتومبیلی با فناوری جدید قوطی حلبی ، وانتی رو طراحی کرده که توانایی حمل 500kg بار رو داره!!!
    جمع کنید این مسخره بازی هارو…

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. javid

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا پدال شوخیش گرفته
    حسابی مسخره کرده این دو تارو

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. كميل

    ۱۳ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    راستی راستی این ماشینا واقعین ؟ مگه میشههههه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. میلاد

    ۷ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چه فایده داره وقتی کیفیت مونتاژ و کیفیت قطعات پایینه یا وقتی تنظیم های مربوط به قسمتهای فرمان ،ترمز ، موتور ، چراغ ها بخوبی انجام نمیشه چه فایده داره آخه خدایی تا کی باید محصولی بی کیفیت رو سوار بشیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حمادی

    ۲۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    بازم بد نیست ولی باید تلاش زیاد تری بکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیررضا

    ۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این آمار را از کجا استخراج کردی آخه؟ کی گفته 3 میلیون نفر در صنعت خودروی ما مشغول هستند؟!!!
    25000 نفر در کل کارخانه های خودروسازی مشغول هستند و با حساب همه مشاغل مرتبط و وابسته، تعداد کل به 200،000 نفر هم نمی رسه!
    واقعاً به اینها باید نوبل اقتصاد بدهیم!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۴ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      اگر صنایعی مثل فولاد و ورق سازی رو هم در نظر بگیری زیاد تر از اینا میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. شهرام

    ۱۲ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (31 ديدگاه)

    عجب تنوع محصولاتی!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهرداد دریفت

    ۱۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (70 ديدگاه)

    دوستان بیاد باهم یک کمپینگ راه بندازیم و بریم جلوی ایرانخوردرو و ساپیا تجمع کنیم و تحصن کنیم اگر عرضه شو دارید بیاید با هم جلو اینا وایسیم با شعار دادن تو سایتا چیزی حل نمیشه . همه باهم جمع شید یک گروه چند صد نفری بشیم و بریم جلوی شرکت ایرانخوردو راهپیمایی کنیم و شعار بدیم قضیه رو رسانه ای کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خشایار

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      اینجا ایرانه دوستم باتمدنی 7000ساله که تازه به تکنولوژی 1900میلادی دست پیدا کرده و تونسته اونرو بومی سازی کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. محمد

    ۱۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باز بگید پراید ماشین بدی هست ببین چه می کنی سایپا پراید وانت می کنه یهو

    دیدی تبدیل به کامیونش کرد باید از این همه فکر خلاقی که شرکت سایپا داره

    باید بگی ایول ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ALiHidden

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (332 ديدگاه)

      +اینکه میگن میخان سایپا 131 کوپه هم بزنن=))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. میلاد

    ۲۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به به عجب ماشینی فکر کنم تیپش از206 بهتر باشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. دیوانه وار

    ۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    دستاورد دیوانه وار سایپا بعد از 20 سال:
    http://i.cubeupload.com/5aV9Ue.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. mjh

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    خاک بر سر منو جوونایی مثل من که آخرشم همین آشغالا رو باید سوار بشیم اونم با دادن پس انداز چندین سال زندگیمون بخدا گریه داره اوضاع خودرو سازی ما

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. امیر

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اینا با این خلاقیت و پشتکارشون چشم دشمن فرضیشونو کور کردند.جمش کن این ….

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. سینا

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هههه بازم پالون خرو عوض کردن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. خشایار

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فکر کنید شرکت سایپا از سال 1966میلادی داره فعالیت میکنه تا حالا تازه تونستن پرایدی که از کره بابدنه محکم x100وارد شده بوده کیسه هوا داشته ترمز ABSهم داشته رو از روش بردارن(بدزدن)و بعد از تقریبا 20 سال دوباره روش بزارن و به مردم بفروشن که با استقبال زیادی هم روبرو میشه به قول خودشون حالا نشستید از چراغاش ایراد میگیرید ازینکه چرا از ته رونمایی کردن نه از سر ایراد میگیرید؟داریم به صورت نامحسوسی استعمار میشیم و مردم فقط بفکره اینن که میشه پراید بشه تیبا ماهیتابه بزنیم دره باسنش بشه آبجی خوشگل ایرانی؟ببینیم نسبت به درآمدمون در سطح جهانی چقد داریم سوختو گرون میخریم چی داره میره تو پاچمون به عنوان سوخت یورو 4 این بنزین افغان یکم نیست آبه میفروشن لیتری 700تومان 60 لیتر 1000تومان هرجند لیتر ینی چی الافیم ما مثل اسبی شدیم که توی عساری(روغن کشی)کار میکنه چشاشو میبندن جاییرو نمیبینه فقط ازصب تاشب تو ی دایره داره میچرخه دلش خوشه صب شب میشه شبم صب اگه واقعا ماشینای خوبی ساخته میشه داخل کشور بازارو آزاد کنن ایران مثل باغ شیشه ای میمونه همچیزش داخل خودشه و اگرم وارد بشه با قیمت هنگفته که تزاد طبقاتی بالا بره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محسن

    ۱۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    خدا وکیلی من شرط می بندیم اینا شب که میرن خونه با زن و بچه هاشون ما هالو ها رو مسخره می کنن غش غش می خندن که چه خرهایی سوار شدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. توحید

    ۱۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    عزیزان ما نباید مرزامونو باز کنیم واردات ممنوع بشه کیفیت ماشینامون خیلی بالا میره یکم برین تحقیق کنید ببینید چرا کیفیت ماشینامون پایین اومده رانت های بزرگ چطور شکل گرفته چرا قطعه ای که ما داریم خودمون با کیفیت بالا تولید میکنیم کارخانشو تعطیل کنیم بعد بریم جنس بنزل چینی رو با دو برابر قیمت وارد کنیم که هم کیفیت ماشین پایین بیاد هم قیمتش بالا بره عزیزان مملکت افتاده دست یه عده خائن وطن فروش
    تو مملکتی که میتونه انرژی هسته ای درست کنه تو مملکتی که میتونه هواپیما بزنه چرا نمیتونه خودرو بسازه. بخدا گریه ادم درمیاد چون ما تو همین مملکت خودمون افرادی رو داریم که گواهینامه ثبت اختراع داره موتور که با هیدروژن با اب کار میکنه خودشم درسته منه الان بیکاره داریم باهم خیابونارو متر میکنیم. یا خوبه من ماشین برقی ساختم که با اهن ربا کار میکنه چرا تو این مملکت ارزشی واسه علم قاعل نیستن چون ….. گر معمار نهد خشت اول را کج تا ثریا میرود معمار کج مشکل از جای دیگه ای هست

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. ع.ا.پ.م

      ۱۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اطمینان داری شما مخترعی؟ چون دیکته که افتضاح بود. زدی شعر چند قرن پیش هم تر زدی توش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. رضا

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    آقا هرکی می خواهد تیبا بخره خواهشا قبلش به این شماره زنگ بزنه می تونم به صورت کاملا فنی توجیهش کنم که نخره
    من متاسفانه یکیش رو خریدم
    09132040498
    تمام ایراداتش رو میگم که تو همه تیبا ها مشترکه مثل آشغال های ایران خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. SENNA

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    پیشرفته ترین تکنولوژی
    شیشه بالابر
    درب عقب😂
    داشتن چراغ 😂
    داشتن قفل😂
    دارا بودن چهار چرخ
    راه رفتن
    اصن شما عشق کنید
    سایپا ماشین می‌سازه راه میره
    واقعا تکنولوژی🗿

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا