»» رونمایی وانت زامیاد دیزلی

همزمان با میلاد باسعادت امام محمدباقر(ع) و افتتاح خط تولید نخستین خودروی سبک دیزلی کشور توسط وزیر صنایع و معادن، تولید انبوه این خودرو تجاری در شرکت خودروسازی زامیاد آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این خودروی وانت سبک دیزلی با استاندارد آلایندگی یورو 3 در هر 100 کیلومتر 9 لیتر گازوئیل مصرف می کند.
با انجام اصلاحات مورد نیاز بر روی سیستم ترمز، سیستم اکسل عقب و شاسی کارایی این وانت دیزلی نسبت به نوع بنزینی آن 20 درصد افزایش یافته است.
شرکت زامیاد اعلام کرده است تا پایان سال جاری چهار هزار دستگاه و تا پایان سال آینده 20 هزار دستگاه از این وانت دیزلی را تولید خواهد کرد.
قیمت این وانت 147 میلیون ریال تعیین شده و در مجموع شرکت خودروسازی زامیاد طی سال جاری و سال 89 در مجموع 24 هزار دستگاه از این خودرو را تولید خواهد کرد.
در این مراسم مدیرعامل سایپا، استاندار تهران، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی حضور داشتند.

مشخصات وانت دیزلی زامیاد:

نوع موتور     دیزل
تعداد سیلندر     4 سیلندر خطی
حجم موتور     2771 CC
ماکزیمم قدرت بنزین و گاز     70 KW @ 3600 r.p.m
ماکزیمم گشتاور بنزین و گاز     220 Nm @ 2000 r.p.m
استاندارد آلایندگی     EUROIII / EUROII
مصرف سوخت     218 gr/kwh
تعداد دنده ها     5+1 دنده
مدل کلاج     فشاری، تک صفحه ای خشک با تنظیم کنندگی هیدرولیکی
سیستم ترمز
جلو     کاسه ای
عقب     کاسه ای
ترمز دستی     مکانیکی عمل کننده روی گاردان
مشخصات ابعادی
فاصله مرکز محور جلو تا مرکز محور عقب     2865 mm
طول کلی خودرو     4690 mm
اندازه تایر     جلو 7.00R16 عقب 7.50R16
ظرفیت مخزن سوخت     40 lit
تعداد ولتاژ باتری     12 V/1
قدرت دینام     12/60 V/A

وزن خالص     1750 kg
وزن ناخالص(G.V.W)     3800 kg
حداکثر بار روی محور جلو     1500 kg
حداکثر بار روی محور عقب     2300 kg
سیستم فرمان
نوع سیستم فرمان     ساچمه ای برگشت پذیر
قطر غربیلک فرمان     320 mm
اکسل ها :
جلو     مستقل، جناقی دوبل
عقب     صلب، چرخدنده هیبوئیدی با ضریب انتقال نهایی 5.571:1
سیستم تعلیق:
جلو     کمک فنر هیدرولی تلسکوپی دوکاره + میله موج گیر
عقب     کمک فنر هیدرولی تلسکوپی دوکاره + فنر شمش

قیمت: 14 میلیون و 700 هزار تومان

01
بهمن
1388

زامیاد   



38,810 بازدید کننده

۶۹ دیدگاه

  1. نسبت به کیفیتش خیلی گرونه,موتورش هم چینی هست؛درضمن کسی به طوردقیق ازش سردرنمیاره ؛قطعاتش هم پیدانمیشه

  2. یه آشغال به تمام معناست !
    روراست هر کی بخره بدبخته , خودم تو برنامشم , به عنوان مثال 4 تا انژکتور داره دونه ای 500.000 تومانه که هر 30000 کیلومتر به خاطر آب زیاد موجود در گازوئیلهای ما خراب می شه و باید عوض شه !!!

    • من یه دونشو دارم تازه خریدم 4000 تا کار کرده پس میفروشمش چون با این حساب خرجش خیلی بالاس
      دو گانش بهتره

  3. پس با وضعیت تحریما اینا دارن واسه خودشون به قول خودشون ماشینای جدید میزنن محرک است ازز این بهتر نمیشه نیسان وانت ابی معروف 40 سال پیش داره توو ایران نسل عوض میکنه مردم بهتر از این چی میخوان!!!!!!!!!

  4. عیبش اینکه تو سربالایی با بار داغ میکنه- با دنده 1 هم راه نمیره
    قیمتش خیلی گرونه چون با این پول میشه یه خاور 3تن خرید.

  5. سلام من میخوام دوگانش رو بخرم یکی بگه کلاه سرم میره یا نه.از راهنمایی هاتون ممنون.

  6. سلام این همون نیسان گاوی قبلی خودمونه بابا لااقل چراغاشو عوض میکردین .

    • بی خود کردن چراغ هارو عوض کنن مگه چراغ ها چه شون بدبخت از نظر فیزیکی بهترین چراغ هارو داره ازنظر چش پزشکی هم باری وانت خوبه چون اغلب این وانت های زامیاد رو کردها میخرن وباهاش قاچاق میکنن خیلی هم خوبه
      دستشون درد نکنه با این وانت زامیاد چینی واقعآ ماشین خوبیه وانت فقط 2چیز کم داشت 4×4دنده5 گازویل هم زدن اما بازم جفت دیفر مونده
      باتشکر از سازند وانت نیسان دیزلی واقعآ محشره

  7. من سال 89 یکیشا خریدم 14.800سوزنهاش ایراد پیدا کردبردم نمایندگیش قطعاطشا نداشت گفتن آزاد ببندیم میشه 470.بعد 20روز تحمل کردم آخرشم آزاد بستم هفته ی پیش دوباره خراب شد.مشکل دیگش اینه که گرم کن گازوءیل نداره یخ میزنه.ترمز دستیش کاملا بی فایدست.فیلتر هاشم خیلی گرونه بقیه قطعاتش هم گیر نمیاد.خلاصه استحلاکش بالاست اما از طرف دیگه سرعت ونیروی خیلی خوبی داره

  8. قیمتش نسبت به کارایی و وانت های دیگه خوبه
    همچنین مصرف صدی16وانت نیسان آبی! نداره و مصرفش کمه
    همچنین گازوییلی که سوختش ارزون و زیاده
    اما باید دید آیاموتورش خوش تعمیر هیت یا نه؟و قطعاتش چه قیمتی داره؟

  9. بهتر بود که 1-زیباتر بود 2-سیستم فرمان هیدرلیک بود

      • من نمیدونم تاز اومدم یکی بخرم واقعا اینجوریه که بچه ها میگند یا نه……..

  10. من خریدم خیلی هم ازش رازیم راستی اونایی هم که میگن اله وبله همش دورغ ندارن چشش شون در میاد
    روش ابند ش هم این طوری
    روز اول که در میاری باید منتظر باشی تا پلاک هاش بیاد
    بعد از پلاک
    با دنده 1تا1500دور ماتو باید حرکت کنیدبرای دنده 2دورماتور تا1800دور دنده3تا2000بعد از 600کیلومتر باید به دنده های4و5 بروید
    دنده چهار2500دور ماتورودنده5دورماتورش2700تا1200کیلومتر اولیه باید باشه 1000کیلومتر اول باید ببری سرویس اولیه برایت 1روغن و1فیلتر عوض میکنن جلوبندی ش هم یه اچار میزنن که محکم بشه خلاصه وانت زامیاد دیزلی بارعایت نکات بالا وپایین ماشین خوبیه
    تعویض روغن باید روغن موتور 3000تا 1بار اوضه ش کنید فیلر روغن شهم باید6000کیلومتر 1بار عوضش کنید

    فیلتر هوا 2000تا 1بار باید تمیزش کنی 3با تمیزش کردی عوضش کن تا موتور به زور نیفته

    استفاده از دنده4 و 5 با بار بارقانونی این وانت 2800کیلو است درجاده های سراشیبی باید با دنده چهار حرت کنید اما دنده 5 برای جادهای چهر باند استفاده میشه اتوبان های ی که دوبانده هستن هم میشه اما بابار زیاد به زور میفته

    من خودم وانت دیزیلیم رو به گچ کاری مون بردم برای مردم گچ میزنم من بعضی اوقات برای مردم تا6تن هم گچ ویا سیمان میزنیم ما کورد ها قدر همچین غولی رو خوب میدونیم 2ساله خریدیم هنوز اخ نگفته هنو لاستیک کارخانه عقب روشه تموم نشده فقط مونده به استفادت نسبت به خودرو اگه بهش فشار وارد کنی
    اونم مجبو میشه بهت فشار مالی وارد کنه نباید تو به وانت زامیاد دیزلی زور کنی چون ماشین حساسیه
    پخشش هم مارشال میدادن الان پخش پراید میزارن خیلی هم بی ریخت شده
    متشکرم از این همه توجه

    حتمآ بخوننین موفیده

  11. قیمتا چرا در بلوچستان بیشتر از جاهای دیگر کشور است>……..

  12. بعد نیست تازه خریدیم قدرت سرعتش حرف نداره

  13. خداییش تا وقتی مزدا است چرا به این آشغالا فکر می کنید هم شوکا هم نیسان خداییش هیچی مزدا نمیشه 2 تن بار کن گازش رو بگیر فقط صدای پخش سی دی ماشینتون رو می شنوید ولی این ماشینا سردرد کمر درد میاره موقع بار نه ترمز نه کنترل داره من یکیشو فروختم الان یک مزدا خریدم انگار از یک پراید سوار یک ماشین خارجی شدم

  14. داداش توقدرت این ماشین روبامزدامقایسه میکنی.ازنظرسرعت تا160تاروراحت میره قدرت که بقول دوستمون6تن بارمیزنن مثل پلنگ راه میره.مزدا واسه کارهای ظریفه.ولی نیسان واسه کارهای سنگینه

  15. تعمیر وتنظیم انژکتور نیسان وانت دیزلی با جدیدترین دستگاه روز دنیا به همراه کادری مجرب و دوره دیده
    خیابان قزوین خیابان مخصوص پلاک42
    09128123243
    02155412672

  16. به نظر من همون دوگانه با متور قدیمیش خیلی بهتر از این اشغال ظاهر خراب کنه

  17. ما یکی سال 83 خریدیم هنوزم داریمش مثه شیر داره کار میکنه!
    250000 کیلومتر هم راه رفته!!!
    همه چیش هم سالمه… البته مثه هرماشینی مشکلاتی داشته ولی نه بزرگ!

    البته بدی نیسان به اینه تو جاده سرو صداش زیاده یه نمه هم واسه جاده دور بدنشینه!
    اگه بنزینیش دنده 5 داشت عالی میشد…

  18. با عرض سلام خدمت عزیزان.
    من یه نیسان گازوییلی دارم.خدمتتون عرض شود که از لحاظ بدنه که هیچ فرقی با سایر نیسان های ابی نداره.اما موتورش کاملا فرق داره موتورش مال یه کارخونه چینیه که الان کشنده فاو رو تولید کردن.از لحاظ صدای داخل کابین فکر کنم این از بنزینیا بهتر باشه صدای موتورش زیاد خشن نیس .
    ماشین قبل از حرکت باید خوب گرم کنه تا فشار بهش نیاد.ماشین اگه خراب بشه مکانیکا به موتورش وارد نیستن.باید ببری نمایندگی اونام میگن ما خورده کاری انجام نمیدیم باید موتورو کاملا بررسی کنیم ببینیم ایراد از کجاشه که هزینه تعمیر رو بالا میبره.
    از اون جایی که تو مملکت ما فقط 3تا وانت پیدا میشه(شوکا-مزدا-نیسان وانت) بقیه وانت ها خیلی گرونن و کسی که میخره اونا رو برا زیر پاشه نه کار.

  19. با سلام خدمت دوستان من بکیشو دارم به غیر از مصرف سوخت مناسبش کلا یه دردسر واقعی هر جقدر هم که رعایتشو بکنیم. دست ما درد نکنه که چین و چینتر میکنیم سایپا

  20. سلام
    من میخام یکی بخرم خواهشا راستشوبگین ماشین خوبیه یا نه

  21. ماشینه خوبیه من دوسال دارم تا حالا مشکلی ایجاد نکرده

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن بصورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیر اخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط و تبلیغاتی پذیرفته نمی شوند. برای تفییر آواتار خود می توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.


تورهای لحظه آخری