رونمایی وانت زامیاد دیزلی

همزمان با میلاد باسعادت امام محمدباقر(ع) و افتتاح خط تولید نخستین خودروی سبک دیزلی کشور توسط وزیر صنایع و معادن، تولید انبوه این خودرو تجاری در شرکت خودروسازی زامیاد آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این خودروی وانت سبک دیزلی با استاندارد آلایندگی یورو 3 در هر 100 کیلومتر 9 لیتر گازوئیل مصرف می کند.
با انجام اصلاحات مورد نیاز بر روی سیستم ترمز، سیستم اکسل عقب و شاسی کارایی این وانت دیزلی نسبت به نوع بنزینی آن 20 درصد افزایش یافته است.
شرکت زامیاد اعلام کرده است تا پایان سال جاری چهار هزار دستگاه و تا پایان سال آینده 20 هزار دستگاه از این وانت دیزلی را تولید خواهد کرد.
قیمت این وانت 147 میلیون ریال تعیین شده و در مجموع شرکت خودروسازی زامیاد طی سال جاری و سال 89 در مجموع 24 هزار دستگاه از این خودرو را تولید خواهد کرد.
در این مراسم مدیرعامل سایپا، استاندار تهران، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی حضور داشتند.

مشخصات وانت دیزلی زامیاد:

نوع موتور     دیزل
تعداد سیلندر     4 سیلندر خطی
حجم موتور     2771 CC
ماکزیمم قدرت بنزین و گاز     70 KW @ 3600 r.p.m
ماکزیمم گشتاور بنزین و گاز     220 Nm @ 2000 r.p.m
استاندارد آلایندگی     EUROIII / EUROII
مصرف سوخت     218 gr/kwh
تعداد دنده ها     5+1 دنده
مدل کلاج     فشاری، تک صفحه ای خشک با تنظیم کنندگی هیدرولیکی
سیستم ترمز
جلو     کاسه ای
عقب     کاسه ای
ترمز دستی     مکانیکی عمل کننده روی گاردان
مشخصات ابعادی
فاصله مرکز محور جلو تا مرکز محور عقب     2865 mm
طول کلی خودرو     4690 mm
اندازه تایر     جلو 7.00R16 عقب 7.50R16
ظرفیت مخزن سوخت     40 lit
تعداد ولتاژ باتری     12 V/1
قدرت دینام     12/60 V/A

وزن خالص     1750 kg
وزن ناخالص(G.V.W)     3800 kg
حداکثر بار روی محور جلو     1500 kg
حداکثر بار روی محور عقب     2300 kg
سیستم فرمان
نوع سیستم فرمان     ساچمه ای برگشت پذیر
قطر غربیلک فرمان     320 mm
اکسل ها :
جلو     مستقل، جناقی دوبل
عقب     صلب، چرخدنده هیبوئیدی با ضریب انتقال نهایی 5.571:1
سیستم تعلیق:
جلو     کمک فنر هیدرولی تلسکوپی دوکاره + میله موج گیر
عقب     کمک فنر هیدرولی تلسکوپی دوکاره + فنر شمش

قیمت: 14 میلیون و 700 هزار تومان

72 نظر

  1. حمیدرضا بهبودی
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    باعرض سلام خدمت همکاران 14ساله بانیسان کار میکنم ی پیشنهاد دارم این که نیسان فقط دوگانه خوبه با توجه ب اینکه سوخت ارزان و فراوان مناسب برای بار 2تن برای تمام جاده های ایران ک من ازش استفاده کردم و بازار مناسب خریدو فروش در هر شرایطی بهتر اینکه هر2سال یک بار بفروشیش یک صفر بخری اینطوری میشه از نیسان ب عنوان یک مغازه نام برد نیازی ب عوض کردن قطعات نداره مگر یکلا فنر عقب اضافه کنی باد چرخ های عقبم 70 تا باشه بهتر باتشکر.

    پاسخ

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تورهای لحظه آخری