سوبارو

چشمان تیز بین سوبارو

سوبارو دوربین‌ها را جایگزین رادار کروز می‌کند. سیستم EyeSight که سوبارو در سال ۲۰۱۰ معرفی کرد، اکنون با به‌روزرسانی، پیشرفته‌تر و کوچک‌تر شده است و رنگ‌ها را نیز تشخیص می‌دهد. این سیستم مبتنی بر دو دوربین برای ایجاد میدان دیدی سه بعدی است که به سیستم کروز کنترل و سیستم جلوگیری از برخورد کمک می‌کند.

Subaru EyeSight system
Subaru EyeSight system
اطلاعات پردازش شده از دور بین‌ها بجای سنسورهای لیزری یا رادار تشخیص فاصله و سرعت بکار می‌روند. این دور بین‌ها همچنین برای کنترل خروج از خط و یا تشخیص عابر پیاده نیز استفاده می‌شوند. این در حالیست که این دوربینها از هزینه پایین‌تری نسبت به سیستم کروز کنترل تطبیقی که از رادار و لیزر استفاده می‌کند، بهره می‌برند. سنسورهای ارزان قیمت دور بین‌های دیجیتال و همچنین پردازشگرهای تصاویر، امروزه حتی در گوشی‌های ارزان نیز به چشم می‌خورند. در حالی که سنسورهای رادار و فاصله یاب لیزری متداول، قابلیت تشخیص وسایل نقلیه و عابران را ندارد، سیستم بینایی سوبارو EyeSight سوبارو می‌تواند به سرعت به شناسایی موانع بپردازد حتی قادر است فعال شدن چراغ ترمز وسیله روبرویی را نیز تشخیص دهد. این فرآیند باعث عملکرد سریع‌تر سیستم خودکار ترمزها نیز می‌شود که تا سرعت ۴۸ کیلومتر بر ساعت به خوبی عمل می‌کند که نسبت به سیستم های متداول که نهایتاً تا ۳۱ کیلومتر بر ساعت موثرند، پیشرفت مناسبی را نشان می‌دهد.

این سیستم روی خودروهای سوبارو لگاسی، اوت بک و فورستر نصب می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی

    خیلی خوشم اومد واقا عجب پیشرفتی!

    یاد ماشین گجت افتادم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا 2272

      ۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (186 ديدگاه)

      چه پیشرفتی !!!
      اشکال ما ایرانیا اینه که به همین پراید قانعیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

        ۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (615 ديدگاه)

        بسمه تعالی

        ببخشید دیگه از این به بعد از این کلمه استفاده نمی کنم!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. امین

        ۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اقا رضا اخه اگه پراید نخریم چی بخریم؟ بدون ماشین هم میشه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Kurosh

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    لذت بردم…
    من خودم با دنده Back رفتن کلی دردسر دارم؛ یه بار با عقب ماشین رفتم تو سبد میوه ها…
    به نظرم یه وقتی (گل نی) چنین تکنولوژیی هایی میرسه به داد ما ایرانی ها…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. arash1354

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    مثل آینه پرایده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود.

    اصلا از سوبارو انتظار همچین سیستمی رو نداشتم.

    چقدر خوبه که نگفته ، یک شرکت کار خودشو انجام بده .

    حالا اینجا مردم و مسئولان توسر هم میزنند که اقا ترمز ای بی اس نصب کن.

    ایربگ بذار.

    ((( ایران و المان )))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sorena330

      ۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (745 ديدگاه)

      من هم همینطور اگه نگارنده نمیگفت این فناوری مال کدوم کمپانیه حدس میزدم برای آئودی،ولوو،مرسدس و فولکسواگن باشه،از سوبارو انتظار نداشتم…

      (هرکی میخواد بره تیپ 92 بخره بره بخره، ولی یادش باشه که اربگش مال یه شرکت کره ای ناشناخته هست که احتمال خطاش زیاده و یونیت ای بی اس هم چینی،باز خودتون میدونید…)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. یارو . فقط المان . فقط فولوکس

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (290 ديدگاه)

    ایول سوبارو خوشم اومد

    (پرچم بالاست)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ali

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (135 ديدگاه)

    اگه برای سرعت های بالا درستش کنن دیگه چی میشه…چشاتو ببندو رانندگی کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. carbonado aventador

      ۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      اینجوری دیکه حال نمى ده!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    آفرین! به نظرم مهم ترین مزیتش اینه که در آینده این سیستم رو تو خودروهای ارزون قیمت هم میشه دید!
    البته باتوجه به اینکه حداکثر تا سرعت 48km/h کار میکنه،نهایتا به درد داخل شهر میخوره.
    (همون داخل شهر هم خیلی وقتها سرعت بالای 60 تاست!)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. arash1354

      ۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (121 ديدگاه)

      محسن جان این شروع کارشونه و مسلما با استفاده از سیستمهای پردازشگر سریعتر سرعتهای بالاتر هم در آینده قابل تحلیل میشود .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. SALAR

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (377 ديدگاه)

    واقعن عالی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احسان(احسان سابق)

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    ماشین های جدید دیگه ماشین نیستن که چند اپشن اضافه دارن.کامپیوتر هستن که میشه باهاشون رانندگی کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. saied

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    ای جان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. پژو rcz

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    احسسسسسسننننننننت به این خلاقیت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. پژو rcz

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    افرین به این خلاقیت واقعا ما ایرانیا عقبیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. جلال

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    ایول به این زاپنی چموش
    از این جور سیستم های ایمنی هر چه بیشتر بهتر
    ما هم ایشالا با همین پراید های خودمون سقط میشیم و از دست 2 تا لعنتی خلاص میشیم :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ashkan

    ۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (258 ديدگاه)

    آفرین سوبارو زنده باد ژاپن ان شاالله درد بلای شما بخوره تو سر آشغال سازهای اینجا که اسم خودشون را خودرو ساز مینامند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. sajjad

    ۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (21 ديدگاه)

    حالا خیلی مونده به پای خودروهای خودمون برسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا