سوزوکی

افشای تصاویری از کاتالوگ نسل جدید سوزوکی سوئیفت

به‌تازگی تصاویری از کاتالوگ نسل جدید سوزوکی سوئیفت به بیرون درز کرده است. در این کاتالوگ، تصاویر واضعی از سوئیفت جدید به چشم می‌خورد که طراحی آن‌را کاملاً مشخص ساخته است. طراحی بیرونی سوئیفت دنباله‌روی سبک طراحی این روزهای خودروهای کوچک شهری است. در جلوی خودرو چراغ‌های بزرگی دیده می‌شوند که تا روی گلگیرها کشیده شده‌اند. در میان این چراغ‌ها یک جلوپنجرهٔ شش‌ضلعی بزرگ قرار دارد و در نسخه‌های اسپرت نیز یک اسپلیتر در زیر سپر جلو وجود خواهد داشت.

go-redirectingat-com4

سقف سوئیفت جدید به همراه فرم خاص ستون C به‌صورت شناور به شیشهٔ عقبی خودرو متصل می‌شود. در عقب نیز یک خط درست زیر شیشهٔ عقب در سراسر درِ صندوق کشیده شده است درحالی‌که جزئیات طراحی قسمت عقب نیز تا حدودی از مدل بزرگ‌تر سوزوکی بالنو کپی شده است. در کل طراحی بیرونی نسل جدید سوزوکی سوئیفت همچنان ارتباط و شباهت خود را با نسل قبلی حفظ نموده درحالی‌که کاملاً مدرن‌تر و کمی عصبانی‌تر شده است. همچنین به دلیل کاهش تقاضای بازار به نظر می‌رسد سوئیفت جدید در نسخهٔ سه‌در تولید نشود.

go-redirectingat-com2

اطلاعات زیادی از تصاویر گرفته شده از کاتالوگ سوئیفت جدید نمی‌توان فهمید مگر اینکه بتوانید زبان ژاپنی بخوانید چراکه نوشته‌های این کاتالوگ همگی به زبان ژاپنی هستند. بااین‌حال اطلاعاتی از سوئیفت جدید در اختیار داریم. اول اینکه میدانیم این خودرو مانند بالنو یک نسخهٔ هیبریدی خفیف خواهد داشت که مجهز به یک پیشرانهٔ تنفس طبیعی ۱.۲ لیتری چهار سیلندر به همراه یک موتور الکتریکی است؛ و دوم اینکه در بسیاری از تیپ‌های سوئیفت سامانهٔ چهارچرخ محرک قابل سفارش خواهد بود هرچند که این سیستم برای مدل اسپرت RS ارائه نمی‌گردد. موضوعی که در نوع خود جالب است.

go-redirectingat-com3

تیپ RSt سوئیفت مجهز به یک پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ با حدود ۱۱۲ اسب بخار قدرت خواهد بود که این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند. به نظر می‌رسد حداقل در حال حاضر این مدل تنها نمونهٔ اسپرت سوئیفت باشد. بااین‌حال سوئیفت اسپرت برای خریداران اروپایی با یک موتور ۱.۴ لیتری توربو ۱۴۰ اسب بخاری ارائه می‌گردد. البته هرچند این مشخصات با استانداردهای روز هاچ‌بک‌های داغ مطابقت ندارد اما سوئیفت اسپرت خودروی سرگرم‌کننده‌ای خواهد بود.

go-redirectingat-com

گفته می‌شود که سوزوکی از نسل چهارم سوئیفت در تاریخ ۲۷ دسامبر (۷ دی) پرده‌برداری خواهد کرد. همچنین نخستین نمایش عمومی این هاچ‌بک ژاپنی هم در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ در ماه مارس (اسفند) صورت خواهد گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. peyman

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2034 ديدگاه)

    سوزوکی هم ماشینای خوبی تولید میکنه ولی تو منتاژ داخل بهش گند میزنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحیش بهتر شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. N.I.M.A

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (85 ديدگاه)

    تا حدودی جلوش شبیه GT-R شده …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Aria

      ۳۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (63 ديدگاه)

      خیلی شبیه بابا تا حدودی چیه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا