سوزوکینیسانهفته نامههوندا

دورهمیِ چشم‌بادامی‌ها؛ مصاف سوزوکی بالنو، هوندا جاز و نیسان نوت

آیا سوزوکی بالنو به حد کافی کاربردی است تا از پس هوندا جاز و نیسان نوت برآید؟

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

jazz-group-065
در دنیای سوپرمینی های اسپورت، سوزوکی سوئیفت همیشه سواری عالی و هزینه‌های معقولی داشته است اما اگر شما خواهان خودرویی کوچک برای پوشش دادن موارد بیشتری از هیجان و هزینه‌های رانندگی باشید چه کار باید بکنید؟ در بازار امروزی، این مدل‌ها نیازمند توانایی زیاد هستند اما صندوق‌عقب کوچک‌تری از برخی خودروهای شهری دارند و بااین‌وجود سوئیفت بسیاری از رقبا را به دنبال خود می‌کشد.

baleno-8
انتخاب سوزوکی بالنو باعث می‌شود تا سوپرمینی ای را به دست آورید که پلتفرم تطبیق‌پذیرتری داشته، فضای بیشتر ارائه داده و تجهیزات استاندارد بیشتری را عرضه بکند و درعین‌حال همانند سوئیفت کاراکتر لذت رانندگی را به همراه قیمتی معقول به همراه داشته باشد.

note-10

jazz-8
این خودروی تازه‌وارد باید با هوندا جاز روبرو شود اما حتی مدل SE سطح میانه‌ی این خودرو گران‌تر از مدل سطح بالای بالنو است. هوندا تعداد زیادی راه‌حل هوشمندانه‌ی کاربردی بودن را دارد درحالی‌که نیسان نوت قیمت معقول‌تری داشته و صندوق‌عقب بزرگ و کابین منعطف آن نقطه‌ی قوت این خودرو محسوب می‌شوند. کدام سوپرمینی راه‌حل جذب‌کننده‌ی بیشتری را پیشنهاد می‌دهد؟

شاخ‌به‌شاخ

تطبیق‌پذیری
نبود نیمکت عقبی لغزشی در نیسان نوت حاضر در تست به این معنی است که هوندا به لطف صندلی‌های جادویی خود دست برتر را می‌گیرد. هرچند شما اغلب از آن‌ها استفاده نخواهید کرد بنابراین سوزوکی در بحث کاربردی بودن تقریباً با این خودرو برابری می‌کند درحالی‌که نیسان نوت نیز کمی فضای سرنشین بیشتری را داخل کابین ارائه می‌دهد.

تجهیزات
این خودروها کاربردی بودن را با بودجه‌ای کم عرضه می‌کنند اما آیا شما نسبت به تجهیزات توافقی دارید؟ خب، بالنو با ارائه‌ی برخی تجهیزات که در خودروهای گران‌تر یافت می‌شوند از همه قوی‌تر عمل می‌کند؛ این خودرو حتی کروز کنترل تطبیقی نیز دارد. تجهیزات نیسان نوت کم است و آپشن های جاز نیز گران هستند.

کیفیت
هر دو خودروی بالنو و جاز مواد استفاده شده‌ی باکیفیتی دارند و نوت را پشت سر گذاشته‌اند. پلاستیک‌های نرم‌تر و طراحی‌های تیزتر در سوزوکی و هوندا به این معنی هستند که نیسان نمی‌تواند با این دو رقابت کند. نوت اینترفیس کاربری سطح پایین و احساس ارزان‌تری دارد.

قضاوت نهایی

رتبه‌ی اول: سوزوکی بالنو
baleno-9

در این سطح، هزینه‌ها فاکتوری مهم است اما تنها اینکه بالنو قیمت خرید خوبی دارد و هزینه‌هایش کمتر است به این معنی نیست که شما باید به همین راضی باشید. بالنو ارزان‌ترین خودرو در این مقایسه است اما بیشتری تجهیزات را دارد و به خاطر کاربردی بودن استفاده‌ی روزمره‌ی زیادی را پیشنهاد می‌کند. اگر بتوانید با ظاهر خودرو کنار بیایید، سوزوکی یک خودروی صادق، ارزان و انعطاف‌پذیر است که به‌طور شگفتی انگیزی سواری خوبی نیز دارد.

رتبه‌ی دوم: هوندا جاز
jazz-9

با شیرینی استفاده از گیربکس دستی به جای نسخه‌ی CVT، هوندا جاز به‌طور گسترده‌ای بهبود یافته است. فضای مفید این خودرو با سواری برجسته ترکیب شده و متمایزتر از بالنو و نوت است؛ اما در بخشی که ایجاد توازن بین قیمت، کاربردی بودن و تجهیزات یک فاکتور کلیدی است، هوندا جاز گران‌تر نمی‌تواند سوزوکی را شکست دهد. به‌علاوه هزینه‌های این خودرو نیز بیشتر است.

رتبه‌ی سوم: نیسان نوت
note-11

در مقابل رقبای تازه‌تری چون بالنو و جاز، سن بالای نوت بیشتر به چشم می‌آید. در تریم Acenta کابین تجهیزات کمی دارد و کیفیت مواد استفاده شده نیز قابل رقابت با رقبا نیست. با قدرت و سرعت کمتر، نیسان در جاده نیز کم می‌آورد و تعویض دنده‌های غیردقیق و سواری ناراحت آن نیز از جاذبه‌های این خودرو می کاهند.

تازه وارد

نیسان میکرا
قیمت: ۱۱۵۰۰ پوند
پیشرانه: ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری ۹۷ اسب بخاری

2017 Nissan Micra
۲۰۱۷ Nissan Micra
اواخر سال گذشته، ما نیسان میکرای کاربردی‌تر، بزرگ‌تر و تماماً جدیدی را شاهد بودیم که می‌تواند نوت از نفس افتاده را کنار بزند. میکرا با الهام از کانپست Sway، اسپورت‌تر، کم‌مصرف‌تر و باکیفیت‌تر به نظر می‌رسد.

سوزوکی بالنو ۱.۰ Boosterjet SZ5 هوندا جاز SE 1.3 i-VTEC

نیسان نوت Acenta Style 1.2

قیمت مدل تست شده (پوند)

۱۴۴۲۹ ۱۴۹۹۵

۱۴۸۳۵

طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر)

۳۹۹۵/۱۷۴۵/۱۴۷۰ ۳۹۹۵/۱۶۹۴/۱۵۵۰

۴۱۴۰/۱۶۹۵/۱۵۳۰

پیشرانه

۳ سیلندر خطی،۹۹۸ سی‌سی ۴ سیلندر خطی،۱۳۱۸ سی‌سی

۳ سیلندر خطی، ۱۱۹۸ سی‌سی

قدرت (اسب بخار)

۱۰۹ ۱۰۱

۷۹

گشتاور (نیوتون متر)

۱۷۰ ۱۲۳

۱۱۰

گیربکس

۵ سرعته ی دستی، دیفرانسیل جلو ۶ سرعته ی دستی، دیفرانسیل جلو

۵ سرعته ی دستی، دیفرانسیل جلو

حجم صندوق عقب (لیتر)

۳۲۰ ۳۵۴

۴۱۱

وزن خالص (کیلوگرم)

۹۵۰ ۱۰۶۶

۱۰۴۰

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۹.۵ ۱۰.۴

۱۲.۱

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

۲۰۰ ۱۹۰

۱۷۰

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر)

۴.۵/۳.۳/۳.۷ ۵/۳.۵/۴.۱

۴.۹/۳.۳/۳.۹

jazz-group-header-2
منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. سامان اذری

    ۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    سوزوکی خوبه ولی نیسان میکرا اگه بیاد خیلی عالی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فقط تویوتا و هوندا

    ۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (571 ديدگاه)

    چقدر خوشگله این نیسان میکرا. خدا کنه نمایندگی نیسان اینم بیاره تو سبد محصولاتش با قیمت مناسب. لامصب این ژاپنی ها وارد دنیای تازه ای از طراحی شده اند. اول کیفیت و قابلیت اطمینان رو به نهایت رسوندن حالا هم نوبت طراحی هاشون رسیده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. یاسین

    ۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    سوزوکی منو یاد بچه باهوش کلاس میندازه که درست درس نمیخونه سوزوکی واقعا با استعداده ولی بسکه تنبله کاراش یه ایرادایی بهش وارده ولی باز با همین تنبلیش کارشو میکنه و شده سومین برند پر فروش خود ژاپن فکر کن اگه یکم بیشتر رو ماشیناش کار میکرد چی میشد
    بین این چهار تا اگه مایکرا رو هم در نظر بگیریم من نیسان مایکرا رو بیشتر دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Parker

    ۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    1- نیسان میکرا
    2- سوزوکی بالنو
    3- هوندا جز
    4- نیسان نوت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بهنام طیبی

    ۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    کلا درود بر ژاپن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. فيصل.

    ۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    میکرا به شدت زیبا شده. قدرت بالنو هم خیلی زیاده نسبت به همرده هاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیر

    ۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (202 ديدگاه)

    من سوزوکی رو ترجیح میدم. سوزوکی ماشین های کم خرجی میزنه. بازده موتورش هم خیلی خوبه، موتور۳ سیلندر با ۱۰۹ اسب قدرت و مصرفش هم ۳.۷ خیلی عالیه. ویتارا هم مصرفش ۸.۵ لیتره ۱۷۰ اسب هم تولید میکنه و کلا ماشین خرکاریه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا