سئات

نخستین تصاویر جاسوسی از آرونا، دومین کراس‌اوور سئات

پس‌ازاینکه سئات، زیرمجموعهٔ اسپانیای گروه فولکس‌واگن، اولین کراس‌اوور خود را با نام آتکا معرفی کرد، حالا قصد دارد کراس‌اووری کوچک‌تر از آتکا را نیز تولید کند. این خودرو با نام آرونا شناخته می‌شود و به‌تازگی نخستین تصاویر جاسوسی از یک پروتوتایپ در حال آزمایش آن منتشر شده است. گفته می‌شود که سئات قصد دارد در نسل جدید هاچ‌بک ساب‌کامپکت ایبیزا، نسخهٔ استیشن را حذف کرده و این کراس‌اوور جدید را به‌عنوان جایگزینی برای ایبیزا استیشن راهی بازار کند.

seat-arona-3

اگرچه استتار سنگین آرونا موجب شده که جزئیات طراحی آن غیرقابل تشخیص باشد اما انتظار می‌رود طراحی آن تحت تأثیر آتکا و همین‌طور نسل جدید ایبیزا انجام گرفته باشد. آرونا بر روی پلت‌فرم نسل جدید ایبیزا ساخته خواهد شد که قرار است در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی گردد؛ اما انتظار نمی‌رود این کراس‌اوور کامپکت تا پیش از پایان سال جاری یا حتی اوایل سال ۲۰۱۸ معرفی گردد.

هرچند بدنهٔ آرونا با ایبیزا متفاوت خواهد بود اما در بخش طراحی داخلی و لیست پیشرانه‌ها احتمالاً به‌طور کامل با ایبیزا مشترک خواهد بود. سئات قصد دارد با آرونا با نیسان جوک و دیگر کراس‌اوورهای کوچک بازار به رقابت بپردازد. این خودرو در کارخانهٔ سئات در بارسلونا ساخته خواهد شد و همان‌طور که اشاره شد دومین کراس‌اوور این شرکت اسپانیایی محسوب می‌شود. شرکتی که سال‌ها غیبتش در این بخش بازار احساس می‌شد.

seat-arona-9

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. مجید.بهترین یا هیچ.

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    سئات هم داره رشد میکنه و روز به روز بزرگ تر و قوی تر میشه.
    .
    فیات بی عرضه که با ریخت و پاش های بسیار زیاد صاحبانش رو به روست و پسران و دختران 20 یا 30 ساله ی خانواده ی Elkan و Agnelii ، با پول بادآورده ی پدرانشون ، مشغول تاسیس کازینو و خوش گذرونی های زیاده از حد هستند و گهگاهی هم روابطشون با مدل ها و بازیگران معروف خبر ساز میشه،
    خب طبیعیه که فیات ، یک شرکت مزخرف و عقب مونده میشه و هر روز پسرفت میکنه.

    اگر یک روز مزراتی و آلفا رومئو توسط فیات به چینی ها فروخته بشن، گور این 2 شرکت بزرگ کنده شده و بلایی که به سر MG اومد، برای این 2 شرکت هم تکرار میشه. خدا نکنه این اتفاق بیافته.
    کرایسلر هم که مدل هایی مثل کرایسلر 300 از دایملر براش به یادگار مونده بود، حالا فقط 3 مدل ماشین می زنه.

    فراری که خودش رو نجات داد و حتی اینقدر از گنده کاری های فیات !! میترسه که میخواد تحت نام Ferrari N.V. به هلند فرار کنه ! یعنی حتی نمیخواد نزدیک فیات باشه !!

    .

    اما فولکس واگن دقیقا نقطه ی مقابل فیاته !
    فولکس سازندست، فیات تخریب کننده!
    فولکس میخره ، فیات میفروشه!
    فولکس از فساد مدیریتی فرار میکنه، فیات هر روز فاسد تر میشه!
    فولکس احیا میکنه، فیات تیر خلاص میزنه !

    بحرانی که در دیزل گیت برای VW پیش آمد ، میتونست فیات رو 100 بار ورشکسته کنه ، اما فولکس واگن نه تنها هیچ کدوم از زیر مجموعه ها رو نفروخت، بلکه فعالیت زیر مجموعه ها بیشتر شده و یک تلاش مضاعف رو شروع کردن.

    حرصم میگیره سئات و اشکودا رو میبینم و از اون طرف فیات که میخواد آلفا و مزراتی که معشـوقه های هر ایتالیایی باز هستند رو بفروشه.

    .

    خاک تو سرت فیات

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (37 ديدگاه)

      ما هم داریم پیشرفت می کنیم و بزرگ میشیم
      خخخخخخخخخخخخخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۱۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (3685 ديدگاه)

      درد دل ما رو گفتی مجیدجان.دمت گرم

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا