سئات

کراس اور سئات در اندیشه رقابت با نیسان قشقایی

بر اساس گزارش وب سایت Auto Express شرکت سئات در حال برنامه ریزی برای تولید یک خودروی کراس اور با ظرفیت ۵ سرنشین به منظور رقابت با نیسان قشقایی می‌باشد، این خودرو که به احتمال زیاد Tribu نامیده خواهد شد در سال ۲۰۱۶ به بازار خودروها عرضه می‌شود.

seat ibx 2015 artist rendering
Seat ibx Crossover artist rendering
طراحی بدنه‌ی آن مبتنی بر سئات لئون هاچ بک خواهد بود و از موتور چهار سیلندر توربوی آن استفاده خواهد کرد. این کراس اور با طول ۴۳۵۰ میلی متر هنوز تأیید نهایی برای شروع کارهای تولید را دریافت نکرده است، ولی این وب سایت بریتانیایی اعتقاد دارد که فولکس واگن به زودی این پروژه را تأیید خواهد کرد.

Seat ibx 2015 Crossover artist rendering
با دیدن طرح مفهومی طراحی این خودرو در مرکز پژوهش و توسعه‌ی سئات در مارتورل اسپانیا (اجازه‌ی عکس برداری داده نشده بود)، وب سایت AE گزارش می‌دهد که این خودرو شباهت بسیار زیادی به لئون دارد، ولی چراغ‌های جلوی Full LED بزرگ‌تری دارد، کاپوت آن شکیل‌تر است و دارای یک چین برجسته است که از کنار چرخ جلو شروع شده و تا نزدیکی درب کاپوت عقب ادامه پیدا می‌کند.

Seat ibx 2015 Crossover artist rendering
علاوه بر این، روکشی پلاستیکی روی بدنه و دو ریل روی سقف به عنوان باربند دارد. نمایی اولیه از طراحی داخلی آن نیز به نمایش گذاشته شده بود، که یک صفحه‌ی مخصوص شماره گیری و یک صفحه‌ی نمایش بزرگ لمسی نیز روی داشبورد وجود داشت. بنا به گزارش وب سایت AE یک کنسول در بین صندلی‌های جلو و دکمه‌ی استاتر در کنار فرمان نیز وجود دارد.

Seat ibx 2015 Crossover artist rendering
در مورد مکان تولید خودرو هنوز تصمیم گیری نشده است، ولی تولید مشترک با یک SUV اشکودای هم اندازه یکی از ایده‌هایی است که در نظر گرفته شده است.

Seat ibx 2015 Crossover artist rendering
سئات همچنین اعلام کرده است که سال آینده خودروی نوع آئودی Allroad لئون ST با نام X-perience را عرضه خواهد کرد. خودرو چهار چرخ متحرک خواهد بود، ارتفاع آن کمی افزایش خواهد یافت و پلاستیک محافظ زیر بدنه و طراحی داخلی پرمیوم خواهد داشت. این خودرو قرار است در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۴ در ماه سپتامبر به نمایش گذاشته شود.
نسل سوم خودروی لئون کوپرا نیز سال آینده آماده عرضه به بازارهای جهانی خواهد بود، و جزئیات آن قبل از معرفی رسمی در نمایشگاه ماه مارس ژنو منتشر خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (180 ديدگاه)

    خوبه خوشمان امد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. carbonado aventador

      ۵ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      اولش نتونتم باهاش ارتباط برقرار کنم ولی بعدش بیشتر تونستم درکش کنم!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

    ۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود.

    تواین رندر که چیزی معلوم نیست.

    خیلی بی روحه.

    ولی حالت دماغه ی جلوش شبیه سانگ یانگ کایرون است.

    ((( ایران و المان )))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. altima3600

    ۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (138 ديدگاه)

    فعلا باید منتظر شد تا به تولید برسه اون موقع باید بررسی کرد که چگونه است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محسن.د

    ۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    قسمت جالبش اینه که محفظه چراغ نداره! فقط اون نواری که باید روشن باشه هست،بین نوار هم خود بدنه ماشینه! (البته اگه مثل این رندر ساخته بشه!)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. masoud v12

    ۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (145 ديدگاه)

    درسته نیسان قشقایی یک اتومبیل خوب و با کیفیتی هستش ولی باور کنید دینامیک اتومبیل اروپایی یک چیز دیگست خود سئات لئون در مقایسه با رقبای خود به دلیل دینامیک و لذت سواریش که چند بار توسط نویسندگان و کارشناسان مختلف مجلات خودرویی آزموده شده و به مقام اول رسیده شکی نیست که مطمئنا این کراس اور هم دونباله رو همین مسیری خواهد بود که لئون رفته و موفق شده در ضمن اگه تولید بشه در بازارهای اروپایی رقیبی برای بی ام و ایکس 1 خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. e.scamp

    ۶ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1887 ديدگاه)

    ایول اسپانیا تد این اوضاع

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا