سیتروئن

سیتروئن کاکتوس M کانسپت

کاکتوس M یک کانسپت جدید از سیتروئن بر اساس مدل کاکتوس کراس‌اور است که بیشتر به درد ساحل می‌خورد تا بیابان و صحرا. این مدل سقف‌باز، اگرچه در زمینه ابعاد وفادار نمانده، ولی یک جانشین معنوی برای سیتروئن مِهاری است که در گذشته‌های دور بر اساس مدل‌ ۲CV (ژیان) ساخته شده است.

Citroën Cactus M concept
Citroën Cactus M concept

در خبر مربوط به ارائه کاکتوس M، با شور و شعف خاصی به زبان فرانسه از این کانسپت با عنوان “un crossover de plein air” یاد شده که ترجمه آن چیزی شبیه به «یک کراس‌اور روباز» می‌‌شود. کاکتوس نسبت به مدل تولیدی زیبا و عجیبی که بر اساس آن ساخته شده، دارای پنجره جلوی عمودی‌تر، ارتفاع رانندگی بالاتر، دماغه پهن‌تر و تعداد درهای آن نیز ۲ عدد کمتر است. همچنین، دیگر ویژگی‌ای که بدون‌شک با دیدن تصاویر به آن فکر کرده‌اید، عدم وجود سقف است؛ موضوعی که مخصوصاً برای سرنشینان عقب با توجه به اینکه در هنگام سوار شدن باید خود را بالا بکشند، بسیار خوشایند خواهد بود. دو در بزرگ بدنه از جنس پلاستیک هستند که کاملاً تعهد این مدل را نسبت به مِهاری اولیه با بدنه تمام‌پلاستیک نشان می‌دهند.

Citroën Cactus M concept
Citroën Cactus M concept
Citroën Cactus M concept
Citroën Cactus M concept

این کانسپت که در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل فرانکفورت امسال رونمای می‌شود، مطابق گفته سیتروئن می‌خواهد «آسودگی خیال» را به سبک زندگی تبدیل کند. با توجه به استفاده از صندلی‌های مقاوم در برابر نفوذ آب «نئوپرین»، کیت مخصوص حمل وسایل موج‌سواری و بادسواری در دریا و لوله‌های زهکشی جانبی، یک نسخه فرانسوی از جیپ رنگلر به شمار می‌آید؛ ضمن اینکه احتمالاً قابلیت های آفرود آن بیشتر با مدل دیفرانسیل جلوی جیپ «رنگید» سازگار هستند.

Citroën Cactus M concept
Citroën Cactus M concept
Citroën Cactus M concept
Citroën Cactus M concept

اگر یک ویژگی کانسپت M بتواند تمام خصوصیات خارج از جاده‌ رنگلرها را تحت‌تأثیر قرار دهد، یک سقف منبسط شونده‌‌ای است که می‌تواند تبدیل به یک چادر شود. در همین حال، صندلی‌های به صورت کاملاً تخت یا مطابق اصطلاحی که سیتروئن در توصیف آن به کار می‌برد، “couchette” در می‌آیند. در نتیجه، این کانسپت نه‌تنها یک وسیله نقلیه ساحلی برای شماست، بلکه می‌تواند یک «مقصد» هم برایتان باشد.

در نمایشگاه فرانکفورت فرصتی برای ملاقات نزدیک با کاکتوس M در کنار دیگر کانسپت معمولی‌تر مبتنی بر کاکتوس با عنوان «ایرکراس» و همین‌طور، مدل اصلی فراهم خواهد شد. در مورد اینکه این تجربه طراحی به یک وسیله نقلیه تولیدی منجر خواهد شد یا خیر، هنوز صحبت خاصی نشده است. ولی اگر هم چنین اتفاقی رخ بدهد، احتمالاً همانند «مِهاری»، به بازار پر از ساحل اروپا محدود خواهد بود.

منبع: کارانددرایور

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. HELL CAT

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (196 ديدگاه)

    انگار قایق بر داشتن روش ماشین ساختن آخه کف ماشینو نگاه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. asa

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (569 ديدگاه)

      نواوری خوبی داره اما نباید که به خاطر نو اوری هر کاری کرد. مثل اینکه یکی چرخ ماشینو مربعی شکل درست کنه بگه اینم نواوری دیگه. بد نیست اما همون بیشتر شبیه اسباب بازی پلاستیکی ها هستش….]]]]]]]][[[[[[[[[[$

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ИN

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (544 ديدگاه)

        معلومه این ماشینو از نزدیک ندیدین.مطمئنا نظرتون عوض میشه.این ماشین جایزه ی طراحی( نمیدونم کدوم سال بود) رو برده.خیلی خوشگله مخصوصا ترکیب رنگ قرمز و مشکی که وسط دراشه و همینطور هر دو مشکیش عالیه.من دفعات زیادی دیدمش اول تو عکس چیز جالبی نبود برام.ولی وقتی دیدم عااالی بود واقعا

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مسلم

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (9 ديدگاه)

          خدایی این معلوم نیست داره میره یا میاد!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. فواد

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (291 ديدگاه)

      نمیدونم سیتروئن چرا همیشه میخواد خاص بازی در بیاره؟
      داخلش شبیه شلوارک جهانگردا شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. asa

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (569 ديدگاه)

        خخخخخخ ایول فواد عزیز. لاااااااااااااااااااااااااایک______________

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فواد

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (291 ديدگاه)

          فدامدا

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. ارش

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (122 ديدگاه)

      روکش و پارچه و چی هست رو صندلی کشیدن؟شبیه پیرهن گل گلی بابامه!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. آرمااااان

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      مسخره بازی در اوردن یا واقعا اینجوریه؟؟؟؟؟
      کفش شبیه قایقای سی سال پیشه،صندلی هاشم خیلی غربتیه
      c6کجایی ببینی سیتروِین چی ساخته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. جواد

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    من تو کار فرانسویها موندم کانسپتهای عالی تولید میکنن و ماشین اصلی تولیدی هیچ ربطی به کانسپتهاشون نداره نمونه بارزش پژو کو اون کانسپتهای عالی و قشنگش کو اون اسپرتهای کانسپتش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. asa

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (569 ديدگاه)

      از تنها چیزی که خوشم اومد فقط جراغای عقبش بود. فکر نکنم فروش خوبی داشته باشه ، مگر خانوم ها ازش خوششون بیاد. من که جیپ رنگلرو خیلی بیشتر از این ترجیح میدم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. پیرهن مشکی

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    دمشون گرم. این ماشین به درد جاده های شمال و کنار دریا می خوره. حال میده مجردی با رفیق ها بریم شمال یا واسه ماه عسل این ماشین رو کرایه کنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. شایان

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    صندلی هاش لباس زنونست این فرانسه با اون همه دک و پز تویه مد یه طراحی درست و حسابی نداره حداقل نمای داخل اینجوری نمیکرد یه چیزی در حد افتضاحست داخلش در مورد بیرونش چیزی نگم بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. s.M.s

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    اگه قیمتش معقول باشه ماشین جالبیه :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. یوسف

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (740 ديدگاه)

    بچه گانه، غیر کاربردی، دخترونه و …
    از این کانسپت ماشین موفقی در نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    اصلا معلوم نیست چی هست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. نوید جهرمی

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3686 ديدگاه)

    من موندم چطور کاکتوسو کاندیدای خودروی سال اروپا کردن.یعنی بین کلی خودرو شایستگیش اینقدر بالا بوده؟
    اینم از کانسپتی ک برپایه کاکتوس زدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. AHMADREZA

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    از داخلش خوشم نیومد انگار میخواسته مسخره بازی در بیاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ali

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (126 ديدگاه)

    ژیان 2015
    ایول بهتر از هزار تا بی ام دبلیو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Erfan

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (246 ديدگاه)

    بیرونش قبول یکم خوبه اما داخلش رو کجای دلم بذارم آخه؟
    انگار طراح خسته بوده و حال نداشته داخل ماشین رو طراحی کنه :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احسان

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اقا یکی این مداد رو از دست این طراحای سیترون بگیره خدا وکیل اصلا معلوم نیست سیترون فازش چیه اونم با این همه قدمتی که داره !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. RM

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باید یه زنگ به مدیر عامل سایپا و طراحان محترم سایپا بزنم بگم یه پراید شاسی بلندم بدن بیرون خیال همرو راحت کنیم ههههههههههههه اسمشم چمیدونم سایپا 164باشه

    ولی خودمونیم از ظاهرش خوشم اومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. راد

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هر کسی کو دور ماند از اصل خویش (ژیان ) باز جوید روزگار وصل خویش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا