سیتروئن

کانسپت سیتروئن C-Aircross پیش‌نمایشی از نسل بعدی C3 پیکاسو

جدیدترین کراس اوور سیتروئن نام C-Aircross را به خود گرفته و ماه آینده در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد.

2017-citroen-c-aircross-concept-2
این خودرو که در حال حاضر نمونه‌ای مفهومی است پیش‌نمایشی از نسل بعدی C3 پیکاسو بوده و انتظار می‌رود با گذار از حالت MPV به یک شاسی‌بلند اواخر سال جاری وارد بازار شود.

2017-citroen-c-aircross-concept-1
این خودرو با طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴.۱۵/۱.۷۴/۱.۶۳ متر کاملاً مشابه نیسان جوک نشان می‌دهد. در بحث طراحی شاهد الهام گرفتن از جدیدترین نسل C3 و C4 کاکتوس هستیم. از دیگر ویژگی‌های طراحی این خودرو می‌توان به کاپوت خیز گرفته، قطعات محافظت کننده جلو و عقب، قوس‌های چرخ کشیده،DRL های یکپارچه با جلوپنجره، ورودی‌های هوای سپر جلو، خروجی‌های روی گاردهای کناری و دیفیوزر عقب اشاره کرد.

2017-citroen-c-aircross-concept-3
این خودروی مفهومی جدید همچنین با دو دوربین کناری که جایگزین آینه‌های جانبی شده‌اند عرضه شده است. از دیگر شاخصه‌های این خودرو می‌توان به سانروف پانورامیک، درب‌های عقبی خاص برای دسترسی بهتر (الهام گرفته شده از کانسپت CXperience) و کابینی آینده‌نگرانه با رنگ خاکستری-نارنجی اشاره کرد. همچنین غربیلک فرمان تک شاخه، هد آپ دیسپلی و صفحه لمسی مرکزی ۱۲ اینچی نیز از دیگر جزئیات برجسته ی این خودرو به شمار می‌روند.

2017-citroen-c-aircross-concept-10

2017-citroen-c-aircross-concept-11

2017-citroen-c-aircross-concept-9
تجهیزات دیگر خودرو عبارت‌اند از سیستم ناوبری با اتصال سه‌بعدی و تشخیص صدا، دوربین ارتباطی، پشت‌سری‌های جلو و عقب با بلندگوها و میکروفون‌های جای گرفته در داخل آن‌ها و شارژ بی‌سیم اسمارت فون ها.

درست همانند نسل بعدی سیتروئن C3 پیکاسو، این مفهومی جدید نیز با سستم چهارچرخ محرک عرضه نمی‌شود. بجای آن شاهد استفاده از سیستم کنترل چسبندگی هستیم. این سیستم به راننده اجازه می‌دهد تا به راحتی در زمین‌های ناهموار و خشن حرکت کند. این سیستم ۵ حالت قابل انتخاب دارد: استاندارد، شن و ماسه، آفرود، برف و ESP خاموش.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Kamran

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (919 ديدگاه)

    پیکاسو = نقاش نامدار اسپانیایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. یوسف

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (740 ديدگاه)

    c-3 پیکاسو یکی از جذاب ترین طراحی ها رو بین mpv های حال حاضر داره و واقعا حیفه که قراره با یک کراس اوور جایگزین بشه. البته این مدل هم طراحی فانتزی جالبی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. alpha

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    سیتروئن همیشه طراحی های زیبا و متفاوتی داشته.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا