شورلت

احتمال زیان 9 هزار دلاری از فروش هر دستگاه بولت

طبق اخبار منتشره شاید جنرال موتورز به ازای فروش هر دستگاه شورولت بولت، ۹ هزار دلار را از دست بدهد.

2017-chevrolet-bolt-101-876x535
بلومبرگ ادعا کرده که مقدار زیاد از دست رفتن بهای خودرو که حدود یک‌سوم بهای خرده‌فروشی بولت است توسط جنرال موتورز پذیرفته شده تا این شرکت برای تحویل اولین خودروی الکتریکی قابل‌ابتیاع خود آماده باشد.

2017-chevrolet-bolt
این خبر ادعا می‌کند که بسیار از شرکت‌ها به ساخت خودروهای الکتریکی علاقه‌مند شده‌اند زیرا قوانین هوای پاک کالیفرنیا برای خودروسازها جذابیت دارند و همین امر کمپانی‌ها را برای فروش خودروهای بدون آلایندگی در آمریکا مشتاق می‌سازد. طبق گفته‌ها برخی خودروهای پاک شاید مجبور شوند تا سال ۲۰۳۰ حدود ۴۰ درصد فروش خود را در کالیفرنیا و به منظور برآورده ساختن قوانین آلایندگی گازهای گلخانه‌ای داشته باشند.

Chevrolet-Bolt_EV-2017-1024-26
رئیس کمپانی CarLab در گفت‌وگو با بلومبرگ گفته که اکثر خودروهای الکتریکی موجود در بازار با هر فروش به‌طور متوسط ۱۰ هزار دلار را از دست کارخانه خارج می‌کنند. برای مثال در سال ۲۰۱۴ مدیرعامل فیات کرایسلر سرجیو مارکیونه اذعان کرده بود که شرکت به ازای ساخت هر دستگاه ۵۰۰e حدود ۱۴ هزار دلار را از دست می‌دهد.

Chevrolet-Bolt_EV-2017-2
تصور بر این است که جنرال موتورز با ساخت خودروی الکتریکی مقرون‌به‌صرفه بولت مشتریان جدیدی را به خود جذب خواهد کرد و در آینده این شرکت خواهد توانست پیکاپ ها و شاسی بلندهای الکتریکی را در تعدادی سودده بسازد و البته تقاضا برای این دسته از خودروها بیشتر از هاچبک‌های کوچک خواهد بود.

منبع: bloomberg

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. MPH

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (418 ديدگاه)

    “””بلومبرگ ادعا کرده که مقدار زیاد از دست رفتن بهای خودرو که حدود یک‌سوم بهای خرده‌فروشی بولت است توسط جنرال موتورز پذیرفته شده”””
    یکی اینو توضیح بده من متوجه نشدم.
    منظور کلی این بود که این ماشین قراره ضررده باشه؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MPH

      ۱۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (418 ديدگاه)

      قسمتی که گفته یک سوم بهای خرده فروشی رو میگم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حسین

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    اخه مگه ۹هزار دلار ضرر روی هر دستگاه شوخی هست؟
    صد هزارتا ازش بفروشه میشه چقدر؟
    مگه رو بقیه چقدر سود میکنه که همچین دامپینگی کنه؟
    کوه طلا هم داشته باشی،تموم میشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aref

      ۱۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (29 ديدگاه)

      احتمالا منظور ، پولی هست که قرار بوده از قطعات یدکی و تعمیر موتور دورنسوز در مدت عمر ماشین عاید شرکت بشه .( چون موتر الکتریکی قطعات محرک کمتر و درنتیجه استهلاک کمتری رو نسبت به موتور دورنسوز داره)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ونوم

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    برخی خودروهای پاک مجبور شوند…… اقا شاهین فکر کنم یه مقدار ترجمه ایراد داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ونوم

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    با تشکر از اقا شاهین گل که همیشه مطالب عالی مینویسه بالاخره شاید تو نگارش نهایی اشتباهی پیش اومده از زحمتهایی که میکشی تشکر……. فقط یکی به من بگه این سرجیو مارکیونه پول دوست مگه ممکنه ماشین با ضرر بفروشه وقتی کرایسلر 200 رو که سود هم داشت جلوشو گرفت یعنی میاد برا هر فیات اینقدر ضرر کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      سلام ونوم جان
      والا سعی من و دوستان دیگه اینه که تا حد امکان در اصل مقاله ها دست برده نشه. البته بعضی وقتها واسه برخی جزئیات نگارشی و جذاب کردن مطالب مجبوریم که تغییراتی رو اعمال کنیم ولی مطمئن باشین اصل مطالب همینی هست که ملاحظه می فرمایید.
      حالا کاری به پول دوست بودن مارکیونه ندارم ولی خب توی مطلب اصلی این موضوع گفته شده.
      ما یه مثلی داریم که میگه “بالخ ایستینین … سو دا اولار!” یعنی کسی که ماهی میخواد … تو آبه!
      شرمنده اون نقطه چین حرف جالبی نبود حذفش کردم :)
      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ونوم

        ۱۴ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (543 ديدگاه)

        اقا شاهین استاد و اقایی خیلی ممنون

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. مجید

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    امیدوارم انقدر این ماشین بفروشه که شورلت اونو موفق ترین هاچبک خودش معرفی کنه و GM هم ضررش رو چشم پوشی کنه و این طوری راه برای آینده هموار بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. بنتلی

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    منم این خبرو خونده بودم…برام این مقدار ضرر با اینکه میدونم فعلا هزینه ساخت خودروهای برقی نسبتا زیاده، یکم عجیب بود…برا همین خبرشو نزاشتم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. م.ر

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    اصلا عجیب نیست دوستان
    با پیگیری در اخبار اقتصادی به این موارد برخواهید خورد
    نمونه دیگری از این دست ضررها را در شرکت سونی مشاهده می کنید. به صورتی که اگر شما دستگاه PS4 سونی را اوراق کنید و بفروشید بسیار گران تر از نمونه ایست که خریداری کرده اید. شرکت سونی بودجه زیادی را صرف دیسک های بلوری کردهه است و همانطور که می دانید دستگاه های PS4 یک بلوری خوان هم هستند. پس مشتریان PS4 مشتریان بلقوه ای برای خرید فیلم ها و … با دیسک بلوری می باشند. بنابر این با فروش کنسول بازی برای تجارت دیگه ای سرمایه گذاری شده و مشتری جذب شده است. به قول ما ایرانی ها دانه برای کبوتر ریخته اند.
    شرکت جنرال موتورز و دیگر شرکتها هم با این کار دولتها را مجبور به ساخت زیرساختهای مربوط به ماشین های الکتریکی میکنند زیرا باگسترش ماشین های الکتریکی در آمریکا و اروپا این تب ماشین الکتریکی مثل ویرووس پخش و دیگر کشورها برای رسیدن به اهداف زیست محیطی مجور به ایجاد و گسترش زیرساختها خواهند شد.
    از اونجایی که قوانین زیست محیطی بسیار سختگیرانه شده اند شرکتهای اتومبیل سازی غربی مجور به تحمل هزینه های زیاد برای اجرای این قوانین هستند. حالا اگر این هزینه در بخش الکتریکی خرج بشه برای آنها مقرون به صرفه تر خواهد بود مخصوصا بعدها که با افزایش درخواستهای خرید کراس اورها و پیکاپ ها و …. نیز باید به سبد محصولات اضافه بشوند و در آن زمان سود هنگفت این شرکتها این اتلاف بودجه را جبران خواهد کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا