شورلت

بررسی شورولت مالیبو 2017

سام کاویانی: نخستین نسل از شورولت مالیبو در سال ۱۹۶۴ میلادی و در سه گونه مختلف از بدنه اعم از دو درب هاردتاب، کانورتیبل و استیشن راهی بازار پررقابت آمریکا شد؛ اما نسل فعلی یا نهم آن در نخستین روز از ماه آوریل سال ۲۰۱۵ میلادی و در نمایشگاه خودروی نیویورک به نمایش درآمد. این سری از مالیبو بر روی پلت فرم E2XX جنرال موتورز تکوین و توسعه یافته است؛ پلت فرمی که در دیگر اعضای این خودروساز، من‌جمله بیوک رگال، کادیلاک XTS و اپل اینسیگنیا نیز به کار می‌رود. در حال حاضر، شورولت مالیبو با چندین پیشرانه متفاوت در دسترس خریداران قرار می‌گیرد، این‌ها عبارتند از: پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری بنزینی تنفس طبیعی به توان ۱۸۶ اسب بخار، پیشرانه‌های ۱.۵ و ۲ لیتری توربو بنزینی که به ترتیب از توانی معادل ۱۶۳ و ۲۵۰ اسب بخار برخوردارند و بالاخره یک پیشرانه ۱.۸ لیتری هیبریدی به توان ۱۲۲ اسب بخار. به لحاظ سیستم انتقال قدرت، این خودرو با گیربکس‌های ۶ و ۸ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود که نسخه ۸ سرعته آن ساخت شرکت AISIN ژاپن است.
چندی پیش، سایت «DRIVEARABIA» متنی را درباره این خودرو انتشار داد که در اینجا برگردان آن را تقدیم شما عزیزان می‌نمایم.

1964-chevelle-malibu-ss-racing
در سال ۲۰۱۰ میلادی، ناگهان شورولت مالیبو پس از غیبتی ده ساله به صحنه سدان‌های میان سایز رجعت نمود. هنوز آن زمان را به خاطر دارم، زیرا به مدت یک ماه با نمونه‌ای از آن در حال تردد بوده و فراتر از آنچه که نیاز بود آن را راندیم. هندلینگ عالی، پوشش دو رنگ داشبورد، فاصله زیاد بین دو محور و کیفیت سواری با رتبه‌ای لوکس از ویژگی‌های آن بود. شوربختانه عمر آن نسل کوتاه بود و نسخه‌ای پایین رتبه جایگزین آن شد، نسخه‌ای که از شاسی‌های کوتاه شده اپل بهره می‌برد، اوورهنگ‌های بلندتری در بدنه خود داشت و از صفات ممیزه کمتری برخوردار بود. حال نسل جدید مالیبو پیش روی ماست و پرواضح است که سازندگانش برآنند که دگرباره بازی را ازنو آغاز نمایند.

2010-chevrolet-malibu
شورولت مالیبو ۲۰۱۷ به ابعاد پیشین خود وارد شده است. با آنکه اندکی رشد کرده ولی فاصله بین دو محور آن به میزان ۹۳ میلی‌متر گسترش یافته است، این در حالی است که طبق مدعای سازنده، از وزن آن نیز معادل ۱۳۰ کیلوگرم کاسته شده است. مالیبو از نمای ظاهری بسیاری زیبایی بهره می‌برد، هرچند که رینگ‌های ۱۷ اینچی نصب شده بر روی مدل LT که در بعد از ظهری در دوبی آن را تست نمودیم، آن را به چشم زیباتر هم نموده است.

2016-chevrolet-malibu-front-three-quarter-031
بهای آغازین مدل پایه شورولت مالیبو LS با مدل پایه هوندا سیویک همخوانی دارد، این در حالی است که شورولت یک کابین درخور و مناسب یک سدان میان سایز را در جلو و عقب خود ارائه داده و در عین حال، از صندوق عقب حجیمی نیز برخوردار است.
نسخه LT و LTZ این خودرو از چرم‌های دست‌دوز در داخل کابین خود بهره می‌برند، چرم‌هایی که به نحو استراتژیکی در لابه‌لای هر نقطه‌ای از کابین که دست آدمی با آن تماس می‌یابد، جاسازی شده‌اند. متأسفانه مابقی بخش‌های کابین را پلاستیک‌های سخت فرا گرفته‌اند، هرچند که گاهی مواقع به چشمان تیزبین مردمانی مثل ما نیاز است تا بتوان متوجه این امر شد. با تمامی این احوالات، این کابین به‌خوبی طراحی شده است، فوق مدرن است و در نهایت نیز، یک صفحه نمایش رنگی خازنی آن را تکمیل می‌کند، صفحه‌ای که از سامانه APPLE CARPLAY و بلوتوث بهره می‌برد. سیستم تهویه مطبوع آن بسیار خوب بوده و از دریچه‌های عقب نیز سود می‌برد، گو اینکه دریچه‌های تهویه سمت راننده زیر غربیلک فرمان پنهان مانده‌اند.

2016-chevrolet-malibu-20t-premier-cockpit
امکانات ایمنی تعبیه شده در این خودرو شامل مواردی همچون شش کیسه هوا، سامانه هشداردهنده برخورد از جلو و ترافیک در عقب، سیستم کمک پارک خودکار، کروز کنترل تطبیقی به همراه ترمزهای اتوماتیک جلو، هشداردهنده نقاط پیرامونی خودرو و سیستم هشداردهنده وجود عابر پیاده و ترمز متعاقب آن، می‌گردد. خیلی از این تجهیزات در مدل LT تحت تست ما موجود بودند، ولی مابقی آنها در مدل LTZ یافت می‌شوند. گرچه مدل LT دارای حس‌گرهای پارک است اما از دوربین دید عقب بی‌بهره است، این در حالی است که در نمایشگاه فروش به ما گفته بودند که مدل LT هم از این تجهیزات بهره می‌برد.

2016-chevrolet-malibu-rear-three-quarter-in-motion1
نسخه‌های سفارشی شورولت مالیبو برای کشورهای حوزه خلیج‌فارس، از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی به توان ۱۸۶ اسب بخار به همراه یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، بهره می‌برند. پیشرانه مذکور توان خوبی را در پیرامون شهرها از خود ارائه می‌دهد و از این بابت هیچ کمبودی نسبت به رقبای خود ندارد. یک نسخه ۲ لیتری توربو ۲۵۰ اسب بخاری هم در ژانویه سال بعد به آن دسته از اشخاصی که توان بیشتری را طالب‌اند، عرضه خواهد شد.

گیربکس نیز در تعویض‌ها کمی شل و رها است و با آنکه آشکارا برای یک رانندگی نرم و اقتصادی تنظیم شده است، اما در غالب موارد مدیریت گزینش دنده‌ها را به طرز صحیحی انجام می‌دهد. ضمن اینکه، تعدادی دکمه شستی بر روی دسته دنده جای گرفته‌اند که عمل تعویض دنده را به‌جای پدال شیفتر (روی فرمان) انجام می‌دهند. با فشار دادن دکمه‌های زیر غربیلک فرمان شما تنها قادرید ایستگاه رادیویی و یا صدا را تغییر دهید.

2016-chevrolet-malibu-rear-three-quarter-022
فرمان نیز نسبتاً سبک بوده و بازخوردی غیر واقعی را ارائه می‌دهد اما در مقابل، رانندگی سهل و آسانی را برای یک گردش معمولی در شهر مهیا می‌سازد. ترمزها نیز بسیار خوب هستند و کیفیت رانندگی و سکوت کابین نیز همچنین؛ این‌ها مواردی هستند که این خودرو را به سهولت در میان بهترین‌های این سگمنت جای می‌دهند. حتی هندلینگ مالیبو نیز در سرعت‌های میانی خوب است و بادی رل و حالت شناوری اندکی در آن مشاهده می‌شود.

2016-chevrolet-malibu-20t-premier-front-three-quarter-in-motion-e1450730323960
شورولت مالیبو یک پیشنهاد عالی در این کلاس است. شما کاملاً هر آنچه را که هزینه کرده‌اید در آن به دست می‌آورید، بی‌آنکه مثل برخی از برندهای کره‌ای و ژاپنی از تجهیزات ایمنی در آن کسر و مضایقه شده باشد. ضمن اینکه، طبق ادعای کمپانی جنرال موتورز، ارزان‌ترین هزینه سرویس در این سگمنت برای آن ارائه می‌شود.

2016-chevrolet-malibu-front-three-quarter-in-motion-011
مشخصات فنی شورولت مالیبو
نوع پیشرانه: ۴ سیلندر – ۲.۵ لیتری بنزینی ECOTEC
توان: ۱۸۶ اسب بخار
گشتاور: ۲۴۹ نیوتن متر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۸ الی ۸.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی سوخت: ۷ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت
سیستم فنربندی جلو: مک‌فرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: اتصال چهارگانه (FOUR LINK)

ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۹۲۳/۱۸۵۴/۱۴۶۶ میلی‌متر
فاصله بین دو محور: ۲۸۳۰ میلی‌متر
وزن: ۱۴۵۰ الی ۱۵۰۰ کیلوگرم
حجم صندوق بار: ۴۴۷ لیتر

ایمنی
این خودرو در موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) تحت تست‌های متعدد قرار گرفت و در تمامی بخش‌ها اعم از استحکام سقف، برخورد از نیمه جلو (همپوشانی کامل)، برخورد از بغل (بخش کناری) و نیز حفاظت از سر و صندلی‌ها و در نهایت، تست دشوار SMALL OVERLAP (همپوشانی کوتاه) توانست بالاترین امتیاز و یا همان خوب (GOOD) را از آن خود نماید. امتیاز ایمنی این خودرو: TOP SAFETY PICK+
۵ ستاره ایمنی از موسسه NHTSA آمریکا
۶ عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای)
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
سیستم کمکی ترمز (BA)
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
سیستم کنترل لغزش (TRACTION CONTROL)
سیستم هشداردهنده نقاط پیرامونی (SIDE BLIND ZONE ALERT)
سامانه هشداردهنده برخورد از جلو (FORWARD COLLISION ALERT)
کروز کنترل تطبیقی (ADAPTIVE CRUSE CONTROL)
سیستم کمک پارک خودکار (LANE KEEP ASSIST)
پشت‌سری فعال (ACTIVE HEADREST)
و…

تجهیزات رفاهی (تیپ LTZ)
سیستم ورود بدون کلید هوشمند + دکمه استارت
تهویه مطبوع اتوماتیک و دو ناحیه‌ای
کنترلرهای سیستم تهویه برای صندلی‌های عقب
سامانه START/STOP
سیستم مولتی‌مدیای MY LINK شورولت + صفحه نمایش لمسی به سایز ۸ اینچ و بلوتوث، هندزفری و تلفن و درگاه AUX،USB
سانروف برقی حسی
صندلی‌های چرمی
تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ جهت
گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها
فرمان الکتریکی حساس به سرعت
استراحتگاه دست در صندلی‌های جلو و عقب
چراغ‌های جلو از جنس زنون + سیستم روشنایی در روز (LED)
چراغ نقشه‌خوان
سوکت برقی ۱۲ ولتی
و…

2016-chevrolet-malibu-20t-premier-rear-three-quarter-in-motion
قیمت
قیمت در آمریکا: ۲۲,۵۰۰ الی ۳۱,۷۹۵ دلار
قیمت در امارات: ۶۹,۹۰۰ درهم (تیپ LS) و ۷۶,۹۰۰ درهم تیپ LT و ۹۵,۰۰۰ درهم (تیپ LTZ)

منابع:
WIKIPEDIA.ORG
DRIVEARABIA.COM
YALLAHMOTOR.COM
و…

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. (ali (CHEVY NOVA

    ۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (6809 ديدگاه)

    وای خدای بزرگ اون مالیبوی 1964تو عکس اول چقدر زیبا و بااصالت هستش
    اولین نسل مالیبو در 1964 معرفی شد و در همان سال پکیج شول رو مالیبو عرضه شد که اسپرت تر بود از مالیبو
    مالیبو یکی از محبوب ترین محصولات شورولت هستش و در نسل جدیدش هم که دیگه واقعا عالی ظاهر شده
    اما من همون مالیبوی 64 رو با موتور396 میخوام که لاستیک دود کردن و نعره موتور تو خونش هست
    ممنونم شوی بابت این همه سال دل بری از طرفدارات
    هیچ کس یادش نمیره ایمپالای 65 رو که ساختی
    هیچ کس یادش نمیره بلیزر 71 رو که ساختی
    هیچ کس یادش نمیره شول 66 رو که ساختی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ونوم

      ۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (543 ديدگاه)

      کل مطلب منصفانه بود به نظرم ولی نمیدونم بعضی ها توقع دارن ماشین امریکایی توی سیلندر هم از چرم استفاده کنه عکس رو نگاه کنه هر کس کیفیت کابین معلومه ولی پول رولز رویس ندادی که همچین توقعی داری برادر عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ونوم

        ۴ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (543 ديدگاه)

        البته چون تو چند تا مطلب دیگه هم این مورد رو دیده بودم گفتم فقط منظورم این مقاله نبود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. (ali (CHEVY NOVA

    ۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (6809 ديدگاه)

    به خاطر شورولت مالیبوی جدید و ادای احترام به کلاسیک های خوشگل شوی شعری رو که قبلا گفتم رو دوباره میخوام در وصف شورولت بخونم

    شورولت منم دیوانه ی تو-من دیوانه ام دیوانه ی تو
    از دست ندهم غربیلک تو- من دیوانه ام دیوانه ی تو
    جایت بر سرم ای شوی من- من دیوانه ام دیوانه ی تو
    نمی ارزد جهان بی غرش تو – من دیوانه ام دیوانه ی تو
    شورولت بیا زین خانه ی من – من دیوانه ام دیوانه ی تو

    این شعر رو به شورولت و طرفدارهای شورولت تقدیم میکنم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. امپراتور لامبورگینی

      ۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      خیلی عالی و بی نظیرن.
      هم شعر شما هم شورلت ملیبو…

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۴ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (6809 ديدگاه)

        خواهش میکنم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سامان اذری

          ۵ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          علی جان بچه.کجایی و چند سال داری؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. امپراتور لامبورگینی

          ۵ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          علی شوی نوا به احتمال زیاد
          بچه ی جنوب یا جنوب غربی
          سن هم بهش از 19 تا 25 میخوره

          موافقم 0
          مخالفم 1
        3. (ali (CHEVY NOVA

          ۵ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (6809 ديدگاه)

          سامان جون من متولد 71 هستم در تهران

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. Ali.usa

    ۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (335 ديدگاه)

    از همه نظر عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. افشین زنوزی

    ۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    Lane Keep Assist سیستم کمکی حفظ حرکت در میان خطوط

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. AK_007

    ۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (562 ديدگاه)

    طراحی مدل جدیدشو زیاد دوست ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. MPH

    ۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (419 ديدگاه)

    خیلی خیلی خوشکل و مدرن طراحی شده.من که عاشقشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیر

    ۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (392 ديدگاه)

    عجب ماشین زیبایی دم شورولت گرم از نظر زیبایی بصری وطراحی داخلی کلا شورولت متحول شده وازنظر مسایل فنیم خوب شدن وهنوزم میگم ورود این محصولات چرا به مناطق آزاد حتی ممنوعه نمیدونم حتما پرمصرفو بی کیفیتن :))))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. HESAM

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    به نظر من بهترین سدانی که میشه خرید اینه به امید اینکه هممون یه روزی بتونیم بخریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Shahin uscars

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    واقعا عالی با تجهیزات زیاد.. جنرال موتورز عملکرد قابل توجه و فوق العاده ای داشته که قابله تحسینه… اون مالیبو 64 که همه رو دیوونه کرده با اون صدا و ابهتش…حتی اگر ماشین امریکایی نداشته باشی وقتی ببینیش از نزدیک کاملا تحت تاثیر قرار میگیری بدون تعصب گفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. wolf man

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    خطوط کابین واقعا چشم نوازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احمد باقری

    ۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین جمع و جوریه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا