شورلت

تقویت وانت‌های شورولت دههٔ 50 میلادی

شرکت «Legacy Classic Trucks» یک تولیدکنندهٔ قطعات افترمارکت، لوازم جانبی و کیت‌های تبدیل‌کننده عمدتاً برای وانت‌های قدیمی آمریکایی است. این شرکت بیشتر با وانت دوج پاور واگن شناخته می‌شود چراکه محصول اصلی آن، نسخه‌ای تقویت‌شده و مدرن از نمونه‌های اصلی پاور واگن متعلق به سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۹ است. بااین‌حال این شرکت در جدیدترین پروژهٔ خود به سراغ وانت‌های شورولت و جی‌ام‌سی ۳۱۰۰ Napco متعلق به سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۵۹ رفته و آن‌ها را ارتقاء کاملی داده است.

legacy-classic-vehicles-chevrolet-napco5

کلمهٔ ناپکو (Napco) در انتهای نام وانت‌های قدیمی شورولت اشاره به یک مدل خاص ندارد بلکه مُعَرِف یک آپشن خاص برای این وانت‌ها است. داستان ازاین‌قرار است که تا قبل از سال ۱۹۶۰ جنرال موتورز برای وانت‌های خود سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک ارائه نمی‌کرد. در عوض شرکت ناپکو (Napco مخفف Northwestern Auto Parts Company یا شرکت قطعات خودروی شمال غربی) به‌عنوان یک آپشن، یک کیت دو دیفرانسیل برای وانت‌های جنرال موتورز عرضه می‌کرد.

حال شرکت Legacy Classic Trucks این وانت‌های کلاسیک را به نمونه‌ای مفید برای رانندگان امروزی و دوران مدرن کنونی تبدیل کرده است. بنیان‌گذار این شرکت «Winslow Bent» دراین‌باره می‌گوید:

«این‌یک بازسازی ساده نیست زیرا هر وانت شورولت ناپکویی که توسط شرکت ما مورد تغییر و تقویت قرار می‌گیرد به‌طور کامل با قطعاتی جدید بازسازی می‌شود».

legacy-classic-vehicles-chevrolet-napco3

البته شرکت Legacy Classic Trucks تا حد ممکن قطعات ظاهری اصلی و کارخانه‌ای وانت‌ها را حفظ می‌کند. همچنین این شرکت هریک از قطعات را به‌صورت سفارشی می‌سازد بنابراین خریداران می‌توانند نمونه‌هایی خاص و منحصربه‌فردی را که دوست دارند انتخاب کنند. برای مثال سه جلوپنجرهٔ مختلف ارائه شده است که با وانت‌های اصلی شورولت و جی‌ام‌سی تولید سال‌های مختلف تطابق دارد.

legacy-classic-vehicles-chevrolet-napco15

همچنین خریداران می‌توانند فضای بار استاندارد Stepside یا نمونهٔ بزرگ‌تر Fleetside که به‌عنوان یک آپشن ارائه می‌شود را سفارش دهند. در نسخهٔ Stepside، گلگیرهای عقب به‌صورت برآمده بیرون از فضای بار قرار دارند به همین دلیل در فضای بار برآمدگی‌های گلگیرهای عقب وجود ندارد اما فضای بار باریک‌تر می‌شود (مانند نمونۀ موجود در تصاویر این مطلب). در نمونهٔ Fleetside اما گلگیرهای عقب مسطح بوده و درون فضای بار قرار دارند که هرچند موجب پهن‌تر و بزرگ‌تر شدن فضای بار می‌گردد اما برآمدگی‌های گلگیر عقب در آن وجود دارد.

legacy-classic-vehicles-chevrolet-napco6

هرچند وانت‌های بازسازی‌شده توسط شرکت Legacy Classic Trucks در ظاهر بسیار شبیه به نمونه‌های اصلی هستند اما بسیاری از قطعات فنی آن‌ها تعویض شده و در حال حاضر قطعات بسیار قوی‌تری از نمونه‌های ۶۰ سال پیش در زیر پوستهٔ این وانت‌ها نصب شده است. این شرکت همچنین متناسب با تقویت موتور، جهت بهبود هندلینگ، در سیستم تعلیق نیز تجدیدنظر کرده است.

در زیر کاپوت این وانت‌ها قدرت فراوانی وجود دارد زیرا موتور استاندارد ۵.۳ لیتری V8 آن به قدرت ۳۵۰ اسب بخار، با یک واحد ۶.۲ لیتری V8 با ۴۳۰ اسب بخار قدرت جایگزین شده است. این نیرو توسط یک گیربکس ۴ سرعتهٔ اتوماتیک یا ۵ سرعتهٔ دستی به هر چهارچرخ انتقال میابد.

legacy-classic-vehicles-chevrolet-napco13

بازسازی و تقویت هریک از این وانت‌های زیبا شش ماه زمان می‌برد اما با توجه به تصاویری که از نمونه‌های نهایی منتشر شده است این انتظار قطعاً ارزشش را دارد. چراکه وانت‌های بازسازی‌شده توسط Legacy Classic Trucks واقعاً شگفت‌انگیزند.

legacy-classic-vehicles-chevrolet-napco8

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. (ali (CHEVY NOVA

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    وای خدا من دیگه دارم میمیرم
    عجب شوی پیکاپ خوشگلی ای جونم این ماشین
    خیلی زیباس این وانت پدر بزرگ من یدونه از همینا البته مدل 1950 رو داشته این مدل که تو عکسه از 1955 تا 1957 تولید شده
    این ماشین تمام لوازم فنی و تزیینیش تولید میشه تو خاک امریکا با بالاترین کیفیت
    موتورشم برا کوروت هستش
    وای خدا این ماشین امریکایی های خوشگل رو از ما نگیر
    الهی امین

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      عاشق تعریفاتم

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    چه طراحی ساده و جالبی.
    کلا با طراحی های دهه 50 جی ام خیلی صفا میکنم.

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      طراحی های دهه ی50 تا 70 امریکا رو تاریخ به خودش ندید دیگه
      یه شاهکارهای خلق شد که بعد این همه سال یدونش رو از نزدیک میبینی خشکت میزنه
      چند وقت پیش داشتم میرفتم دانشگاه یه دفعه یدونه چلنجر 71 رو دیدم مثل بچه ها بدو بدو کردم از وسط خیابون رفتم سمتش و همینطور خشکم زده بود صاحابش فهمیده بود حس من رو و بهش با صدای که داشت میلرزید گفتم دمت گرم بابت زنده نگه داشتن این هیولا دست و پام خدا شاهده داشت میلرزید و یخ شده بود از دیدن اون ماشین ساعت 7 صبح
      واقعا خدا دوستم داشته که اونرو اون روز گذاشته بود جلو راهم

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. مجید

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (681 ديدگاه)

        من درکت میکنم داداش وقتی مدرسه میرفتم (از رانمایی تا سال سوم دبیرستان)یه پونتیاک ترنس ام 1970 نقره ای رنگ بود که م هر روز میرفتم کنارش و نگاهش میکردم صاحبش دیگه بنده خدا به من عادت کرده بود روزی که اون ماشینو فروخت کلی از دستش شاکی شدم!!!!!!!عدش فهمیدم مالک جدید با اون اشین تصدف کرد واون ماشین رو اوراقی فروخت هرچی بلد بودم و نبودم بارش کردم و بغضم گرفت.بعد 11 سال اون یه مدل ترنس ام دهه 70 دیدم همون رنگ ولی مدل فرمولا دیدم اوقدر شیفته ماشین شدم و با مالکش گپ زدم که یارو کف کرد!!!!!!!بد دردیه رفیق ولی چه غم عرق خوری و دزدی و کلاهبرداری و دنبال ناموس مردم رفتن که نیست عشق است و عشق!

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )

          ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          منم از بچگی عاشق ماشین های آمریکایی بودم. شورلت و کادیلاک و … .
          5 یا 4 سالم بود تو خیابون که یکی ازین ماشین ها میدیدم 2 ساعت میرفتم کنارش هی داخلش رو نگاه میکردم و از 100 زاویه نگاهش میکردم. بابام همیشه میگفت ول کن این ماشین های قدیمی و گنده رو. چی دارن که ازشون خوت میاد ؟؟ به بابام میگفتم یعنی میشه کسی ازینا خوشش نیاد؟ من که عاشقشونم. وقتی بزرگ بشم میخوام یک دونه نو واسه خودم بخرم. از بچگی عشقشون تو دلم افتاد. یک شورلت شول تو خیابونمون مال یک پزشک بازنشسته بود. اینقدر منو در حال نگاه کردن به ماشینش دیده بود که که یک روز که اومده بودم کنار ماشینش نشسته بودم با لبخند اومد به من گفت پسرم میخوای سوار شی یه دوری بزنیم؟ باورم نمیشد این فرصت نصیبم شده .یادش بخیر صبح تا بعد از ظهر با هم تو شهر خوش گذروندیم. حسابی به من خوش گذشت. صدای موتور اون ماشین هنوز یادمه. اون زمان یعنی حدود 17 سال قبل ایشون 77 سالش بود. امیدوارم هر جا هست خوشحال و در آرامش باشه چون یکی از زیباترین تجربه های کودکی رو برام رقم زد.

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. (ali (CHEVY NOVA

          ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (6811 ديدگاه)

          دمتون گرم هر دو داش مجید ها که بالاتر از من نظرشون رو گفتن
          واقعا اگه گرفتار یه ماشین بشی دیگه تمومه
          شب و روز ادم رو یکی میکنه

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. uss zumwalt DDG-1000

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          ایول به همه دوستان عشق امریکایی

          موافقم 2
          مخالفم 0
      2. Ali.usa

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (335 ديدگاه)

        آلمانیا کجا بودن وقتی آمریکا همچین ماشینای میساخت الان شاخ شدن

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. دوچرخه سوار

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (182 ديدگاه)

          آلمانیها گالوینگ و پاگودا تولید میکردن .

          موافقم 1
          مخالفم 0
  3. (ali (CHEVY NOVA

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    یه نکته بگم این شورولت ها با مدلهای مختلف تولید میشد که به مدل 3100 تا 3800 تقسیم میشدند که مربوط به قابلیت حمل بار اونا بود و در 1958 نام اپاچی هم به اونا اضافه شد و زیباترین وانت های تاریخ رو شورولت تولید کرد
    ای جونم شورولت

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. مجید

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    ای کاش ما هم یاد بگیریم که اگه ماشین های کلاسیکمون رو به روز نمیکنیم حداقل با طرح های مسخره مثل نوسازی این سرمایه های ملی و میراث گذشته صنعتی رو حفظ کنیم و نفرستیمشون تو کوره ذوب آهن و یا گورستان خودرو!من نمیگم این کار(طرح نوسازی) اشتباهه ولی اینکه با لگن هایی که ارزش تولید هم ندارن جایگزین بشن هدر دادن پول و وقته در ضمن اگه این آقایون ادعای شرف دارن از هر ماشینی که قبلا تو ایران میومده حداقل 200 دستگاه هست یکیش روبه افراد داوطلب بدن برای بازسازی و گذاشتن تو موزه و قطعاتش رو از 199 دستگاه دیگه بگیرن واقعا متاسفم که خیلی از ماشین های کلاسیک با ارزش چه اروپایی چه آمریکایی و چه ژاپنی بعد طرح مسخره سهمیه بنده بنزین تو دهه 80 از بین رفتن و یا رفتن امارات بازسازی شدن و به قیمت های باورنکردنی فروخته شدن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. asa

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (569 ديدگاه)

    واقعا زیباست.انحنا های گلگیر ش به قدری زیباست که منو یاد امواج دریا میندازه ،طراحی جلوش بقدر دیوانه کننده ای باشکوه هست،این منو یاد گاو های وحشی میندازه.و به حق که امریکایی ها لیاقت چونین شاهکار هایی رو دارند حتی اگه ی وانت باشه.همیشه ماشین هایی اسطوره یا نوستالژی میشن که زمان خودشون بی نظیر باشند و همچنین عشاق فراوانی داشته باشند،پس در این زمینه جای تعجب نداره اگه بگم خاطره انگیز ترین ماشین ها ساخت شیطان بزرگ یعنی عشق بزرگ من هست.برا نمونه اگه دیده بوده باشید یه تبلیغی در تلوزیون ایران پخش میشد که مال یکی از شرکت های ابمیوه سازی بود و در اون از یک پیکاپ شورولت نارنجی رنگ استفاده میکردن،من فقط به عشق اون ماشین میشستم پای تبلیغ و باور کنید هر دفعه ی لبخندی رو صورتم مینشوند،انگار داشت باهام حرف میزد،انگار من داشتم باهاش حرف میزدم و انگار با هم ارتباط برقرار کرده بودیم،.یکی از سخت ترین چیزها تو زندگیم این بود که بتونم توضیح بدم از دیدن ماشین های امریکایی چه حسی بهم دست میده،خیلی توضیح دادنش سخته،ولی همینقدر میدونم که روحم به پرواز در میاد.زنده با امریکا با کوچکترین و بزرگ ترین قسمت های صنعتش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حميد

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1724 ديدگاه)

      چه رمانتیک دلم هوس کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. (ali (CHEVY NOVA

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      چاکرم داداش خودم asa
      همه ی حرفهات رو قبول دارم و مثل همیشه درست میگی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. فقط آمریکایی

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    آمریکا هر چه بزنه خوشگله و ابهت داره
    چه لودر کاترپیلار چه کادیلاک ATSوCTS

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      به فقط امریکایی
      دمت گرم داداش خوشم اومد از این نظرت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. حميد

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    یاد ماته تو کارتون مک کویین افتادم ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      حالا خاطرات ماشینی زیاد من دارم
      یه خاطره ی دردناکی که داشتم سال 79 یا 80 بود اون موقع که بابام یه پیلیموت والیانت64 داشت که به حدی عاشقش بودم که همه ی فامیل میدونستن مثل یه پدر بزرگ مهربون بود برام یا یه رفیق که هیچ موقع پشتت رو خالی نمیکنه
      هر زمان که میدیدمش عشق میکردم تو اون سال بابام یدونه پیکان خرید و والیانت رو خوابوندش کنار خیابون و ازش دیگه استفاده نمیکرد و این برا من خوب بود چون همیشه دیگه جلو چشمم بود
      یه روز صبح رفتم بیرون دیدم پیلیموت نیستش اومد به مادرم گفتم ماشین کو گفتش بابام بردش کارگاه
      شب که بابام اومد گفتم چرا بردیش ماشین رو گفتش نمیشد زیاد بخوابونمش کنار کوچه
      یادمه اینقدر از دوریش بی تابی میکردم که بابام یه روز من رو برد پیش ماشین ولی چه دیدنی؟؟
      از یه سوراخ در ماشین رو دیدم که گذاشته بود تو یه محوطه که برای دوستش بود
      اروم اونجا پارک بود
      اون روز اخرین بار بود که دیدمش اونم سیر ندیدمش فقط چند ثانیه
      چند وقت بعد سر شام داشتیم صحبت میکردیم که بابام گفت ماشین رو فروخته
      دنیا رو سرم خراب شد و یادمه ظرف غذا رو پرت کردم اون ور و رفتم تو اتاق و در رو بستم
      تازه اون زمان بود که بابام متوجه عشقه من به اون ماشین شد که دیگه دیر بود
      جالبه من اون موقع 8 سالم بیشتر نبود
      الان بعد این همه سال هنوزم دل تنگش هستم
      افسوس که……………

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. علی آقا

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (572 ديدگاه)

    چه زیبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سعید

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (496 ديدگاه)

    در زیباییش که شکی نیست مخصوصا اون داشبورد فلزیش که روح آدمو تازه میکنه، ولی من به شخصه نمونه بازسازی شده با قطعات اصلی و موتور اورجینال رو میپسندم، این قطعات مدرن با روح این شاهکار در تضاده…

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ارسلان شورولت

      ۸ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دقیقا
      همه چی فابریکش خوبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. علی آهنگر

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (375 ديدگاه)

    آخه چرا
    ماشینه واسه 70 سال پیش هستش اما از پراید وانت خوشکلتره
    چراااااااااااا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      پراید ماشین مگه؟؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. دوچرخه سوار

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (182 ديدگاه)

    اینا همش به خاطر وجود رقیب و نبودن انحصاره .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا