شورلتمک لارن

کوروت در برابر مک‌لارن، دوئل کابوی و شاهزاده

در این سلسله مطالب می‌خواهیم بازگشت خودروهای اسپرت آمریکایی و ماسل‌کارها را بررسی کنیم؛ خودروهایی که در عین سنگینی نسبی و استفاده گسترده از پلاستیک‌های ارزان قیمت، همواره خودروهایی هیجان‌انگیز و دراماتیک بوده‌اند. البته ظاهر خودروهای اسپورتی ارزانی مانند فورد فیستا مدل ۲۰۰۵ بسیار عالی بوده است، ولی مطمئناً با مدلی گران قیمت مانند مرسدس‌بنز S500 کوپه با طراحی داخلی چرم پرمیوم، مقایسه نمی شود. همین‌طور مرسدس‌بنز بیشتر از دوج (در مدل چلنجر) به فکر آرایش کابین خود بوده است.

2015 Chevrolet Corvette Z06
۲۰۱۵ Chevrolet Corvette Z06
ولی آیا خودروهای تنومند آمریکایی دوباره خود را پیدا کرده‌اند و بازگشتی قدرتمندانه داشته‌اند؟

روی کاغذ، جواب این پرسش مثبت است؛ مخصوصاً اگر این لیست را مرور کنیم: مدل جدید کوروت C7 Z06، مدل منحصر به فرد کامارو ZL1، مدل مخصوص پیست مسابقه کامارو Z/28 و دو مدل هل‌کت که موج آنها دنیا را فرا گرفته: چلنجر و چارجر. همچنین نباید مدل آماده و پر سر و صدای وایپر SRT را فراموش کنیم.

پس از آن، نوبت به قدرتمندترین سدان ساخته شده در کلاس خود می‌رسد: کادیلاک CTS-V جدید. همچنین سریعترین خودروی لوکس الکتریکی جهان را نیز داریم: تسلا مدل S P85D. خیلی از بزرگان حال حاضر دنیای خودرو در این گروه قرار می‌گیرد.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به ۸ نمونه از این خودروها و به این منظور، آنها را در برابر نزدیک‌ترین و ایده‌آل‌ترین رقیبان اروپایی خود قرار داده‌ایم. البته در این میان، اندکی از استاندارد‌های مقایسه خودروها فاصله گرفته و خودروها صرفاً بر اساس قیمت‌شان با یکدیگر مقایسه نشده‌اند. شاید باید قیمت را فراموش کرده و ابتدا به سراغ اندازه، وزن و فرم خودروها بروید. اگر دو خودرویی که برای مقایسه انتخاب می‌کنید در این زمینه‌ها مشابه بوده و همین‌طور هدف‌گذاری آنها مشترک باشد، هزینه‌ ۴ یا ۵ برابری یکی از آنها نسبت به دیگری اهمیتی نخواهد داشت؛ چرا که عملکرد آنها ممکن است مشابه و یا با اندکی تفاوت باشد.

وقتی از این مرحله گذر کردید، می‌توانید دقیق‌تر شده و به شرایط پیشرانه خودروها نگاهی بیندازید؛ مواردی مانند حجم موتور (البته این روزها حجم موتور را نیز کم‌کم باید فراموش کنید)، نحوه انتقال قدرت، دیفرانسیل عقب یا تمام‌چرخ متحرک و… و البته قیمت، که جایگاه خود را دارد و بسیار مهم نیز هست. با این حال، قیمت یک مشخصه ظاهری برای یک خودرو به حساب می‌آید؛ زیرا به عنوان مثال، به طور قطع نمی‌توان گفت که یک خودرو با قیمت کمتر با همان سطح عملکرد، نسبت به مدل همتای گران‌تر خود، در رده پایین‌تری قرار می‌گیرد.

2015 chevrolet corvette z06 coupe
۲۰۱۵ Chevrolet corvette z06 coupe
اکنون به سراغ مقایسه‌ها می‌رویم. برای هر کدام از خودروهای امریکایی، یک رقیب اروپایی از لحاظ فنی انتخاب شده است.

2015 Chevrolet Corvette Z06
۲۰۱۵ Chevrolet Corvette Z06

دوئل شماره ۱: کوروت Z06 C7 در برابر مک‌لارن ۶۵۰S

یک شروع مناسب برای این مجموعه از مقایسه‌ها؛ کوروت Z06 جدید، بدون‌شک خودروی اسپورت واقعی شماره یک از امریکا در حال حاضر است. برادران «هل‌کت» شاید از نظر اسب‌بخار جایگاه خود را داشته باشند؛ امّا این ۵۶ اسب‌بخار اضافه نمی‌تواند سبک‌تر بودن و چابکی کوروت را جبران کند. این کوروت در واقع از تمام محصولاتی که نشان SRT بر خود دارند، بهتر است که شامل وایپر SRT نیز می‌شود که هم از لحاظ قدرت و هم از لحاظ گشتاور در رده پایین‌تری نسبت به Z06 قرار می‌گیرد. این در حالی است که به وضعیت هندلینگ، چسبندگی و ظاهر آن اشاره نکرده‌ایم. اگر هم فکر می‌کنید که Viper بهتر از کوروت است، احتمالاً قرن حاضر را اشتباهی آمده‌اید و باید دوباره دنبال ماشین زمان خود بگردید.

2015 Chevrolet Corvette Z06
۲۰۱۵ Chevrolet Corvette Z06
حالا Z06 و مشخصاتش را ببینیم که فوق‌العاده هستند. این خودرو واقعاً می‌تواند در بین سوپرماشین‌ها با اروپایی‌ها رقابت کند. این مدل، زمانی یک «سوپرماشین» شده که توانسته ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۳/۱ ثانیه ثبت کند.

2015 Chevrolet Corvette Z06
۲۰۱۵ Chevrolet Corvette Z06
صحبت از یک موتور ۶/۲ لیتری سوپرشارژر V8 است که ۶۵۰ اسب‌خار قدرت و گشتاوری به اندازه ۸۸۰ نیوتن‌متر دارد. طراحی برجسته‌ای در ظاهر آن به کار رفته و داخل کابین نیز نسبت به C6 ارتقای زیادی پیدا کرده است. البته مواد پلاستیکی به طور کامل از طراحی حذف نشده‌اند، امّا کیفیت بهتری در مواد به کار رفته مشاهده می‌شود. کابین Z06 در حال حاضر، بیشتر از چرم تشکیل شده و تمام کنترل در جهت راحتی راننده طراحی شده‌اند. در واقع، می‌توان به عنوان یکی از بهترین سوپرماشین‌های دیفرانسیل عقب جهان بر روی این مدل حساب کرد.
قبل از این که به سراغ ۶۵۰S برویم، ذکر این نکته در اینجا لازم است که فراری ۴۵۸ ایتالیا در این دسته مدّنظر بوده است. موتور ۶۰۵ اسب‌بخاری با گشتاور ۵۴۰ نیوتن‌متر فراری را در ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. اختلاف ۴۵ اسب‌بخاری بین قدرت موتورها در اینجا موجب نگرانی نبوده، بلکه اختلاف زیاد گشتاور در اینجا موجب می‌شود که کوروت به راحتی پیش بیفتد و در نتیجه هدف از این بررسی برای مقایسه خودروهای با تشابه فنی زیر سؤال می‌رود.

2015 McLaren 650S Coupe
۲۰۱۵ McLaren 650S Coupe
مک‌لارن ۶۵۰S، همانند Z06 قدرتی به اندازه ۶۵۰ اسب‌بخار و همچنین گشتاوری به اندازه ۶۷۸ نیوتن‌متر دارد؛ چیزی که هنوز با ۸۸۰ نیوتن‌متر کوروت مطابقت نمی‌کند. ولی در مقایسه با ۴۵۸ اسپشیاله، در وضعیت بهتری قرار دارد. مک‌لارن نیز به لطف موتور V8 دو توربوشارژر و گیربکس دو کلاجه ۷ سرعته خود، در مدت ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

2015 McLaren 650S
۲۰۱۵ McLaren 650S
2015 McLaren 650S
۲۰۱۵ McLaren 650S
2015 McLaren 650S
۲۰۱۵ McLaren 650S
2015 McLaren 650S
۲۰۱۵ McLaren 650S
2015 McLaren 650S
۲۰۱۵ McLaren 650S
2015 McLaren 650S
۲۰۱۵ McLaren 650S
2015 McLaren 650S
۲۰۱۵ McLaren 650S
کابین این خودرو به مراتب ساده‌تراز Z06 است و همه‌جای آن اثری از فیبر کربن دیده می‌شود؛ همه‌چیز در جهت موفقیت در مسابقه طراحی شده است، ولی در طول روز این کوروت است که از لحاظ طراحی در سطح بالاتری قرار می‌گیرد. البته مک‌لارن ۶۵۰S طراحی بسیار زیبایی در بدنه خود دارد؛ ولی این طراحی را باید در کنار یک ۴۵۸، اوراکان، AMG GT و یا کوروت Z06 مدل ۲۰۱۵ ارزیابی کرد.
در مورد قیمت ۶۵۰S باید گفت که این خودرو نسبت به Z06 حدود ۴ برابر گران‌تر است. اگر از نشان مک‌لارن که برخی افراد ثروتمند برای داشتن آن حاضرند این مقدار پول بپردازند صرف‌نظر کنیم، تنها مزیّتی که این قیمت بالاتر به همراه دارد، ۳/۷۵ ثانیه سریعتر در پیست است. در واقع اگر هندلینگ اندکی در کوروت بهتر شود و در وضعیت گیربکس تجدیدنظر شود، این مقدار پول بیشتر، هیچ مزیّت خاصی ندارد.

2015 Chevrolet Corvette Z06
۲۰۱۵ Chevrolet Corvette Z06
برنده: شورولت کوروت C7 Z06

ادامه دارد…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷۱ دیدگاه‌ها

  1. Mostafa&S

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (318 ديدگاه)

    مکلارن عجب رخی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامورایی

      ۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (182 ديدگاه)

      GTR دو تاشنو میگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فورد

      ۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (853 ديدگاه)

      خداوکیلی این کوروت و خودروسازهای ایرانی می ساختن قیمت تمام شده اش از میلیون دلار هم گذشته بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سجاد

        ۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (64 ديدگاه)

        البته بستگی داره!
        اگه قرار باشه به هموطنان بفروشن ، حرف شما درسته .
        اما اگر قرار بر صادرات باشه ، چه بسا ارزونتر هم دربیاد!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. MAFIA

      ۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      نه مک لارن با قیمت 350 هزار دلاریش نه کوروت با قیمت 100 هزار دلاریش

      میانگین می گیریم و با 222 هزار دلار یه 911 توربو اس فول کروکی می گیریم.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. 4MATIC

        ۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1054 ديدگاه)

        خوب شما برو یه دونه بنزSL63 AMGمدل2015بخر عالیهههه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. 4MATIC

      ۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1054 ديدگاه)

      کوروت =لایککککککککککک
      مکلارن=دیسلایک

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. AliZeus

        ۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (420 ديدگاه)

        معلومه کورت.. با پول یه مک لارن میشه 3 تا کوروت خرید!
        با این قیمت کوروت معرکه و بی رقیب هستش تا مدت ها

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ALIUnited

        ۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (135 ديدگاه)

        99 درصد ماشین های انگلیسی دیسلایک

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Lord Cezar

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (300 ديدگاه)

    کوروت استینگری عالیه . استینگری تبریز معمولی هست نسبت به z06 ولی بازم معرکه هست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. E 36

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    عجب هیولایه کوروت !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. tadano

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (176 ديدگاه)

    کوروت c7z06 عالیه از وقتی اومده نیسان GTR به حاشیه رونده شده.
    کوروت لایک
    GTR دیس لایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (3431 ديدگاه)

      جی تی ار تو حاشیه نرفته بلکه چندین بار این خودرو و امثال این خودرو رو تو درگ شکست داد و پشت سرش به خط پایان رسیدن، در ضمن شتاب صفر تا صدش هنوز سه دهم ثانیه از جی تی ار مدل پایه و یک ثانیه از مدل نیسمو کمتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. VENENO

        ۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (335 ديدگاه)

        اره خو
        تو درگ GT-R بهتره
        ولی توی پیست و استفاده روزمره کوروت حتی نسخه های پایه اش کاملا برتری دارن نسبت به GT-R

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. محمد امین

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (4 ديدگاه)

        شما اگه درگ های 400 متر و استریت کوروت و جی تی ار رو ببینید میفهمید که کوروت سره هم رسمی هم غیر رسمی حتی از مدل نیسمو در ضمن رخ و زیبایی که کوروت داره رو هیچوقت نمیشه با جی تی ار مقایسه کرد صدای اگزوزشون هم که یه زمین تا زیر زمین فرق داره در ضمن مدل نیسمو حدود 40 هزار دلار از این خودرو گرونتره باید قبول کنیم که این خودرو با این قیمت بی رقیبه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. صادق " فقط آلمان فقط بنز "

      ۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (20 ديدگاه)

      GTR واقعا چرته یه ماشین خیلی گنده زشت و…. انگار که موتور V8 بزاری رو پراید. شتاب 0.2 ثانیه سریع ترشم مهم نیست اگه قرار باشه ما شتاب اونو بگیریم میریم 911 turbo s GT3 میگیریم که 2.5 هست…..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AMIN

        ۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (121 ديدگاه)

        وقتی شما میگی جی تی آر چرته کارکنان نیسان باید برن خودکشی کنن اونم با مرگ موش… از همین مقایسه ات معلومه چه منطقی داری…
        بحث هم قیمت بودنه و بدون توی شتاب کوروت پشت جی تی آره توی پیست(نوربرگ) هم بازم هنوز رکورد جی تی آر رو با اون وزن سنگین نیسان،کوروت نزده عزیززززززززززززززززززززززززززززززززززززززم
        نیازی به 8 سیلندر هم نداره بلکه 6 سیلندر تویین توربو 3.5 لیتری کافیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. CBR400

        ۹ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (578 ديدگاه)

        آقا صادق نه gtr چرته و نه ماشین زشت و خیلی بزرگیه . اگه موتور v8 بزاری رو پراید چون ماشین سبکیه راحت میتونی باهاش پرواز کنی . معلومه هیچی از gtr نمیدونی . قبل از اینکه nissan gtr تولید بشه این خودرو به مدت بیش از 30 سال { از دهه 60 میلادی تا الان } با نام skyline gtr تولید میشده. در دهه 80 میلادی زمانی که پورش مدل 959 را معرفی کرد نیسان هم در کمال تعجب خودروسازان اروپایی r32 gtr رو به عنوان رقیب ژاپنی 959 معرفی کرد . ناگفته نماند تولید خودرویی با نام skyline از دهه 50 میلادی و توسط یکی از زیرمجموعه های منحل شده نیسان { به نام prince motor } انجام شده .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. احمد

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (381 ديدگاه)

    کروت یکی از بهترین ساخته های تاریخ اتومبیل رانی هست
    مخصوصا این مدل جدیدش که بی نظیره
    از لحاظ قیمتی و مشخصات وفنی و از هر نظر که له اون نگاه کنید یک شاهکار به تمام معناست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. شروین

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (515 ديدگاه)

    چه میکنه کوروت
    البته تو متن اشاره نکرده که اتومات بوده یا نه اما ظاهراً نبوده چون صفر تا صد رو نوشته 3.1 در حالی که اتوماتش 2.9 صفر تا صدشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. MAFIA 2

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این امرکایی ها چی هستن
    کروت با بیشتری الودگی صوتی ممکن
    سوپر ماشین فقط المانی و ایتالیایی
    ابر ماشین فقط 911

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی .فقط آمریکا .فقط دوج

      ۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (89 ديدگاه)

      هه کم میاری میچسبی به الودگی اونم از نوع صوتی
      در ضمن 911 ماشین خوبیه ولی ابر ماشین نیست کوپه هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. سعید

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    انتخاب از بین این دوتا خیلی سخته،هردو جزء بهترین ها هستن؛با کمال احترام برای کوروت عزیز،من مک لارن رو انتخاب میکنم اونم فقط رنگ نارنجی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احسان

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    درگ مکلارن 650s با آونتادور نشون میده که این مکلارن چقدر هیولاست! از هر نظر از کوروت سره به نظرم کوروت باید با وایپر SRT8 مقایسه بشه نه مکلارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. VENENO

      ۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (335 ديدگاه)

      SRT-10 منظورت بود دیگه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. کافر مقدس

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    برنده: شورولت کوروت C7 Z06

    BigBoss

    اصن یه چیزی ساختن MMOGA اقکن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. صادق

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    درود
    ماشین خوب احترامش واجبه
    هم کوروت و هم 650 از ماشینای پر سر و صدای کلاس خودشونن

    یه نکته اینکه نمیشه گفت اسپیچاله رقیب مستقیم کوروت حساب میشه، در واقع میشه گفت که فراری رقیب مستقیمی برای کوروت نداره چون این ماشین بین اسپیچاله و F12 هستش، گرچه همون اسپیچاله هم جلوی این ماشین ضعیف نشون نداده ولی گفتن این نکته خالی از لطف نیست

    در مورد این 2 دوتا ماشین هم راستش خودمم دقیق نمیدونم ولی احتمال اینکه مک لارن رو انتخاب کنم بیشتره

    ارادت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. McLaren Automotive

      ۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (246 ديدگاه)

      درود
      صادق جان همیشه وقتی تو کامنت میزاری من دیگه نمیزارم. چون دقیقا حرف های من رو میزنی.
      خودم با این که طرفدار مک لارن هستم اما از حق نگذریم این کوروت یکی از شاهکارهای دنیای اتومبیله.
      اما اگر قرار باشه بین این دو، یکی رو انتخاب کنم باید بگم نمیتونم چون هر دو عالی هستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. صادق

        ۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        ارادت به داش گلم، لطف داری داداش

        واقعا درست میگی، از حق نگذریم کوروت هم ماشین عالی هستش، و البته رقیب قابل

        ارادت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. سامان از تبریز

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    این؟؟؟؟؟؟

    http://www.8pic.ir/images/3alf3l2jijyeqhnnizb0.jpeg

    یا این؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    http://www.8pic.ir/images/sepx9k3cwsmvu2ugm4h9.jpeg

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AliZeus

      ۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (420 ديدگاه)

      این… :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مجتبی(ساروی)

      ۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (551 ديدگاه)

      ای دهنت سرویس سامان کف و خون قاطی کردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. $@kasra@$

      ۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      من بزرگ شدم میام تو دیار اصلی خودم یعنی مرند از این ماشینا بخرم چیکار کنیم دیگه تهران و این همه الودگی بدم اومد از تهران.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Zora

      ۶ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (481 ديدگاه)

      داداش دمت گرم !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. حسین

      ۸ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بابا دمت گرم یعنی فککککم اومد رو زمین!!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. شلبى

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (685 ديدگاه)

    خیلى جالبه کوروت داره با سوپرماشینى رقابت میکنه که چهاربرابر اون قیمت داره و تازه کورت ظاهر زیباترى نسبت به مک لارن داره و از لحاظ فنى هم گشتاور بیشترى !!! فقط شتاب کوروت با گیربکس اتومات 2.9 ثانیه است نمیدونم چرا اینجا این عدد رو نوشته، حتما گیربکسش دستى بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. کافر مقدس

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    سامان جان اون مَک لارن رو چند هفته پیش هفته نامه خودرو زده بود تیترشو تو تبریز 4میلیاردو نیم!!! تازه تو منطقه آزاد!!! تازه کلی هم کارکرده بود مک لارن ـه! چیزی که خوندم زیاد تعریف نداشت از این مدل مَک لارن

    حقیقت داره یکی از مسئولین تراکتورسازی تبریز نزدیک50 دستگاه کوروت قرمز آورده؟

    کولن تبریزی ها کوروت زیاد خریدن امسال:D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان از تبریز

      ۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      داداش اون مکلارن رو حدود 300 هزار تا یا یه ذره کم یا بیش خریدند که میشه حدود 1 میلیارد و در کل فک کنم 5-6 تایی کورت تو تبریز باشه که بازم میاد
      اون خبر رو باور نکن 50 تا رو میخوان چیکار
      البته کاشکی حقیقت داشته باشه :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. behdad

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    اقا احسان وایپر SRT10 اون چارجر و چلنجر قدیمی بود که SRT8 بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. احسان(احسان سابق)

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    کروت خیلی ماشین جالبیه.هم بدرد پیست می خوره هم خیابون.عالیه این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. علی - کیوج

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    کوروت رو از اولین سری بازی گرن توریزمو میشناسم/واقعا تو اونجا باهاش زندگی میکردیم قدرت و شتابش خیلی عالی بودارزو دارم یه بارم که شده تو واقعیت سوارش شم و با قدرت و شتابش حال کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. b

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (55 ديدگاه)

    مک لارن ندیدم نظری هم ندارم.اما کوروت z06 ماتیکی اینجا یکی هست.واقعا بار اول که میبینیش محو تماشاش میشی.من عاشق لامبو هستم و بودم . یه لامبو گالاردو سفید اینجا هست اما به جرئت میگم لذتی که در تماشای کوروت بود در لامبو نبود.یه شب تو عالم خودم رانندگی میکردم موزیک ملایم و آروم …….یه هو کوروته […]کنارم معکوس کشید کم مونده بود برم تو باقالیا.وحشت کردم از صداش.راستی دوستان من اربیل عراق هستم میگم اینجا سو تفاهم نشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجتبی(ساروی)

      ۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (551 ديدگاه)

      مواظب باش داداش میگن داعشی ها اونورا زیاد در رفت و اومدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. behzad

        ۸ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (55 ديدگاه)

        آره داداش.مرز داعش با اینجا تو بعضی نقاط چهل کیلومتره.اما پیش مرگهای کرد از جون مایه میذارن و مردم اینقدر بهشون اعتماد دارن که اینجا از خیلی جاها بهتره و زندگی جریان داره.تمام تاکسی ها اینجا تویوتا کرولا و نیسان آلتیما و اشکودا اکتاویا هستش.جگوار و رنج روور و لندکروز نقل و نباته ….:دی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  19. احمد فقط سوپر اسپرت اونم ایتالیایی

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    مکلارن و کروت یا فراری و کروت فقط و فقط از اعداد و ارقام با هم قابل مقایسه هستند یعنی اعداد قدرت و سرعتشون
    ماشینای خاصی که سالی 4 یا 5هزار تا بیشتر ساخته نمیشه چرا باید در یه سطح با ماشینی با تولید زیاد مقیاسه بشن
    مثل مقایسه طلا و مسه هر دوشون بدرد آدم میخوره اما این کجا وآن کجا
    اصلا کسانی که میگن کروت بهتره میشه بگید چرا مردم این همه پول پای مکلارن و سایر برندای خاص میدن
    من منکر قابلیتهای کروت نیستم اما هر چیزی باید با هم سطح خودش مقایسه بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شروین

      ۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (515 ديدگاه)

      احمد جان یه کم پایینتر توضیح دادم علت خاص بودم بعضی ماشینا رو. اما اینکه میگی هرچی با سطح خودش، سطح کروت خیلی بالاتر از مک لارن یا امثالشه.
      بعضی خاص شدن ها اونقدر هم ریشه پشتش نیست.
      به عنوان مثل خاص بودن محله نیاوران و اقدسیه به خاطر برجهای آنچنانیش یا خیلی چیزای دیگه اش. اما مثلا توی خیابون خوارزم شهرک غرب که با وجود اینکه خاصه اما به خاص بودن اونورا نیست، خونه های ویلایی هست که مشابه اش هیچ کجا نیست. اما از نظر اکثریت نیاوران خاص تر از شهرک غربه کاریش هم نمیشه کرد.
      مردم پول بالای مک لارن میدن، اما خودشون میدونن کیفیت کوروت رو نداره. مثل کسانی که با قیمت بالا تر خونه تو قلهک میخرن با وجود اینکه میدونن محله شلوغیه و هوای کثیفی داره و از این لحاظ ها از خیلی جا ها که ارزونتره ضعیفتره اما مشتری خاص خودش رو داره.
      هرکسی نظری داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمد فقط سوپر اسپرت اونم ایتالیایی

        ۸ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1170 ديدگاه)

        حرفتو قبول دارم شروین
        مثال با ربطی نیست ولی مثل کسی که با پارتی بازی بازیگر شده ولی حالا کلی طرفدار داره و نمیشه با یه آدم معمولی مقایسش کرد .منظورم از بازیگر مکلارن و آدم عادی کروته

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Mclaren

        ۹ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1116 ديدگاه)

        شروین جان نمیدونم رو چه منطقی این حرفو زدی که کوروت خیلی بالاتر از مکلارنه به هر حال قلقلک جالبی بود موفق باشی نظر سازنده ای بود به هر حال…
        ولی کاش کمی اطلاعاتمون بیشتر از تعصبمون بود.اگر میگفتی لامبورگینی یا فراری از مکلارن متونن بالاتر باشن اعتراضی نمیکردم اما کوروت هیچوقت هم قد و اندازه مکلارن نبوده و نیست و نخواهد بود.
        و این فقط نظر سازنده پوچ شماست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شروین

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (515 ديدگاه)

          اولا من نگفتم کوروت بالاتر از مک لارنه بلکه آمار و نتایج پیست ها میگه. دوما وقتی آدم انگشت اشاره به سمت کسی میره، 4 تا انگشتش سمت خودشه!! نام کاربری و عکس شما داد میزنه متعصب کیه!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Mclaren

          ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1116 ديدگاه)

          اسم من علایق منه و ربطی به تعصب نداره من هیچوقت نمیگم خودرویی آشغاله یا فلانه همیشه تحسین میکنم و این شمایی که جو آمریکایی گرفتی وقتی کارنامه مکلارن رو ببینی هیچوقت یک ماشین تولید انبوه رو با یه خودروی خاص محدود یکی نمیکنی….فقط یک آدم آماتور میتونه این مقایسه ها رو انجام بده و شما مدام در حال انجام این کاری.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  20. ماهان گاز

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    این کجا وآن کجا وسخن از عشق کجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. احسان

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    آقا بهداد مرسی از تذکرت اشتباه لپی بود…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Mclaren

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1116 ديدگاه)

    احمد فقط سوپر اسپرت اونم ایتالیایی جان حرفت واقعا متینه اگر قرار باشه شرکت هایی مثل مکلارن و فراری و لامبورگینی و … خودروهای خاص که به تعداد محدود تولید و فروش دارن تولیدو بالا ببرن مطمئن باشین مکلارن 650 اس ارزون تر از این کوروت در میومد.
    این ارزون بودن کورت دلیل بر برتری اون نسبت به 650 اس نیست.فقط یک امتیاز مثبت هست.
    و مطمئن باشین کسی که ماشین خاص بخواد بخره بازم سراغ مکلارن میره تا کوروت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شروین

      ۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (515 ديدگاه)

      هرچقدر کشوری توی تکنولوژی و توی تولید ماشین قدرتمند تر باشه، ماشینای خاصش کمتره. علت خاص شدن ماشینایی مثل مک لارن لامبو فراری مازراتی یا امثالش عدم توانایی اون کشورا در تولید خودروی لوکس در حالتی که با تکنولوژی تولید انبوه درست بشه و مجبور نباشن هزینه گزاف نیروی انسانی و دست ساز بودن رو بدن است که از طریق قیمت بالا و تولید محدود خودشون رو خاص میکنن.(البته چاره دیگه ایی هم ندارن) به عنوان مثال بنتلی یا مازراتی خاص تر از مرسدس و کادیلاکه اما آیا واقعا کیفیت مرسدس یا کادیلاک رو دارن؟ آیا واقعاً اون کلاس و استایل و پرستیژ رو دارن؟ آیا ایتالیا ماشینی داره که رئیس جمهورای و سفیرای مطرح باهاش به ملاقات هاشون برن؟ هیچوقت نداره. گرون بودن اون ماشینا که شما میگید هم دلیل برتریشون نیست.
      ماشینای امریکایی هم همون طور که قبلا گفتم به صورت تولید انبوه تولید میشن چون پیشرفت تکنولوژی امریکاچندین سال از همه دنیا رو هم جلوتره. همین الان اگه بخواهد میتونه با کمترین قیمت ماشینی تولید کنه که هیشکی نتونه بفهمه ماشینه یا رباط!! اما نمیکنه که رقابت وجود داشته باشه. کشور ایتالیا هنوز خیلی کار داره که به آلمان و امریکا و ژاپن برسه از لحاظ خودرو سازی و حتی از خیلی لحاظ های دیگه. البته منکر توانایی های شرکت فیات نیستم اما همون فیات هم بیشتر ثروت داره نه تکنولوژی. امریکا ابر قدرت و آلمان و ژاپن قطب های صنعتی دنیا هستن.
      تا … در جهان است، مفلس در نماند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mclaren

        ۹ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1116 ديدگاه)

        هرکس رو به هر کاری ساختن مطمئن باش اگر شرکت های دیگه توانایی داشتن یا جرات ریسکشو داشتن خودشون هایپر تولید میکردن کاری که شرکت های فراری و مکلارن و لامبورگینی و و و… میکنن ریسکی بزرگ بود که به موفقیت رسیده ریسکی که فولکس واگن روی بوگاتی کرد و ضرر زیادی متحمل میشه چون هزینه ساختش از قیمت فروشش بالاتره اگر این طور بخواییم جمع بندی کنیم کلاس های خودرو هیچ معنایی نداشت هروقت کلاس آ تایپ میکنی و سرچ میکنی نتیجه سرچ شما چی میاد؟ هایپر ها و سوپر اسپرت ها میان نه صنعت آلمان نه صنعت آمریکا نه صنعت ژاپن منکر قدرت خودرو سازی آلمان و ژاپن و آمریکا و … نیستم اما تو کلاس خودشون یعنی کلاس B , C و همیشه مقایسه ها رو میان طبق اون کلاس ها انجام میدن نه اینکه بیان پراید و با لامبورگینی اوراکان مقایسه کنن بگن چون جفتشون 4 تا چرخ دارن و پراید ارزون تره پس پراید سره به لامبورگینی…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شروین

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (515 ديدگاه)

          جناب مک لارن عرض شود که کوروت با قیمت کمتر داره نتایج بهتری از مک لارن بدست میاره پس مقایسه شما بی منطقه که میگی پراید و لامبو!! بعدشم اینکه اسم هایپر کار روی ماشین باشه اما از سوپر کار شکست بخوره یعنی ختم کلام!! در ضمن جنرال موتورز توسط دولت امریکا حمایت میشه. دولتی که سالانه میلیارد ها دلار خرج ریسک برای هوا فضا میکنه. مطمئن باش هر وقت لازم باشه یه هایپر کاری بزنه که همه انگشت به دهن بمونن. اما فعلا داره با همین سوپر کار ها هایپر کار ها رو شکست میده.
          موفق باشی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  23. AMG GT

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    با پول مکلارن میشه یه AMG GT و یه Corvette Z06 خرید، با بقیه پولشم یه فولکس GOLF GTI واسه تنوع!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فریا

      ۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (684 ديدگاه)

      دوتای اولی رو گل گفتی ولی سومی باید کادیلاک ATS-V Sedan بــاشه :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. فریا

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (684 ديدگاه)

    عکس اول مربوط به Z06 نیست . C7 ساده ست .
    کندتر بودن کوروت نسبت به مکلارن در پیست هم ربطی به هندلینگ نداره ، هندلینگ کوروت اگه از 650S بالاتر نباشه پایینتر نیست . این مختص C7 نیست . میتونید تایم پیست نوربرگ رینگ فراری 458 رو با کوروت ZR1 2013 مقایسه کنید …
    این تفاوت 3 ثانیه ای بخاطر وزن نسبتا خیلی زیاد کوروت :D هست . قابل توجیه هم هست . interior دو ماشین رو با هم مقایسه کنید معلومه که داخل کوروت هیچ صرفه جویی در مورد وزن نــشده اما 650S … ! نتیجه ش هم اینه که کوروت قابلیت خیلی بیشتری برای رانندگی داخل شهری داره ..!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شروین

      ۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (515 ديدگاه)

      دقیقاً همینطوره فریا جان. هندلینگ کوروت نه تنها هیچ مشکلی نداره بلکه یکی از بهتریناست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. $@kasra@$

        ۹ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        یکی از بهتریناست؟
        ماشین های امریکایی همه شون به بد هندلیگ بودن وسرطان هندلیگ داشتن معروف هستند و بودند.
        توی نید فور اسپید ها با ماشین امریکایی گاز داده باشی میفهمی چی میگم…
        توی بازیشم بد هندلیگن!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mclaren

          ۹ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1116 ديدگاه)

          کسری جان تعصب بی جا روی خودروهای آمریکاست و کوبیدن ماشین های انگلیسی زیاد توجه نکن…البته این مدل کورت هندلینگ خوبی داره بر عکس نسل های قبلی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فریا

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (684 ديدگاه)

          ماشالا به این منطق !

          جهان سوم …

          قبل از اینکه با بازی ها و کارتون هایی که میبینید

          استدلال کنید برید نتایج کوروت رو توی پیست ها با رقباش

          مقایسه کنید . البته مورسیه لاگو رقیب کوروت نیست

          ولی بازم توی پیست بهش نمیرسه :D

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. شروین

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (515 ديدگاه)

          جناب کسری شما پشتش بشین بعد نظر بده!! need for speed هم جدیدا شده منبع موثق برای نظر دادن راجع به هندلینگ ماشینا!! خوبه والا!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  25. godfather

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (196 ديدگاه)

    یه کوروت سفید تو خیابون اندرزگو دیدم چه هیبتی داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. milad

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (209 ديدگاه)

    استنگری 2015 دیدم تو اهواز پلاک اروند عجب ابهتی داشت….ابر ماشین بود….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. enzo

    ۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (321 ديدگاه)

    والا 3 ثانیه تو هر دور تو این سطح همچین کم نیستا اختلاف قابل توجهیه
    بالاخره مک لارن هر چی باشه تجربه F1 پشتشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Muhammad

    ۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (134 ديدگاه)

    کاشکی یکی هم پیدا می شد که با پولشو و نفوذش یک کارخانه ی خودروسازی مدرن راه بندازه و از استعدادهای ما جوونا هم درست استفاده بشه تا هرکی که عشق ماشین و تحصیل تو رشته های مربوط به ماشینه مجبور نباشه بره اونور آب! به امید آن روز…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. farvardin

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بچه ها حرفهای همه تون عالی وشنیدنی بود ولی به نظر من برتری مک لارن بر کروت قابل قبوله اونجا ایران نیست که پراید حلبی 3000000رو شش برابر قیمت واقعی بفروشن البته قدرت کروت مخصوصا با اون گشتاور بالا رو نمیشه نادیده گرفت اما در کل مک لارن بی دلیل قیمت بالاتری نداره در ضمن آقای محمد کاملا با حرفتون موافقم کااااااااششششششش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. اول انگلیس بعد المان

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    مکلارن از نظر هندلینگ-فرمان پذیری-ترمزپذیری-نرمی-قدرت موتور-کیفیت ساخت-شتاب ثانویه-زمان تعویض دنده-امکانات-نیروی روبه پایین-چسبندگی-سیستم تعلیق-فنر بندی-صدای اگزوزوغیره خیلی سرتره حالاشما می گید کوروت بهتره من نمی دونم چجوریه .کوروت درحد نیسان جی تی ار هم نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ace

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      نسبت به قیمتشون مکلارن در برابر کوروت هیچ حرفی نداره بزنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا