شورلت

رانندگی با شورولت تاهو 2017، یک SUV واقعی

SUV سنتی شورولت هنوز هم مشتریان خود را دارد

شورولت تاهو یکی از SUVهای غول‌پیکر آمریکایی است که می‌توان آن‌را هنوز هم یک SUV واقعی دانست آن‌هم در دورانی که کراس‌اوورها تنها قدِ بلند را از SUVها به ارث برده‌اند. این خودرو در طول دوران حیاتش همواره بر اساس پیک‌آپ تراک‌های شورولت ساخته شده است و هنوز هم ریشه‌های تراکی خود را حفظ کرده است اما در کنار آن انبوهی از تکنولوژی‌های ایمنی و سرگرمی را ارائه می‌کند. همچنین شورولت تاهو پلت‌فرم مشترکی با دیگر SUVهای بزرگ جنرال موتورز یعنی جی‌ام‌سی یوکان و کادیلاک اسکالید دارد. نسخهٔ کشیدهٔ تاهو هم با نام سابربن عرضه می‌گردد.

2017-chevrolet-tahoe-premier-110-876x535

هرچند تاهو بر پایهٔ طرح بدنه روی شاسی پیک‌آپ شورولت سیلورادو ساخته شده است اما به لطف استفاده از تعلیق پنج اتصالی در جلو و سیستم تعلیق کمک‌فنر بجای فنرهای شمش وانت در عقب، سواری نرم و روانی را ارائه می‌کند. همچنین تاهو پیشرانهٔ ۵.۳ لیتری V8 و گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک سیلورادو را هم به عاریه گرفته است. این پیشرانهٔ آلومینیومی بلوک کوچک با تجهیز به فناوری‌هایی چون تزریق مستقیم سوخت، زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و غیرفعال‌سازی سیلندرها جهت کاهش مصرف سوخت، ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. تاهو فقط با همین یک پیشرانه عرضه می‌شود اما می‌توان آن‌را در دو نوع دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل خریداری کرد.

2017-chevrolet-tahoe-premier-192-876x535

امروزه SUVهای غول‌پیکرِ ساخته‌شده بر اساس تراک‌ها، در حال مبارزه‌ای سخت با کراس‌اوورها هستند که برای انواع نیازها طراحی شده و محبوبیت بالایی کسب کرده‌اند. در سال ۲۰۰۲ شورولت بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه تاهو به فروش رساند اما از سال ۲۰۰۷ به بعد هرگز به بیشتر از نصف این رقم هم دست پیدا نکرده است. بااین‌حال به خاطر کاهش قیمت بنزین در این اواخر، آمار فروش تاهو کمی بهبود یافته و در سال ۲۰۱۲ به ۷۰ هزار دستگاه رسید. البته به دلیل اینکه تاهو و عموزاده‌هایش اسکالید و یوکان بر روی پلت‌فرم وانت بسیار پرفروش سیلورادو ساخته می‌شوند، تولید آن‌ها حتی با وجود فروش پایین، به‌صرفه و آسان است.

این خودروهای جان‌سخت از سوی افرادی که واقعاً نیاز به حمل تا هفت نفر سرنشین به همراه بکسل کردن بیش از ۴ تن بار را دارند خریداری می‌شوند. البته شاید این افراد به کمی توانایی‌های آفرود هم نیاز داشته باشند. شورولت تاهو که نسل جدید آن در سال ۲۰۱۵ به بازار آمد، همچنان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیگران کلاس SUVهای فول سایز باقی‌مانده است. نمونهٔ مورد آزمایش ما، مدل ۲۰۱۷ بوده و مجهز به سیستم چهارچرخ محرک و پکیج LTZ است. در تاهو برای سال ۲۰۱۷ جهت بهبود مصرف سوخت، جلوپنجرهٔ بسته شوندهٔ اتوماتیک ارائه شده، مجهز به فناوری‌های ایمنی جدیدی شده و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن‌هم بروز شده است.

تاهو با وزن عظیم ۲.۶ تنی خود تنها در ۷.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد، مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۵.۵ ثانیه طی می‌کند و از سرعت ۱۱۲ کیلومتر در ساعت در ۵۸ متر متوقف می‌شود که البته مورد آخر تقریباً بدترین در کلاس خودش است. این SUV غول‌پیکر در هر صد کیلومتر در شهر ۱۴.۷ و در بزرگراه ۱۰.۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند. نسخهٔ چهارچرخ محرک تاهو مجهز به پکیج Max Trailering می‌تواند تا ۳.۹ تن بار را بکسل کند. تاهو در حال حاضر به تکنولوژی کنترل مغناطیسی سواری مجهز شده است که در تیپ Premier به‌صورت استاندارد ارائه می‌گردد و در کنترل حرکات بدنه بسیار مؤثر است. این امر موجب شده تاهو در حفظ پایداری خود در تغییر خط‌های سریع، تفاوت‌های زیادی با پیک‌آپ تراک‌ها داشته باشد اما هنوز هم به‌طور کامل نمی‌تواند رفتار ذاتی خود که ناشی از شالودهٔ وانتی آن است را بهبود بخشد.

همان‌طور که اشاره شد، شورولت تاهو عملاً با جی‌ام‌سی یوکان یکسان است و درنتیجه هر دو در بخش فضای پای صندلی‌های ردیف جلو، دوم و سوم بسیار نزدیک به هم عمل می‌کنند؛ اما دسترسی به ردیف سوم صندلی‌ها دشوار بوده و برای نشستن بزرگ‌سالان نامناسب است؛ بنابراین اگر به فضای بیشتری در یک SUV ساخت جنرال موتورز نیاز دارید، می‌توانید نسخه‌های با فاصلهٔ محوری بیشتر تاهو و یوکان یعنی سابربن و یوکان XL را خریداری کنید که از فضای پای بیشتر در ردیف سوم صندلی‌ها و حجم صندوق بار بسیار بیشتری برخوردارند به‌گونه‌ای که صندوق بار سابربن بیش از دو برابر تاهو فضا دارد. در کلاس SUVهای فول سایز معمولی (غیر کشیده) تاهو با حجم ۴۲۵ لیتری صندوق بار، کمترین ظرفیت را دارد درحالی‌که تویوتا سکویا با ۸۵ لیتر فضای بیشتر بالاتر از تاهو قرار گرفته و فورد اکسپیدیشن با ۱۱۳ لیتر بیشتر در صدر این کلاس قرار می‌گیرد.

کابین تاهو کاملاً راحت و مجهز است. ماشین مورد آزمایش ما دارای تریم داخلی دورنگ، گرم‌کن فرمان، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو و گرم‌کن صندلی‌های ردیف دوم و سوم است. همچنین هر دو صندلی جلو مجهز به تنظیم برقی در ۱۲ جهت بوده و در سفرهای طولانی کاملاً از بدن حمایت می‌کنند؛ اما علاوه بر این موارد، شورولت تاهو مملو از تکنولوژی‌های ارتباطی و مفید است. تیپ Premier این خودرو به‌صورت استاندارد مجهز به سیستم صوتی Bose با ۱۰ بلندگو و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MyLink با نمایشگر لمسی ۸ اینچی به همراه ناوبری و پشتیبانی از کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل است و همچنین اینترنت وای فای ۴G LTE را هم ارائه می‌کند. همچنین با سفارش پکیج اختیاری ۸۵۰ دلاری، یک نمایشگر ۸ اینچی به صفحه آمپر و سیستم نمایشگر سربالا به خودرو اضافه می‌گردد درحالی‌که با پرداخت ۲۸۸۵ دلار برای پکیج سرگرمی، سرنشینان عقب می‌توانند بلوری، DVD یا دیگر رسانه‌ها را از طریق یک نمایشگر ۹ اینچی که از سقف پایین می‌آید تماشا کنند.

2017-chevrolet-tahoe-premier-142-876x535

تاهو همچنین درزمینهٔ سیستم‌های ایمنی هم کاملاً مجهز است خصوصاً در مدل ۲۰۱۷ که سیستم‌های ایمنی با تکنولوژی بالا برای آن ارائه شده است. نمونهٔ مورد آزمایش ما مجهز به سیستم هشدار برخورد از جلو، حفظ حرکت میان خطوط، هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، ترمز اضطراری اتوماتیک و کروز کنترل تطبیقی است که مورد آخر عامل بسیار مهمی در کاهش خستگی هنگام رانندگی در سفرهای طولانی در بزرگراه‌ها است.

قیمت شورولت تاهو برای تیپ LS دیفرانسیل عقب از ۴۸,۴۱۰ دلار آغاز شده و به ۵۳,۵۴۰ دلار برای تیپ میانی LT و نهایتاً به ۶۳,۲۲۵ دلار برای بالاترین تیپ یعنی Premier می‌رسد درحالی‌که سفارش سیستم چهارچرخ محرک در هر تیپ، ۳۰۰۰ دلار به قیمت آن اضافه می‌کند و امکان سفارش آپشن‌های دیگری هم وجود خواهد داشت به‌گونه‌ای که قیمت نمونهٔ مورد آزمایش ما به ۷۴,۱۹۵ دلار رسیده است.

در گذشته هنگامی‌که کلمهٔ SUV گفته می‌شد تنها خودروهایی مثل تاهو به ذهن می‌آمدند اما در حال حاضر کراس‌اوورهای بسیاری به بازار آمده‌اند و همین امر موجب شده تنها کسانی به این شورولت را انتخاب کنند که واقعاً نیاز به ظرفیت کشش بالا و حمل سرنشین زیاد داشته باشند. از سوی دیگر، قیمت نمونهٔ مورد آزمایش ما نزدیک به کراس‌اوورهای لوکس و کاملی چون مرسدس بنز GLS است که سواری بهتر، امکانات بیشتر و پویایی رضایت‌بخش‌تری را ارائه می‌کند.

نقاط مثبت: کابین راحت و آرام، تکنولوژی ایمنی مدرن، قابلیت بکسل بالا

 

نقاط منفی: کیفیت سواری چندان عالی نیست و فضای ردیف سوم صندلی‌ها و صندوق بار با توجه به اندازه‌اش باید بیشتر باشد

مشخصات فنی

Chevrolet Tahoe 2017
ترکیب موتورجلو/دو دیفرانسیل
قیمت پایه ۵۱,۴۱۰ دلار
قیمت تست‌شده ۷۴,۱۹۵ دلار
پیشرانه ۵.۳ لیتری V8
قدرت ۳۵۵ اسب بخار
گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
فاصلهٔ محوری ۲.۹۴ متر
طول/عرض/ارتفاع ۵.۱۸/۲.۰/۱.۸۹ متر
وزن ۲۶۰۸ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۴۲۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۷ نفر
شتاب صفر تا ۹۶ ۷.۲ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۵.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۳ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۱۲.۴ لیتر (ترکیبی)

2017-chevrolet-tahoe-premier-116-876x535

منبع: Car&Driver

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. tv

    ۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (225 ديدگاه)

    از نظر من هیچ کراس اورری به پای یه اس یو وی تمام وکمال نمیرسه … اکثر کراس اوور های داخل ایران برای سرنشین عقبی خودشون سرگیجه و حالت تهوع میارن ( وقتی یه مسافرت طولانی باهاش بری ) که تو هیچ اس یو وی ای همچین مشکلی تاحالا ندیدم …

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. امپراتور لامبورگینی

      ۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دقیقا!
      شاسی بلند اینه… بقیه ول معطلن !
      دلم میخواد این ماشین رو صاحب میشدم.
      براش سپر های استیل جلو وعقب نصب میکردم.
      میزدم به کوه و بیابون.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AK_007

        ۳ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (562 ديدگاه)

        این رده ماشینا یعنی اس یو وی های فول سایز فک نمیکنم برا افرود مناسب باشند
        مید سایز ها مثل لندکروز مناسب ترن
        و ماشین هایی مثل این و اسکالید بیشتر برای خانواده های بزرگ و مسافرتن
        البته در برخی کشورها جاشونو ون ها گرفتن که مصرف کمتری دارن
        ولی خب, اسکالید کجا ون کجا!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MPH

          ۳ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (418 ديدگاه)

          آره درسته این کلاس واسه آفرود خیلی شاخ نیستن
          بین سکویا و لندکروزر قطعا لندکروزر خیلی مناسبتره واسه آفرود

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. ونوم

      ۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (543 ديدگاه)

      ای انسانهایی که در بازار ازاد و رقابتی زندگی میکنید و پول هم دارین جون عزیزتون suv بخرید مخصوصا که بنزین هم ارزونه حیفه این کلاس از بین بره و فقط کراس اور بمونه

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. omid

      ۳ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (166 ديدگاه)

      این مورد به چه علتی به وجود میاد ؟! من تجربه سواری کمی با کراس اوور دارم. یعنی مدل های قابل قبول تری مثل تویوتا راو4 یا هوندا CR-V یا سانتافه هم همین طور هستند ؟!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. tv

        ۳ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (225 ديدگاه)

        AK_007 به این شکل که قابلیت افرودشون در حد خیلی پایینیه … ولی با اضافه کردن یکسری قطعات ، افزایش ارتفاع و … به دلیل داشتن شاسی مخصوص این کار جز خدایگان افرود میشه ….

        omid منظورت چه اتفاقیه ؟!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. فرامرز

      ۳ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      من یه روز ۹۰۰ کیلومتر رو صندلی پشت آئودی کیو۵ که کراس اووره نشستم. خسته شدم که واسه ۹۰۰ کیلومتر کاملاْ طبیعی و اجتناب ناپذیره ولی همچین حالتی نداشتم. این فقط تو کراس اوور های چینی که پشتشون مثل پراید رو دست انداز میکوبه و سر پیچ مثل ال۹۰ پشتشون تاب میخوره اتفاق میافته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. tv

        ۳ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (225 ديدگاه)

        دوست من کدوم یکی از محصولات کیا ، هیوندا و ماشین های چینی به کیو 5 میرسه اخه؟! منظور من این دست ماشینا بود …

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. علي

    ۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (848 ديدگاه)

    از نظر((( طراحی ،عظمت ، جا داری و قیمت )))عالیه❤️ فقط کیفیت ساخت و کمی ریزه کاریها و تکنولوژیهای بکار رفته در داخل اهمیت بیشتری میدادن بهتر بود.در کل ی ماشین واقعی برای استفاده((( روزمره )))و((( کار کشیدنه))).
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ارش

    ۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2032 ديدگاه)

    واقعا عالیه .واسه خودش یه هنل هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Shahin uscars

    ۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    شیک با ابهت و جذاب و خشن.. محصولات شورلت همیشه با دوامو بی ازارن و کم استحلاک❤❤❤

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. "فقط انگلستان"

    ۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    یکی از زیباترین ماشین های شاسی بلند دنیاست واقعا خیلی ماشین خوبیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. GOD BLESS AMERICA

    ۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    خوراک مسافرت به سبک آمریکایی :-)

    خدایا نگذار آرزو به دل بمیرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    غول گنده و بی شاخ و دم حالا سوبوربان که دیگه گنده همشونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. آرش

    ۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    تو این کلاس فقط یوکان دنالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. یاس ی

    ۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    همه متن یک طرف اون قسمتی که گفته بود از وقتی بنزین ارزون شده … یک طرف، ما کلا با اصطلاح ارزون شدن غریبه هستیم، وقتی قیمت ی جنسی بالا بره دیگه هیچ دلیلی واسه پایین آوردن وجود نداره، اونجا رکود اقتصادی شد واسه جبران کسری دولت بنزین و خیلی چیزها گرون شد ولی وقتی دولت از رکود خارج شد و بهای جهانی نفت اومد پایین بنزین و خیلی چیزها هم از قیمتش کم شد ولی اینجا هرگز هرگز و هرگز همچین اتفاقی نمیوفته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احمد باقری

    ۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    با این وزن و این همه امکانات، سرعت خیلی خوبی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. @#$

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    داداش احمد بنطر من واقعا سرعت مسخره ای داره حداقل حداقلش باید 260 میبود وگرنه حیف نیست ماشین به این سنگینی 290تا نره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا