شورلت

رونمایی از نسل ششم شورولت کامارو

سرانجام پس از انتشار تیزرهای مختلف، تصاویر جاسوسی و اطلاعات متفرقه، نسل ششم ماسل‌کار اصیل آمریکایی، شورولت کامارو به روی صحنه آمد. خودرویی با ایده‌های جدید، طراحی تکامل‌یافته و فنّاوری بالا که قرار است در عملکرد و تجهیزات، به یک سطح جدید برسد.

2016 Chevrolet Camaro
۲۰۱۶ Chevrolet Camaro
این کاملاً واضح است که جنرال موتورز، می‌خواهد با کاماروی جدید، خون رقبا را در شیشه کند. کامارو، اعتبار و آبروی GM به‌عنوان یک ماسل‌کار اصیل است. تفاوت‌های این خودرو با فورد ماستنگ و داج چلنجر بیش از گشته است.

2016 Chevrolet Camaro
۲۰۱۶ Chevrolet Camaro
کاماروی جدید تغییرات ظریفی داشته است. اما باید بهبودهای آن در عملکرد را نقطه قوت آن دانست. درحالی‌که یک موتور جدید شش سیلندر قوی‌تر و یک موتور V8 تجدیدنظر شده را می‌توان انتخاب نمود، برای نخستین بار، یک موتور چهار سیلندر توربو شارژر نیز، به قلب کامارو راه خواهد یافت.

موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری برگرفته از کادیلاک‌های ATS و CTS به‌عنوان پیشرانه مدل پایه کامارو از ۲۷۵ اسب‌بخار نیرو و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور سود می‌برد. این گزینه می‌تواند دست کامارو را برای رقابت با ماستنگ های چهار سیلندر اکوبوست، باز بگذارد. هرچند فورد ماستنگ چهار سیلندر از پیشرانه قدرتمندتری برخوردار است، اما احتمالاً موتور چهار سیلندر کامارو مقرون‌به‌صرفه تر باشد. مصرف سوخت این پیشرانه در بزرگراه‌ها به ۷.۸۴ لیتر در صد کیلومتر می‌رسد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت آن نیز زیر ۶ ثانیه می‌باشد.

2016 Chevrolet Camaro
۲۰۱۶ Chevrolet Camaro
موتور V6 با حجم ۳.۶ لیتر هم ۳۳۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور از مدل قبلی کامارو با افزایش ۱۰ اسبی قدرت به اینجا آمده و یکی از پیشرانه‌های احتمالی کادیلاک CT6 نیز در آینده خواهد بود.

2016 Chevrolet Camaro
۲۰۱۶ Chevrolet Camaro
برای طرفداران خودروهای سنتی آمریکایی هم، مدل SS از موتور ارتقا یافته ۶.۲ لیتری V8 سری LT1 بهره می‌برد که قدرت آن به ۴۵۵ اسب‌بخار و گشتاور آن به ۶۱۷ نیوتن‌متر، بالغ می‌گردد. این موتور می‌تواند با یک گیربکس شش سرعته دستی یا هشت سرعته اتوماتیک جفت شود. در مدل SS سیستم تعلیق مغناطیسی و ترمزهای برمبو نیز برخلاف دو مدل دیگر به صورت استاندارد قرار می‌گیرد.

2016 Chevrolet Camaro
۲۰۱۶ Chevrolet Camaro
کاماروی جدید روی پلتفرم جدید دیفرانسیل عقب آلفای جنرال موتورز بنا می‌شود که وزن کمتر و دینامیک بهتری را برای آن به ارمغان می‌آورد. این پلتفرم با کادیلاک ATS نیز مشترک است و از نظر دینامیک با BMW سری ۳ مقایسه می‌شود. سیستم تعلیق مگنتیک به صورت اختیاری نیز ارائه می‌شود. بدین ترتیب انتظار می‌رود سواری بهتر و جذاب‌تری را از کامارو به‌عنوان پرفروش‌ترین ماسل‌کار آمریکایی شاهد باشیم.

2016 Chevrolet Camaro
۲۰۱۶ Chevrolet Camaro
هدف اعلام شده برای کامارو، تنها کاهش ۹۰ کیلوگرمی وزن پلتفرم آن نبوده، بلکه این خودرو اکنون، اسپرت تر و دقیق‌تر شده و بیشتر همانند یک کوپه با عملکرد بالای واقعی به نظر می‌رسد تا یک سدان دو درب. این خودرو ۵.۸ سانتی‌متر کوتاه‌تر از نسل قبل شده و ۲.۵ سانتی‌متر نیز باریک‌تر و کم ارتفاع‌تر شده است.

خطوط متعدد روی بدنه، گلگیرهای متورم و حجم‌های عضلانی هنوز به طراحی کاماروی قبلی وفادار مانده‌اند و به‌راحتی حضور یک کامارو را اعلام می‌کنند. چراغ‌ها از نوع زنون روی نواری از LED قرار گرفته‌اند و البته در مدل‌های پایه با نوع هالوژنی جایگزین می‌شوند. شاید تغییرات ظاهری کمتر از حد انتظار باشد اما شورولت بیشتر به بخش فنی ماجرا دقت داشته است.

2016 Chevrolet Camaro
۲۰۱۶ Chevrolet Camaro
فضای داخلی کامارو، به‌مراتب به‌روزتر و پیشرفته‌تر شده است. یک نمایشگر ۸ اینچی با قابلیت تنظیم به‌عنوان مرکز اطلاعات و سرگرمی مورد استفاده قرار گرفته است. کنترل‌های سیستم تهویه نیز ساده‌تر و زیباتر شده‌اند. ترمزدستی به صورت الکترونیکی درآمده است. نورپردازی داخلی نیز فضایی مدرن را خلق نموده است.

شورولت کامارو یک ماشین تنومند آمریکایی ریشه‌دار است. اکنون این خودرو با تکنولوژی بالاتر، رقابت را به سمت دیگری از رینگ برده است.

2016 Chevrolet Camaro
۲۰۱۶ Chevrolet Camaro
2016 Chevrolet Camaro
۲۰۱۶ Chevrolet Camaro
2016 Chevrolet Camaro
۲۰۱۶ Chevrolet Camaro

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۶۰ دیدگاه‌ها

  1. hamid reza

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (381 ديدگاه)

    اووووف اون دوتا کانال کولر وسط کابین چی میگه؟ :)

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ASTON MARTin

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      “فقط شورلوت” اینجاس ک نمو پیدا میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

        ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (810 ديدگاه)

        جانم کسی با من کار داشت؟؟؟ “فقط شورولت”
        استون مارتین عزیز همین الانشم شورولت داره با آلمان ها رقابت میکنه نمونش کوروته که از بسیاری از رقباش بهتر داره عمل میکنه.
        شورولت خداوکیلی کم چیزی نیستا!!!!!!!!
        نا سلامتی 104 ساله که تأسیس شده و کارشو خوب بلده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود . واقعا عالیه .
    به همه دوستداران خودروهای امریکایی تبریک میگم . طراحیه کنسول جلو محشره .
    خیلی خوشم اومد . به امید رقابت های نفس گیرش .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AliZeus

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (420 ديدگاه)

      یکی از ضعف های بزرگ کامارو در مقابل ماستانگ طراحی داخلی و کابین بود که اساسی اونو بر طرف کردن…رقابت بدجور تنگاتنگ شده بین این دوتا ماسل کار

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ASTON MARTin

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      ن ناموسا موتور چار سیلندر دو لیتری و چارصد نیوتون گشتاور؟؟؟
      چند وقت دیگه شوی میتونه با آلمان ها رقابت کنه حالا ببینین کی بهتون گفتم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حسين

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود.
    بعد از مدتها، یک ماسل کار به شدت به دلم نشست. حس میکنم همون حس و حال ماسل کارهای قدیمی رو در یه قالب مدرن ارائه داده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. BMW7

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (69 ديدگاه)

    زیبا.اصیل.قوی.اضلانی.ودر کل همه چیز ماشین داره داد میزنه و میگه حریف نبووووود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سعید

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    حالا دیگه انتخاب بین این کامارو و موستانگ سخت تر از همیشه شد،فوق العاده شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سینا

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (126 ديدگاه)

    مثل ما نیستن کابین دنا رو یه جور دیگه معرفی کنن بعد موقع تحویل ببینیم یه جور دیگه شده اونا به رضایتمندی مشتری اهمیت میدن ا به منفعت خودروساز جیب رهبرو………

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا