جنگ داخلی، فورد GT در برابر شورولت کوروت Z06 و دوج وایپر ACR

فورد به‌تازگی باافتخار اعلام کرده است که نسل جدید سوپراسپرت GT این شرکت در طول آزمایشی در یک پیست در برابر دو رقیب کاملاً جدی و قدرتمند اروپایی یعنی فراری 458 اسپشیاله و مک‌لارن 675LT به پیروزی دست یافته است که این دستاوردی باورنکردنی برای یک سوپراسپرت آمریکایی محسوب می‌شود؛ اما ممکن است مناسب‌تر باشد که فورد GT را در برابر هم‌وطنان خود یعنی شورولت کوروت Z06 و دوج وایپر ACR قرار دهیم. البته مطمئناً این دو رقیب، نسخه‌هایی قدرتمندی از خودروهای اسپرت استاندارد هستند درحالی‌که فورد GT سوپراسپرتی فوق‌العاده و با قیمتی بسیار بالا است که تنها 250 دستگاه از آن در هرسال تولید می‌شود اما بر روی کاغذ این سه سوپراسپرت آمریکایی شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند.

ford-gt-dodge-viper-acr-che

در این رابطه چند سؤال ساده در ذهن همهٔ ما وجود دارد. کدام‌یک از این سه سوپراسپرت سریع‌ترین است؟ کدام‌یک از آن‌ها بیشترین چسبندگی را دارد؟ و یا کدام‌یک سریع‌ترین لپ تایم (زمان پیمودن یک دور پیست) را خواهد داشت؟ متأسفانه باید مدت‌زمانی طولانی صبر کنیم تا بتوانیم با فورد GT رانندگی کرده و آن‌را در دنیای واقعی در برابر کوروت Z06 و وایپر ACR قرار دهیم بنابراین در حال حاضر قصد داریم ببینیم بیضی آبی بر روی کاغذ در برابر رقبای خود چگونه عمل می‌کند.

viper-vs-corvette-vs-gt

قوای محرکه

این سه سوپراسپرت از پیشرانه‌های بسیار متفاوتی استفاده می‌کنند اما درعین‌حال آمار و ارقام قدرت آن‌ها تا حد زیادی به هم شباهت دارد. فورد خودرویی است که از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین موتور در این گروه برخوردار است. موتوری با تنها شش سیلندر و یک جفت توربوشارژر. در سوی دیگر پیشرانهٔ عظیم 8.4 لیتری V10 وایپر مانند یادگاری از دوران گذشته به نظر می‌رسد درحالی‌که کوروت نیز به مجهز به یک موتور 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ با تزریق مستقیم سوخت و سیستم غیرفعال سازی سیلندرها است. بااین‌حال هر سه موتور از نظر خروجی بسیار نزدیک به هم عمل کرده‌اند به‌گونه‌ای که در بخش قدرت تنها 5 اسب بخار اختلاف میان آن‌ها وجود دارد؛ اما از لحاظ گشتاور، موتور کم‌حجم‌تر فورد 135 نیوتن متر گشتاور کمتری از شورولت و 67 نیوتن متر کمتر از دوج تولید می‌کند.

ford-gt-2017-1600-02

در قسمت حداکثر سرعت، فورد با 350 کیلومتر در ساعت، رهبر مطلق میدان است. وایپر ACR اما حداکثر سرعتی برابر با تنها 285 کیلومتر در ساعت دارد که به‌مراتب کمتر از حداکثر سرعت 310 کیلومتر در ساعت دیگر مدل‌های وایپر است که این امر به خاطر داون‌فورس عظیم و ضریب درگ بالای ACR است. این در حالی است که حداکثر سرعت کوروت Z06 دقیقاً مشخص نیست اما احتمالاً این خودرو می‌تواند به حداکثر سرعت 320 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

dodge-viper_acr-2016-1600-02

در بخش شتاب صفرتاصد، فورد هنوز زمان GT را اعلام نکرده است ولی کوروت Z06 می‌تواند زیر 3 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که دوج گفته است وایپر ACR با وزن سبک‌تر و لاستیک‌های چسبنده می‌تواند همین کار را در حدود 3.5 ثانیه انجام دهد. بااین‌حال به نظر می‌رسد فورد GT بتواند در شتاب صفر تا 96 کیلومتر دو رقیب خود را شکست دهد.

chevrolet-corvette_z06-2015-1024-03

  فورد GT شورولت کوروت Z06 دوج وایپر ACR
پیشرانه 3.5 لیتری V6 بای‌توربو 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ 8.4 لیتری V10
قدرت 647 اسب بخار 650 اسب بخار 645 اسب بخار
گشتاور 745 نیوتن متر 880 نیوتن متر 813 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته دوکلاچه 7 سرعته دستی 6 سرعته دستی
محور محرک عقب عقب عقب
شتاب صفر تا 96 2.9 ثانیه 3.5 ثانیه (حدودی)
حداکثر سرعت 350 کیلومتر در ساعت 320 کیلومتر در ساعت 285 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت 16.8 لیتر (ترکیبی) 13 لیتر (ترکیبی) 16.8 لیتر (ترکیبی)
قیمت پایه 450,000 دلار (تقریبی) 79,450 دلار 118,795 دلار

ساختار و وزن

فورد GT به لطف استفاده از فیبر کربن در ساختار بدنه‌اش سبک‌ترین خودروی این جمع است. هرچند فورد یک رول کیج فولادی را در این خودرو تعبیه کرده است اما استفاده از یک ساب‌فریم آلومینیومی و کاربرد گستردهٔ آلومینیوم در ساختار خودرو کمک شایانی کرده است که وزن GT به کمترین حد ممکن برسد. همچنین خریداران حتی می‌توانند رینگ‌های فیبر کربنی را برای این سوپراسپرت سفارش دهند که هرکدام نزدیک به یک کیلوگرم وزن کمتری دارند؛ اما این بدان معنا نیست که دوج و شورولت سنگین هستند. در کوروت Z06 مهندسان از یک شاسی فضای آلومینیومی به همراه فیبر کربن در سقف، کاپوت و قطعات آئرودینامیکی استفاده کرده‌اند اما بااین‌وجود کوروت هنوز هم سنگین‌ترین خودرو در بین این سه سوپراسپرت است. وایپر ACR هم در ساختار خود از ترکیبی از فولاد، آلومینیوم و حتی منیزیوم استفاده کرده و از فیبر کربن هم در قطعاتی مانند سقف، کاپوت، درِ عقبی، بال‌ها و اسپلیترها استفاده شده است.

  فورد GT شورولت کوروت Z06 دوج وایپر ACR
وزن 1385 کیلوگرم 1598 کیلوگرم 1530 کیلوگرم

تعلیق و هندلینگ

در سیستم تعلیق فورد، دامپرهای Multimatic، نرخ نوسان فنرها و ارتفاع سواری همگی از طریق کنترل الکتریکی قابل تنظیم هستند و GT از این لحاظ بر دو خودروی رقیب برتری کاملی دارد. این بدان معنا است که در فورد GT می‌توان ارتفاع از سطح زمین را از 11.43 سانتیمتر استاندارد به 7 سانتیمتر کاهش داد. این امر موجب پایین آمد مرکز ثقل خودرو می‌گردد که درنتیجه به ارائهٔ عملکردی عالی در پیچ‌ها کمک می‌کند.

ford-gt-2017-1024-29

اگر می‌خواهید سیستم تعلیق وایپر ACR را تنظیم کنید، گزینه‌های زیاد و تنظیمات فراوانی را در پیش رو خواهید داشت. آرایش تعلیق Coilover در هر چهارچرخ این خودرو 10 تنظیم مختلف دارند و همچنین راننده می‌تواند ارتفاع هر گوشه از خودرو را در محدوده‌ای تا 7.6 سانتیمتر تنظیم کند. این تعلیق عالی در کنار تنظیمات آئرودینامیکی مختلف موجب شده که یک رانندهٔ حرفه‌ای بتواند با ACR بهترین عملکرد را در پیست‌ها داشته باشد.

chevrolet-corvette_z06-2015-1024-57

کوروت Z06 نیز دارای ویژگی‌های خاصی در تعلیق خود است که شاید بتوان آن‌را از این لحاظ بین فورد و دوج قرار داد. این خودرو مجهز به کنترل تعلیق مغناطیسی است که می‌توان تنظیمات تعلیق را راحت‌تر و با استفاده از انتخاب‌گر حالات رانندگی تغییر داد. البته کوروت Z06 برخلاف وایپر و GT هیچ تنظیم ارتفاعی را ارائه نمی‌کند اما تجربهٔ رانندگی با آن نشان داده که تعلیق Z06 هنوز هم بسیار انعطاف‌پذیر است. تعلیق Magnetorheological و دیفرانسیل با کنترل الکترونیکی در کوروت Z06 کمک می‌کنند که تمام قدرت خود را به‌طور مؤثر در اختیار راننده قرار دهد.

dodge-viper_acr-2016-1024-2b

  فورد GT شورولت کوروت Z06 دوج وایپر ACR
تنظیم تعلیق کاملاً قابل تنظیم کنترل سواری مغناطیسی تنظیم دستی دامپرها و قابلیت تنظیم ارتفاع
ترمزهای استاندارد دیسک‌های 15.5 اینچی جلو/14.2 اینچی عقب دیسک‌های 14.6 اینچی جلو/14.4 اینچی عقب دیسک‌های 15.4 اینچی جلو/14.2 اینچی عقب
دیفرانسیل لغزش محدود لغزش محدود با کنترل الکترونیکی لغزش محدود
لاستیک‌های استاندارد میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 میشلن پایلوت سوپر اسپرت کومهو Ecsta V720
شتاب جانبی 1.2 جی 1.15 جی

عملکرد آئرودینامیکی

هر سهٔ این خودروها از قطعات آئرودینامیکی تهاجمی برای فشردن هرچه بیشتر لاستیک‌های خود به سطح زمین استفاده می‌کنند. در فورد GT، همهٔ کارها توسط کامپیوتر انجام می‌شود. شکل بدنهٔ غیرمعمول خودرو که با صرف زمان زیادی در تونل باد طراحی شده است قطعاً به بهبود آئرودینامیک آن کمک می‌کند اما بال عقب آن نیز قابلیت تنظیم بسیار زیادی دارد. این بال زاویه خود را با توجه به شرایط مختلف رانندگی تغییر می‌دهد. مثلاً هنگام پیچیدن چسبندگی خودرو را بالا می‌برد اما هنگام حرکت با سرعت 350 کیلومتر در ساعت ضریب درگ را به حداقل می‌رساند.

ford-gt-2017-1600-12

کوروت و وایپر ACR هم کیت آئرودینامیکی قابل تنظیم دارند اما اسپویلرها و بال‌های آن‌ها باید پیش از شروع رانندگی تنظیم گردند. Z06 سه سطح مختلف عملکرد آئرودینامیکی را در پکیج‌های سفارشی ارائه می‌کند. شورولت می‌گوید تهاجمی‌ترین پکیج این خودرو که Z07 Performance نام دارد، داون‌فورسی بیشتر از تمامی خودروهای جنرال موتورز تولید می‌کند. این پکیج بال‌های فیبر کربنی قابل تنظیم و اسپلیترها را به Z06 اضافه می‌کند که 135 کیلوگرم داون‌فورس بیشتر در سرعت‌های بالا تولید می‌کنند.

chevrolet-corvette_z06-2015-1024-42

وایپر ACR نیز با دو پکیج داون‌فورس مختلف عرضه می‌شود. ACR استاندارد به لطف بال عقب عظیم و دیگر قسمت‌های آئرودینامیکی مختلف، در هنگام حرکت با سرعت 240 کیلومتر در ساعت 500 کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند؛ اما پکیج Extreme Aero حتی بال قابل تنظیم بزرگ‌تری را ارائه می‌کند که داون‌فورس خودرو را به رقم باورنکردنی بیش از 545 کیلوگرم افزایش می‌دهد. این امر نشان می‌دهد که چرا وایپر ACR می‌تواند پیچ‌ها را با سرعت شگفت‌آوری طی کند. همچنین این داون‌فورس عظیم مشخص می‌کند که چرا حداکثر سرعت ACR پایین‌تر از دیگر نسخه‌های وایپر است.

dodge-viper_acr-2016-1600-1e

زمان طی یک دور پیست

با تمامی این موارد، عملکرد این سه سوپراسپرت آمریکایی در پیست چگونه خواهد بود؟ تا زمانی که هر سهٔ آن‌ها را باهم در یک پیست مورد آزمایش قرار ندهیم سخت است که بخواهیم به این سؤال پاسخ دهیم. فورد می‌گوید که GT یک فراری 458 اسپشیاله و یک مک‌لارن 675LT را در پیستی در کانادا شکست داده است بنابراین این نشان می‌دهد که فورد GT می‌تواند لپ تایم‌های بسیار خوبی را به ثبت برساند.

2017-ford-gt

اما وایپر ACR در پیست‌های سراسر آمریکا مورد آزمایش قرار گرفته و توانسته است بهترین لپ تایم‌ها را در برابر سوپراسپرت‌هایی به‌مراتب گران‌تر از خود (بخوانید اروپایی) به ثبت برساند درحالی‌که کوروت Z06 نیز در پیست‌ها عملکردی مشابه وایپر از خود نشان داده است. آزمون مستقل این دو سوپراسپرت اما برتری وایپر ACR را نشان می‌دهد ولی به میزانی بسیار جزئی به‌گونه‌ای که در آزمایش کارانددرایور در پیست Virginia International Raceway، دوج توانست یک دور پیست را در 2 دقیقه و 44 ثانیه و 4 دهم ثانیه و کوروت در 2 دقیقه و 44 ثانیه و 6 دهم ثانیه طی کنند.

نتیجه

اعداد و مشخصات این سه سوپراسپرت آمریکایی بسیار نزدیک به هم هستند. هر سهٔ آن‌ها کاملاً قدرتمند هستند و نشان می‌دهند که خودروسازان آمریکایی تا چه حد در شتاب، ترمز، چسبندگی و… پیشرفت داشته‌اند. بااین‌حال روشن است که فورد GT پیشرفته‌ترین سوپراسپرت آمریکایی بوده و بیشتر از دو خودروی دیگر متعلق به آینده به نظر می‌رسد. پلت‌فرم کاملاً سفارشی و همچنین برچسب قیمتی باورنکردنی این خودرو، آن‌را از Z06 و ACR جدا کرده و به‌عنوان رهبر تکتولوژی قرار می‌دهد. همچنین بر اساس آنچه که ما تاکنون میدانیم، هیچ بخش روشنی وجود ندارد که فورد GT از نظر عملکرد در پس رقبای خود قرار گیرد. درواقع این ماشین با تعلیق قابل تنظیم، آئرودینامیک فعال پیشرفته، وزن کمتر و پیشرانهٔ بای‌توربو، خصوصاً از لحاظ رکوردهای لپ تایم، تهدیدی جدی برای دیگر سوپراسپرت‌ها محسوب می‌شود. ما فقط باید صبر کنیم تا زمانی که بتوانیم این خودروها را به یک پیست مسابقه برده و مورد آزمون‌های واقعی قرار دهیم تا در این رابطه مطمئن شویم.

منبع: Motor1

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

89 دیدگاه

    1. سعید
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      اصلا نمیدونم چرا وایپر رو از همه بیشتر دوست دارم ؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ
  1. تصویر پروفایل سامان اذری
    سامان اذری
    سوابق: (1764 دیدگاه) ,

    کوروت z06 نسبت به قیمتش عالیه
    79 هزار دلار با این مشخصات خیلی عالیه
    فورد جی تی با 450 هزار دلار حدود 5.5برابر از کوروت گرونتره که زیاد فرقی از نظر فنی باهم ندارند

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل فرشاد سجادیان
      فرشاد سجادیان
      سوابق: (638 دیدگاه) ,

      خرید فورد GT یه سرمایه گذاری برای بلند مدته، مثل خرید یه تابلوی نقاشی، وگرنه خود سازنده هم میدونه که ارزش خودرویی فورد GT اینقدر نیست، بلکه شما داری پول ارزش معنوی (خاص بودن و پتانسیل کلکسیونی شدن) این ماشین رو هم پرداخت میکنی، نه صرفا پول یه محصول مهندسی.

      پاسخ
      1. Ace
        سوابق: (7096 دیدگاه) ,

        حرف آقا فرشاد کاملا درسته.
        اما راستش تا وقتی فورد GT یا هر ماشینی ارزش کلکسیونی خیلی بالا پیدا کنه، معمولا 40 یا 50 سال زمان لازم داره.
        باید بذاریش گوشه ی پارکینگ خاک بخوره تا موتور و بدنه و … صدمه نبینه.
        خود شخص خریدار تا اون موقع معلوم نیست تو این دنیا باشه یا اون دنیا.
        فرزندانش ماشین رو میفروشن ، به ریش پدرشون هم میخندن .

        حیف نیست این همه پول بدی واسه کیف و حال یک عده که اصلا معلوم نیست یادت باشن ؟!؟

        من باشم با پول یک فورد GT ، میرم وایپر ACR ، کوروت Z06 ، پورشه 911توربو ، نیسان GT-R و فورد ماستنگ شلبی ، میخرم.
        هر روز با یک کدوم میرم سر کار.
        تو راه برگشت هم عشق دنیا رو میکنم.

        پاسخ
        1. Nima
          سوابق: (972 دیدگاه) ,

          فورد GT لازم نیس 40-50 سال بگذره تا گرون بشه
          کلا ارزون نمیشه!
          الان نسل قبلى سال 2005 که اومد قیمتش 160000 دلار بود
          الان بعد از 10 سال تقریبا دارن 500.000 دلارمیخرنش!
          یعنى وقتى به سن هاى بالا برسه واقعا گرون میشه
          نسل جدید هم مطمئن باشید بعد از ١٠ سال از عمرش میلیون دلارى خرید و فروش میشه.

        2. Ace
          سوابق: (7096 دیدگاه) ,

          بله نیما جان.
          نظرت رو خوندم.
          جالب بود برام.
          درسته ، ارزش همچین ماشینی محاله کم بشه.
          ولی عمر آدم که کم میشه.
          من اصلا با ماشین که به فصد کلکسیونی شدن بخری موافق نیستم.
          این تجارته. نه عشق
          عشق یعنی یک GT-R بخری ، تا جایی که زور داره بهش فشار بیاری ، دریفت و درگ و پیست و … .
          با خرید هیچ ماشین کلکسیونی چه المانی ، ایتالیایی و … موافق نیستم.
          شاید به همین دلیله از محصولات خاص لامبورگینی مثل Reventon یا Veneno مثل اونتادور و هوراکان خوشم نمیاد.

  2. مجید
    سوابق: (554 دیدگاه) ,

    هر سه تا ماشین عالی و دوست داشتنی هستند اما انتخاب من اینجوریه:
    1-اتومبیل استاندارد سوپر اسپورت : فورد
    2-کوپه اسپرت که استفاده روزمره داشته باشه: کوروت
    3-کوپه خاص که نگهش دارم و ارتقاءش بدم :وایپر
    در نتیجه الان که پول هیچ کدوم رو ندارم عکسشون رو دانلود میکنم!!!!!!!!(خخخخخخخخخخخخخخ!!!!!!!)
    اما هر سه تا دوست داشتنی هستند!!!!!!سه تا هفت تیر کش قدر از غرب وحشی!!!!!!!

    پاسخ
  3. دیزل گیت
    سوابق: (143 دیدگاه) ,

    ماشین امریکایی یعنی واقعیت نه پوستر و مجله

    پاسخ
    1. الف.ی
      سوابق: (236 دیدگاه) ,

      باز دوستان از این نظرات فضایی دادند.آخه کدوم مدل ۹۱۱ رو می شناسی که لپتایمش سریعتر از وایپر ای سی آر باشه؟
      کدوم مدل ۹۱۱ رو می شناسی که صداش از کوروت بهتر باشه؟
      کدوم مدل ۹۱۱ رو می شناسی که به زیبایی فورد جی تی باشه؟
      گرچه ۹۱۱ ماشین فوق العاده ای هست.

      پاسخ
      1. Ace
        سوابق: (7096 دیدگاه) ,

        الف ی نظر خودت فضایی تره

        برای بار هزار و یکم 911 هیچ مدلیش از سال 2010 تا حالا تو نوربرگ رینگ رکورد نزده.
        911 جی تی اس ، 911 جی تی 2 ، و 911 R اگر در نوربرگ رینگ رکورد بزنن ، رکورد امثال وایپر رو خواهند شکست.
        911 RSR که جایی برای حرف نمیذاره

        از اون گذشته ، وایپر ACR ماشین پیسته. فقط درستش کردن واسه پیست.
        911 ماشین همه کارست.
        شتاب ، زندگی روزمره ، پیست ، جاده ، درگ ، مصرف شهری ، حتی مصرف خانوادگی.

        زیبایی بحث سلیقه ای هست.
        911 صداش از تمام مدل های کوروت ، هزار بار قشنگ تره.

        به خدا قسم برای خوش آمدن هیچ کس نمیگم. چون اصلا نظر کسی برام مهم نیست که بخوام خوشحالش کنم.
        ( به نظر من ، ماشین های پورشه بعد از لامبورگینی ، زیباترین و با شکوه ترین خودروهای جهان هستند )

        911 رو ماشین شناس ها میشناسن.
        معیار شناسایی یک ماشین باز ، یکیش احترام به 911 هست
        911 پدر همه ی ماشین های اسپورته.

        امان از جوگیر شدن که ما ایرانی ها توش شماره -1- هستیم.

        پاسخ
        1. Ace
          سوابق: (7096 دیدگاه) ,

          .
          دوستی به اسم احمد باقری همیشه میگفت 911 روحیه ی تهاجمی ندارن.

          امروز پدال مقالش رو گذاشت.

          (جذاب‌ترین و گران‌ترین خودروهای حراجی RM Sotheby پاریس)

          برو این صفحه رو نگاه کن.

          توش هم پورشه 911 آر هست هم فراری بارچتا پینین فارینا.
          عکساشون کنار همه.

          وجدانا ببین از نمای جلو 911 تهاجمی تره یا فراری ؟

          911 خیلی تهاجمی تره به نظر من.

        2. us army
          سوابق: (86 دیدگاه) ,

          ملاک رینگ نیست. مجلات خودرو جھان بارها 911 رو با acr و کوروت تو پیستهایه مختلف رو در رو کردن اونھم نه 911 معمولی بلکه شاخشون gt3 و به ترتیب وایپر کوروت و در آخر 911 .کوروت از بدوه تولد یه اژدها بود اما 911 بر اساسه بیتل و موتور 4 سیلندر پیزورى شکل گرفت. کج بشینید راست بگید کوروت c3 در وجودتون لرزه میندازه ىها نسله 2 911

        3. Ace
          سوابق: (7096 دیدگاه) ,

          دوست عزیز
          Us army
          این آخرین باری هست که با شما بحث می کنم.
          حرفها و کامنت های شما همش شعاره
          هیچ کدوم پایه ی علمی نداره
          فقط شعار میدی و یک سری حرف الکی.
          هیچ کدومش واقعیت نداره.

        4. Ace
          سوابق: (7096 دیدگاه) ,

          در رکورد پیست ….
          آخر شدن 911 و اول و دوم شدن وایپر و کوروت فقط تخیلات شماست.
          خواب دیدی حتما

          سایت محترم پدال ، چند ماه پیش مطلبی گذاشت تحت عنوان رقابت خودروها در سخت ترین پیست آمریکا.
          اون جا Lexus RCF اول شد.
          Viper ACR شما که فقط برای پیست ساخته شده دوم شد.
          فراری 488 سوم شد
          پورشه 911 جی تی 3 چهارم شد.
          کوروت با 500 اسب بخار پنجم.
          و پورشه کیمن با 380 اسب بخار دهم.
          از آخر هم این تسلا SP85 بود که بیست و یکم شد.

          اون پیستی که شما میگی 911 توش آخر شده ، رویای بیش نبوده.

        5. Ace
          سوابق: (7096 دیدگاه) ,

          در عظمت اون موتوری که بر اساس موتور 4 سیلندر بیتل ساخته شده
          همین بس که در تنفس طبیعی ها 911 آر از هر لیتر حجم موتور 125 اسب بخار قدرت میگیره. ولی وایپر با اون موتور گنده از هر لیتر 75 اسب بخار.
          همین بس که در تنفس اجباری ها ، 911 توربو اس از هر لیتر حجم موتور 152 اسب بخار میگیره و کوروت شما از هر لیتر 104 اسب .

        6. Ace
          سوابق: (7096 دیدگاه) ,

          .
          در بزرگی 911 همین بس که با موتور 3.8 لیتری به 338 کیلومتر بر ساعت برسه و کوروت Z06 شما که معلوم نیست لرزه بر وجود چه کسی انداخته از 320 بالاتر نره
          همین بس که وایپر ACR که اونجا توی پیست دوم شد ، با هزار ضرب و زور که به پدال گازش وارد کنی از 280 تا رد نمیشه. فوق فوقش به 285 کیلومتر در ساعت برسه.
          حالا 340 کجا. 280 تا کجا.

        7. Ace
          سوابق: (7096 دیدگاه) ,

          .
          بسه یا بازم بگم ……. ؟؟!؟!
          .
          .
          این آخرین باری بود که ما با هم بحث کردیم.
          این دفعه جوابت رو دادم که نگی چیزی نداشت بگه
          هر کسی 2 ساعت سایت FastestLaps رو مرور کنه کافیه براش تا به عظمت همون 911 فسقلی پی ببره.
          10 مورد دیگه میتونستم برات بنویسم. ولی میدونم که اگه بخواد فایده داشته باشه ، یکی کافیه و برای کسی که نمیخواد قبول کنه ، هزار تا هم مثل میخ چوبی در فولاده ( ضرب المثل مخصوص خودم !!!) .
          .
          امیدوارم دفعه ی بعد اطلاعات غلط به کسی ندید و تخیلات خودتون مثل اون قضیه ی رکورد پیست و آخر شدن 911 رو تبدیل به کامنت نکنید.
          .
          .

        8. Ace
          سوابق: (7096 دیدگاه) ,

          اینجا صفحه ی ماشین های امریکایی هست
          من انتظار استقبال از کامنتم رو ندارم
          ولی گفتن یک سری حقایق لازم بود.
          .
          .
          این بحث آخر بین ما بود.
          سرم خیلی شلوغه.
          وقت برای کار بی فایده ندارم
          .
          .
          بدرود.
          موفق باشید.

        9. mehran911
          سوابق: (99 دیدگاه) ,

          us army
          شما برو کل صنعت خودروسازی آمریکا رو بگرد
          ببینم خودروی پیدا میکنی که با قدرت ۹۱۱ همچین رکوردهایی در پیست بزنن
          .
          .
          دوست عزیز
          یکی دو هفته ی پیش بود در مسابقات ۲۴ ساعته دیتونا آمریکا پورشه ۹۱۱ فقط وفقط با قدرت ۵۰۰ اسب
          پوز فراری ۶۷۰ اسبی و شورلت 650 اسبی و دوتا فورد ۶۵۰ رو زد و مقام دوم رو در کلاس GTLM کسب کرد
          و در کلاس GTD هم قهرمان شد
          .
          .
          دوست عزیز
          فقط افتخارات مدل ۹۱۱ در موتوراسپرت از کل افتخارات شورولت در موتور اسپرت بیشتره

        10. سیدامین فاخر
          سوابق: (22 دیدگاه) ,

          اقایacrاینقد عقاید اطلاعات شخصیتو یه جور مطرح نکن که اینگار ازطرف همه حرف میزنی یکم عاقلانه فکر کن
          من یه مقاله خوندم که یه بررسی تخصصی مال نسلهای قبلی هر سه شون بود فک کنم مال سال ۲۰۰۸بود نتیجه ش این بود اول وایپر ای سی ار بود بعد کروت سی شیش زد او شیش بعدشم پورشه ۹۱۱
          همون مقاله رو هم چند وخت پیش بانسل جدید همون ماشینا خوندم جالبه نتیجه بازم تکرار شده بود

        11. alpha
          سوابق: (7096 دیدگاه) ,

          آقای فاخر :
          کسی از قول تو حرف نمیزنه.
          چه دلیلی داره از قول تو حرف بزنم ؟!
          اصلا دوست ندارم از قول تو حرف بزنم.
          مگه از طرف پدال بلاک شدی که نیاز باشه من از قول تو حرف بزنم.
          ماشالله انگشت داری ! بیا تایپ کن و اعلام حضور کن.
          .
          وایپر ACR هم نسل جدید نداشته. کلا یک نسل بود که فدراسیون اتومبیل رانی امریکا درست کرد با همکاری وایپر.
          منم یک پیست گذاشتم که پورشه یهتر از کوروت شد.
          تو پدال حستحو کن.
          من دیگه حوصله ندارم
          اسمش بود
          رقابت خودروها در سخت ترین پیست امریکا.
          .
          شما کوروت رو رقیب فراری FF میدونی.
          هرگز دوست ندارم از قول تو حرف بزنم.
          چون اطلاعاتت رو اصلا قبول ندارم.

        12. Ace
          سوابق: (7096 دیدگاه) ,

          به شدت بدم میاد از اینکه از لغاتی استفاده میکنی مثل عاقلانه فکر کن یا عقلت رو به کار بنداز.
          امیدوارم دیگه از این لغات استفاده نکنی.
          من رو استدلال حرفی نزدم.
          آمار هر چی گفتم تو سایت هست.
          این لحن شاید فکر میکنی تاثیر بیشتری داره ، تنها تاثیرش عصبانی کردن منه.

        13. تصویر پروفایل پرهام
          پرهام
          سوابق: (34 دیدگاه) ,

          911 پدر ماشین های اسپرت؟؟؟؟؟؟
          وقتی 911 تازه تولیدش شروع شد کوروت داشت جشن تولد 10 سالگیشو میگرفت!
          و در ضمن شما بیا لپ تایم nurburgring کوروت رو هم ببین
          ک تو نسخه z06 میاد لپ تایم 6:59:00 میزنه
          اون وقت 918 با اون قیمت تخیلی اش! لپ تایمش 6:57:00 است!!!!

          تازه این نسخه z06 است
          بزار نسخه zr1 موتور وسط و گیربکس 10 دنده اش بیاد تا بقیه بفهمن دنیا دسته کیه!

          قیمت ها هم جالبن البته!
          کوروت با حداکثر قیمت 131.000 و 918 با شروع قیمت 845.000!!!
          خیلی عالیه!
          6.5 برابر گرون تر و دو ثانیه سریع تر!!!!!!!!!!!!!
          حالا شما بگو 911 با اون لپ تایم 7:18:00 !!ههههه

        14. تصویر پروفایل پرهام
          پرهام
          سوابق: (34 دیدگاه) ,

          و در ضمن در رابطه با حداکثر سرعت فک کنم کوروت با 205 مایل که میشه 329.9 کیلومتر وضعش بد نباشه!
          بازم میگم اگه براتون z06 بس نیس صبر کنید تا zr1 قشنگ غافل گیرتون کنه!

        1. الف.ی
          سوابق: (236 دیدگاه) ,

          اگه باز هم میخوای نظر خودت رو به بقیه بقبولونی تو رو به لپتایم هایی که تو پیست لاگونا سکا زده شده توسط موتور ترند راهنمایی می کنم.
          دوج وایپر ای سی آر ۱:۳۱ ثانیه
          مکلارن پی ۱ ۱:۲۸ ثانیه
          پورشه ۹۱۸. ۱:۲۷ ثانیه
          پورشه ۹۱۱ توربو اس ۱:۳۵ ثانیه
          پدال این همه مطلب در مورد سریعترین خودرو ها تو فلان پیست نوشته که تو همشون وایپر ای سی آر جزو سه تای اول بوده تازه با گیربکس دستی
          وقتی کسی میگه کوروت و جی تی و وایپر با هم میشن ۹۱۱ یعنی ۹۱۱ نسبت به همشون برتری داره.در صورتی که تو کامنت بالا چند مثال از ضعف ۹۱۱ در مقابل این سه تا گفتم.

        2. alpha
          سوابق: (7096 دیدگاه) ,

          قبول دارم.
          حرف اون دوستمون هم فضایی بود.
          منم گفتم نظر خودت فضای * تره * .

    2. تصویر پروفایل امیرحسین
      امیرحسین
      سوابق: (54 دیدگاه) ,

      آقا اینو قبول دارم که الان هیچ کدوم از 911 های خیابونی لپ تایم بهتر از وایپر ندارن
      ولی امسال GT_2 RS میاد و اونموقع خودت میبینی که حتی zr1 هم حریفش نمیشه

      پاسخ
      1. mehran911
        سوابق: (99 دیدگاه) ,

        بنده جز اولین افرادی بودم که برای اولین بار از اعداد و ارقام و حتی زمانی که GT2RS در تایم گیری زمستانه در پیست nurburgring به ثبت رسوند با خبر شدم
        فقط اینو بگم که رکوردش برای تایم گیری در زمستان فوق العاده است

        پاسخ
        1. الف.ی
          سوابق: (236 دیدگاه) ,

          در ضمن مجید خیلی ممنون که تاریخ خودروسازی سازی رو آنالیز کردی و تنهایی نتیجه گرفتی که ۹۱۱ پدر همه خودرو های اسپرته.گرچه باز هم میگم ۹۱۱ ماشین فوق‌العاده ای است.

    3. تصویر پروفایل امیرحسین
      امیرحسین
      سوابق: (54 دیدگاه) ,

      آقا مهران
      چند هفته پیش مسابقات 24 ساعته دوبی هم 911 rsr قبلی اول شد که از نظر اهمیت البته بعد از دیتوناست

      پاسخ
      1. mehran911
        سوابق: (99 دیدگاه) ,

        امیر حسین عزیز پورشه در مسابقات استقامتی موتور اسپرت و در کلاس های GT خداست خدا
        .
        پورشه بیشترین افتخارات رو در بین همه ی خودروساز ها در تاریخ موتور اسپرت داره
        .
        پورشه قهرمان بلامنازع مسابقات ۲۴ ساعته است
        .
        پورشه بیشترین قهرمانی سراسری رو در فصل های مسابقات WEC داره
        .
        اینایی که گفتم رو به هر کسی در این سایت یا هرجای دیگه که خواستی بگو اگر هم قبول نکرد بگو مهران گفته

        پاسخ
  4. الف.ی
    سوابق: (236 دیدگاه) ,

    با توجه به اینکه از آمار این خودرو ها خبر دارم اگه رانندگی تو پیست باشه صد در صد دوج وایپر و اگه رانندگی شهر ی باشه کوروت و در بحث خاص بودن و زیبایی خودرو فورد جی تی انتخاب ها ی من خواهند بود.

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل ASA
    ASA
    سوابق: (471 دیدگاه) ,

    حجم موتور وایپر یعنی عشق!
    راحت تر بگم
    یکی از چیزایی که عاشقش شدم

    پاسخ
  6. Shahin uscars
    سوابق: (116 دیدگاه) ,

    واقعا یکی از یکی زیباترو جذابتر… عالی و دوست داشتنی… امریکا با قدرت برگشته 🇺🇸🇺🇸💪💪

    پاسخ
  7. mohammadreza4060
    سوابق: (87 دیدگاه) ,

    من بین یه خیال زیبا و یه خیال زیبا تر ترجیح میدم تو واقعیت زندگی کنم

    پاسخ
  8. mohammadrr
    سوابق: (107 دیدگاه) ,

    بدونه در نظر گرفتنه هیچ معیاری دوج وایپر عشقه،با اون صدای ١٠ سیلندره نازش❤

    پاسخ
  9. بهزاد
    سوابق: (887 دیدگاه) ,

    انصافا برخی دوستان بی جهت مطلب اصلی رو به بیراهه میکشند!
    مطلب راجب 3 خودروی آمریکایی و قیاس اونهاست ولی همانطور که شاهدیم هر طور شده باید اسم چند برند دیگه وارد بشه تا در چند طومار به اصطلاح منطقی ثابت بشه که هیچکدام از این 3 خودرو قابلیت رودررویی با سایرین را ندارند!
    اگر هم جوابی داده بشه قهر و ترشرویی و اگر بی پاسخ بمونه بعدا میگن نتونستن ثابت کنن.
    باور کنید کافیه یک مطلب از دمپایی هم باشه این دوستان با پشتوانه گوگل ثابت میکنند جنس فقط جنس آلمانی.
    با نهایت احترام به علاقه مندان واقعی خودروهای بی نظیر آلمانی.

    پاسخ
    1. امیرحسین ق.
      سوابق: (209 دیدگاه) ,

      سلام/ بحث بین طرفداران ماشین های مختلف همیشه از جذابیت های اصلی پدال بوده. پدال یک سایت کاربر-محور هست. بحث های کاربران جزو مطالب سایته . کسایی که علم و اطلاعات دارن میتونن بحث کنن. کسایی که علم دارند میتونن از گوگل استفاده کنند. باور کن بحث کردن تو پدال اصلا کار آسونی نیست. هر کسی نمیتونه. یادمه یک زمانی مقالات پدال البته کمتر بود ولی هر مقاله 80 تا کامنت داشت. بحث میکردن. ما میخوندیم و لذت میبردیم. این بحث ها برای کسایی جذابه که از این ماشین ها ، از این اطلاعات، از این اعداد و ارقام سر در میارن. برای کسایی که سطح اطلاعاتشون در اون حد بالا نیست ، بله ، بحث ها خسته کنندست . میتونن نخونن. شما در صفحه ی فولکس واگن کلی این شرکت رو کوبیدی. همه ی کامنتت هم مطالب خلاف واقع و جانبدارانه داشت. معلومه از ماشین های آلمانی دل خوشی نداری و اون جمله ی آخرت ظاهری و تصنعی هست. بحث به بیراهه کشیده نشد. در صفحه ی ماشین های آلمانی ، ایتالیایی ، فرانسوی ، چینی و غیره همیشه بحث شرکت ها رقیب دیگه هم بوده و همین بحث ها پدال رو جذاب کرده. همین آقا مجید در هر صفحه ای یک حرفی داره که بزنه و ماشاالله اصلا موضوع کم نمیاره. از حق نگذریم کامنت هاش سطح علمیشون بالاست. غلط هم خیلی خیلی کم دارند.

      پاسخ
      1. بهزاد
        سوابق: (887 دیدگاه) ,

        دوست گرامی در مبحث vw کجای صحبت های بنده کوبشی بود؟
        در یک بازار که 17 میلیون خودرو فروخته میشه لابی کردن برای سهم 250 هزار تایی یا بیشتر یک شرکت چه ارزشی داره!
        اگر خلاف واقع و اشتباه بود شک ندارم شما و سایر دوستان با آمار و ارقام لطفتون را نشون میدادید.
        اطلاعات درست در صورتی کسب میشه که از ده ها منبع استفاده بشه نه اینکه اولین سایتی که باز شد و کمی به نظر چرب و شیرین میاد استفاده بشه و هنوز ندونیم تعداد قهرمانی هایی که با موتور مرسدس کسب شده چند بار هست!
        طرف میگه شرکت مان 256 ساله تو کار ساخت کامیونه و قدمت داره بعد شما میگی اطلاعات ارزشمند.
        ایشان آمار میگیرین البته از فامیل که خودروهای ژاپنی بیشتر توسط هندی ها و پاکستانی های مقیم اونجا خریداری میشه منبع کجاست ، فامیل!
        دم از سختی فروش کرولا با یک audi را میزنند و به عنوان چالش در نظر میگیرند، خوب اگر اینطوره چرا فروش محصولات vw با قیمت و حاشیه سود مناسب به مشکل خورده!
        اگر مباحث و اطلاعاتی که دوستان ارائه میکنند درست باشه که نیاز نیست امثال بنده بیایم جواب بدیم و ما هم مثل سایرین لذتشو میبریم.

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Madjid
          Madjid
          سوابق: (7096 دیدگاه) ,

          .
          خدایا من رو نجات بده.
          .
          محض اطلاعت من گفتم شرکت کامیون سازی مان 256 سال قدمت داره . هر کسی غیر از شما میدونه اولین موتور جهان 144 سال پیش به دست Karl Benz ساخته شده.
          .
          ماشین حساب اگه داری بیار تا یک مساله ی ریاضی خیلی سخت بهت بدم حل کنی.
          آوردی ؟!؟

          پس بنویس:

          سال 1758 ، در شهر اوبرهاوزن ، در آلمان شرکت صنایع سنگین سَنت آنتونی تاسیس شد. این شرکت در زمینه ی معدن کار می کرد. از سال 1889 برای حمل فلزات و سنگ های استخراج شده به جای گـاری از کامیون استفاده کرد و کم کم خود به فکر تولید آن افتاد.نهایتا با نام MAN SE تبدیل به بزرگترین کامیون ساز آلمان شد.
          الان سال 2017 است.
          شرکت MAN که سال 1758 تاسیس شده الان چند سال قدمت دارد ؟!؟ ( با راه حل) ( 1 نمره)

          * راهنمایی : شرکت مان اس ئی در سال 2008 ، دویست و پنجاهمین سال تاسیس خود را جشن گرفت .
          .
          راهنمایی دوم : ولش کن بابا جوابش رو خودم میگم !!! 259 سال. این شرکت امسال وارد 260 امین سال از کار خود شد.

        2. رامکال
          سوابق: (397 دیدگاه) ,

          مجید خداییش همین الان یک چیزی در پاسخ به کامنت اولش نوشتم که پدال قورتش داد.
          اومدم در جواب این یکی نظرش بنویسم که دیدم خودت زحمتش رو دادی.
          شرکت پژه هم سالها قبل از اینکه به خودروسازی رو بیارد در صنعت دیگه ایی مشغول بکار بود.
          سوزوکی هم اوائل با تولید لوازم ریسندگی شروع کرد بعدا خودروساز شد.
          حالا با این اوصاف آیا عیبی دارد که مان اوائل با چیز دیگری(فکر کنم با تولید لوازم راه آهن شروع کرد) شروع بکنه بعدا کامیون ساز بشه؟؟؟؟؟؟
          نکنه شما قدمت چند سالش رو به زیر سوال میبری!!!!!

        3. رامکال
          سوابق: (397 دیدگاه) ,

          ببخشید سالهایی که تویوتا اول میشد با اختلاف سه چهار میلیونی این رو بدست میاورد.
          ببخشید که دنیای امروز میلیمتری و نزدیک شده.
          راستی چه خبر از تاکاتا؟
          در مورد جنس ژاپنی هم چیزی نوشته بودم که پرید.
          اونایی هم که بیشتر ادعاشون میشه همون هایی هستند که میگن جنس ژاپنی مر….گ نداره.
          آره بابا مر….گ ندارد اون هایی که ما تجربشون کردیم مال یک کشور دیگه بودند نه ژاپن!!!

  10. Omid622
    سوابق: (121 دیدگاه) ,

    تو بحث کل کل این آمریکایی ها با ۹۱۱ پورشه من که رای به برتری قاطع ۹۱۱ میدم به شتاب زیر ۳ ثانیه با ۵۸۰ اسب بخار تو اکثر درگ ها اوانتادرو ۱۲ سیلندر رو که بالای ۷۰۰ اسب بخار قدرت داره رو شکست میدم الانم میگم و بازم خواهم گفت که مهندسی گیربکس های pdk پورشه بی رقیبه در جهان اصلن یه چیزی می شنوی و متن رو که میخونی باورت نمیشه با این حجم موتور و اسب بخار که بتونه با سوپر اسپرتهای چندین برابر قیمت ش اونا رو شکست بده اما وقتی میری سایت آپارات نه یک فیلم بلکه چندین درگ رو ۹۱۱ با سربلندی به انتها میرسونه

    پاسخ
  11. ساسان
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    سلام دوستان این همه بحث که لازم نیست همه عالم و آدم میدونن که آمریکا به لحاظ تکنولوژی و علم حداقل 50 سال از کل اروپا و سایر کشورهای دنیا جلوتره خب معلومه که صنعت خودرو ش هم برتره براتون یه مثال میزنم. هواپیمای اف 117 آمریکا از هواپیماهای پیشرو رادارگریز گذشته بوده که اواسط دهه نود وارد خدمت شد و طراحیش ماله خیلی قبل تر بود و به خاطر معرفی هواپیماهای رادارگریزی مثل اف 22 که سال 2007 وارد خدمت شد از رده خارج شده اما با وجود اینکه رادار گریزی اف 22 شاید 100 برابر بهتر از اف 117 هست کشورهای اروپایی منظورم کل اروپاست نه فقط یه کشور کوچک مثل آلمان یا فرانسه که اندازه یه ایالت آمریکا هستن امید وارند که اون هم قطعی نیست و فقط امیدوارند تا سال 2025 بتونند یه هواپیما جنگی بسازن که رادارگریزیش در حد هواپیمای اف 117 آمریکایی باشه که طراحیش احتمالا به دهه هفتاد یا هشتاد میلادی برمیگرده اونم امیدوارند و هنوز مطمین نیستند که بتونن بسازن. پس لطفا انقدر از تکنولوژی و مهندسی آلمان در برابر آمریکا صحبت نکنید چون کل اروپا با هم 50 سال بیشتر از آمریکا عقب هستن چه برسه به آلمان ;که به تنهایی بخاد با آمریکا رقابت کنه.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل امیرحسین
      امیرحسین
      سوابق: (54 دیدگاه) ,

      اولا اینجا بحث خودرو نه هواپیما
      دوما کشور های کوچک تر نمیتونن توی همه ی زمینه ها با امریکا رقابت کنن
      الان انگلیسی ها تو تکنولوژی هوایی بسیار پیشرفته اند و خودروسازی المان یا ژاپن چیزی از امریکا کم تر نداره اینو آمار فروش تو خود امریکا نشون میده

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل فرشاد سجادیان
      فرشاد سجادیان
      سوابق: (638 دیدگاه) ,

      دوست عزیز هر کشوری تو یه چیزی برتره، دلیل نداره چون آمریکا تو صنایعی مثل ساخت هواپیما رادارگریز برتره، پس قطعا تو همه چی بهترینه!!!! الان از نظر خودروسازی، تکنولوژی اروپا از آمریکا پیشرفته‌تره، به خصوص همین آلمانی که گفتی، تو تکنولوژی رباتیک، ژاپن بهترینه و. . .

      پاسخ
  12. Shahin uscars
    سوابق: (116 دیدگاه) ,

    دوستان اینقدر جنس المانیو ماشین آلمانیو تعریف میکنن که انگار هزار بار تجربه داشتن هم المانی داشتم هم امریکایی.. امریکایی با دوام ترو قدرتی تره المانی ظریف تر.. شما با ماشین امریکایی 4 ساعت تخته گاز برو هیچیش نمیشه ولی فقط کافیه با المانی نیم ساعت تخته گاز بری ببین چه اتفاقی میوفته.. ماشین ژاپنی هم خدا برکت بده واقعا خوبه

    پاسخ
    1. mehran911
      سوابق: (99 دیدگاه) ,

      دمت گرم کلی خندیدیم
      .
      حالا راستشو بگو ببینم اگه با ماشین آلمانی نیم ساعت تخته گاز بری چه اتفاقی میوفته ؟؟؟؟؟
      .
      می خواستم جوابتو بدم ولی ترجیح میدم اینجوری نگاهت کنم رفیق 😊😊😊

      پاسخ
    2. alpha
      سوابق: (7096 دیدگاه) ,

      شاهین، کی تعریف کرد؟
      ما ققط قابلیت های فنی 4 تا ماشین رو مقایسه کردیم.
      سلیقه ، سلیقست.
      اگه همه طرفدار مثلا پورشه باشن ، بعد چی داریم که بگیم ؟
      بحث رقابت تو پیست و ایناست.
      دعوا و بحث نیست.
      قصد کوبوندن هیچ ماشینی هم نیست.
      من عاشق این 3 تا قلدر امریکایی هستم.
      6 ماه اسم پروفایلم وایپر ای سی آر بود.

      پاسخ
  13. Shahin uscars
    سوابق: (116 دیدگاه) ,

    اقای مهران 911 چه اتفاقی میوفته یاتاقان میزنه میخوا ی بازم بهت بگم بیشتر بدونی عزیزم؟

    پاسخ
    1. mehran911
      سوابق: (99 دیدگاه) ,

      اون پیکان بوده که تو سر پایینی تخته گاز رفتی یاتاقان زده رفیق 😂😂😂
      .
      بخدا قسم به هر کسی بگی ماشین آلمانی با نیم ساعت تخته گاز رفتن یاتاقان میزنه از خنده میمیره

      پاسخ
    2. alpha
      سوابق: (7096 دیدگاه) ,

      رفیق BMW M3 پر استهلاک !!! چندین سال رکورد دار طولانی ترین دریفت جهان بود.

      پاسخ
    3. silver
      سوابق: (49 دیدگاه) ,

      دوست من پسر عموی من بنز ۲۸۰ w108 داشت مدل ۱۹۷۰ از نویی تا موقعی که دست پسر عموم بود اچار به موتور نخورده بود ،پسر عموم هم کم بهش گاز نداد تا زمانی هم که فروختش سالمه سالم بود ….
      جو اینستاگرام رو اینجا هم اوردی دوست من ۴ نفر بر چسب یاتاقان میزنن به ماشین آلمانی امثال شمام ندید تکرار میکنن.
      بیوک سنچوری دیده بودم توی ترافیک کولر گرفته بود و ماشین یاتاقان زده بود.
      آمریکایی هم تعمیر موتور داره ،المانی هم نفی نمیکنم اونم داره ،فقط مشکل اینجاست که یه عده میان یه طرف رو بزرگنمایی میکنن ،یه طرف دیگه رو نمیبینن،در اصل دوست ندارن که ببینن.

      پاسخ
  14. Shahin uscars
    سوابق: (116 دیدگاه) ,

    شما ماشین المانی چند تا دتشتی عزیزم که خندت گرفته الان؟

    پاسخ
  15. بهزاد
    سوابق: (887 دیدگاه) ,

    برای دوستانی که مسابقات سری GT را دنبال میکنند یه نیمچه اطلاعی بدم که برخلاف گفته ی بالا که دوست عزیز مهران 911 فرمودن پورشه rsr با فقط 500 اسب بخار(510 اسب درست ترش) پوز ماشینای 670 اسب بخاری را زده این سخن درست نیست.
    سری مسابقات GT هر سال در حال برگزاریه و در سخت ترین اونها تیم ها در چند مسابقه ی 24 ساعته حاضرند و خودروهایی که سازندگان برای تیم ها در نظر گرفتند چند مشخصه داره و یکی از مهمترین بخش ها قابلیت تنظیم قدرت و گشتاور موتور هست و معمولا یا به طور یقین در سری مسابقات استقامت قدرت این خودروها کمتر از حتی مدل خیابانی اون هست و برای مثال فراری 488gte قدرت موتورش از 500 اسب تا 650 اسب بخار متغیر میباشد و گشتاور هم به همین شکل و اگر مسابقه ای دارای زمان کم و تعداد دور پایین باشه حتما از بیشترین قدرت اون استفاده خواهد شد و در استقامت برعکس!
    نیازی به توضیح اضافی نیست و متاسفانه ما با مشکل عدم اطلاع رسانی درست توسط برخی کاربران روبرو هستیم و اگر این حباب توسط فردی بترکه کلی دشمنی و مشکلات بعدی که پیش میاد.

    پاسخ
    1. mehran911
      سوابق: (99 دیدگاه) ,

      بهزاد عزیز
      بنده بار ها و بار ها با شما در پدال بحث کردم و همیشه نتیجه اش Off شدن شما برای مدتی بوده
      .
      وقتی نسبت اعتماد به نفس به اطلاعات به بینهایت میل کنه با چنین نظرات گوهر باری مواجه خواهیم شد
      .
      دوست عزیز شما در پست فولکس گفتید 28000 قهرمانی پورشه توهمی بیش نیست که من جواب شما رو دادم اما ثبت نشد و این موضوع باعث که شما فکر کنی خبریه
      .
      در ابتدا جواب اون پست رو میدم

      در ابتدا بایدبه این موضوع اشاره کنم که رکوردی که شما اسمشو توهم میزاری کاملا معتبره و به ثبت رسیده و به گفته ی خود پورشه هیچ خودرو سازی حتی فکر رسیدن به این رکورد رو هم نمی تونه بکنه
      .
      دوست عزیز من نمی دونم شما چجوری تعداد مسابقات معتبر یک سال رو شمردی که به عدد جالب 10 رسیدی
      جالب اینجاست که فقط تعداد سری مسابقات فرمول در یک سال به 5 عدد میرسه ( F1 و F2 و F3 و F4 و Fe )
      به جرات میگم همه ی آماری که دادی کاملا غلطه !!!!
      فقط و فقط مسابقاتی که تحت نظارت فدراسیون جهانی اتومبیل رانی FIA در حال برگذاریست به بیش از 30 عدد میرسه این آمار غیر از مسابقات IMSA هستش
      .
      دوست عزیز
      یک سوال از شما دارم مگه مسابقات اتومبیل رانی مثل wec فقط در یک کلاس برگذار میشوند ؟؟؟؟؟
      مسابقات استقامتی با زمان بیش از 6 ساعت به صورت معمول در 4 کلاس برگذار میشوند بعنوان مثال در wec در کلاس های P1 و P2 و GTE AM و GTE pro و یا در مسابقات استقامتی تحت نظارت IMSA در کلاس های P و PC و GTLM و GTD برگذار میشوند
      .

      این در حالیست که خیلی از مسابقات اتومبیل رانی که در گذشته برکذار می شدند امروزه خبری از اونها نیست و یا به کیفیت گذشته برگذار نمی شوند مثل مسابقات تارگا فلوریو و یا Mille Miglia ویا سری کارراپانامریکانا و یا 24 ساعته های امریکایی مثل
      Road Atlanta و یا مسابقات 1000 کیلومتری های معروف وووووو
      .
      پورشه رکورد دار تعداد قهرمانی در موتور اسپرت و پرافتخار ترین خودروساز در مسابقات استقامتی و GT است
      دوست عزیز خواهشا کمی با تحقیق و فکر نظر بدید
      در ضمن این آمار 28000 قهرمانی برای سال 2013 و 2014 هستش نه برای چند ماه پیش

      پاسخ
    2. mehran911
      سوابق: (99 دیدگاه) ,

      خوشبتانه بنده همیشه پیگیر مسابقات هستم
      جناب بهزاد
      وقتی پورشه 911rsr در 30 دقیقه ی آخر مسابقه بارانندگی بی نظیر پاتریک پیله خودش رو از رده ی ششم به دوم میرسونه یعنی پورشه در کلاس GT خداست
      فورد با وجود استفاده از حداکثر قدرت در دور های پایانی داشت رده ی اولی رو هم از دست میداد
      این حرف من نیست حرف اون گزارش گری هستش که داشت مسابقه رو گذارش میکرد
      .
      وقتی پورشه با مدل GT3rs با رانندگی کریستینسن در کلاس GTD با وجود خودروهای مرسدس آکورا BMW و آئودی و لامبو قهرمان میشه یعنی پورشه در کلاس GT خداست
      .
      وقتی پورشه در سری WEC با وجود قدرتی معادل 475 اسب در سال های گذشته در 6 ساعته ها با وجود خودروهای 600 اسبی به قهرمانی میرسه یعنی پورشه خداست
      .
      .
      .
      کاهش قدرت در مسابقات 24 ساعته هیییییییییچ چیز رو توجیه نمی کنه چون به هر حال پورشه داره قهرمان میشه
      .
      .
      تاریخ موتور اسپرت بار ها ثابت کرده که در مسابقات 24 ساعته و کلاس های GT و رقابت های استقامتی هییییییییییییییییییییییچ خودرو سازی به گرد پایه پورشه هم نمیرسه حتی فراری

      پاسخ
    3. mehran911
      سوابق: (99 دیدگاه) ,

      اصلا اطلاعات موج میزنه
      شما اگر فقط وفقط یک بار اسم تارگا فلوریو شنیده بودی
      از این سخنان گوهر بار بیان نمی کردی
      محض رضای خدا از این به بعد اگر خواستید پورشه رو زیر سوال ببرید قبلش ی 6 ماهی تحقیق کنید

      پاسخ
      1. بهزاد
        سوابق: (887 دیدگاه) ,

        آقا مهران شما داری به کجا میزنی!
        صحبت از قدرت موتور بود که بنده گفتم قدرت در خودروهای GT متغیره و شما صد در صد متوجه نشدی و باز زدی به جاده خاکی.
        تحمل کوچکترین انتقاد و قبول اشتباه در شما و برخی دوستان دیگر وجود نداره چون ایمان به چیزی باعث میشه به غیر از پورشه و… اصلا سعی نکنید راجب برند های دیگر مطالعه کنید.
        بنده 10 مسابقه که احتمالا از سری gt باشه یا چند مسابقه استقامت را در نظر گرفتم و مسابقات رالی و فرمول و ایندی و… که پورشه نبوده را اصلا به حساب نیاوردم و مسابقات پورشه کاپ هم که فقط پورشه ها حق حضور دارن را نشمردم چون حتما یک پورشه اونجا اول شده!
        اون 30 مسابقه را بگید و تعدادی که پورشه اونجا حضور داره هم نام ببرید.
        عزیزم هیچ چیز بدتر از این نیست که لذتی که از باور اشتباه ناشی شده خراب بشه و اون افتخاری که با 500 اسب بخار در مقابل توهم 670 اسبی کسب شده فقط از اون ایمان ناشی میشه.

        پاسخ
      2. mehran911
        سوابق: (99 دیدگاه) ,

        کامنت اولم جوابی بود که باید به کامنت شما در پست (((((فولکس‌واگن رسماً بزرگ‌ترین خودروساز سال ۲۰۱۶ دنیا شد )))) میدادم
        .
        .
        شما در اون پست جوکی رو مطرح کردین و گفتین (((((در بهترین حالت اگر ما هر سال 10 رقابت مهم موتوری که دارای قوانین و استاندارد مدون باشه را در نظر بگیریم و تصور کنیم هر رقابت میانگین 15 مرحله در سال برگزار بشه و تاریخچه ای 60 ساله پیش روی ما باشه در کل 9 هزار سکوی اولی داریم )))))))
        .
        آخه برادر من مگه میشه ما در 60 سال اخیر فقط 9 هزار سکو داشته باشیم این چه جوکیه که شما میگید
        این اطلاعات رو ز کجا میاری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        این نشون شما سایت FIA رو هم بلد نیستین
        جالب تر از اون اینه که با اون اطلاعات کاملا غلط نتیجه ی جالبی گرفتین و گفتین
        ((((( خوب هر انسان عاقلی که دنبال کننده ی رقابت های موتوری هست میدونه هر برندی با توجه به تولیداتش در یکسری از مسابقات شرکت میکنه و شرکت پورشه نیز مثل سایرین در برخی رقابت های مهم حضور داره یا داشته و در خیلی از اونها اصلا وارد نشده و نمیدونم این 28000 هزار قهرمانی کجاها کسب شده )))))

        پاسخ
        1. mehran911
          سوابق: (99 دیدگاه) ,

          جالب اینجاست که هم من دروغ میگم هم پورشه دروغ میگه هم ردبول که این آمار رو تایید کرده دورغ میگه هم سایت معتبر thrillist دروغ میگه هم سازمان هایی که این آمار رو بعنوان رکورد ثبت کردن دروغ میگن حالا این وسط بهزاد راست میگه !!!!!

      3. mehran911
        سوابق: (99 دیدگاه) ,

        حالا خداییش ما 10 رقابت موتوری معتبر در سال داریم !؟!؟؟!؟!؟!؟!؟؟!؟!؟!؟
        شما حتی به خودت زحمت ی سرچ ساده رو ندادی و با اتکا به اعتماد به نفس شروع کامنت گذاشتن کردی

        پاسخ
        1. alpha
          سوابق: (7096 دیدگاه) ,

          من اصلا مسابقات رو دنبال نمیکنم
          تنها منبع خبری من پداله. البته در حال حاضر
          از مسابقات GT و DTM و … چیزی نمیدونم.

          ولی 6 ماه عضو اینستاگرام بودم و صفحات پورشه ، فورد ، لامبورگینی ، مرسدس ، Bmw رو فالو کردم.
          در این 6 ماه اینقدر پیام و اخبار مسابقات و تورنومنت هایی مختلف رو میذاشتن که سرسام گرفتم.
          با خودم نتیجه گرفتم هر روز تقریبا یک مسابقه ی اتومبیل رانی در دنیا برگذار میشه (شوخی).
          از همه ی صفحاتش آنفالو شدم.
          .
          .
          دوست گرامی بهزاد، شما دقیقا و دقیقا و دقیقا مصداق کامل و بی عیب و نقص میل کردن نسبت اعتماد به نفس به اطلاعات به سمت بی نهایت هستی.

        2. بهزاد
          سوابق: (887 دیدگاه) ,

          دوست گرامی برای بار چندم میگم مسابقات GT که تحت نظر و قوانین فدراسیون جهانی برگزار میشه مد نظر هست.
          ما مثل شما به هر گفته ای اعتماد نمیکنیم.
          من از شما خواهش میکنم تعداد مسابقات مطرحی که پورشه در اونجا حضور داشته در همین مدت 60 سال که در نظر گرفتیم نام ببرید.
          آقا جان هر فرد علاقه مندی میدونه در بسیاری از رقابت ها مثل فرمول، نسکار ، ایندی ، DTM ، رالی و… پورشه حضور نداشته یا حداقل حضورش بسیار کم بوده.
          مگه نمیگید کل سایت FIA را زیر و رو کردید خوب چرا آمار نمیدید.
          این کلی گویی در جواب پوز زنی قدرت با 500 اسب بی فایدس و شما دارید اون قضیه را ماله کشی میکنید. شما ادعای 28 هزار قهرمانی را بدون پشتوانه با حمله به شخص جبران مینمایید.

        3. mehran911
          سوابق: (99 دیدگاه) ,

          جناب این معلومه که نه من و نه هیچکس دیگه نمی تونه 28000 قهرمانی رو نام ببره
          مهندس
          اطلاعات باید منتشر بشه که به دست من هم برسه دیگه !!!!
          .
          .
          .
          جالب اینجاست که هم من دروغ میگم هم پورشه دروغ میگه هم ردبول که این آمار رو تایید کرده دورغ میگه هم سایت معتبر thrillist دروغ میگه هم سازمان هایی که این آمار رو بعنوان رکورد ثبت کردن دروغ میگن حالا این وسط بهزاد راست میگه !!!!!
          .
          چندتا لینک معتبر از چند سایت معتبر زیر این کامنتم میزارم تا پی به اشتباهت ببری
          .
          .
          راستی دوست دارم منبع معتبر ازکاهش قدرت طبق قوانین 24 ساعته FIA بهم بدی

        4. بهزاد
          سوابق: (887 دیدگاه) ,

          http://www.risicompetizione.com/the-car/
          بیا دوست گرامی قدرت اسب بخار فراری GTLM دقیقا 490 اسب بخار هست.
          ممکنه این صحبت هایی که بنده مخلص خدمت دوستان ارائه میکنم در وهله ی اول موجب دلخوری بشه و دوستانی چون مجید و رامکال و … به خشم بیان ولی فایدش این هست که بعدها دیگه شاهد با عرض معذرت گنده گویی یا هر چی که اسمشو بزاریم نخواهیم بود و فکر کنم این مدتی که دوست عزیزمون مجید تخته گاز رفتن به خاطر حضور کمرنگ برخی از دوستان قدیمی و با اطلاع در این سایت بود و داستان اسب بخار به این سادگی باعث نمیشد براحتی بی احترامی بشه چه از طرف ما چه از طرف شما.

        5. رامکال
          سوابق: (397 دیدگاه) ,

          جناب بهزاد.
          با عرض معذرت اون چیزهایی هم که من میگم شاید موجب دلخوری یک عده بشه اما موجب جلوگیری گنده گویی و چیزهای دیگه میشه.
          در ضمن چیزی که من گفتم اصلا ربطی به بحثی که با مهران کردی ندارد.
          گنده گویی هم کسی میکنه که چشمش روی دوم شدن سوگلیش توی ژاپن و اول شدن جنسی که بقول خودشون پر خرجه میبنده.
          چندین آمار دیگه هم از این دست موجوده.
          در ضمن این قدر جنس ژاپنیددور و برم بوده و خرابی هاشون رو بچشم دیدم که وقتی گنده گویی عده ایی رو میخونم لبخند بزنم.
          شما هم لازم نیست شب تا صبح به فروش چند هزار تا بیشتر فولکس نسبت به تویوتا فکر بکنی.
          حیفه آخه گناه دارد خدا رو خوش نمیاد.
          این قدر اذیتش نکن.

        6. alpha
          سوابق: (7096 دیدگاه) ,

          خیلی اعتماد به نفس داری بهزاد
          👏👏👏👏👏👏
          تبریک میگم.

        7. alpha
          سوابق: (7096 دیدگاه) ,

          هنوز تخت گاز رفتن من رو ندیدی.
          اینی که شما دیدی یا میبنی نیش گاز هم نبوده.

        8. بهزاد
          سوابق: (887 دیدگاه) ,

          مهران جان این لینک هایی که شما زحمت کشیدی قرار دادید مثل مقاله های سایت های تکنولوژی بود به این عنوان؛
          10 حقیقت که راجب پورشه نمیدانستید یا 20 حقیقت و هر چی که اسم داره.
          یه جا زده 24 هزار قهرمانی یه جا زده 30 هزار یه جا 28 هزار تا! این چند هزار اختلاف بین علمای موتوراسپرت دارای شبهه ست و منتظر تایید fia هستند.
          برادر من باز تکرار میکنم اگر سری مسابقات GT و هر چیزی که تو این رده برگزار میشه و تاریخ 60 ساله هم داشته باشه با ادعای 30 هزار قهرمانی میانگین سالی 500 مسابقه و کاپ توسط پورشه کسب شده! آخه این تعداد مسابقه در سال برگزار میشه اونم در سطحی که مورد تایید fia باشه و پورشه هم حضور داشته باشه.
          شما زحمت بکشید ببینید پورشه در چند رقابت و چند مرحله در سال شرکت میکنه بعد جمع ببندید اگر به آماری دست یافتید مارو بی خبر نزارید.

  16. Shahin uscars
    سوابق: (116 دیدگاه) ,

    پیکان نبود بی ام دبلیو 320.. 1976 بود.. این نقطه ضعف ماشینای المانی از قدیم بود چون دنده ها رو باید سر دور موتوره مشخصی عوض میکردی که حالا چند ساله بر طرفش کردن.. ضمناً بهتره محترمانه با هم صحبت کنیم

    پاسخ
    1. alpha
      سوابق: (7096 دیدگاه) ,

      شاهین جان قبول دارم حرفاتو .
      ماشین های آلمانی ظریفن به قول خودت.
      همیشه هم به همه احترام گذاشتی و منصف بودی.
      قبول دارم ماشین های امریکایی سخت جون تر از آلمانی ها هستن.

      بین امریکایی ها و ژاپنی ها ، مثلا تویوتا کمری ، شورلت مالیبو و فورد فیوژن کدوم سخت جون تره به نظرت. کدوم رو ترجیح میدی؟

      پاسخ
    2. mehran911
      سوابق: (99 دیدگاه) ,

      شاهین عزیزم شرمنده من شوخی کردم
      اگر ناراحت شدین معذرت می خواهم

      پاسخ
  17. Shahin uscars
    سوابق: (116 دیدگاه) ,

    من جدیدارو نمیدونم مجید جان.. الان امریکاییا م دیگه کیفیت قدیمو ندارن… خواهش میکنم اقا مهران تا حالا من پیکان نداشتم ولی ماشین خوبیه من فقط امریکایی المانی ژاپنی داشتم.. الانم 4 تا ماشین امریکایی قدیمی دارم

    پاسخ
  18. Shahin uscars
    سوابق: (116 دیدگاه) ,

    ضمنا من نگفتم المانی ظریفه.. آلمان همیشه صنعتش جزو بهترینا بوده و هست و پورش هم میشه گفت بهترین سوپر اسپرت ولی اینجوریم نیست که انقد صنعت امریکا رو دست کم میگیرن دوستان

    پاسخ
  19. Mr.K
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    به نظر من ACR رو باید با corvette ZR1 مقایسه کرد (که امیدوارم هر جه زودتر معرفی شه!)
    از نظر ظاهری ههمشون خوبن ولی من کوروتو ترجیح میدم
    زیبا خشن ساده

    پاسخ
  20. USA & JAPAN
    سوابق: (196 دیدگاه) ,

    سه عدد عشق
    کف کردم با مشخصات کوروت نسبت به قیمتش

    پاسخ
  21. تصویر پروفایل Mahdi 392
    Mahdi 392
    سوابق: (183 دیدگاه) ,

    اگه روی وایپر کار میکردن الان از همه سریع تر بود
    ولی هیچ کاری نکردن تازه دارن تولید اخرین مدلش رو متوقف میکنن 🙁

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.