سایر خودروهای اروپاییطراحی

بورگوارد سرطراح مینی را به استخدام خود درآورد

چینی‌ها اخیراً پیشرفت زیادی در صنعت خودروسازی داشته‌اند و روز بروز در حال کم کردن فاصلهٔ خود با بزرگان این صنعت هستند؛ اما مشکل عمده‌ای که همواره خودروسازان چینی با آن دست‌به‌گریبان بوده‌اند، عدم برخورداری از برند مشهور و معتبر است. به همین دلیل چینی‌ها جهت رفع این مشکل به سراغ برندهای معتبر خودروسازی که عمدتاً درگیر مشکلات مالی بوده‌اند رفته و آن‌ها را خریده‌اند تا با سرمایه‌گذاری در آن‌ها به رقابت با خودروسازان معتبر جهانی بپردازند. مثال بارز این امر ولووی سوئد و ام‌جی انگلستان است.

BX7 اولین محصول جدید بورگوارد
BX7 اولین محصول جدید بورگوارد

یکی دیگر از برندهای معتبری که توسط چینی‌ها خریداری‌شده؛ برند قدیمی آلمانی بورگوارد است که سال‌ها پیش به دلیل مشکلات شدید مالی ورشکست شده بود. چندی است شرکت چینی فوتون، شرکت بورگوارد را خریداری کرده و قصد احیای آن‌را دارد. اولین محصول جدید بورگوارد، کراس‌اوور BX7 است که در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ معرفی‌شده و بازگشت این برند آلمانی قدیمی را پس از ۵۴ سال نشان داد.

Borgward BX7
Borgward BX7

حال این برند تازه احیاشده در حرکتی مثبت اقدام به استخدام رئیس طراحی سابق شرکت مینی آقای «Anders Warming» به‌عنوان مدیر ارشد طراحی خود کرده است. وی برای اولین بار در انجمن مدیران طراحی بورگوارد حاضرشده و خط‌مشی طراحی جدید این شرکت را تعریف خواهد کرد. این حرکتی است که یک خودروساز نوپا (منظور پس از احیای دوباره است) به‌شدت بدان نیاز دارد.

آندرس وارمینگ
آندرس وارمینگ

اولین محصول جدید بورگوارد یعنی BX7 که در ابتدا به‌عنوان یک کانسپت معرفی شد، در طراحی به‌شدت از ب‌ام‌و، آئودی و پورشه الهام گرفته بود درحالی‌که هرگز به زیبایی آن‌ها نیست؛ بنابراین برای جلب‌توجه مردم به برند بورگوارد، آندرس وارمینگ باید در محصولات آیندهٔ این شرکت سبک طراحی منحصربه‌فردی را ارائه کند.

Borgward BX6
Borgward BX6
Borgward BX5
Borgward BX5

وارمینگ در ۱۶ سال گذشته به‌عنوان طراح در گروه ب‌ام‌و فعالیت می‌کرد و در دورانی مدیر تیم طراحی خارجی ب‌ام‌و بود. وی در سال ۲۰۱۰ به مینی رفته و کمک شایانی به شکل‌گیری زبان طراحی محصولات فعلی مینی نمود. سخنگوی ب‌ام‌و در این رابطه گفته است:

«ما از تصمیم خود مبنی بر جدایی آندرس وارمینگ متأسفیم اما پیوستن وی به بورگوارد چندان مهم نیست چراکه این شرکت رقیب مستقیم ما بشمار نمی‌رود».

P90073356_highRes

بااین‌وجود بورگوارد هنوز در مراحل اولیهٔ تولد دوبارهٔ خود قرار دارد. دفتر مرکزی این شرکت در اشتوتگارت آلمان واقع است درحالی‌که تأمین مالی آن از سوی فوتون چین صورت می‌گیرد. بورگوارد در نظر دارد برای اولین بار خودروهای خود را تا پایان امسال برای فروش در چین عرضه کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Davood

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (21 ديدگاه)

    الان چند میلیون دلار به طراح میدن بعد الان برو به مدیرای ایران خودرو سایپا بگو طراح هستم میگن آقا شما یه مداد و a4با خودت میاری اینقدر پول میخوای یعنی یه مثقال شعور ندارن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. سیدعلیرضا

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (214 ديدگاه)

    خیلی خوبه.
    ان شالله ماشینای خوب و با کیفیت با قیمت مناسب تولید کنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حميد

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    چقدر هم خوب بلاخره هر شرکت خودرو ساز نیاز به یک مدیر طراحی در سطح کلاس بین المللی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Madjid

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    اگه چینی ها با استخدام این اشخاص دست از کپی کاری بردارن من خیلی خوشحال میشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی عجیبه، طراحی بورگوارد خیلی خیلی بهتر از مینی هست، حالا رفته سرطراح مینی رو به خدمت گرفته، انگار تا الان مینی چه طراحی هایی داشته، همش مربوط به عهد عتیق بوده، البته الان متعصبین طراحی قورباغه ای و طراحی مینی، میان میگن سلیقه ای هست. باشد، شما به سلیقه خودتون بمونید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. great britain

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2751 ديدگاه)

      اتفاقا من مینی رو خیلی دوست دارم یه جورایی یه طراحیه مهربون و شیرینی داره.مخصوصا تو عکس بالا که عینه یه بچه متعجبعه بانمک میمونه.به نظره من طراحی مینی مخصوصا تو عکس بالا خیلی بهتر از بورگوارد هستش.بورگوارد کاملا یه ماشینه معمولیه از نظر طراحی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. بنتلی

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      داداش جدای حرفت ک اصلا درست نیس،باید اینو بدونی ک طراح ها وابسته ب یه شرکت نیستن و همیشه این جابجایی ها وجود داره! چیز قابل توجه در این جابجایی ها اینه ک وقتی یه طراح ب یه شرکت میره باید طبق اصول و اصالت اون شرکت طراحی کنه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. حميد

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1724 ديدگاه)

      مینی های جدید واقعا زیبا هستند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. خسته شده

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (623 ديدگاه)

        مگه مینی و انگلیسی ها اصولیم دارن همشون که تحت اختیار شرکت های دیگه هستن از مینی تا رولزرویس اگر ثروت و طراحان ب ام و نبودن الان اسمشونم نمیومد اتفاقا شما حرفت درست نیست(نمیدونم چرا همیشه شما حرفای خودتونو و درست میدونید در صورتی که طبق آمار همش غلطه) این شرکت های مادر هستن که هم طرح میدن و هم تصمیم گیری میکنن برای طراحی زیر مجموعه موظفه اون طراحی هارو اجرا کنه شاید در این بین ملاحظاتی باشه ولی موظفه اجرا کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بنتلی

          ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          خسته شده عزیز،رولزرویس بخش طراحی و مهندسی خودشو داره،مدیر بخش طراحی هم یک انگلیسیه، پلتفرم جدید رولزرویس هم با طراحی و سرمایه خودش ساخته شده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. مجید.فقط لامبورگینی.

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      گیر دادن به پورشه کم بود مینی هم اضافه شد.
      هر ماشینی که چراغ دایره ای داشته باشه….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    الان چند درصد سهام ولوو برای چین؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان آرسنالی

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1870 ديدگاه)

      بیشتر از همش خخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. سیاوش

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    جلوش شبیه بی ام و x6 و پشتش شبیه پانامرا پورشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا