طراحی

آیا خودروی مفهومی THX نشان‌دهنده نسل آینده الکتریکی‌هاست؟

موفقیت نسبی تسلا با ورود موج جدیدی از خودروهای الکتریکی رقم خورده است. همین امر کمپانی‌های دیگر را بر آن داشته تا سهمی از این بازار رو به رشد داشته باشند. برای مثال، فارادی فیوچر Faraday Future می‌خواهد با خودرویی الکتریکی به جنگ تسلا برود. یک طراح دیدی متفاوت بر آینده‌ی بازار خودروهای الکتریکی داشته و خصیصه‌ی اسپورت بودن را پررنگ‌تر دیده است.

thx-sports-car-concept01
Yevheniy Bratchyk، یک طراح آزاد صنعتی اهل اوکراین بوده که خودرویی الکتریکی و اسپورت آینده را خلق کرده است. او این مدل را THX نامیده و خودروی موردنظر را به عنوان رقیب خودروهای الکتریکی بازار می‌بیند؛ اما برخلاف خودروسازهای امروزی او می‌گوید که THX توسط مردمی خلق شده که دیوانه‌ی فیلم‌های علمی تخیلی هستند.

thx-sports-car-concept03
تأثیر فیلم‌های علمی تخیلی سریعاً در این کوپه‌ی دو درب فضاپیما مانند نمایان شده است. THX برای افراد جوان خصوصاً محدوده‌ی سنی ۱۸ تا ۳۰ سال طراحی گردیده است. وقتی‌که درب‌های سوپرکار مانند THX را باز می‌کنید فضای کابین مهیا شده برای دو نفر را نظاره‌گر خواهید بود. البته چیزی درباره‌ی شکل کابین نمی‌دانیم و هنوز چیزی دراین‌باره اعلام نشده است.

thx-sports-car-concept02
طراحی خودرو به‌خودی‌خود منحصربه‌فرد است. در جلو شاهد نمایی صاف و صیقلی به همراه دو چراغ حبابی و جزئیات رنگی سبز هستیم. فقدان شیشه‌ی جلو و یا پنجره‌ها پیشنهاد می‌کند که خودروی موردبحث از تکنولوژی خودران استفاده می‌کند اما گرافیک‌های برگرفته از مسابقات و خطوط آئرودینامیک بکار رفته هر دو قابلیت رانندگی معمولی و خودران را به ذهن متبادر می‌سازد.

thx-sports-car-concept
در نمای عقبی شما می‌توانید استفاده وسیع از فیبر کربن را مشاهده نمایید. چراغ‌های پشتی سبز در هماهنگی با بخش جلویی بوده و میله عمودی قرمزرنگ نیز به عنوان چراغ‌ترمز عمل می‌کند. نام THX در مرکز بخش پشتی نشسته و شیشه عقبی نیز درست بالای آن قرار دارد.

00daa240710869.5789f47e9ed37
طراح این خودرو تصور می‌کند که THX تا سال ۲۰۳۰ مناسب جاده‌ها (اکثراً بزرگراه‌ها، شهرهای ارتباطی و حومه) خواهد بود.

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (56 ديدگاه)

    خیلی خوشگل و تو دل برو شده?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    نسبتا خوب طراحی شده، نمای عقبش خوبه، نمای جلوش حای کار داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا