فراری

تازه ترین رندرها و اطلاعات از فراری دینو 2019

آیا دینو پیام‌آور تغییر و سازش است؟
جزئیات تازه از نسل جدید فراری دینو به‌وضوح از یک تغییر گسترده در شیوه طراحی و مهندسی در فراری حکایت دارد. این اطلاعات که شامل یک رندر دیجیتال است نشان می‌دهد فراری مصمم است این خودروی اسپرت را تا پیش از پایان دهه حاضر به بازارهای جهانی معرفی کند. مدل جدید فراری شباهت آشکاری به مفهومی انتزاعی سرجیو دارد که در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۴ توسط فراری معرفی شد. این رندر که به تازه‌ی توسط نشریه معتبر خودرو انگلستان فاش و منتشر شده تغییر نگاه فراری به طراحی محصولاتش را اثبات می‌کند. طراحی جدید فراری که در دینو نمود یافته تهاجمی و نوین است و از مفاهیم آینده‌نگرانه‌ای برخوردار است. برطبق گزارش نشریه موتورترند، مهندسان فراری مدت‌های مدیدی است که کار خود را بر روی این مدل در پیست مارانللو پیش می‌برند. البته مجله خودروی بریتانیا در این باره اطلاعات دقیق تری ارائه نموده است.

2019 Ferrari Dino rendering
۲۰۱۹ Ferrari Dino rendering
برطبق این اطلاعات فراری در طراحی دینو آشکارا پوزه خودرو را پایین کشیده تا در عین تهاجمی‌تر نمودن وجهه دینو، بتواند ضریب پسار خودرو را کاهش داده و بدین‌وسیله هم مصرف سوخت را کاهش دهد و مقاومت بدنه در برابر باد را حداقل ممکن برساند. در بخش عقب نیز تا حد زیادی دینو نسبت به سایر محصولات فراری کوتاه‌تر شده و عرشه و درب عقب تقریباً به شیشه عقب چسبیده است. گفته می‌شود دینو حدود ۱۲۰ میلی‌متر از ۴۸۸ کوتاه‌تر است و با توجه به حجم گسترده‌تر موتور توربو شاید دینو نسبت به سایر فراری‌ها فضا و گنجایش کمتری داشته باشد.

ferrari dino mule
درباره نام دینو هم حرف و حدیث بسیار است. عنوان دینو که به‌طور آزمایشی بر روی پروژه جدید فراری گذاشته شده، کوپه‌ای اسپرت و جدید از فراری است. این کوپه که نامی مشهور و تاریخی دارد، حامل پیامی از دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی است که فراری تحت لوای این نام خودروهای فوق‌العاده‌ای را روانه بازار نمود. از مشهورترین این مدل‌ها می‌توان به مدل دینو ۲۰۶ GT اشاره کرد. برند دینو که در سال ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۴ به‌عنوان یک زیرشاخه و برند نیمه‌مستقل در ذیل مجموعه فراری به کار ساخت کوپه‌های موتور وسط مشغول بود با ساخت دینو ۲۰۶ GT دست به کار بزرگی زد. چیزی که در این بین در شیوه تولید مدل‌های دینو جالب بود شیوه نام‌گذاری محصولاتی بود که با کدهای مختلف شناخته می‌شدند و در منظر مردم عادی چندان تفاوت معنایی نداشتند. بااین‌حال فراری با تلفیق دو عنصر حجم موتور و تعداد سیلندرهای خودرو به گونه‌های مختلف دینو هویت‌هایی متفاوت می‌بخشید. ۲۴۶ GT همان دینوی ۲۰۶ بود که برخلاف موتور ۲ لیتری و شش سیلندر ۲۰۶ از یک موتور ۲.۴ لیتری سود می‌برد. دینو با اینکه طرفداران بسیاری داشت اما به‌واسطه استراتژی خاصی که داشت نسبت به فراری در سطح پایین‌تری به لحاظ قیمتی قرار می‌گرفت و به‌نوعی گونه دست‌یافتنی فراری بود. از جمله مدل‌هایی که در آن دوران توسط دینو تولید شد و اقبال بسیاری یافت می‌توان به ۲۰۶ GT و ۲۴۶ GT,GTS و ۳۰۸ GT4 2+2 اشاره کرد. این اقبال تا جایی است که مجله معتبر موتور ترند مدل‌های ۲۰۶ و ۲۴۶ دینو را یکی از هفت خودروی برتر تمام ادوار فراری اعلام نموده است. خودروهایی که توسط لئوناردو فیوراوانتی طراح بزرگ و مشهور ایتالیایی طراحی شدند و با دارا بودن ترمزهای دیسکی و سیستم تعلیق مستقل پیام‌آور تکنولوژی و نوآوری بودند.

Ferrari Badge
حالا و اکنون فراری درحالی قرار است این کوپه موتور وسط را بر روی نسل جدید پلتفورم مدولار خود روانه بازار نماید که بر طبق اطلاعات درزیافته از ریاست کمپانی، قرار است از قلب شش سیلندر و دوتوربویی به حجم ۲.۹ لیتر برای در این خودرو استفاده نماید. موتوری که در عین حجم پایین قادر است تا بدون تیونینگ، ۴۵۰ اسب بخار نیرو تولید نماید. به احتمال فراوان فراری در کنار این موتور کوچک از یک موتور بالای ۳ لیتر استفاده خواهد نمود که چیزی بیش از ۶۰۰ اسب بخار نیرو خواهد داشت و کمی پس از معرفی مدل اولیه در لیست فروش قرار خواهد گرفت. مدل‌های با موتور حجیم‌تر به احتمال فراوان با مالیات‌های سنگینی برای خریداران در چین همراه خواهند بود چراکه به‌واسطه قوانین حافظ محیط زیست، حجم بالاتر خودروها در این کشور مشمول قانون مالیات‌های بالاتر می‌گردد.

1971 Ferrari Dino 246 Gt Gt6
۱۹۷۱ Ferrari Dino 246 Gt Gt6
موتور شش سیلندر و ۲.۹ لیتری مذکور که پیش از این قلب تپنده مزراتی گیبلی بوده و به زودی در آلفا رومئو جولیا کوادرافولیو بکار می‌رود (برای رقابت با نسل نوین بی ام و M3) همان موتوری است که احتمالاً بر روی مدل ۲۰۱۷ فراری کالیفرنیا نیز قرار خواهد گرفت و برطبق اطلاعات واصله از مقامات فراری، ممکن است به مدل‌های بزرگ‌تر برند فراری از قبیل ۴۸۸GTB نیز راه یابد.
البته ممکن است سرنوشت این پروژه به سرنوشت فراری و ماندن یا نماندش در زیر پرچم فیات کرایسلر بستگی دارد. فیات کرایسلر به شدت به این بخش از بازار علاقمند است و به احتمال فراوان حتی در صورت خارج شدن فراری از مجموعه FCA، مسئولیت رقابت در این بخش به مزراتی می‌رسد. مزراتی مدت‌هاست از ساخت کوپه اسپرتی و قدرتمند آلفیری صحبت می‌کند. کوپه ای که در صورت تولید و استفاده از تکنولوژی فراری توان بالایی برای رقابت با بزرگان بازار دارد. گفته می‌شود مازراتی در صورت تولید آلفیری، در این مدل از موتور ۲.۹ لیتری دوتوربویی استفاده خواهد کرد که قرار است بر روی مدل دینو سوار شود.

1967 Ferrari Dino 206 Competizione
۱۹۶۷ Ferrari Dino 206 Competizione
از آنجا که به‌تازگی سرجیو مارچیونه مدیرعامل فیات کرایسلر اعلام نموده شرکت متبوعش درصدد است تا به تقاضای بازار در خصوص خودروهای سبز پاسخ مثبتی دهد احتمالاً محصولات فراری نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود و ممکن است دینو به‌عنوان آینده محصولات فراری با این نگاه طراحی و ساخته شود. ازجمله رقبایی پیشرفته و سرسختی که دینو را برای رسیدن به اهدافش با چالش مواجه می‌کنند می‌توان به مک لارن ۵۷۰S، پورشه ۹۱۱ Turbo s و مرسدس بنز AMG GT اشاره کرد. مارچیونه در گفتگو با دیلی تلگراف به فعال بودن تیم پروژه دینو اعتراف کرده و گفته که پروژه دینو در حال پیشرفت است. این مدل در صورت تولید از ۴۸۸ کوچک‌تر خواهد بود و قیمت کمتری خواهد داشت.

1973 Ferrari Dino 246Gts
۱۹۷۳ Ferrari Dino 246Gts
گفته می‌شود قیمت این مدل در صورت رسیدن به خط تولید حدود ۱۸۰ هزار دلار چکش می‌خورد که در این صورت کار سختی برای مبارزه با رقیبانش خواهد داشت. فراری قصد دارد با دینو سهم بیشتری از بازار خودروهای لوکس زیر دویست هزار دلار به‌دست آورد و دینو می‌تواند در این راه به فراری کمک نماید. بااین‌حال هنوز تا زمان معرفی مدل‌های دینو در سال ۲۰۱۹ زمان زیادی باقی است. هر آنچه سخت و استوار است دود می‌شد و به هوا می‌رود.

1966 Ferrari 206 S Dino Spyder
۱۹۶۶ Ferrari 206 S Dino Spyder
به نظر می‌رسد دینو محصول تازه فراری پیام واضحی دارد. اینکه فراری قصد دارد تولید را افزایش دهد و اسب مارانللو از ماندن در عالی‌ترین سطوح و حضور در قله خسته شده است. گویا فراری می‌خواهد با تولید دینو به بخش‌های پایین‌تر بازار نقب بزند و ضمن فروش بیشتر سرمایه لازم برای پیشبرد برنامه‌هایش به‌دست آورد. البته مشخص نیست آیا فراری سازش خواهد کرد و یا همچنان به خاص بودنش ادامه خواهد داد.

منبع: autoblog leftlanenews

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. M3 RS 4D

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (108 ديدگاه)

    فراری همیشه خاص بوده و هست و خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Xman

      ۱۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      بر منکرش لعنت!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. AMIR

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (107 ديدگاه)

    مدل های قدیمیش قشنگتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Xman

      ۱۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      بر عکس من با مدلای جدیدش بیشتر حال میکنم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. lmbx

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (287 ديدگاه)

    فراری به خاص بودن و تک بودن مشهوره فکر نکنم همچین اشتباهی بکنه.
    عکس اول منو یاد Acura NSX انداخت .به نظر من اگه میخواد این قیافه اینده فراری باشه خیلی زشته!اصلا حس خاص بودن و ابهت فراری رو نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      رندر هست…
      تا سال ۲۰۱۹ هم ۴ سال مونده!
      اصلا نمیشه گفت که این هست!!!
      چراغ جلوش هم منو یاد R8 انداخت!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Xman

        ۱۵ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (546 ديدگاه)

        ولی جلو پنجرش اصلا شبیه R8نیست!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. جواد

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    فکر کنم در گذشته فراری برای تولید ماشین ارزونتر البته ارزون از دید فراری برند دینو درست کرد اگه طبق روال گذشته پیش بره این ماشین ارزونترین فراری میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. وحید

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    طراحی جدیدش هم بی نقصه هرچند قبلی ها رو بیشتر می پسندم
    دوستان چراغای جلو و کمی حالت دماغه شبیه محصولات تسلا نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M3 RS 4D

      ۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (108 ديدگاه)

      چرا … شبیه ایودی هم شده … ایودی R8

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Xman

      ۱۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      بیشتر شبیه R8هست تا شبیه تسلا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین بی نظیری خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ali

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (126 ديدگاه)

    خخخ فراری هم یاد گرفته جلو کپی مکلارن
    چقدر هم زشت شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Xman

      ۱۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      بیشتر شبیه مک لارن شده تا تسلا!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. سجاد

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (199 ديدگاه)

    عکس اول که منو هیجان زده نکرد، ولی فراری کارش درسته هیچوقت قدم اشتباه برنمیداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Xman

      ۱۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      شک نکن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. لانتا

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    شباهت زیادى به بى ام دبلىو اى 8 داره احتمالا تا سال 20١9 حتما از پىشرانه هىبریدى استفاده مىشه !البته این عکس معتبر نىست ! معلوم نىست فرارى این مدل اصلا معرفى کنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. صادق

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    درود

    این روزا خبرای خوشحال کننده ای از صنعت خودروی ایتالیا شنیده نمیشه…!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      درود بر صادق…
      البته بستگی داره کدومارو درنظر بگیریم!!!!
      یعنی پاگانی فراری و لامبو رو با فیات آلفا و مازراتی قاطی کنیم یا نه!!!!
      درمورد فراری هم تا ۲۰۱۹ خیلی مونده و دنیای خودرو غیر قابل پیشبینیه!!!!
      لامبو هم پارسال گفته بود ۲۰۲۲ ماشین تمام الکتریکی تلید خواهد کرد!!!!
      زیاد جدی نگیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. صادق

        ۷ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        به به به
        سلام و درود بر محمدحسین عزیز

        والا چی بگم، این مارکیونه، تا حالاش رو کار ندارم ولی از این به بعدش داره خطرناک میشه!!

        در مورد پاگانی باهات موافقم، اوضاش خراب نیست
        در مورد فیات هم که صحبت نکنیم بهتره
        فراری هم که آینده اش خیلی نامعلومه

        در مورد لامبو میتونم بگم که آینده ی مشخص تری نسبت فراری داره
        حداقل میدونیم میخواد چیکار کنه و به چه سمتی بره ولی فراری…

        در مورد ایتالیا هم باید بگم تا وقتی دولتش از صنعت پیشنیاز خودرو (فراهم کننده ها) حمایت نکنه، از صدتا کارخونه ی خودرو سازی هم که حمایت کنه فایده نداره!
        مثلا همین مگنتی، اگه نرسن به دادش میفروشنش
        مث اتفاقی که برای پیرلی افتاد
        مث پینین فارینا
        مث جیوجارو
        مث دوکاتی
        و…

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Carbonado Aventador

        ۷ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (4468 ديدگاه)

        درست میگی صادق…
        ولی اگه یه نگاهی به اینایی که گفتی بندازی میبینی همشون توسط یه شرکت بزرگتر خریده شد!!!
        مثل همین دوکاتی که توسط لامبو خریده شد!!!
        در مورد دولت ایتالیا قبول دارم حرفتو!
        ولی خب به نظرت ایتالیا با فراری یا لامبو چه پروژه ای بزنه؟؟؟
        مثلا به فراری بگه از این به بعد برام رم اتوبوس تولید کن؟؟؟
        ارضم اینه
        شرکتی مثل لامبو یا فراری خاصن
        دولت هم باهاشون نمیتونه کاری کنه!
        فقط میتونه بودجه بهشون بده که وضع خود ایتالیا انقدر خراب هست که پولی واسه بخشیدن نداشته باشه!!!!
        درکل
        اگه خدایی نکرده زبون المانا لال فراری یا لامبو تعطیل شن ایتالیا از نظر اتقصادی نابود میشه چون این دو کلی ارز به ایتالیا میارن!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. صادق

        ۷ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        آره دیگه ممد حسین
        همون حمایت مالی دیگه، که ب قول تو یکی باید بره به دولت ایتالیا پول بده تازه

        فقط امیدوارم صنعتش از این کشور خارج نشه

        ارادت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. Amin.

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (211 ديدگاه)

    تو هر زمینه‌ای که وارد بشه قطعاً بهترین خواهد بود.
    میپرستمش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      دقیقا همین طوره امین جان ، فراری راهش را خوب بلده …
      همیشه عالی پیش میره.
      و
      دوست عزیز Mahdi Mercedes که در پایین کامنت گذاشته ایی :
      جمله آخرررر ، مگه حجت حقِ که فراری را کوبونده ؟!!!
      کی گذاشته زمین فراری را ؟ یه نویسنده ؟؟!!!! ( منظورم مترجم نیست ها)
      فراری داره خراب می کنه ؟!!
      طبق کدوم دلیل و سند و منطقی می فرمایین ؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. Mahdi Mercedes

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    امین آقا انگار جمله ی آخرشو نخوندی ، فراری رو کوبونده و گذاشته زمین .
    حالا که داره فراری داره خراب می کنه بهونه میاری!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. AHMADREZA

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    باید دید چی از آب درمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Xman

      ۱۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      چیز خوبی میشه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. رضا

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    فراری دینو می اید ..
    این خبر رو سالهاست دارم میشنوم ولی هنوز معلوم نیست
    شاید الان که از طرف رقبای ارزونتر احساس خطر کردن مجبور بشن بسازنش
    ولی یه فراری 6سیلندر توربو…….خاص نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ارمان

    ۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    اگه اون رندر 2019 مارک فراری نداشیت بین دو برند audi و mclaren شک میکردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. نیما

    ۲۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مدل های 458 و 488 یه شاهکار خیلی بزرگی تو طراحی پلتفرم و بدنه هست و نمیشه انکار کرد.
    هرکسی با دیدن طراحی مدل های 488 و 458 به وجد میاد ولی حیفففففففففف………که فراری با تولید همیچین مدل بسیار زشت و مسخره و دل زننده ای(دینو) بخواد جایگزین مدل های قبلی کنه.
    امیدوارم مسولین کمپانی اگه بحث مصرف بهینه و الایندگی مطرح هست رو حداقل رو پلترفرم 488 پیاده سازی کنه تا ظاهر بسیار زیبای اون حفظ شه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا