معرفی سوپراسپرت مسابقه‌ای فراری 488 چلنج

فراری در طول رویداد «Finali Mondiali» مدل مسابقه‌ای 488 چلنج را رونمایی کرد. خودرویی که مدل ششم در نوع خود محسوب شده و برای اولین بار به توربوشارژر مجهز شده است. 488 چلنج از همان موتور 3.9 لیتری V8 توئین توربو 488 GTB استفاده می‌کند که قدرت آن نیز همان 661 اسب بخار است اما به لطف تغییرات دیگر، مدل مسابقه‌ای بسیار سریع‌تر شده است.

cy2jl1lwgaa_vvx

با ایجاد تغییراتی در پیشرانه وزن آن 20 کیلوگرم کمتر شده و با نصب سیستم اگزوز اصلاح‌شده هم 8.6 کیلوگرم کاهش وزن دیگر فراهم شده است. همچنین گیربکس نیز مجدداً برنامه‌ریزی شده و ضریب‌های آن کوتاه‌تر شده است؛ اما بزرگ‌ترین تغییرات در بخش آئرودینامیک خودرو صورت گرفته است. بارزترین ویژگی آئرودینامیکی 488 چلنج بال عقب بزرگ آن است که از مدل 488 GTE عاریه گرفته شده است که سال گذشته در همین مراسم برای شرکت در مسابقات استقامت جهانی فصل 2016 معرفی شد.

cytj0twwqaa6bou-jpg_large

ferrari_488_challenge_interno_1

قسمت جلوی 488 چلنج دوباره طراحی شده که موجب بهبود خنک‌کنندگی پیشرانه و کاهش ضریب آئرودینامیک شده است. همچنین در دیگر قسمت‌های بدنه هم جهت بهینه نگه‌داشتن دمای بخش‌های مختلف خودرو دریچه‌های هوای جدیدی تعبیه شده است. نتیجهٔ تمامی این اصلاحات این است که حالا فراری 488 چلنج می‌تواند یک دور پیست آزمایشی مشهور فیورانوی فراری را در 1 دقیقه و 15 ثانیه طی کند که یک ثانیهٔ کامل سریع‌تر از مدلی که جایگزین آن شده یعنی 458 چلنج است. 488 چلنج همچنین از 488 GTB استاندارد یعنی مدلی که بر اساس آن ساخته شده هم 7.5 ثانیه سریع‌تر بوده و حتی از لافراری یعنی سریع‌ترین خودروی جاده‌ای پیست فیورانو هم بیش از 4 ثانیه سریع‌تر است. این چیزی است که درنتیجهٔ بهبود آئرودینامیک به دست آمده است.

photo_2016-12-05_22-01-46

ferrari_488_challenge_3-1
مسابقات فراری چلنج در سال 1992 با مدل 348 آغاز شد و سال آینده جشن 25 سالگی خود را برگزار می‌کند. در طول این ربع قرن، این مجموعه بیش از هزار راننده برای شرکت در بیش از هزار مسابقه از سراسر جهان جلب کرده است.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

9 دیدگاه

  1. مجید
    سوابق: (554 دیدگاه) ,

    اسب سرکش فراری که افسار گسیخته تر شده!!!!!!
    ولی با این که من رنگ قرمز رو دوست دارم روی فراری اما این رنگش هم خیلی زیباست

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل KING 918
    KING 918
    سوابق: (217 دیدگاه) ,

    فکر میکنم این اسپویلر یه جورایی مناسب نیست با توجه به قسمت متصل به عقب خودرو انگار که باد یه مقداری هم از زیر اسپویلر خارج میشه و به نظرم اگه اسپویلر ارتفاع کم تر و زاویه به سمت بیرون داشت می تونست بهتر باشه … ( البته اینا که خودشون نابغه ن از قدیم میگن صلاح مملکت خویش …..)
    در کل با اینکه بیشتر ماشین خشن شده اما به لحاظ ایرودینامیک خیلی بهتر شده خصوصا از بغل …

    پاسخ
    1. scuderia italia
      سوابق: (7173 دیدگاه) ,

      .
      فکر کنم اینا 1000000000 بار بهتر از من و شما بدونن چکار باید بکنن.
      .
      این ماشین یک شاهکاره… یک اسطورست… یک ترمیناتور به تمام معنا…

      پاسخ
        1. اسطوره
          سوابق: (7173 دیدگاه) ,

          محمد رضا جان میخوام یه چند وقت به تو گیر بدم !!!
          منتظر بزرگتر از این ها باش.
          (شوخی میکنم دوست خوبم)

  3. Bavaria
    سوابق: (552 دیدگاه) ,

    از تغییرات ظاهری هوشمندانه ایی که انجام دادن شکل چراغ جلوش هست،گوشه چشم نازک کرده و با ی قیافه مطمئن میگه فقط راه رو باز کنید ک اومدم☺

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.