فراری

سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب فراری

پس از رونمایی از موتور V12 آپگرید شده در مدل F12tdf، فراری با یک ویدیو از نحوه عملکرد سیستم فرمان چرخ‌های عقب خود بازگشته است. سیستم جدید فرمان چرخ‌های عقب فراری که با عنوان «فاصله محور کوتاه مجازی» یا Passo Corto Virtuale شناخته می‌شود، اولین بار در مدل F12tdf استفاده می‌گردد و هدف از آن، افزایش پایداری این سوپرماشین در طول عبور از پیچ‌ها با سرعت بالا و همین‌طور افزایش واکنش‌پذیری آن است.

Ferrari F12tdf rear wheel steering system
Ferrari F12tdf rear wheel steering system
این سخت‌افزار جدید با استفاده از یک کنترلگر منطقی، به صورت اتوماتیک چرخ‌های عقب را با توجه به سرعت خودرو، ورودیِ فرمان و زاویه فرمان در چرخ‌های جلو، تنظیم می‌کند. در نتیجه، فرصتی برای فراری فراهم شده که از تایرهای‌های عریض‌‌تر (۲۷۵ نسبت به ۲۵۵ در F12 برلینتا) و ابعاد بزرگتر در دریچه‌های جلو (۱۰ اینچ در مقابل ۹/۵ اینچ) برای F12tdf استفاده ‌کند؛ آن هم بدون خطر افزایش بیش‌فرمانی.

Ferrari F12tdf rear wheel steering system
Ferrari F12tdf rear wheel steering system
Ferrari F12tdf rear wheel steering system
Ferrari F12tdf rear wheel steering system
البته قیمت این مدل هنوز به صورت راز و رمز باقی مانده است، ولی با توجه به بهینه‌سازی‌های گسترده و تعداد محدود آن (۷۹۹ دستگاه)، مسلماً قیمت بسیار بیشتری نسبت به نسخه استاندارد F12 خواهد داشت. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. امیرحسین

    ۲۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    کلا موتور و طراحی فراریf12tdf فوق العاده است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. شاهین

    ۲۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    احمد دادا اگه این کامنتو میبینی باید بگم که فراری واست سنگ تموم گذاشته ها :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۲۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      شاهین جون فدا

      والا دیگه با این کاراش سکته نکنم از عشقش خیلیه….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Ahmad..F12

    ۲۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    واااااااااای….

    تو فوق العاده ای پسر……

    نهایت تکامل♥

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امین

    ۲۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    عاشق این موتور فراریم. صداش واقعا بینظیره
    امیدوارم تو نسل بعدی این موتورو حفظ کنه و توربوش نکنه
    اینجا نوشتین قیمتش رازو رمزه ولی تو مقاله ی قبلی قیمت 800 هزار دلاری نگفته بودن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۲۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Rouzbeh

    ۲۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (171 ديدگاه)

    هنر نزد فراری است و بس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. AHMADREZA

    ۲۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    قبلا این سیستم رو شنیده بودم ولی فکر کنم رو ماشین های ماسابقه ای بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۲۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (2165 ديدگاه)

      نه دوست عزیز
      اتفاقا چند روز پیش خبر به کارگیری این سیستم در پورشه 911 تو همین پدال زده شده بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. صادق

    ۲۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    درود

    ای جانم فراری، واقعا که لذت رانندگی رو فدای هیچ چیزی نمیکنی

    البته برای اطلاع عمومی بگم که کلیات این سیستم قبلا روی خیلی از ماشینا استفاده شده، از ماشینای نظامی بگیرید تا ماشینای با طول محور زیاد و از اون طرف تا ماشینای مسابقه ای و جی تی

    بعضی ماشینا برای سرعت های پایین محور عقب را خلاف جهت محور جلو تغییر جهت میدن که شعاع دایره ی چرخش ماشین را خیلی کمتر میکنه
    ولی توی سرعت های بالا برای افزایش توانایی مانور، محور عقب هم جهت محور جلو چرخش میکنه

    خلاصه با این حرکت فراری باید منتظر رکورد شکنی های tdf توی پیست ها باشیم
    ارادت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا