فورد

تست و بررسی فورد اسکیپ 2017

کوه‌های راکی کانادا ممکن است که مکان مناسب برای گذراندن تعطیلات نباشد: نه ساحلی وجود دارد، نه معماری مدرن و نه حتی موزه‌ای در سطح جهانی و قطعاً هم این مکان به خاطر مسابقات درگ شناخته نشده است.
اما یک‌بار که در این مکان رانندگی کنید، زیبایی خیره‌کننده‌ی کوه‌های در برف خفته شما را مجذوب خود خواهد کرد و با وجود حیوانات وحشی همچون خرس‌ها با خود خواهید گفت که چرا مردم بیشتری به اینجا نمی‌آیند.

2017 Ford Escape
۲۰۱۷ Ford Escape
در همین حال، فورد اسکیپ هم ممکن است که انتخابی برجسته برای یک کراس اوور کامپکت نباشد. بیشتر مردم دوست دارند که به‌سوی هوندا CR-V یا تویوتا راو ۴ بروند اما یک‌بار که شما با اسکیپ ۲۰۱۷ رانندگی کنید، می‌فهمید که این خودرو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، دقیقاً همانند کوه‌های راکی. خصوصاً اگر فقط خریدار محصولات داخلی باشید، فورد در صدر رقبای خود از جمله شورلت قرار دارد.

2017 Ford Escape
۲۰۱۷ Ford Escape
اسکیپ همیشه در سگمنت کراس اوورهای کامپکت پرفروش‌ترین بوده و پس از فورد F-150 در رتبه‌ی دوم پرفروش‌ترین مدل فورد قرار می‌گیرد. این خودرو کمی از مد افتاده به نظر می‌رسید اما مدل ۲۰۱۷ سرانجام تکنولوژی‌هایی را دریافت کرد تا بیش‌ازپیش در کورس رقابت بماند. تکنولوژی، ویژگی تعریف‌کننده‌ی اسکیپ است.

2017 Ford Escape
۲۰۱۷ Ford Escape
ظاهر جدید
بیرون خودرو، بزرگ‌ترین تغییر جلوپنجره‌ای جدید است که اسکیپ را شبیه فورد اِج کوچک‌تر می‌کند. این جلوپنجره‌ی بزرگ به اسکیپ نمایی عریض‌تر داده و هیبت بیشتری را در جاده‌ها پیدا می‌کند. فورد می‌گوید که به‌روزرسانی‌ها ظاهر این خودرو را غیرقابل توقف کرده و درحالی‌که این گفته‌ها اغراقی بزرگ است اما موافقیم که نمای خودرو تواناتر و زیباتر است. پکیج ظاهری اسپورت با تم سیاه به این قضیه کمک کرده است. چراغ‌های LED در دسترس باعث تازه‌تر شدن ظاهر خودرو گردیده و همچنین چراغ‌های تطبیق شونده نیز در دسترس هستند.

2017 Ford Escape
داخل خودرو تغییر زیادی را نمی‌بینیم. فورد با حذف اهرم ترمزدستی سنتی و استفاده از نسخه‌ی الکترونیکی دست به معامله‌ی بزرگی زده است. این فضای آزاد در کنسول مرکزی برای قرار دادن اشیا مناسب است. یکی از این فضاها به‌طور مخصوص برای نگه‌دارنده‌ی گوشی طراحی‌شده و به پورت‌های USB که می‌توانند برای شارژ یا استفاده از اپل کارپلی و اندروید اتو استفاده شوند نزدیک است.

2017 Ford Escape
گوشی‌های خیلی بزرگ نمی‌توانند در این محفظه قرار بگیرند؛ مثلاً گلکسی نوت ۴ ما در این مکان جای نگرفت و فکر نمی‌کنیم که آیفون ۶ پلاس نیز جای بگیرد اما اکثر گوشی‌ها به راحتی در این مکان قرار می‌گیرند. خوشبختانه فضاهای آزاد بسیار دیگری وجود دارد که شما می‌توانید برای نگهداری گوشی بزرگتان استفاده کنید.

2017 Ford Escape
دیگر تغییر بزرگ داخل کابین، غربیلک فرمان جدید است که در دست احساس بهتری دارد و به گرم‌کن مجهز است. داشبورد خودرو طراحی واضح و دوستانه‌ای دارد و دکمه‌های اشتباه در آن دیده نمی‌شود.

در داخل کابین همچنین اسکیپ ساکت و آرام بوده و اغلب نمی‌فهمیدیم که چقدر سریع می‌رانیم زیرا این کراس اوور در سرعت‌های بالا بسیار نرم، ساکت و آرام بود.

پیشرانه‌های جدید، دینامیک رانندگی بهتر
اولین خبر بزرگ به‌کارگیری دو پیشرانه‌ی اکوبوست جدید است: نمونه‌ی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو و نمونه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو. هر دو پیشرانه به‌صورت استاندارد به تکنولوژی استارت/استاپ مجهز هستند و این یکی از بی‌آزارترین و یکپارچه‌ترین سیستم‌هایی است که ما تجربه کرده‌ایم. ما معمولاً این سیستم‌ها را خاموش می‌کنیم زیرا بسیار دخالت کننده هستند اما سیستم استارت/استاپ اسکیپ بسیار آرام و نرم بوده و اصلاً باعث سررفتن حوصله نمی‌شود. این سیستم هوشمند باعث کاهش ۴ تا ۶ درصدی مصرف سوخت در ترافیک‌ها شده و اگر خودرو در دماهای بسیار شدید باشد فعال نمی‌شود.

2017 Ford Escape
پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری قبلی نیز در دسترس است اما این پیشرانه‌ای نیست که واقعاً خواهانش باشید زیرا باعث ایجاد حالت سستی در اسکیپ می‌شود. پیشرانه‌های اکوبوست بسیار بهتر هستند. در راه‌های تک بانده ی کوهستانی، عبور از خودروهای کند بسیار سریع صورت می‌گیرد. پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری توانایی تولید ۱۷۹ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتون متر گشتاور را دارد درحالی‌که پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۲ نیوتون متر گشتاور را در اختیار شما می‌گذارد. همه‌ی پیشرانه‌ها با گیربکسی ۶ سرعته و اتوماتیک جفت شده‌اند و در تریم های بالاتر امکان سفارش شیفتر ها نیز وجود دارد.

2017 Ford Escape
امکان انتخاب اسکیپ دیفرانسیل جلو وجود دارد اما اکثر مردم به گونه‌ی چهارچرخ محرک علاقه نشان می‌دهند که شرایط جاده را در هر ۱۶ میلی‌ثانیه بررسی می‌کند. در مواقع ضروری این سیستم می‌تواند تا ۱۰۰ درصد قدرت را به جلو یا عقب انتقال دهد. سیستم باعث ایجاد اطمینان و پایداری در خودرو می‌شود و خودرو هیچ‌گاه در باران، برف و یا یخبندان کشش خود را از دست نمی‌دهد.

2017 Ford Escape
همه‌ی این موارد از اسکیپ یک خودروی آشنا و قابل پیش‌بینی برای رانندگی می‌سازند. پارک کردن و مانور با خودرو آسان است و در طی دو روز رانندگی با این خودرو هیچ سورپرایز بدی رخ نداد. فرمان خودرو در اطراف شهر توزیع وزن خوبی دارد درحالی‌که در بزرگراه‌ها اندکی سبک احساس می‌شود. درباره‌ی دینامیک رانندگی خودرو نیز حرفی برای گفتن نیست. همه‌چیز طبق روالی است که شما از یک کراس اوور مدرن انتظار دارید.

2017 Ford Escape
تکنولوژی جدید جذب‌کننده‌ی اصلی است
در کنار پیشرانه‌های جدید، وجود بسته‌ی کاملی از تکنولوژی‌های دستیار راننده باعث اطمینان خاطر است. کروز کنترل تطبیق شونده، هشدار برخورد، ترمز اضطراری خودکار، دستیار پارک موازی و دستیار حفظ خودرو در بین خطوط از جمله‌ی این تکنولوژی‌ها هستند.
همچنین ویژگی جدید SYNC3 با حمایت اپل کارپلی و اندروید اتو وجود دارد. SYNC Connect سیستم تله ماتیکی است که به راننده اجازه می‌دهد تا از اپلیکیشن فورد برای دسترسی تمام مدت به خودرو استفاده نماید. راننده با این اپلیکیشن می‌تواند خودرو را روشن نماید، میزان سوخت را بررسی کند، درهای خودرو را ببندد و بسیاری کارهای دیگر را انجام دهد. اسکیپ اولین خودروی فورد است که از این سیستم استفاده می‌کند و بعداً مدل فیوژن نیز از این سیستم استفاده خواهد کرد و تا ۵ سال دیگر این سیستم رایگان خواهد بود.

2017 Ford Escape
قضاوت نهایی
فورد اسکیپ ۲۰۱۷ همه‌ی آن چیزی را که از یک کراس اوور کامپکت می‌خواهید در اختیارتان می‌گذارد و ما این خودرو را راحت و مناسب یافتیم. با تجهیز شدن به پیشرانه‌های جدید و کارا، دینامیک رانندگی اسکیپ افزایش یافته و در تمامی جاده‌ها به خوبی می‌تازد. حالا این خودرو همه‌ی تکنولوژی‌های جدید و نمای جذاب را یکجا دارد و به حق شایسته است تا یکی از پرفروش‌ترین‌های این سگمنت باشد.

نقاط قوت: ظاهر جدید، سیستم استارت/استاپ نرم، فراوانی تکنولوژی‌های جدید در دسترس
نقاط ضعف: صندلی عقب کوچک، پیشرانه‌ی پایه‌ی بد

مشخصات فورد اسکیپ ۲۰۱۷

پیشرانه: ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری/ ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو/ ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو
قدرت: ۱۶۸ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتون متر گشتاور/ ۱۷۹ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتون متر گشتاور/ ۲۴۵ اسب بخار و ۳۷۲ نیوتون متر گشتاور
گیربکس: ۶ سرعته ی اتوماتیک
مصرف سوخت EPA: 10.7 شهر، ۸.۳ بزرگراه
قیمت: آغاز از ۲۴۲۴۵ دلار، بالاترین مدل ۲۹۷۴۵ دلار

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. حميد

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    چقدر جلوپنجرش شلیه هیوندای هست
    چراغهاش یکم غدیمیه ولی به هر حال فورد هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hitler

      ۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (499 ديدگاه)

      به عکسای بالا با آهنگ جو ولش Rocky mountains Way گوش بدین،خیلی حس خوبی میده.
      https://www.youtube.com/watch?v=UsEE5usGodQ
      لینک یوتوب آهنگ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. عیسی

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    جذابیت خاصی نداره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Nima

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    طبق این حساب ها واقعا ماشین خوبیه
    فورد هم که به هندلینگ عالى معروفه
    قیمتش هم خوبه و توانش.
    مطلب هم عالى و جامع بود. ترجمه شاهین جان هم بى نقص.
    فقط اى کاش مشخصات فنى دقیقترى اعلام میکرد.
    الان خودم مشتاق شدم بیشتر دربارش بدونم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. morteza

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چراغ جلوش شبیه سانتافست و جلو پنجرش لند کروز ولی در کل طراحیش ضعیفه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. uss zumwalt DDG-1000

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قیمت 29745 دلار: 104107500 تومن
    مشخصات فنی شم خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Developer

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (117 ديدگاه)

    فورد اسکیپ رو از رو سانتافه ساختن یا سانتافه رو از رو این ؟؟ به هر حال خیلی شبیه همدیگه ان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mehdi TuRbO

      ۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1923 ديدگاه)

      فورد اسکیپ با این طراحی قدمت بیشتری نسبت به سانتافه داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      نما جلو شبیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. تمدن عرب

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (120 ديدگاه)

    طراحیش از نمای عقب اصلا جالب نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. کیارش...

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم فورد اسکیپ ۲۰۱۷ دارم…
    یکی از پر فروش ترینها تو کانادا هست…
    خیلی راضی هستم..تو برندهای آمریکایی، فورد حرف اول رو میزنه خصوصا تراکهای F150

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا