7 نکته درباره فورد موستانگ 2018

فورد موستانگ 2018 تغییراتی نسبت به مدل سال قبل داشته است. این خودروی عضلانی محبوب طی فیس لیفتی که داشته تکنولوژی و کارایی بهتری داشته و البته اصلاحاتی نیز در ظاهر خودرو صورت گرفته که افراد زیادی درباره‌ی آن بحث و انتقاداتی داشته‌اند.

2018fordmustang002
در این نوشتار جزئیات مهم مربوط به این کوپه‌ی دیفرانسیل عقب را برای شما شرح داده‌ایم.

  • خداحافظ 6 سیلندر!

17vs18my-ford-mustang-40
ما امیدواریم که شما به پیشرانه‌ی 6 سیلندر موستانگ دل‌بستگی نداشته باشید زیرا دیگر این گزینه در اسب آمریکایی وجود نخواهد داشت. حالا پیشرانه‌ی پایه‌ی فورد موستانگ 2018 نسخه‌ی 4 سیلندر توربو است و البته خوشبختانه پیشرانه‌ی 8 سیلندر جایی نرفته است.

همچنین نسخه‌ای هیبریدی از موستانگ نیز وجود خواهد داشت اما انتظار نداریم تا زمان رونمایی از نسل جدید این خودرو در سال 2020 اثری از موستانگ هیبریدی ببینیم.

  • قدرت بیشتر

17vs18my-ford-mustang-32
فورد می‌گوید پیشرانه‌ی توربوی موستانگ بازنگری شده و گشتاور بالاتری دارد. البته هنوز جزئیات این اصلاحات مشخص نشده است. با توجه به پیشرانه‌ی 2.3 لیتری شبیه به نسخه‌ی استفاده شده در فوکوس RS، دیدن موستانگ 350 اسبی نیز ما را هیجان‌زده می‌کند اما انتظار معقولانه‌تر این است که نباید به این میزان قدرت فکر کرد. اگرچه، به خاطر رقابتی ماندن موستانگ در برابر کاماروی 6 سیلندر شاید فورد نیاز داشته باشد قدرت پیشرانه‌ی اکوبوست را به عددی نزدیک 335 اسب بخار برساند.

اما یک دقیقه صبر کنید. ما درباره‌ی موستانگ صحبت می‌کنیم! پس بیایید درباره‌ی پیشرانه‌ی 8 سیلندر حرف بزنیم. این پیشرانه نیز با بهبود عملکرد همراه شده و البته باز هم مشخصات آن را نمی‌دانیم؛ اما می‌دانیم که قدرت بیشتر پیشرانه به خاطر نسبت تراکم بالاتر و اضافه شدن تزریق سوخت مستقیم است، چیزی شبیه سیستم D4S که در مدل‌های لکسس می‌بینیم.

  • دنده! (ضرب در 10)

17vs18my-ford-mustang-30
برای انتقال قدرت بالا به چرخ‌ها از گیربکس جدیدی استفاده شده که حالا بجای 6 دنده دارای 10 دنده است؛ و همان‌گونه که می‌دانید این گیربکس اتوماتیک با همراهی جنرال موتورز توسعه یافته است. انتظار می‌رود گیربکس جدید به بهبود مصرف سوخت و پرفورمنس کمک کند. رفتار گیربکس بر پایه‌ی حالت رانندگی شما تغییر کرده و همچنین با استفاده از پدال شیفترهای روی فرمان نیز دنده‌ها را عوض کنید.

افرادی که هنوز هم خواهان گیربکس دستی هستند حسودی نکنند! این گیربکس نیز سیستم کلاچ جدیدی را پذیرفته تا به خوبی بتواند از عهده‌ی قدرت و گشتاور بیشتر پیشرانه بربیاید.

  • هندلینگ بهتر

17vs18my-ford-mustang-42
خب بیایید درباره‌ی سواری موستانگ حرف بزنیم، مسئله‌ای که به‌طور ملموس تغییر کرده است. موستانگ حالا از همان شوک‌هایی استفاده می‌کند که قبلاً تنها به عنوان بخشی از پکیج پرفورمنس در دسترس بوده‌اند.

معنی سخنمان این است که پکیج پرفورمنس با بهبود چشمگیر هندلینگ همراه خواهد شد و دامپرهای MagneRide را در آن خواهیم دید. فورد می‌گوید این سیستم باعث می‌شود راننده‌ها بتوانند سواری خودرو را مطابق میل خود تنظیم کنند.

  • داشبورد دیجیتال

17vs18my-ford-mustang-24
داخل کابین متوجه خواهید شد که بخش اعظم طراحی آن کم و بیش بدون تغییر باقی مانده است. البته یک استثنا وجود دارد و آن نشان دهنده‌ی دیجیتالی با صفحه‌ی بزرگ 12.3 اینچی است که ما را به یاد کاکپیت مجازی آئودی می‌اندازد. با انتخاب یکی از حالت‌های نرمال، اسپورت و پیست، صفحه‌نمایش یاد شده تغییر یافته و به فراخور شرایط اطلاعات مختلفی را نشان می‌دهد.

  • هشدار اسپویلر

17vs18my-ford-mustang-46
آیا این اسپویلر جدید را دیده‌اید؟ این نقطه فریاد موستانگ فیس لیفت شده است. اسپویلر جدید سفارشی بوده و اگر آن را دوست ندارید نیازی به آن ندارید! دیگر تغییرات قابل توجه بخش بیرونی خودرو دربردارنده‌ی ظاهر کلی نرم‌تر است که به لطف نمای جلوی جدید این حس منتقل می‌شود. جالب آنکه فورد اشاره داشته این اولین باری است که تمامی موستانگ های اسپورت از چراغ‌های LED در جلو استفاده می‌کنند.

  • سیستم اگزوز جدید

17vs18my-ford-mustang-14
حالا رانندگان می‌توانند سیستم اگزوز دو حالته را برای موستانگ GT سفارش دهند. این سیستم پیش از این تنها در مدل GT350 در دسترس بوده است. اگزوز جدید کمک می‌کند پیشرانه‌ی 8 سیلندر صدای متمایزتری داشته باشد و شاید در زمانی که تخت گاز حرکت نمی‌کنید اوضاع را آرام‌تر بکند.

حرف درباره‌ی موستانگ جدید زیاد است اما اواخر امسال تمامی جزئیات این خودرو از قبلی بها و مصرف سوخت مشخص خواهند شد.

منبع: autoguide

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

24 دیدگاه

    1. Parker
      سوابق: (6218 دیدگاه) ,

      به نظر من زشت نشده.
      تو نگاه اول جالب نبود.
      الان میبینم نه ، اصیل و باشکوهه.
      در عکس 3 واقعا زیباست.

      فورد یادمون نمیره GT40 رو که ساختی .
      یادمون نمیره که با فورد GT چه کل کلی با فراری راه انداختی.
      یادمون نمیره ماستنگ تا چندین سال محبوب ترین ماسل کار امریکا بود.
      ای جونم امریکن کارز…

      این نسل از ماستنگ کمی خشن تر شده و از طراحی اروپایی فاصله گرفته.
      خصوصیت منفی در این ماشین پیدا نکردم. حداقل از پشت مانیتور.

      پاسخ
      1. Parker
        سوابق: (6218 دیدگاه) ,

        پاراگراف وسط ، به احترام امریکایی باز ها از سبک کلامی خودشون استفاده کردم.

        پاسخ
      2. (ali (CHEVY NOVA
        سوابق: (1733 دیدگاه) ,

        دمت گرم مجید
        عشقست امریکایی و امریکایی سوار
        من علی شوی چاکر همه ی رفقای امریکایی باز و امریکایی سوارم هستم
        وقتی پشت فرمون امریکایی میشینی جاده یه بازی بچگونه هستش فقط
        صفاتون رو امریکایی بازا

        پاسخ
    2. peyman
      سوابق: (248 دیدگاه) ,

      ای باد صبا سلام مرا و دوستان رو به موستانگ و کامارو بریان😚😚😙

      پاسخ
  1. reza
    سوابق: (98 دیدگاه) ,

    همه چیزش بهتر از قبل شده…ولی ظاهرش دیگه اون اصالتو نداره…امیدوارم برای مدل 2019 جبران کنه

    پاسخ
  2. فقط انگلستان
    سوابق: (551 دیدگاه) ,

    به نظرم قیافش نسبت به قبل بهتر شده
    الان جلوش نهایت خشم یک اسب رو نشون می ده که نسبت به قبل خشمش بیشتر شده.

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1733 دیدگاه) ,

      سامان جون بین امریکایی انتخاب کردن محاله
      واقعا محاله انتخاب بین چندتا امریکایی
      اخه میشه بین فورد . دوج . شورولت . کادیلاک و………. یکی رو انتخاب کرد؟؟؟؟
      من که نمیتونم

      پاسخ
  3. حميد
    سوابق: (943 دیدگاه) ,

    قیافش که بد نشده متورش هم چهار سیلندره ولی قدرت خوبی داره

    پاسخ
  4. بهنام طیبی
    سوابق: (4459 دیدگاه) ,

    هیولا دیگه از موستانگ

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1733 دیدگاه) ,

      بهنام کجایی شما داداش؟؟؟؟؟ خیلی وقته نیستی

      پاسخ
  5. Omid.BM
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    دقیقن نکته ای که درباره طراحی فورد هس اینه که شاید در نگاه اول نپسندیش ولی زمان که بگذره عاشقش میشی فورد ماشین زشت طراحی نمیکنه (هیچ وقت)

    پاسخ
    1. Parker
      سوابق: (6218 دیدگاه) ,

      عکس اول بدترین عکسش هست
      تو اون عکس خیلی بد افتاده.
      ما متاسفانه همون اول عکس 1 رو دیدم

      پاسخ
  6. محمد
    سوابق: (219 دیدگاه) ,

    نسل جدید کامارو توی پیست وحشتناک خوب بود بود
    باید دید توی زمینه هندلینک موستانگ چقدر خوب شده

    پاسخ
  7. sevlan
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    بااون عکسای اولیه که دیدم فک میکردم بد شده ولی الان با این عکسای با کیفیت میبینم که نه واقعا قشنگ تر شده،عاشقش شدم.

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل Alireza.GT86
    Alireza.GT86
    سوابق: (163 دیدگاه) ,

    اول فکر میکردم خیلی زشت شده ، ولی الان مخصوصا توی عکس سوم دیدم نه واقعا زیباتر هم نشده باشه زشت تر اصلا نشده و هنوز زیباست …
    البته هنوزم خیلی ناراحت هستم که موتور پایه ش ۴ سیلندره .
    من که به شخصه کامارو رو بیشتر دوست دارم !

    پاسخ
  9. B&M
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    اگه اجازه ورود به منطقه ازاد برای ماشینهای امریکایی داده بشه میخرمش

    پاسخ
  10. Mori Ca.
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    چند روز دیگه نمایشگاه اتومبیل منترالِ.. امیدوارم فورد بیارتش.. اگه بود می رم بجا همه نگاه می کنم و خبرشو میارم 😋

    پاسخ
  11. رامین
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    فقط یه کلمه فوقالعادست
    من دوستم مدل 2015 رو داره توی منطقه ازاد اروند هستیم
    نمیدونید وقتی سوارش میشید واقعا یه حس دیگه داره حسش با تمام ماشینای دیگه فرق داره
    من بنز و بی ام و هم سوار شدم ولی نمیدونم چون عاشق ماستانگم این حسو بهم میده یا کلا اینجوریه
    یه کلام ماستانگ یعنی عشق

    پاسخ
  12. omid
    سوابق: (151 دیدگاه) ,

    بدون شک یک فیس لیفت ضعیف از سوی فورد هست، نمای وحشی و خشن جلوی ماشین رو نابود کرد با این طرح نرم و ملایم ! موستانگ از یک اسب سرکش تبدیل شده به یک اسب رام و اهلی.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.