فورد

هنسی در حال ساخت یک فورد F150 رپتور شش چرخ است

حداقل چیزی که مرسدس بنز G63 AMG 6×6 ثابت کرد این بود که وجود چرخ‌های بیشتر بهتر است. بااین‌حال هرچند دیگر خودروسازان تاکنون محصولی مشابه G63 AMG 6×6 تولید نکرده‌اند اما شرکت‌های تیونینگ و تقویت‌کنندهٔ خودرو به‌صورت مجزا و افترمارکت اقدام به ساخت خودروهایی شش‌ چرخ کرده‌اند. یکی از جدیدترین این شش چرخ‌ها، خودروی Flying Huntsman 6×6 ساختهٔ تیونر بریتانیایی «کان دیزاین» (Kahn Design) است. این خودرو یک لندروور دیفندر است که توسط کان دیزاین به نمونه‌ای شش چرخ تبدیل شده است.

Kahn Design Flying Huntsman
Kahn Design Flying Huntsman

اما این جدیدترین خودروی ۶×۶ بازار نیست چراکه تیونر تگزاسی یعنی هنسی هم در حال کار بر روی ساخت یک خودروی شش چرخ قدرتمند بر اساس فورد F150 رپتور است. این موضوع از دو تصویری که از این خودرو به بیرون درز کرده مشخص شده است. این غول آمریکایی VelociRaptor 6X6 نام دارد و آماده است تا هر مسیری را درنوردد.

Hennessey VelociRaptor 6x6
Hennessey VelociRaptor 6×6

با توجه به گزارشات منتشرشده در ارتباط با VelociRaptor 6X6، این خودرو مجهز به رینگ‌های ۲۰ اینچی، لاستیک‌های آفرود، طراحی مجدد سپرهای جلو و عقب، چراغ‌های LED متعدد و یک رول‌بار جدید شده است. فورد VelociRaptor 6X6 هنسی مجهز به همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 اکوبوست توئین توربوی رپتور استاندارد است که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ اما با توجه به اینکه هنسی یک تیونر ناآرام است، قطعاً به قدرت استاندارد ۴۵۰ اسب بخاری این موتور قانع نبوده و آن‌را کاملاً تقویت کرده است. به‌احتمال‌زیاد هنسی قدرت این پیشرانه را به ۶۰۰ اسب بخار رسانده است.

Hennessey VelociRaptor 6x6
Hennessey VelociRaptor 6×6

علاوه بر این، خودروی شش چرخ هنسی مجهز به یک اگزوز جدید، برنامه‌ریزی مجدد ECU، ترمزهای برمبو و بسیاری از تجهیزات دیگر شده است. بنا بر گزارشات، هنسی VelociRaptor 6X6 قیمتی برابر با ۲۹۲,۶۶۱ دلار خواهد داشت که هنوز هم ارزان‌تر از G63 AMG 6×6 مرسدس است. بااین‌حال جزئیات بیشتر از این خودروی خارق‌العاده در معرفی رسمی آن توسط هنسی اعلام خواهد شد.

Mercedes Benz G63 AMG 6x6
Mercedes Benz G63 AMG 6×6

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. mostafa

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (69 ديدگاه)

    وای خدای من !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    چه شود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    چه میکنه این هنسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      واقعا غول به تمام معنا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. (ali (CHEVY NOVA

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    فورد ولوسی راپتور همینطوریش وحشی و غیر قابل کنترل بود حالا 6 چرخشم کنن دیگه واویلا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد حسین

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    G63 رو بیشتر می پسندم چون بنیان گذارنوین این کلاس خودروییه و از نظر تناسب ظاهری متناسب تر از فورد به نظر میرسه ؛ چون ساخته شده برای همین هیکل و عملکرد اما فورد و لندروور معلومه که از اول این جوری نبودن و برای این سطح کارایی (در سطح G63) طراحی نشدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا

      ۱۵ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (347 ديدگاه)

      جعبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۵ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      به محمد حسین
      داداش اولین کمپانی که این سبک رو به وجود اورد دوج بود در دهه ی 40 میلادی که مدل
      dodge wc 6*6 برای جنگ جهانی 2 تولید کردش
      من این مدل رو از نزدیک دیدم البته مدلش 1953 بود و وانت هم هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elemento

        ۱۵ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        حق با محمد حسینه.
        اون ماشینی که علی آقا میگه ماشین نظامی بوده.
        بحث اونا کاملا جداست.

        کامیون های 6 چرخ و حتی زنجیر دار از سال 1903 توسط ارتش آلمان و بعد انگلستان به کار رفتن. در فیلم ها و مستند های جنگ جهانی اول و دوم به وفور دیده میشن.
        .
        اما ایده ی تبدیل SUV ها و تراک ها به 6 چرخ های پرفورمنس بالا و پرمیوم برای آفرود توسط مرسدس بنز احیا شد و افتخارش متعلق به این شرکته.
        .
        خود نویسنده مقاله هم اول از جی 63 بنز اسم برده.
        نگفته “دوج wc ثابت کرد وجود 6 چرخ بهتر است !!”
        .
        در پایان خب مسلمه G63 6*6 بهترین غول آفرود و سرسخت ترینشون هست. کمپرسور های باد لاستیک ؛ چوب خیزران و گردو ؛ 5 تا دیفرانسیل قفل شونده ؛ V8 بای توربو با 569 اسب بخار و 740 گشتاور و البته 890000 دلار قیمت این غول رو بی رقیب ترین آفرودر دنیا کرده.
        در 2 فیلم دنیای ژوراسیک و آنطرف ساحل هم خیلی هنرنمایی کرده.
        این ولوسیرپتور هم خیلی زیباست. G63 دیگه تولید نمیشه. همون موقع هم تولید محدود بود و خریدش برای هر کسی غیر ممکن.. اگر کسی الان یک هیولا برای آفرود میخواد این رپتور بهترین گزینست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۵ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          منم که گفتم داش مجید یه ماشین نظامی بوده برا جنگ 2 جهانی
          تازه اون نمونه های المانی چرخ عقبشون بصورت زنجیری بوده مثل تانک
          اما اگه نمونه غیر نظامی رو میگید درسته

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Elemento

          ۱۵ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          درسته علی آقا.
          خودمم در اول کامنتم گفتم 6 چرخ و حتی زنجیر دار.
          .
          کافیه یک فیلم از جنگ جهانی دوم و اول چه مستند چه هالیوود ببینی.
          6 چرخ ها و زنجیر دارهای آلمان و متفقین توش فراوونن.
          .
          اصولا ارتش آلمان تا سال 1944 در دنیا از هر وسیله ای جدید ترین ؛ قوی ترین ؛ بهترین و نوآورانه ترینش رو داشت.
          فکر میکرد با این سلاح ها میشه با سه چهارم دنیا در افتاد…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Chrysler

          ۱۵ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (544 ديدگاه)

          اولین مرسدس 6×6 سال 1934 ساخته شده بود اگه اشتباه نکنم مدل w31

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Elemento

          ۱۵ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          ممنون از اطلاعات کامل دوست عزیزم Chrysler.
          درسته
          Dodge WC محصول 1941 چیزی بیشتر از یک کامیون 6 چرخ نبود. مثل کامیون های خاور خودمون.
          ولی W31 محصول 1934 واقعا یک 6*6 واقعی بود.
          لینک تصاویرشون رو میذارم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Elemento

          ۱۵ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          .
          اینم به قول خارجی ها مرسِیدیس ! W31

          http://s1.cdn.autoevolution.com/images/gallery/MERCEDESBENZG4-W31–2596_15.jpg

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. علی

          ۱۵ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (1203 ديدگاه)

          غول افرود بودن فقط ب موتور۶۰۰ اسبی و کمپرسور و چوب گردو نیس
          قابلیت اطمینان و سادگی تعمیر هم هست
          یه افرودر حرفه ای ممکنه رنج روور ۱۹۶۰ رو به این ۶×۶ های ۲۰۱۶ ترجیح بده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. Elemento

          ۱۵ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          درسته تعمیرات جیپ خیلی سادست.
          اولین ماشینی که تعمیر کردم جیپ پدربزرگم بود.
          توی آمل.
          در سن 10 سالگی !!
          من خیلی ماهر یا باهوش نبودم. تعمیرات جیپ بی نهایت سادست ( شکسته نفسی ???)
          قبول دارم حرفتو

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. uss zumwalt DDG-1000

          ۱۶ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          بحث جالبی بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. مجید

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    اسم هنسی میاد آدم نا خودآگاه توجهش جلب میشه چه برسه به مدل رپتور!!!!!!!حالا مدل 6×6 که باشه چه شود!!!!!!!!!!!!!!البته من اون مدل مرسدس رو هم خیلی دوس دارم!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      عین من

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. عیسی

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    G63 چیز دیگه ایه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. mans

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    محض اطلاع دوستان گرامی باید بگم که اولین خودروی سه محور یا 6×6 رو تویوتا با طری لندکروزر معرفی کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. GOD BLESS AMERICA

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    اف 150 شاخ این کلاسه به همین خاطر هم چنین افتخاری نصیبش شده.
    اما از اونجایی که نسخه پایه خود هیولایی به نام رپتور هستش ، ولوسی رپتور قطعا جواب محکمی به تمام 6×6 های ساخته شده تا کنون خواهد بود.
    دم جان هنسی گرم.
    یادم میاد تو یکی از مصاحبه ها در مورد ونوم جی تی گفت :
    ما حتی روی کاغذ به عدد 2500 اسب بخار هم رسیدیم اما جهت هماهنگی با دیگر اجزا به 1244 اسب بخار قناعت کردیم.
    در دنیای خودرو شخص دیگری که در مورد اسب بخار با او هم عقیده است آقای کونیگزگ است.
    وی میگوید ما اصرار زیادی داریم تا تمامی قدرتی که برای ماشین در نظر میگیریم قابل استفاده و قابل کنترل باشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. GOD BLESS AMERICA

      ۱۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (758 ديدگاه)

      خدایی به چی دیسلایک دادید؟
      حالتون خوبه یه باید یه تست سلامت اعصاب و روان رو تو ورودی سایت نصب کنن.
      خواهش میکنم یه خودتون مسلط باشید و خونسردیتون رو حفظ کنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. ونوم

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    بهترین تیون کار حال حاضر دنیا واقعا اگه سرمایه داشت خودش چه خوروسازی میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. میثم

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    دوستان این بحث ها رو داغ نکنید یه موقع میزنه به سر سایپا و ایران خودرو محصولات شش چرخ میدن بازار داستان میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. The R

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (93 ديدگاه)

    بنز عالیه، اما قیافه این فورد یه چیز دیگس. یه قیافه مدرن، جدی، دوست داشتنی.
    در ضمن ولسی رپتور اسم یه نوع دایناسور گوشتخوار کوچک هست که میگن باهوش ترین دایناسور بوده.
    به این قیافه اسم T-REX بیشتر میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احمد باقری

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین مرسدس هم عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا