فورد

مدل‌های RS بیشتر در فورد؛ فیستا کاندید نخست

پس از سال‌ها ارائه تنها یک مدل با نشان RS، اکنون فورد رسماً‌ اعلام کرده که برای گسترش این سری از محصولاتش برنامه‌ریزی کرده است.

2017 Ford Fiesta RS Rendering
۲۰۱۷ Ford Fiesta RS Rendering
استیو اودل (Steve Odell)، معاون بازاریابی، فروش و خدمات جهانی فورد در گفتگویی با Auto Express قبل از نمایشگاه اتومبیل دیترویت، در این زمینه می‌گوید:

برند RS واقعاً با ارزش است. آنها با این برند مسابقه می‌دهند و آن را در مجموعه‌های خود نگهداری می‌کنند. من اعتقاد دارم که فرصت برای توسعه RS فراهم است.

2017 Ford Fiesta RS Rendering
۲۰۱۷ Ford Fiesta RS Rendering
البته «اودل» دقیقاً در مورد اینکه چه مدل‌هایی از فورد در آینده نشان RS را دریافت می‌کنند، صحبت نکرده است. با این حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که احتمالاً یک نسخه سرسخت و پرفورمنس از فیستا در راه خواهد بود. در ماه دسامبر گذشته بود که از آمدن فیستا RS در سال ۲۰۱۷ خبر داده شده بود. همچنین گفته می‌شد که این خودرو از همان موتور توربوی ۱/۶ لیتری به کار رفته در فیستا ST استفاده خواهد کرد. در حالی که قدرت ۱۹۷ اسب‌بخاری موتور ۱/۶ لیتری چیزی بیشتر از حدّ نیاز برای یک هاچ‌بک در اندازه‌های فیستا ST است، احتمالاً از نسخه ۲۴۶ اسب‌بخاری از این موتور در RS بهره گرفته شود.

2014-ford-fiesta-st
Ford Fiesta ST
2014-ford-fiesta-st-cockpit-2
Ford Fiesta ST
برخلاف آخرین مدل فوکوس RS که نیازمند استفاده از دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک است، سطح نخست این مدل RS، فرمت دیفرانسیل جلو را حفظ خواهد کرد. البته در مورد «دیفرانسیل جلو بودن» این مدل، چندان جای نگرانی نیست؛ چرا که فورد قبلاً قابلیت‌های خود برای تنظیمات شاسی و هندلینگ فوق‌العاده مدل‌های دیفرانسیل جلو را ثابت کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۲۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    مرسی فورد واقعاً عالیه هندلینگ بالا و اسپرت و جذاب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مصطفی

    ۲۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (36 ديدگاه)

    حالا این آر اس چی هست :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۲۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    این ماشین، ماشین خیلی جالبیه، یه جورایی یه هاچبک داغ و سریع هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا