فولکس واگن

بررسی فولکس گلف GTI اتوماتیک مدل ۲۰۱۵

در مورد فولکس‌واگن GTI بحث‌های زیادی شده و کمتر نکته‌ای در مورد آن ناگفته باقی مانده است. در همین حال، همراه با فرم‌های مختلفی که برای مدل گلف ارائه شده، نسخه‌های مختلفی نیز برای GTI وجود دارد و هر کدام از آنها شایسته بررسی بیشتر است. بر این اساس، در این بررسی به سراغ مدل GTI اتوبان با گیربکس ۶ سرعته DSG اتوماتیک دو کلاجه، پکیج «پرفورمنس» و سیستم کنترل دینامیک شاسی رفته‌ایم.

2015 Volkswagen GTI
۲۰۱۵ Volkswagen GTI
خودروی تست که در آن از همه تجهیزات آپشن استفاده شده (به‌ جز پکیج روشنایی ۹۹۵ دلاری و پکیج دستیار راننده ۶۹۵ دلاری)، حدود ۵۰ کیلوگرم از مدل پایه سنگین‌تر است. در همین حال، سیستم DSG عملکردی سریع‌تر در انتقال قدرت به نمایش گذاشته و با پشت‌سر گذاشتن مدل قبلی (۵/۸ ثانیه) باعث شده تا GTI اتوبان بتواند در ۵/۶ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد. از جمله فاکتورهای تأثیرگذار در این زمینه، شیفت دنده‌های سبک و سریع در گیربکس و برنامه‌ریزی کنترل شروع حرکت بوده‌اند. برای استفاده از برنامه‌ریزی کنترل شروع حرکت، ابتدا می‌بایست کنترل کشش را خاموش کرده، دسته دنده را بر روی S قرار دهید. سپس حالت رانندگی «اسپورت» را انتخاب کنید و در حالی که ترمز را نگه داشته‌اید، گشتاور را در حداکثر ۳۰۰۰ دور بر دقیقه برسانید. حالا پدال ترمز را رها کنید و کار خود را ادامه دهید؛ خواهید دید که در زیر ۶ ثانیه به شتاب ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسید. این کار را می‌توانید تمام روز انجام دهید و باز هم همین نتیجه را بگیرید.

2015 Volkswagen GTI
۲۰۱۵ Volkswagen GTI
در همین حال، هنگامی رانندگی در سطح شهر، تأخیر توربو تأثیر خود را می‌گذارد. این موضوع به‌خوبی در زمان ۶/۵ ثانیه موردنیاز برای رسیدن از سرعت ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت در وضعیت استارت در حال حرکت مشهود است؛ یعنی حدود یک ثانیه دیرتر از وضعیت شروع به حرکت.

2015 Volkswagen GTI
۲۰۱۵ Volkswagen GTI
از طرف دیگر، ترمزها هیچ‌گاه شما را ناامید نخواهند کرد و با یک حسّ اطمینان و رضایت در پدال، می‌توانند شما را در فاصله ۴۸/۴۶ متری از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت متوقف کنند. GTI در طول تاریخ ۴۰ ساله خود همیشه از هندلینگ مناسبی برخوردار بوده است. در حال حاضر نیز این هاچ‌بک بر روی پلتفرم MQB ساخته می‌شود و اینکه چگونه فولکس‌واگن توزیع وزن ۶۱ به ۳۹ را در این خودرو متعادل می‌کند و چنین حسی را در فرمان ایجاد می‌‌کند، واقعاً شگفت‌انگیز است. در همین حال، از مدل تست‌شده انتظار زیادی نیز می‌رود؛ چرا که در آن از آپشن ۸۰۰ دلاری کنترل دینامیک شاسی نیز استفاده شده است. در حالی که چسبندگی جانبی ۰.۹۱g در تست لغزش در پیچ چیزی فراتر از «قابل‌احترام» است، ولی این عملکرد حتی در سطح بهتری نسبت به GTI های مجهز به DCC نیز قرار ندارد (۰.۹۳g).

2015 Volkswagen GTI
۲۰۱۵ Volkswagen GTI
تستی که در اینجا انجام شده، چیزی بیشتر از یک «رفت و برگشت» ساده به پیست بوده و مسیری را بین لس‌آنجلس و سان‌فرانسیسکو به طولی حدود ۲۲۵۰ کیلومتر شامل شده است. هر چه بیشتر از این مسیر طولانی می‌گذشت، راحتی صندلی‌های چرمی، فضای داخل کابین و همین‌طور گیربکس DSG بیشتر مورد ستایش قرار می‌گرفت. در همین حال، شرایط سردرگم سیستم راهبری GTI بیشتر به چشم می‌آمد. یکی از نکاتی که حتماً باید در اینجا گفت، این است که توصیه می‌شود که هیچ‌وقت به فکر دستور صوتی نباشید. همچنین هیچ‌گونه درگاه USB در اینجا پیدا نمی‌شود؛ مگر اینکه یک کابل آداپتور مخصوص برای ورودی فولکس‌واگن تهیه کنید. البته گفته می‌شود که این مشکل در مدل ۲۰۱۶ مرتفع خواهد شد.

2015 Volkswagen GTI
۲۰۱۵ Volkswagen GTI
یکی دیگر از مشکلاتی در GTI وجود داشت، این بود که زمان‌های زیادی در پمپ‌بنزین صرف می‌شد که البته این موضوع به خاطر مصرف سوخت بالای آن نبود (مصرف ۸/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر از تست مشاهده شده که نسبتاً‌ خوب است)، بلکه بیشتر به این خاطر بود که سیستم هشدار حتی وقتی ۱۱ گالن (۴۱/۶ لیتر) از ظرفیت ۱۳/۲ گالن (۵۰ لیتر) مخزن سوخت خالی می‌شد، به صدا درمی آمد.

2015 Volkswagen GTI
۲۰۱۵ Volkswagen GTI
با این وجود، هیچ‌کدام از مسائل بالا و همین‌طور این موضوع که چراغ‌های هالوژن در یک هاچ‌بک با قیمت ۳۴ هزار دلاری، حالتی نسبتاً‌ ارزان‌قیمت ایجاد می‌کنند، نمی‌توانند از جذابیت GTI کم کنند. این خودرو، عملکردی فوق‌العاده در شتاب و کنترل شروع به حرکت دارد و تعویض‌های به جا و سریع دنده‌ها در سیستم گیربکس DSG آن را تبدیل به یکی از بهترین جایگزین‌های گیربکس‌های دستی کرده است.

2015 Volkswagen GTI
۲۰۱۵ Volkswagen GTI
مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۴ سرنشین، ۵ در هاچ‌بک.
  • قیمت مدل تست: ۳۴۲۶۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۲۷۳۰۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC ۱۶ سوپاپ با چهار سیلندر در یک ردیف، با توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی، بدنه آهنی و رویه آلومینیومی،انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۱۹۸۴ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۲۰ اسب بخار در ۴۷۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۴۹/۸ نیوتن‌متر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک دو کلاچه با حالت شیفت دستی.
ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۶۳۱ متر.
  • طول ماشین: ۴/۲۶۷ متر.
  • عرض: ۱/۷۹۸ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۴۳ متر.
  • وزن کلی: ۱۴۶۸ کیلوگرم.
2015 Volkswagen GTI
۲۰۱۵ Volkswagen GTI
تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۶ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۴/۳ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۲۱/۷ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۵ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۳ ثانیه با سرعت نهایی ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۲۰۳ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۸/۴۶۳ متر.
  • چسبندگی در پیچی به قطر ۹۱.۴ متر: ۹۱g.
مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۹/۴۱ لیتر در شهر و ۷/۱۳ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۸/۷۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. ALiHidden

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    نمیدونم چرا از محصولات ولکس واگن از این مدل اصلا خوشم نمیاد!

    عاشق این ماشین ولکس ام : GTE Coupe

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رهگذر

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (353 ديدگاه)

      ولکس چی هست اصلا؟؟ از محصولات فولکس واگن هستش؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۲۴ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دوست عزیز شاید اطلاع نداشته باشی اشکالی نداره ولی اصلش همینه
        volex wagon

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Xman

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      اون مدلشم خوبه. این یکی هم تو کلاس خودش خوبه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. محمد

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (135 ديدگاه)

      منم از محصولاته فولکس واگن خوشم نمیاد البته از نظر قیافه ماشین هاشون. از این ماشینم چیزی نمیدونم ولی از اونجایی که تو تاپ گیر خیلی ازش تعریف می کردن پس باید ماشین خوبی باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. بهنام

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (79 ديدگاه)

    یه سوال؛
    چرا غولهایی مثل تویوتا یا فولکس یا نیسان گاهی اوقات موتور از بنز یا بی.ام.و یا…. میگیرن در صورتی که خودشون همه چیز رو میتونن تولید کنن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. farzad

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (180 ديدگاه)

    یکی از بهترین هاچ بک های بازار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رضا

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    بمدت 30 سال پرفروش ترین ماشین اروپا بودن چیز کمی نیست!
    گلف در کلاس خودش همیشه یه معیار محسوب میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Xman

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      چون تمام ویژگی هارو باهم داره: خوشگله باتوجه به قیمت کاربرد فوق الاده ای داره اپشن های قابل توجهی داره از یه کارخونه ی معروفه وماشینیه که یه عمر با ها ته .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Archi khan

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    حالا از گلف که بگذریم
    پدال تازه گی تنبل شدی ! دیر دیر مطلب میزاری

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Xman

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      هر روز حد اقل 5تا مطلب میزاره. تنبل شده ؟! کم مطلب میزاره؟!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. نوید جهرمی

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    برای گلف همین بسه ک تو این کلاس تبدیل شده ب استاندارد و معیار.
    کاش دوباره ب ایران وارد بشه با قیمت معقولانه(فک کنم تو خواب هم نمیشه)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ShoMpeT

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (271 ديدگاه)

    GTI واقعا بینظیر هست. من مدل 2014 MK6 رو تست درایو گرفتم واقعا عالی بود. البته چون رنگش سبز پر رنگ بود (آخرین GTI باقی مونده در دیلر بود) و هدف اصلی من هم گرفتن MK7 بود، مجبور شدم باز هم گلف معمولی بگیرم D: ایشالا نوبت بعدی …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (3685 ديدگاه)

      اولین باره میبینم از یه ماشین تعریف کردی :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ShoMpeT

        ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (271 ديدگاه)

        متاسفانه من زیاد خوش سلیقه نیستم و فقط از 3-4 تا دونه اتومبیل خوشم میاد و GTI هم گل سر سبدشون هست D:

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. نوید جهرمی

          ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (3685 ديدگاه)

          نگو خوش سلیقه نیستی بگو مشکل پسندی.
          اونای دیگه چی هستن دادا؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ShoMpeT

          ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (271 ديدگاه)

          R8, GTR, AMG 45 و LFA
          D:

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. Xman

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (546 ديدگاه)

    جلوش شبیه سوبارو ایمپرزا و عقبش شبیه الفا 147gta هشتش ولی در کل ماشین خوب با قیمت مقعوله . زیبا ” جادار ” مطمعن”!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. AHMADREZA BMW

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    فولکس همیشه همین شکله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ماسل کار

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (211 ديدگاه)

    عالی ، حرف نداره
    ولی هاچبک به نظرم فقط گیربکس دستی و لذتی که هنگام تعویض داره.
    البته گیربکس dsg رو هوراکان هست و هیچی ایرادی نداره واگرنه رو یک سوپر اسپرت به کار نمیرفت.
    Just Muscle cars

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Ali

    ۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحی و استایلش خوبو منطقیه موتورش که عالیه ولی فرمونش یه جوریه!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. جواد

    ۲۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام
    به قول جرمی کلاکسون گلف سلطان هاچ بک هاست ببخشید هر کی که این ماشین رو دوست نداره بهتره حتی یه پراید مدل 72 هم سوار نشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا