فولکس واگن

فولکس‌واگن گلف تمام الکتریکی با بُرد 300 کیلومتر

برخی افراد امیدوار بودند که فولکس‌واگن در نمایشگاه پاریس امسال از نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ گلف رونمایی کند اما این اتفاق نیفتاد و گلف فیس‌لیفت در میان خودروهای فولکس‌واگن در نمایشگاه پاریس حضور نداشت. ولی چون گلف بدون شک مهم‌ترین محصول در طیف وسیع محصولات گروه فولکس‌واگن محسوب می‌شود، این شرکت بدون گلف به پاریس نیامده است.

2016-volkswagen-e-golf-1

در نمایشگاه پاریس امسال اکثر خودروسازان به نمایش خودروهای الکتریکی پرداخته‌اند و به‌طورکلی همهٔ توجهات به سمت انرژی الکتریسیته جلب شده است؛ بنابراین فولکس‌واگن هم در کنار رونمایی از کانسپت تمام الکتریکی ID، یک نسخهٔ ارتقاءیافته از نسخهٔ الکتریکی گلف یا همان e-Golf را در نمایشگاه پاریس به نمایش درآورده است. این مدل جدید، e-Golf Touch نام گرفته است. تفاوت اصلی میان نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ e-Golf با مدل قبلی، در این است که پک باطری‌های مدل جدید بروز شده و حالا بُرد آن با یک‌بار شارژ کامل به ۳۰۰ کیلومتر افزایش پیدا کرده است که بهبود قابل‌توجهی را نسبت به نسخهٔ فعلی e-Golf با برد تنها ۱۹۰ کیلومتر نشان می‌دهد.

این افزایش شعاع حرکت به لطف افزایش ظرفیت باطری‌ها از ۲۴.۲ کیلووات ساعت به ۳۵.۸ کیلووات ساعت به دست آمده است. این باطری‌های جدید برای اولین بار توسط رئیس بخش توسعهٔ خودروهای الکتریکی فولکس‌واگن دکتر «Volkmar Tanneberge» در یک جلسهٔ مطبوعاتی برای مسابقات فرمول E در برلین نشان داده شد. بااین‌حال هیچ نشانه‌ای از معرفی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ گلف در پاریس وجود ندارد و بااینکه زمان دقیق رونمایی این خودرو توسط فولکس‌واگن اعلام نشده است اما احتمالاً این اتفاق در ماه نوامبر (آبان) روی خواهد داد.

2016-volkswagen-e-golf-3

فولکس‌واگن تفاوت میان گلف و e-Golf را به حداقل رسانده است و به همین دلیل داخل و خارج گلف الکتریکی شباهت زیادی با مدل‌های معمولی دارد؛ بنابراین دیدن آن در نمایشگاه پاریس ازلحاظ طراحی هیچ شگفتی‌ای ندارد. همچنین e-Golf در داخل نیز مجهز به یک صفحه‌نمایش لمسی ۹.۲ شده که سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو را ارائه کرده و قابلیت تشخیص حرکت دست از راه دور را هم دارد. این سیستم در آینده برای تمامی انواع گلف به‌عنوان یک آپشن سفارشی ارائه خواهد شد.

همراه پدال باشید با پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶

paris-motor-show-2016

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Archi KHAN

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    پاسخی قاطع به منتقدین !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

      ۱۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      اصلا فولکس واگن یعنی پیشرفت با سرعت نور.
      واسه همین خیلیا چشموشن توان دیدنش رو نداره.
      بس که سرعت پیشرفتش بالاست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کامیاب

        ۱۱ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (499 ديدگاه)

        خیلی جالبه با باتری 35کیلوواتی(و البته که اسب بخار و گشتاورشو نمیدونم)برد 300کیلومتری بدست بیاری،اونم رو پلتفرم یه ماشین هاچبک نه پلتفرم MEB,MEQ فولکس یا تمام الکتریکی شورلت بولت و یا تسلا.
        آفرین بر فولکس واگن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قشنگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر.عارف

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (876 ديدگاه)

    ماشینهای برقی خیلی زودتر از آنچه که تصور میشد همه گیر و کاربردی شدن. امیدوارم در 100 سال آینده خودروسازهای ما برای نوه های ما از این ماشینها مونتاژ کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرش

      ۱۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (111 ديدگاه)

      پراید برقی … خخخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

      ۱۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      آره.
      منم انتظار نداشتم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۱۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    برد مسافتش خوب شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا