فولکس واگن

فولکس واگِن 175 میلیون دلار دیگر بابت دیزل‌گِیت پرداخت می‌کند

به گزارش اتوموتیو جایِنت (Automotive Giant)، گروه خودروسازی فولکس واگِن موافقت کرده تا ۱۷۵ میلیون دلار دیگر به‌عنوان غرامت رسوایی تقلب در میزان آلایندگی قیدشده برای پیشرانه‌های گازوئیلی به وکلای آمریکایی پرداخت کند.

vw-dieselgate-4
بنا بر گفته رویتِرز (Reuters) به نقل از منابع بی‌نام، این مشکل گریبان نزدیک به ۴۷۵ هزار خودرو مجهز به بلوک ۲ لیتری دیزل را می‌گیرد؛ در تمامی این‌ها نرم‌افزاری نصب شده که میزان گازهای آلاینده خروجی از پیشرانه را کمتر از مقدار واقعی بیان می‌کند. مبلغ مذکور به وکلا و پوشش هزینه‌ها تخصیص خواهد یافت.

vw-dieselgate-2
این غرامت دوباره، که نیاز به تأیید یک قاضی فدرال دارد، بس گزاف بوده و از میل شدید خودروساز آلمانی به گذر هرچه زودتر از جو منفی ناشی از رسوایی و پرداخت حدود ۱۶.۷ بیلیون دلار برای جبران خسارت مالکان آمریکایی و بدست آوردن دل مسئولان فدرال ایالات‌متحده خبر می‌دهد.

dieselgate-6
روز پنج شنبه ۲۰ اکتبر، قاضی چارلز برِیِر (Charles Breyer) در شهر سانفرانسیسکو ایالت کالیفرنیا جلسه‌ای برگزار خواهد کرد تا تصمیم قطعی و رسمی درباره محکومیت یا عدم محکومیت امپراتوری آلمانی به بازپس‌گیری تک‌تک خودروهای مشکل‌دار گرفته شود! حکمی که در صورت اجرا، از وسیع‌ترین‌ها در نوع خود محسوب می‌گردد.

dieselgate-2
پیش‌ازاین نیز فولکس واگِن با پرداخت مجموعاً ۱۰.۰۳۳ بیلیون دلار برای بازخرید محصولات متأثر و جبران خسارت مشتریان یا رفع عیب (به شرط تأیید مسئولان وزارت دادگستری ایالات‌متحده) موافقت کرده بود.

dieselgate-4
البته همه‌چیز به اینجا ختم نمی‌شود. ناظمان سختگیر آمریکایی و خودروساز آلمانی هنوز در حال مذاکره‌اند تا تکلیف نزدیک به ۸۵ هزار دستگاه از مدل‌های آئودی، پورشه و خود فولکس واگِن که از بلوک ۳ لیتری گازوئیلی سود می‌برند مشخص شود. اگر کار بیخ پیدا کند، مجبور خواهند بود تمامی این‌ها را نیز از مالکان پس بگیرند!

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۲۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (63 ديدگاه)

    از قدیم گفتن در دیزی باز است و حیای گربه کجاست . متاسفانه دور و زمونه بدی شده . چرا همون اول نباید تست آلایندگی این خودروها برسی میشد جای بسی سوال و ابهامه. خوب که فروش تعداد زیادی اتفاق افتاد یهو سر بزنگاه دولت آمریکا و مراکز مربوط به محیط زیست دست گذاشتن روش. به نظر من این ی تله خیلی ناجوانمردانه برای فولکس بود که به سرعت داشت رکورد فروش خیلی از کمپانیهای معروف جهان دچار دگرگونی میکرد. این درسی بزرگ برای فولکس خواهد بود که بیشتر به کارمندها و ساختار داخلی خودش اهمیت بده تا دچار اینگونه حملات قرار نگیره.
    با تچکرفراوان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ونوم

      ۲۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (543 ديدگاه)

      اونجا از این حرفا نیست اگه از اول میدونستن جلوشو میگرفتن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. madjid911 GT2

    ۲۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    با اجرای قانون موافقم.
    هر کس خلاف قانون عمل کنه باید تاوانش رو پرداخت کنه.
    حتی اگر عشقم باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۲۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    باید هم اینجوری سخت بگیرن تا دیگه تکرار نشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. uss zumwalt DDG-1000

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    مبلغ هنگفتی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا