فولکس واگن

هاچ‌بک آتشین، معرفی نسخهٔ فیس‌لیفت فولکس‌واگن گلف R

پس از معرفی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ فولکس‌واگن گلف، حالا سازندهٔ آلمانی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ قوی‌ترین عضو خانوادهٔ گلف یعنی گلف R را هم معرفی کرده است. این هاچ‌بک پرچم‌دار هم‌اکنون افزایش قدرتی کوچکی برابر با ۱۰ اسب بخار را تجربه کرده و کل قدرتش به ۳۱۰ اسب بخار رسیده است. بدین ترتیب حالا گلف R قدرت مشابهی با نسخهٔ تولید محدود گلف GTI یعنی مدل کلاب‌اسپرت S دارد؛ بنابراین گلف R جدید هم‌اکنون قدرتمندترین گلف تولید انبوه تاریخ محسوب می‌شود.

vw-golf-1

نیروی موردنیاز گلف R از طریق یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو تأمین می‌شود که ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. گشتاوری که ۲۰ واحد نسبت به قبل افزایش داشته است. این نیرو از طریق سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Motion فولکس‌واگن به هر چهارچرخ ارسال می‌شود و خودرو را تنها در ۴.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند که به‌عنوان‌مثال کمی سریع‌تر از ب‌ام‌و ۳۴۰i XDrive است. گلف R در دو نسخهٔ هاچ‌بک و استیشن عرضه می‌گردد.

vw-golf-4

بااین‌حال کسانی که به دنبال خودروی مقرون‌به‌صرفه‌تری هستند می‌توانند نسخهٔ پایهٔ گلف را انتخاب کنند که مجهز به یک پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر با ۸۵ اسب بخار قدرت است. این مدل تنها ۴.۸ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند. همچنین فولکس‌واگن نسخهٔ ۲ لیتری دیزل گلف را هم ارائه می‌کند که ۱۵۰ اسب بخار قدرت داشته و مجهز به سامانهٔ ۴Motion است؛ تمامی انواع گلف از نسخهٔ پایهٔ ۱ لیتری گرفته تا گلف R پرچم‌دار، پیشرفت‌ها و به‌روزرسانی‌های یکسانی را تجربه کرده‌اند ازجمله چراغ‌های عقب LED و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید به‌صورت استاندارد.

vw-golf-3

تیپ‌های بالاتر را می‌توان با یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی سفارش داد که همان ویژگی‌های مشابه پاسات بزرگ‌تر را ارائه می‌کند. همچنین سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید گلف نیز از طریق یک نمایشگر ۹.۲ اینچی لمسی و با کنترل صوتی ارائه می‌گردد. این سیستم به‌صورت سفارشی قابلیت تجهیز به تشخصی حرکت و کنترل از این طریق را هم دارد. گلف اولین خودرو در کلاس خود است که با چنین تکنولوژی ارائه می‌گردد.

vw-golf-2

قیمت نسخهٔ هاچ‌بک گلف R با گیربکس دستی در آلمان از ۴۰,۶۷۵ یورو آغاز می‌شود درحالی‌که نسخهٔ اتوماتیک آن حداقل ۴۴,۸۰۰ یورو قیمت خواهد داشت. شروع قیمت گلف پایه هم از ۱۷,۸۵۰ یورو است که با وجود افزایش و بهبود قابل‌ملاحظهٔ تجهیزات و ویژگی‌ها، قیمتش حتی یک درصد هم رشد نداشته است؛ و درنهایت قیمت نسخهٔ دیزلی ۲ لیتری TDI با سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Motion هم در نوع هاچ‌بک از ۲۹,۶۰۰ یورو و در استیشن از ۳۰,۷۵۰ یورو آغاز می‌شود.

vw-golf-6

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. شایان

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    گلف همیشه مدعی بوده و هستو خواهد بود…
    فقط قیمتش یخورده که نه زیادی تنده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. GOD BLESS AMERICA

      ۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (758 ديدگاه)

      قیمت رو خوب اومدی ایول.

      باید تجدید نظر بشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حميد

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    طراحی کسل کننده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. elemento

      ۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      خیلی حرفه یک ماشین اینقدر تنوع قیمت داشته باشه

      قیمت گلف از 15000 یورو تا 50000 یورو متفاوته.

      مثل این میمونه قیمت یک ماشین در ایران از 60 تا 200 میلیون باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۶ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (67 ديدگاه)

        الان این بلا رو سر نیسان جوک اوردن…از ۱۲۰ ملیون پایه شروع میشه تا ۱۷۲ ملیون?

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      سادگی، مدی است که هیچ وقت از مد نمی افتد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سامان اذری

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    ماشین خوبیه یکی از بزرگترین رقیباش هوندا سیویک تایپ آر جدید هست که با موتور 2 لیتری تقریبا 340 اسب بخار قدرت داره ولی دیفرانسیل جلو هست
    اگه سویک هم دو دیفرانسیل بود رقابت بین گلف سویک و فورد فوکوس خیلی عالی میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. MjM

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (720 ديدگاه)

    گلف بدون هیچ حرف و حدیثی بهترین هاچ بک دنیاست…بقیه بعد از گلف هستن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رامتین

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3041 ديدگاه)

    نسخه های پایه گلف همونطور که گفته شد زیر 130 اسب هستند و مدل R هم حدود 300 اسب. اما مدلی بنام GTI هم داریم که 220 اسبه. والا نمیدونم کار درستی هست مثلا 200میلیون برای مدل GTI (که 30000دلار حدودا قیمتشه) در ایران (اگر بیاد که امکانش هست) پرداخت؟ یا بریم سمت خودروهای دیگه. نظرتون چیه دوستان؟ موافقد فولکس را داشته باشیم: لایک و مخالف: دیس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحی جلوش میتونست خیلی بهتر باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا