فولکس واگن

نمایش کانسپت فولکس‌واگن ID Buzz در نمایشگاه ژنو

چند ماه پیش فولکس‌واگن در نمایشگاه دیترویت برای اولین بار یک ون الکتریکی کانسپت را با نام ID Buzz رونمایی کرد و حالا قصد دارد آن‌را برای اولین بار در اروپا، در نمایشگاه ژنو نیز به نمایش درآورد. این ون دومین مدل از خودروهای الکتریکی جدید سری ID فولکس‌واگن محسوب می‌شود. نمونهٔ اول این خودروها یک هاچ‌بک تمام الکتریکی با نام ID بود که در نمایشگاه پاریس گذشته رونمایی شد.

vw-id-buzz-06

ID Buzz از یک قوای محرکۀ تمام الکتریکی متشکل از دو موتور الکتریکی ۲۰۰ اسب بخاری نیرو می‌گیرد که هرکدام در یک محور قرار گرفته و در کل ۳۷۰ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار می‌دهند. این ون الکتریکی می‌تواند با تکیه بر این موتورهای الکتریکی ظرف ۵.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

vw-id-buzz-10

این خودرو که ۴.۹۴ متر طول، ۱.۹۷ متر عرض و ۱.۹۶ متر ارتفاع دارد، بر روی پلت‌فرم MEB فولکس‌واگن ساخته شده که مخصوص خودروهای الکتریکی این شرکت است. همچنین ID Buzz به سیستم رانندگی کاملاً خودکار نیز مجهز است.

vw-id-buzz-20

پکیج باطری‌های این ون که ظرفیتی برابر با ۱۱۱ کیلووات ساعت دارند، در کف خودرو نصب شده و با یک‌بار شارژ کامل بُردی معادل ۶۰۰ کیلومتر را ارائه می‌کنند. همچنین فولکس‌واگن می‌گوید با سیستم شارژ CSS و یا استفاده از شارژرهایی با نرخ شارژ ۱۵۰ کیلووات می‌توان ۸۰ درصد از این باطری‌ها را ظرف ۳۰ دقیقه شارژ کرد.

vw-id-buzz-13

طراحی ID Buzz نیز به‌صورت رترو و با الهام از ون تایپ ۲ یا همان ترنسپورتر نسل یک شکل گرفته است که البته تلفیقی از طراحی کلاسیک و مدرن بوده و کاملاً متعلق به آینده به نظر می‌رسد. همچنین به‌تازگی فولکس‌واگن تصاویر جدیدی از ID Buzz در خیابان‌های میامی منتشر کرده است که از طریق آن‌ها جداً می‌توان به طراحی فوق‌العادهٔ آن پی برد.

vw-id-buzz-38

 

پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در پدال. همراه شما خواهیم بود…

geneva-motor-show-2017-2

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. ELEMENTO

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    فولکس واگن ترانسپورتر ۶۷ ساله شد !! (از ۱۹۵۰).
    کاش نسخه ی الکتریکیش رو هم تولید کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا