فولکس واگنهفته نامه

گزینه‌های احتمالی فولکس‌واگن برای بازار ایران

پس از به ثمر رسیدن مذاکرات هسته‌ای و تصویب برجام و بعدازآن لغو تحریم‌ها، بسیاری از خودروسازان معتبر جهان به بازار ایران واردشده یا بازگشتند. یکی از این شرکت‌ها، گروه خودروسازی معظم فولکس‌واگن است که مدت‌هاست زمزمه‌های ورود رسمی آن به بازار ایران به گوش می‌رسد. این شرکت خودروسازی علیرغم محبوبیت و فروش جهانی بالا، هیچ‌گاه حضور جدی و قدرتمندی در ایران نداشته است.

Volkswagen-21

در دورانی شرکت کرمان خودرو همکاری‌هایی با فولکس‌واگن داشت و مدل گل که محصول شعبهٔ برزیلی این شرکت بود را مونتاژ می‌کرد و حتی برنامهٔ تولید محصولات دیگر فولکس‌واگن چون بورا و پاسات را نیز داشت اما این برنامه‌ها هیچ‌گاه عملی نشده و حتی چندی بعد تولید گل نیز به‌عنوان تنها نمایندهٔ فولکس‌واگن در ایران متوقف شد. همچنین بارها خبر واردات یا مونتاژ محصولات این خودروساز آلمانی همچون مدل پولو در ایران مطرح‌شد که هیچ موقع به سرانجام نرسیدند.

Volkswagen-Gol-2000

بدین ترتیب حضور فولکس‌واگن در ایران صرفاً به عرضهٔ تعداد محدودی از خودروهای تجاری این شرکت همچون کادی و ترنسپورتر و یا واردات تعداد اندکی بیتل و پاسات جدید با قیمت‌های بسیار بالا محدود شد. ولی گویا این بار اوضاع متفاوت است و فولکس‌واگن عزم خود را جزم کرده تا حضوری جدی و پررنگ در ایران داشته باشد. طبق گزارشات، این سازندهٔ آلمانی قصد همکاری با هیچ‌یک از دو خودروساز بزرگ دولتی ایران را نداشته و صرفاً به دنبال همکاری با بخش خصوصی و خودروسازان خصوصی است. درهرحال حضور این برند محبوب آلمانی در ایران به نظر قطعی می‌رسد تا جایی که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است که در آیندهٔ نزدیک قرارداد سرمایه‌گذاری فولکس‌واگن با یک شرکت خودروساز خصوصی داخلی نهایی شده و جزئیات آن به‌زودی اعلام می‌گردد؛ بنابراین می‌توان گفت به‌احتمال فراوان حضور رسمی و پرقدرت فولکس‌واگن در ایران قطعی بوده و برنامه‌های زیادی برای بازار خودروی کشورمان دارد.

Volkswagen-50

اما گزینه‌های احتمالی فولکس‌واگن برای بازار ایران چه محصولاتی می‌تواند باشد؟ چیزی که دراین‌بین مهم به نظر می‌رسد این است بازار خودروی ایران بیش از هر چیز به خودروهای اقتصادی و با قیمت مناسب نیاز دارد تا قشر بیشتری از جامعه توان خرید آن‌را داشته باشند. به همین دلیل عمده تمرکز فولکس‌واگن باید در بازار خودروهای زیر صد میلیون تومان باشد که در حال حاضر تقریباً به‌طور کامل تحت سلطهٔ خودروهای چینی و داخلی قرار دارد. این در حالی است که فولکس‌واگن کلاً به‌عنوان برندی اقتصادی شناخته‌شده و محصولات این شرکت در سطح جهانی در دسترس عموم مردم قرار دارند. به همین دلیل در این مطلب به معرفی گزینه‌های احتمالی فولکس‌واگن و خودروهای مناسب این شرکت جهت عرضه در بازار ایران می‌پردازیم.

Volkswagen-06

محصولات بین‌المللی

در بین محصولات بین‌المللی فولکس‌واگن می‌توان از مدل‌های آپ، پولو، جتا و تا حدودی گلف به‌عنوان گزینه‌های ارزان‌قیمت نام برد. مدل آپ یک خودروی کامپکت سگمنت A شهری است که در دو نوع سه‌در و پنج‌در عرضه‌شده و در صورت ورود به بازار ایران به رقابت با خودروهایی چون کیا پیکانتو، ام‌جی ۳ و میتسوبیشی میراژ خواهد پرداخت. پولو خودروی بزرگ‌تری بوده و در صورت عرضه با قیمت مناسب می‌تواند توجه خیلی‌ها را به خود جلب کند. جتا نیز یک سدان کامپکت سگمنت C است که در کلاس خودروهایی چون هیوندای الانترا، کیا سراتو، رنو فلوئنس و تویوتا کرولا قرار می‌گیرد.

درصورتی‌که فولکس‌واگن قصد حضور قدرتمند در بازار خودروهای بیش از صد میلیون تومان داشته باشد، نسل جدید کراس‌اوور خوش‌چهرهٔ تیگوآن و سدان محبوب پاسات می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند که در صورت عرضه با قیمت مناسب و رقابتی قطعاً دردسرهای زیادی برای کره‌ای‌ها ایجاد خواهند کرد و به سلطهٔ آن‌ها پایان خواهند داد. در قسمت وانت‌ها نیز مدل آماروک و نسخهٔ وانت نسل جدید ترنسپورتر می‌توانند از گزینه‌های احتمالی باشند.

محصولات محلی

هند

چند وقتی است که فولکس‌واگن سدان کوچک جدیدی را بانام آمئو صرفاً جهت فروش در بازار هند عرضه کرده است. سدان کامپکتی که به دلیل قوانین مالیاتی هند طولی کمتر از ۴ متر داشته و با یک موتور بنزینی سه سیلندر ۱.۲ لیتری به قدرت ۷۵ اسب بخار عرضه می‌گردد. آمئو می‌تواند یکی از بهترین محصولات فولکس‌واگن جهت عرضه در ایران باشد چراکه قیمت بسیار مناسبی دارد به گون ای که قیمت پایهٔ آن در هند ۵۲۴ هزار روپیه معادل تنها ۷۸۰۰ دلار است؛ بنابراین آمئو که تجهیزات و امکانات مناسبی داشته و از موتور نسبتاً پرقدرت و بسیار کم‌مصرفی برخوردار است می‌تواند با قیمتی در حدود ۳۰ میلیون تومان در ایران عرضه شود.

همچنین نسخهٔ سدان مدل پولو نیز صرفاً جهت عرضه در روسیه و هند تولید می‌شود که این خودرو هم گزینهٔ مناسبی برای بازار ایران است. این خودرو که کمی بزرگ‌تر از آمئو است، در روسیه بانام پولو سدان و در هند بانام ونتو عرضه می‌گردد. ونتو در هند قیمتی معادل ۱,۱۳۵,۰۰۰ روپیه یعنی حدود ۱۷ هزار دلار دارد و می‌تواند در ایران با قیمتی در حدود ۶۰ میلیون تومان عرضه شود.

برزیل

فولکس‌واگن برای برزیل هم محصولات ویژه‌ای را تدارک دیده که توسط شعبهٔ برزیلی این شرکت عرضه می‌شوند. یکی از این محصولات همان مدل گل است که قبلاً هم در ایران عرضه می‌شد. نسل جدید این خودرو که از طراحی زیباتر و هماهنگ با زبان طراحی جدید فولکس‌واگن برخوردار است می‌تواند گزینهٔ مناسبی جهت عرضه در ایران باشد. قیمت پایهٔ این خودرو در برزیل از حدود ۳۰ هزار رئال یعنی حدود ۹ هزار دلار شروع می‌شود و به همین دلیل خودروی مناسبی جهت عرضه با قیمتی زیر ۴۰ میلیون تومان در ایران بشمار می‌رود.

دیگر محصول فولکس‌واگن برای برزیل، هاچبک کوچک فاکس است. این خودرو تا سال ۲۰۱۱ در اروپا هم عرضه می‌شد اما پس‌ازآن با مدل آپ جایگزین شده و در حال حاضر صرفاً در آمریکای جنوبی عرضه می‌شود. نسخهٔ پنج‌در فاکس نیز در برزیل با قیمت مناسب ۳۸ هزار رئال معادل ۱۱ هزار دلار عرضه می‌گردد.

چین

چین اصلی‌ترین بازار فولکس‌واگن بوده و بیشترین فروش این شرکت در چین انجام می‌گیرد. به همین دلیل فولکس‌واگن خودروهای فراوانی را اختصاصاً در بازار چین عرضه می‌کند که عمدتاً قیمت مناسبی داشته و از فروش بالایی هم در چین برخوردارند؛ بنابراین خودروهای مخصوص چین فولکس‌واگن را می‌توان محتمل‌ترین گزینه‌ها جهت عرضه در ایران دانست. بررسی خودروهای اختصاصی فولکس‌واگن برای بازار چین که برای عرضه در بازار ایران ‌هم مناسب هستند را با مدل بورا آغاز می‌کنیم. این خودرو یک سدان کامپکت است که با قیمتی از ۱۲۶ هزار تا ۱۳۶ هزار یوآن (۱۹,۰۰۰ تا ۲۰,۵۰۰ دلار) در چین عرضه می‌گردد.

خودروی بعدی نسخهٔ مخصوص چین جتا است که قیمت مناسب‌تری داشته و با قیمت ۸۲,۸۰۰ تا ۱۱۹,۳۰۰ یوآن (۱۲,۴۰۰ تا ۱۸,۰۰۰ دلار) در چین بفروش می‌رسد.

پس‌ازاین به یکی از معروف‌ترین محصولات فولکس‌واگن در چین یعنی مدل لاویدا می‌رسیم. این خودرو در سه نسخهٔ سدان، هاچبک (بانام گرن لاویدا) و کراس در چین عرضه می‌شود که نسخهٔ کراس آن ظاهری شبیه یه کراس‌اوورها دارد. رنج قیمتی مدل‌ها و نسخه‌های مختلف لاویدا در چین بین ۱۱۲,۹۰۰ تا ۱۶۸,۹۰۰ یوآن (۱۷,۰۰۰ تا ۲۵,۴۰۰ دلار) قرار دارد.

و آخرین خودرویی که در اینجا به آن اشاره می‌کنیم مدل سانتانا است که آن‌هم در دو نسخهٔ سدان و هاچبک (بانام گرن سانتانا) عرضه می‌شود. سانتانا نیز خودروی کامپکتی است که طراحی زیبا و بروزی داشته و از قیمت مناسبی هم برخوردار است به‌گونه‌ای که قیمت پایین‌ترین مدل آن در چین از ۸۴,۹۰۰ یوآن (۱۲,۸۰۰ دلار) شروع‌شده و به ۱۳۸,۹۰۰ یوآن (۲۱ هزار دلار) برای بالاترین مدل می‌رسد.

بااین‌حال هرچند احتمال عرضهٔ تعدادی از خودروهای ذکرشده در این مطلب در بازار ایران زیاد است اما فعلاً تمامی این موارد در حد حدس و گمان است. درهرحال امیدواریم هرچه زودتر شاهد حضور قدرتمند این برند دوست‌داشتنی آلمانی در ایران و عرضهٔ جدیدترین محصولات آن باشیم تا شاید از این یکه‌تازی و هجمهٔ عجیب‌وغریب چینی‌ها که به بازار خودرو و مردم ایران به چشم موش آزمایشگاهی نگاه می‌کنند کاسته شده و عموم مردم ایران که لیاقت سوارشدن بر بهترین و بروزترین خودروهای جهان را دارند بتوانند لذت برخورداری از یک خودروی روز اروپایی را تجربه کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. خسته از ماشين هاي اشغال

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اگه دلار هم به قیمت واقعی خودش ٩٨٠ تومن برگرده و دولت خودش دلالی ارز نکنه به معنای واقعی کلمه میتونیم از خودرو روز و اقتصادی دیگر ملل استفاده کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ALI

      ۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (969 ديدگاه)

      نظرم رو سانسور کردم حذف نکنید
      چی بگم اسم شما رو دیدم یادم افتاد، واقعا خسته شدیم، …..از یکسال قبل برجام تا الان که بیشتر از یکسال گذشته مدام حرف این ماشین و اون کمپانی و….
      هیچ کدوم از این شرکت های اروپایی به ایران نمیان عزیزان، ***

      ولی از ته دل آرزو میکنم بتونیم هواپیما بگیریم جون هم وطنانمون در خطره با این هواپیماهای قدیمی

      شهرستانها بیکاری، کلا وضع کارهم خوب نیست، همه میان تهران، تهران در حل ترکیدن و فشار همه روزه روی متولدین و مردمش، و همینطور فشار روی مردم شهرهای دیگه، نمایندها هم فقط به فکر خودشون هستند،
      به فکر مردم باشن، ماشین و…پیشکش! کار و امکانات و گسترش عدالت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مصطفی

        ۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (132 ديدگاه)

        ماشین خیلی واجب تر از هواپیماست یه درصدجامعه از هواپیما استفاده میکنن 99 درصد از ماشین

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. احسان

      ۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (115 ديدگاه)

      والا نرخ دلار 6000 تومنه متاسفانه! و با پخش کردن پول نفت در بازار قیمت رو متعادل نگه داشته اند. متاسفانه دلار با بهبود بهره وری قیمتش پایین میاد که متاسفانه ما ایرانیها اهل کار نیستیم. در ضمن مثل عرب ها هم نیستیم که از هند و بنگلادش نیرو بیاریم برامون کارکنن و ما دستمون رو بزاریم تو جیبمون و آقایی کنیم( البته با جمعیت 80 میلیونی نمیتونیم این الگو رو هم پیاده کنیم) در نتیجه نرخ دلار 6000 تومان هست در واقع!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. حامد ف

      ۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (33 ديدگاه)

      کلا با V. W حال نمیکنم … فقط مدل Phaeton که سال 2011 تولید شد رو دوست داشتم و کاش این مدل رو ادامه داده بود ، به نظر من قشنگترین مدل فولکس همون فیتون بود …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فرزاد لاکچری

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (119 ديدگاه)

    نمیدونم چرا جز یکی دو مورد از بقیه اصلا خوشم نیومد شاید اگه از نزدیک ببینم نظرم عوض بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elon Musk

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      بدترین محصولات فولکس واگن از بهترین چیزی که شما میتونی فکرشو بکنی خیلی بهتره. خیالت راحت. از بابت کیفیت و ایمنیش نگرانی نیست. این مزیتش یک دنیا ارزش داره.
      تا ببینیم چی پیش میاد.
      فکر نکنم انحصار خودروهای زیر 50 میلیون شکسته بشه.

      خوشم میاد ایران خودرو و سایپا رو اصلا حساب نکرد. خیلی خوب تحقیرشون کرد. دلم خیلی خنک شد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حميد

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1724 ديدگاه)

        خیلی هم خوب نیستند تازه تقلب هم کرده اند

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۱ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          خیلییییییییییی هم خوبن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mohsen

          ۱ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (1063 ديدگاه)

          کاش همون تقلبیاشونو بدن به ما!
          هرچقدرم تقلب کنن قد عیران خر رو و سوپا تقلب تو کارشون نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. احسان

      ۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (115 ديدگاه)

      من در ترکیه مدل جتا رو سوار شدم، با اینکه یه خودروی اقتصادی است، اما واقعا در حد آئودی که یه ماشین لوکس در ترکیه بود سواری می داد. واقعا فولکس عالیه همین طور اشکودا که زیر مجموعه فولکس هست!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. آرش

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    مادامی که … باشه انحصار خودروی ایران شکسته نمی شه. مطمئنم که نه فولکس نه هیچ شرکت دیگه ای مجاز نمیشه که بدون همکاری با دو خودروساز وطنی محصولی رو به بازار ایران عرضه کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ارش

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2034 ديدگاه)

    خیلی وقته تو اخبارا گزارش های خوشحال کننده ای نشنیده ایم امیداوریم افتتاح کارخانه خودرو سازان بزرگ در ایران رو بشنویم که اون زمان روز عزای مدیران خون اشام هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. REVENTоN ?

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (282 ديدگاه)

    با این قیمتایی کهمن دیدم مدلا پایشون هم قیمت ماشینای چینیه ایران در میاد
    حتما موفق میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ASTON

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (213 ديدگاه)

    چه حالی کردم متن خبر رو خوندم
    بیا که گلف جی تی آیم آرزوست
    یعنی میشه با قیمت نسبتا مناسب بیاد چه حالی داد این خودروسازهای *** ایرانی رو آدم حساب نکرده اونم اینها رو شناخته والا
    خیلی خوب گفتی آرش جان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Mehr

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    با عرضه ماشینای بازار چین + آمئو که قیمت خوبی داره، شرایط عالی می شه و رقابت هم بسیار سخت‌ برای سایر خودروسازا. فولکس واگن خوب فهمید که برا پیشرفت نباید سمت دولتی‌ها بره که قیمت و تولیدشو کنترل کنند. امیدوارم حضورش هر چه سریع‌تر صورت بگیره و مانعش نشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد جواد

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (34 ديدگاه)

    مطمئنا حالا حالا ها خبری نیست از فولکس
    قرار بود جگوار هم بیاد ولی چی شد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Developer

      ۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (117 ديدگاه)

      خداییش دیگه شروع نکنید به پخش کردن ناامیدی ، فعلا میبینی که میگن قطعیه و قرارداد امضا کردن.
      در مورد جگوار هم قضیش فرق داره ، اولا جگوار قرار بود صرفا وارداتی باشه نه مونتاژ و تولید ، ثانیا بر فرض همین الان هم جگوار وارد بشه مگه چند نفر سیصد میلیون دارن که بدن جگوار بخرن؟! در نتیجه از اهمیتش کاسته میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. رضا پ

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    من ازطراحی مدلهای سانتانا و لاویدا (هاچبک وسدانش) خوشم اومد قیمتشهاشونم بنظر مناسبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احمدرضا خواجه زاده

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    مسءولین که به فکر مردم نیستن بلکه فولکس واگن به داد مردم ایران برسه اگه بیاد با قیمت اصلی کی خداییش میره لگنای ایران خودرو وسایپارو بخره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. كوروش

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    چه سریع :))))))))) ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. كوروش

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    فولکس بیاد همین فرداش ام جی رو می فروشم چرخ فولکس می ارزه به کل اسیایی ها فولکس گل ماشینی بود که مثلا برزیلی بود و ABS نداشت ولی برادر من ۴ تصادف ١٠٠ درصد رو با هاش رد کرد و زانتیا و ٢٠۶ با ABS تصادف کردند فولکسی ١ ریال تا ٢۶٠ هزار کیلومتر خرج اضافه نداشت توجه کنید که معمولا برادرم دور موتور رو تا رد لاین می برد بعد دنده عوض می کرد اخ که چقدر این ماشین رو ما دوست داشتیم پدر من همیشه تویوتا داشته از قدیم ،الان هم کرولا داره اما همیشه تعریف گل و ماشین المانی رو می کنه
    می دونید رانندگی با هاش یه حس خوبی داشت شاید اپشن نداشت و ظاهرش ساده بود ولی شتاب و سرعت موتور ٨ سوپاپش عالی بود و هندلینگ شاهکاری داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. EHSAN

      ۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (61 ديدگاه)

      سان مارتین جان باز شروع کردی؟؟ عزیزم سخت نگیر ول کن این اسم و کره و…
      ببین تکنولوژی چی میگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. كوروش

        ۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        جان؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. کاوه آهنگر

      ۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (432 ديدگاه)

      مطمعنی می ارزه به کل آسیایی ها ؟؟!!! بنظرم احساساتی نظر دادی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. من

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (249 ديدگاه)

    30 میلیون قیمت خیلی رویایی به حساب میاد با توجه به تعرفه برای واردات قطعه و عدم تولید انبوه در ایران حدود 40 تومن هم تازه قیمت خوشبینانه برای خودرو های 7-8 هزار دلاریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حمیدرضا

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من حس میکنم اگر قرار باشه فولکس به ایران بیاد مشابه سیتروئن از محصولات بازار چین استفاده میکنه اولا چون قیمت این محصولا از مدلای ارائه شده در هند برزیل و روسیه بیشتر وبازار خوروهای ارزان رو تحدید نمی کنه دوم اگر مجددا تحریمها علیه ایران برگرده (از بس امنیت اقتصادی داریم) بازم بتونه خودرو واردکنه حالا با برند محلی چینی نه خودش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. آدم

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (69 ديدگاه)

    چقدر ادم باید ساده لوح باشه که فکر کنه یه مدل فولکس بیاد در ایران و قیمتش مثلا ۳۰تا۴۰ میلیون باشه!!!!! به نظر شما اونوقت کسی ۲۰۶وپارس میخره ؟؟!؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. mohsen

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    من یه جتا ارس پلاک 1 هفته روندم اصلا در مقایسه با رقیباش محشر بود!
    اگه دور بر 80 90 میلیون این مدل بیاد چینی ها که هیچ کره ای هام باید به فکر جمع کردن بیفتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. amirhosein_msm

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (34 ديدگاه)

    دوستان دلتونو به اینا خوش نکنین من خودم می خواستم توسان 2016 منطقه آزاد بخرم به قیمت 70 میلیون ولی با شنیدن ورود پژو 2008 به قیمت 80 میلیون نظرم عوض شد خواستم صبر کنم تا بیاد و فکر میکردم این قیمت پایین فقط بخاطر مونتاژ در ایران و شرکت مشترک هستش ولی متوجه شدم بخاطر قرار داد با پژو چینه این هم لینک خبر
    http://www.car.ir/news/Iran-Company/IKCO-PEUGEOT-CHINA

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. شایان

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (89 ديدگاه)

    نیاز مبرم بازار ایران خودرو های 25 تا 30 ملیون تومنه که حد اقل 80 اسب بخار داشته باشن مصرف سوختشون 5 لیتر باشه و ظاهر مناسبی داشته باشن. واقعا دیگه با این قیمت سوخت که جزو بالاترین قیمت ها در سطح جهانه 405 و سمند پاسخگوی بازار تشنه ایران نیست چه بهتر که یه برند آلمانی این خودروی ارزان قیمت رو بسازه ولی خب عمرا اجازه نمیدن …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. MjM

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (721 ديدگاه)

    به امید نابودی مونتاژ کاران داخلی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. احمد باقری

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    بعضی ماشیناش خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. sunmartin

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    جریان فولوکس دقیقا مشابه سیتروئن و پژو و دنو هست که رنوهای هندی و پژوهتی چینی همراه با سیتروئن قراره 20 درصد داخلی سازی شوند
    در واقع شرکت چینی طرف حساب شرکت غیر دولتی داخلی ایران میشه محصولات اروپایی با روندی که حضرات و آقایان در پیش گرفتند وارد کشور نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا