فولکس واگن

وقتی فولکس‌واگن با گلف، جهنم را به آتش می‌کشد!

با زمان طی یک دور برابر با ۰۷:۴۹،۲۱ گلف GTI Clubsport S رکورد نسل قبلی را در نوربرگ‌رینگ یا جهنم سبز شکسته و علاوه بر آن از خجالت سیویک تایپ R نیز درآمده و ۱.۴ ثانیه زودتر یک دور را طی کرده و قهرمان جدید نام گرفته است.

2016 Volkswagen Golf GTI Clubsport S
۲۰۱۶ Volkswagen Golf GTI Clubsport S
2016 Volkswagen Golf GTI Clubsport S
۲۰۱۶ Volkswagen Golf GTI Clubsport S
فولکس‌واگن همه‌ی جزئیات گلف GTI را روی پیست تمرکز کرده منتشر نموده که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به قدرت ۳۰۶ اسب بخاری، شتاب صفرتا صد ۵.۸ ثانیه‌ای، حداکثر سرعت ۲۶۵ کیلومتر بر ساعتی و وزن ۱۲۸۵ کیلوگرمی خودرو اشاره کرد. این خودرو در تعداد ۴۰۰ دستگاه ساخته خواهد شد.

Karsten Schebsdat مسئول بخش تنظیمات شاسی خودرو می‌گوید:

برای همه‌ی ما بدیهی است که این GTI پتانسیل زیادی دارد. بنابراین ما تصمیم گرفتیم تا حداکثر پرفورمنس ممکن را از این خودرو به دست بیاوریم. یک گروه کوچک روی تمام فرایندها کار می‌کردند، درست همانند زمانی که اولین گلف GTI به وجود آمد.

برای پایین نگه داشت وزن، گلف GTI Clubsport S جدید تنها با گیربکس ۶ سرعته ی دستی قابل سفارش خواهد بود. البته باید خاطرنشان کرد خودرویی که رکورد جدید را در نوربرگ رینگ ثبت کرد به رول کیج مجهز بود.

شاسی خودرو نیز برای بهترین عملکرد پیست تنظیم شده است که می‌تواند با استفاده از انتخاب‌های راننده تنظیم شود. یکدست کامل از لاستیک‌های چسبنده‌ی میشلین پایلوت اسپورت کاپ ۲s نیز روی رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی سوار شده‌اند. سیستم اگزوز جدید بکار رفته در خودرو نیز فشار را کاهش می‌دهد و بک فایرهای جذابی را ایجاد می‌کند. سیستم ترمز ۱۷ اینچی نیز به‌منظور حفظ کارایی در دماهای بالاتر بهبودیافته است.

هر دو اکسل برای چسبندگی بهتر ارتقا یافته‌اند. قفل دیفرانسیل الکتریکی فولکس به‌صورت استاندارد وجود دارد و نرم‌افزار ESC که الآن می‌تواند به‌صورت کامل از دور خارج شود برای نیازهای مخصوص Clubsport S دوباره کالیبره شده است.

پیشرانه‌ی ۲ لیتری خودرو ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتون متر گشتاور را تولید می‌کند که این مهم به لطف برنامه‌ریزی دوباره و سیستم اگزوز جدید حاصل‌شده است. در کابین خودرو نیز شماره‌ی مخصوص به هر خودرو به چشم می‌خورد و البته سردنده ی نمادین گلف را نیز نباید از یاد برد. سردنده با چرم آلکانترا که در هماهنگی کامل با فرمان است، کمربندهای قرمزرنگ و جزئیات پیانو بلک از دیگر موارد جذاب داخل خودرو هستند.

2016 Volkswagen Golf GTI Clubsport S
۲۰۱۶ Volkswagen Golf GTI Clubsport S
۱۰۰ دستگاه از کل تولید خودرو برای بازار داخلی آلمان در نظر گرفته‌شده است. فولکس‌واگن این GTI خاص را در سه رنگ اصلی عرضه می‌کند: سفید خالص، قرمز تورنادو و مشکی.

2016 Volkswagen Golf GTI Clubsport S
۲۰۱۶ Volkswagen Golf GTI Clubsport S
قیمت خودرو هنوز مشخص نشده اما قطعاً این خودرو از بهای بیشتری نسبت به گلف R برخوردار خواهد بود. ویدئوی هیجان‌انگیز و حماسی رکوردشکنی گلف را از دست ندهید. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. بهنام طیبی

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    از متن جهنم را به اتش میکشد خیلی حال کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. king 918

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      من یه لحظه فکر کردم اسکورپیون کمباته ……..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Parvaz

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (395 ديدگاه)

    بهترین حاچ بک دنیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. MjM

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (720 ديدگاه)

    گلف سلطان بلا منازع هاچ بک های داغ!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. asa

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (569 ديدگاه)

    عزیزم حتما فورد هم نشست جلوی شومینش داره قهوه میخوره و فولکس رو نگاه میکنه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (6810 ديدگاه)

      البته بهتر بود اسم فورد رو نمی اوردید که باز بعضی ها شروع به جنگ
      کردن الکی نکنند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. خسته شده

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (623 ديدگاه)

        جالبه خودتون دوست دارید جو و خراب کنید و شانتاژ بعد یه سری یه سری هم میکنید اون کاربر پارسی با اینکه لحنش تند بود ولی کاملا قابل درک بود کاراش یه سری همون شما هستید پدال خواهشا چاپ کنید تا همون یه سری بیخود شانتاژ نکن و رویه اعصاب ما نباشن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. پارسی

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (22 ديدگاه)

        هان خوبه داری کم کم درست میشی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ali

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          اتفاقا شما هم داری کم کم درست میشی خوب حرف میزنی
          نه شما با ما کاری داشته باش نه ما با شما باز شماها نیاید
          شروع کنید که دیگه مقصر شمایید
          اگه قبوله بگو قبول

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا به آتش کشید، عجب قدرتی از این موتور استخراج میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. من

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (14 ديدگاه)

      پارسی جان شما همون احسان ایودی یا خسته شده یا…………….. نیستی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. کیانوش

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (289 ديدگاه)

    من هنوز تو کف دیسک ترمز 17 اینچیشم یعنی دیسک ترمز همش دو اینچ از رینگ کوچیکتره … وقتی به رینگ 14 اینچیه ماشین خودم فکر میکنم و میبینم از دیسک این کوچیکتره قیافم این شکلی میشه????

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا