فیات

بازسازی پیشرانه 100 ساله فیات

موتور چهار سیلندر غول‌پیکر فیات که ۲۸.۵ لیتر حجم داشته و ۱۰۰ سال پیش، در خودروی رکوردشکن فیات S76 استفاده می‌شد، مجدداً بازسازی و به زندگی برگشت. بدین ترتیب می‌توان ویژگی‌ها، صدا و ظاهر یک موتور قدیمی را در قرن جدید مجدداً و از نزدیک نظاره کرد.

Fiat S76
Fiat S76
فیات S76 هیولایی از تورین بود که در سال ۱۹۱۰ و تنها با هدف شکستن رکورد سرعت زمینی ساخته شده بود. این خودرو سرانجام به سرعت ۱۸۶.۶۸ کیلومتر بر ساعت دست یافت.

Fiat S76
Fiat S76
Fiat S76
Fiat S76
Fiat S76
Fiat S76
از ویژگی‌های جالب این موتور، داشتن چهار سوپاپ به ازای هر سیلندر است که برای بیش از یک قرن پیش، بسیار جالب است. همچنین سیستم احتراق با جرقه‌زنی چندگانه و فن‌آوری میل‌سوپاپ بالا نیز در این خودرو بکار گرفته شده بود. نتیجه آنکه، این موتور قادر به تولید ۳۰۰ اسب بخار نیرو بود که در آن زمان رقمی شگفت تلقی می‌شد.

Fiat S76
Fiat S76
Fiat S76
Fiat S76
Fiat S76
Fiat S76
Fiat S76
Fiat S76
تنها دو اتومبیل از مدل S76 ساخته شدند. اما اکنون پس از یکصد سال، این موتور قدرتمند، دوباره ساخته شده تا در جشنواره گوودوود سال آینده، صدای پر طنین و خشمگین فیات را به گوش همه برساند. صدایی که می‌گوید: فیات برگشته است!

[jwplayer mediaid=”96261″] [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. farzam

    ۱۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (105 ديدگاه)

    خیلی جالب بود. از نویسنده تشکر می کنم. بازساخت یا بازسازی یک ماشین صد ساله میتونه خیلی جالب. البته تکنولوژی های در این موتور اندازه موتور ۲۰۶ هستش ک ماله صد سال بعدشه که این شگفت انگیزه. واقعا ایتالیا یکی از مهد های خودرو هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAFIA

      ۱۷ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      یک لگن متحرک بی معنی

      بیکارن اومدن مرده ها رو زنده میکنن و نبش قبر میکنن.
      یعنی چی!!!

      خوشم نیومد

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. نوید

        ۱۷ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (3691 ديدگاه)

        همین لگن ها رو ساختن که ب این جاها رسیدن
        اگه می خواستن مثل ما مونتاژکاری کنند ک هیچ
        فیات کمپانی بزرگ و قابل احترامیه و گذشته درخشانی داره
        الان هم فراری و مازراتی وآلفا و داچیا و کرایسلر زیر چترشن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. علی آهنگر

    ۱۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (375 ديدگاه)

    به امید روزی که مهندسان ایرانی به تکنولوژی یک قرن پیش اونا دست پیدا کنن و بتونن یه موتور 300 اسبی رو جهنم ضرر 200 اسبی بسازن :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. 4MATIC

    ۱۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    یا خدا 100سال پیش این موتور300اسب بخار تولید می کرده البته حجمش هم خیلی زیاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سعید

    ۱۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (222 ديدگاه)

    یادش به خیر…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. hamid

    ۱۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    با چه عشقی کار می کنند دمشون گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. parseh net30

    ۱۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    چه اشتیاقی دارن اینا بخدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. me84

    ۱۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    دیفرانسیلش، چرخ دنده و زنجیره. خیلی جالب بود.
    یادش بخیر حدود 14 سال پیش همسایمون یه فیات 132 داشت، من سوارش نشده بودم ولی همیشه میرفتم پشت ماشینو بالا پایین میکردم چون کمکهاش واقعا نرم بود. بعد به بابام میگفتم از کمک فیات بخره و بندازه زیر پیکانمون. بابام میگفت نمیشه. هی میگفتم چرا؟ میگفت به هم نمیخورن.
    خلاقیتمو کشت ههههههه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. صادق

    ۱۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    عجب چیزی بوده!!!
    حالا اسب بخارش به کنار چه جوری این ماشین حدود 190 تا میرفته؟؟؟؟!؟!؟

    خیلی حرفه که با 190 تا بری و شرایط راننده ای که هیچ پوششی نداره رو فراهم کنی و همینطور خود ماشین توی اون سرعت به مشکل نخوره!!

    این چیزی که ما داریم میگیم مال دوره ای هستش که هنوز نقل و انتقال با اسب هم رواج داشت

    یه چیز دیگه که خیلی منو متعجب کرد، اگه اشتب نکنم (چون خیلی باورش سخته) این قدرت توی دور 1900-2000 به دست میاد!!!!!!!! (درسته که حجم زیاده و تا حدودی طبیعیه و برای 1910 خیلی حرفیه!!)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. hadi

    ۱۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خییییلی جالب بود. وقتی روشن شد انگار تیربارای آلمانی داشتن تو جنگ جهانی شلیک می کردن. پیستوناشم که اندازه ی زود پز بود. تصور کنید با فناوری الان یه موتور 28500 چه هیولایی میشه. دم سازنده هاش گرم اصلاً دستشون به کم نمیرفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سپهر

    ۱۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    یه کم مهندسای ایرانی یاد بگیرن به جای این که چراغ های پرایدو عوض میکنن وهی به حساب خودشون مدل های جدید تولید میکنن و ماشینای چین و به اسم ماشینای خودشون میفروشن ببینن اینا چه تکنولوژی بالایی دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. reza

    ۱۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    حالا صدی چند میسوزوند فکر کنم اگه میدادنش سایپا یورو 4 میساخت مینداخت به ملت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. bahamin mehrcar

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    وقتی 100سال پیش به 300اسب بخاررسیدن واقعا جای تحسین داره ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. bahamin mehrcar

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    حالا ماتوی سمند ال 90 206 مونیدیم بااینکه کمتراز 180 اسب بخارند..؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا