شایعه فروش آلفارومئو و مزراتی توسط فیات-کرایسلر

داستان فیات-کرایسلر یکی از جالب‌ترین و پرحاشیه ترین داستان‌های صنعت خودرو است؛ و آخرین شایعه درباره‌ی این شرکت حاکی از آن است که این غول ایتالیایی آمریکایی احتمالاً دو یا بیشتر از دو زیربرند خود را خواهد فروخت.

ben_1436_141013
طبق گفته‌های فوربس فیات-کرایسلر می‌تواند برندهای آلفارومئو و مزراتی را بفروشد و البته Magneti Marnelli نیز احتمالاً به سرنوشتی مشابه دچار می‌شود. این شایعات در پی اخبار منتشره مبنی بر کاهش بدهی‌های شرکت به گوش رسیده‌اند.

closing_bell_fca
فیات-کرایسلر پرونده مالی سه‌ماهه سوم مالی خود را با حدود 7 میلیارد دلار بدهی بسته است. عملکرد کمپانی به خاطر تعداد زیاد فراخوان‌ها و برخی از جرائم وضع شده از سوی رگلاتورهای دولتی و البته هزینه‌های زیاد جالب نبوده است.

alf-3
به منظور بهبود وضعیت، فیات-کرایسلر با رهبری سرجیو مارکیونه اخیراً تمرکز خود را تغییر داده است. اولویت این کمپانی بر ساخت شاسی بلندها و تراک های بیشتر و فروش آن‌ها توسط برندهای جیپ و رم متمرکز شده و البته این شرکت تولید سدان های کوچک و میدسایزی چون دوج دارت و کرایسلر 200 را متوقف کرده است. البته این تغییرات برای بیرون آمدن شرکت از چاله کافی نیستند و تحلیل گران پیش‌بینی می‌کنند که شاید بدهی‌های بیشتری به بار بیاید.

fca-no-new-cars-detroit-show-1
اتحاد فیات-کرایسلر در سال 2014 و از ادغام گروه فیات با کرایسلر و پس از رهایی فیات از ورشکستگی تشکیل شد. در چند ماه گذشته نیز برند فراری به یک کمپانی مجزا بدل شد.

maserati-levante-15
هم‌اکنون دو برند آلفارومئو و مزراتی با عرضه‌ی کراس اوورهای استلویو و لوانته می‌توانند طیف جدیدی از مشتریان را به سوی خود جلب کنند. گروه فولکس‌واگن علاقه‌ی طولانی‌مدتی به خرید آلفارومئو داشته، هرچند این موضوع به قبل از رسوایی دیزل گیت بازمی‌گردد.

برند Magneti Marelli که بیشتر در پشت‌صحنه‌ی صنعت خودرو حضور دارد یک تأمین‌کننده‌ی قطعات الکترونیکی برای فیات-کرایسلر و رقبا است. گردش مالی این شرکت به چندین میلیارد دلار در سال می‌رسد و فروش آن می‌تواند برای به سود رساندن کمپانی مادر کافی باشد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

28 دیدگاه

  1. built tough
    سوابق: (102 دیدگاه) ,

    وایییی خدایا فکرشو بکن!! شاید نسل بعد آلفارومئو 4c. روی پلتفرم پورشه 911 ساخته شه
    خداکنه آلفا رو بفروشه و خداکنه vw بخرش

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل فرشاد سجادیان
      فرشاد سجادیان
      سوابق: (694 دیدگاه) ,

      با توجه به مشکلات اخیر VW، احتمالش کمه که همچین هزینه‌ای‌ کنه. اگر فروش برن، احتمالا یا میشن زیر‌مجموعه یه شرکت چینی یا تاتا موتورز هند؛ فکر نمیکم مشتری اروپایی پیدا کنن.

      پاسخ
  2. pooriya
    سوابق: (98 دیدگاه) ,

    خداوندا این دو شرکت محبوب را نجات بده از فقر و بلا و شر جن و انس خدا اگه این دو برند دست چینی ها یا هندی یا بیوفته من خودم میکشم کاش دست شرکت های اروپایی بیوفتن مثل گروه فولکس واگن یا گروه ب ام و یا حداقل فرانسوی ها

    پاسخ
    1. ASTON
      سوابق: (141 دیدگاه) ,

      خداوند از شر چینی ها و هندی ها نجاتشون بده

      پاسخ
      1. Parker
        سوابق: (7729 دیدگاه) ,

        درستی.
        باز هندی ها بهترن
        چینی ها که اصلا و ابدا …

        اگر مالکیت چینی ها به درد میخورد، ولوو برای عرضه ی سهامش به بورس و تبدیل شدن به یک شرکت سهامی عام اینقدر تلاش نمیکرد.

        پاسخ
  3. Amir amini
    سوابق: (120 دیدگاه) ,

    الان این کمپانیا فقط به دردشون میخوره این دوتا
    بنز: استفاده از آلفا برای قیمت کمتر
    بی ام و: استفاده از آلفا مثل بنز و استفاده از مازراتی برای رقابت با شرکتی مثل استون مارتین یعنی میگم قیمت ماشیناشو زیاد کنه برای رقابت تو نسل بعد
    تویوتا : با وجود لکسوس تقریبا به دردش نمیخوره
    نیسان: با وجود اینکه اینفینیتی به اندازه لکسوس محبوب نیست میتونه از مازراتی استفاده کنه
    و یا شاید یه شگفتی بشه و مثلا مالکان استون مارتین از مازراتی استفاده کنن برای ماشین های با قیمت پایینتر و استفاده از موتور 8 سیلندر استون مارتین

    پاسخ
    1. AK_007
      سوابق: (291 دیدگاه) ,

      بین تمام شرکت هایی ک گفتید فکر میکنم Bmw نمیتونه بخره چون در اون حد سرمایه نداره
      هر چند ک منومیخوام bmw آلفا رو بگیره

      پاسخ
  4. تصویر پروفایل MPH
    MPH
    سوابق: (408 دیدگاه) ,

    فقط خدا کنه یه کمپانی درست و حسابی بخردشون که به نفع هر دو باشه
    حیف این جور شرکتای رگ وریشه داری اگه زیر مجموعه ی خودروسازای چینی بشن،واقعا حیف
    ….
    هر دوشون عالین،اگه یه خودروساز بزرگ هر دو رو بخره و روشون سرمایه گذاریه خوبی کنه جفتشون قابلیتهای بسیار زیادی دارن
    ….
    😀😀😀اگه دایملر بخره خیلی عالیه،باشه یه تماس با زتچه بگیرم😀😀😀

    پاسخ
    1. Parker
      سوابق: (7729 دیدگاه) ,

      آره زنگ بزن ببین نظرش چیه…

      منم به سرجیو یک زنگ میزنم ببینم باز چه دسته گلی به آب داده !! این شایعات حقیقت داره یا نه!

      پاسخ
  5. یوسف
    سوابق: (303 دیدگاه) ,

    همون طور که دوستان گفتن در حال حاضر هیچ خریدار دست به نقد اروپایی و آمریکایی برای این دو برند نیست و فقط چینی ها از پس خرید، تسویه بدهی ها و سرمایه گذاری برای مدل ها و پلتفرم های جدید بر میان،

    این دو برند از اصیل ترین و دوست داشتنی ترین برندهای جهان هستن و امیدوارم از چاله نیوفتن تو چاه.

    پاسخ
  6. علي
    سوابق: (236 دیدگاه) ,

    حدس میزدم آلفارامو و مازراتی به مشکل بخورن با توجه به فروش کمشون و هزینه ساخت بالاشون. ضمنا یادمه شرکت فولکس امد آلفارامورو بخره که متاسفانه (((ناز )))کرد حالا باید دید فولکس بعد از دیزل گیت که آمریکا پوستشو کند، میتونه این خریدو انجام بده که به نظرم پیوند خوبی خواهد بود یا برای کم کردن هزینه ها حوالش میکنه به چینی ها .
    با تچکر

    پاسخ
  7. امير علي
    سوابق: (277 دیدگاه) ,

    خدایی مازراتی داره ضعیف کار میکنه ولی الفا بهتره مازراتی باید یه نغییر اساسی تو طراحی خودروهاش بکنه چون از لحاظ دینامیکی عالیه و از لحاظ کلاس برند هم که از همه ی المانیا بالاتره با یه طراحی خوب راحت میتونه با پورشه رقابت کنه

    پاسخ
    1. Amir amini
      سوابق: (120 دیدگاه) ,

      توانایی رقابت با پورشرو داره مازراتی ولی خب متاسفانه یه مالک خوب پشتش نیست آگه یه شرکتی مثل بی ام و بخرش میتونه یه کاری کنه که از پورشه ام موفق تر باشه تو زمینه فروش ولی هر جور حساب میکنم بنز مازراتی به دردش نمیخوره ولی آلفا به دردش میخوره

      پاسخ
    2. rrr
      سوابق: (73 دیدگاه) ,

      مازراتی از نظر عملکرد و مهندسی در حد پورشه نیست، ولی از نظر پرستیژ و برند بودن چرا

      پاسخ
      1. Parker
        سوابق: (7729 دیدگاه) ,

        مزراتی رو فیات به این روز انداخت 😥😥😥

        وگرنه روزی روزگاری ، اسم مزراتی از لیست قهرمانان فرمول و رالی و … حذف نمیشد. همیشه حضور داشت.

        پاسخ
    3. علیرضا
      سوابق: (241 دیدگاه) ,

      شوخی میکنی !!!؟ مازراتی بجز کواتروپورت داره زیبا ترین خودرو ها رو تولید میکنه

      پاسخ
  8. فیصل
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    حیف کرایسلر که اینجوری شد. کرایسلر 300 هرگز نمیمیرد. البته تو سایتش هنوز داره 200 رو میفروشه همینطور دوج دارت ولی اینجا نوشته تولیدشون متوقف شده. پس اون 85 میلیارد دلار وام اوباما برای کرایسلر و فورد رو چیکار کردن. امریکا هم مث ایران خودمونه که D:

    پاسخ
  9. ونوم
    سوابق: (543 دیدگاه) ,

    ایشالله کرایسلر هم از شر فیات نجات پیدا کنه دوباره وایپر رو زنده کنه

    پاسخ
    1. Parker
      سوابق: (7729 دیدگاه) ,

      کرایسلر خودش هم هزار جور مصیبت داره !

      پاسخ
  10. سیامک
    سوابق: (114 دیدگاه) ,

    معلوم نیست این ایتالیائیهای بی عرضه دارند چکار میکنند ؟!
    مازراتی ، آلفارومئو و مگنتی مارللی علاوه براینکه از بهترینها هستند ، بعنوان نماد و شناسنامه ایتالیا مطرح هستند ، درست مثل فراری که نمادی از هویت ایتالیاست .
    ظاهرأ وطن فروشی در ایتالیا کاری تقبیح شده نیست ، چون چندی قبل هم آل ایتالیا ، ایرلاین مشهور این کشور رو به علت بدهی و ضرر تکه پاره کردند و قسمت زیادی از سهامش رو به KLM هلند فروختند . جای شکرش باقیه که برند و نشان آل ایتالیا هنوز باقیه .
    راه چاره دوری از زیان و ورشکستگی فروش این شرکتهای اصیل و دوست داشتنی نیست ، باید جلوی بخور بخورهای مافیائی کله گنده های ایتالیائی گرفته بشه .

    پاسخ
  11. pooriya
    سوابق: (98 دیدگاه) ,

    خدا کنه مثل دو برند محبوب بریتانیایی مینی و رولزرویس که ب ام و احیا شون کرد و جان دوباره در کنار حفظ اصالت بهشون داد این دو شرکت و برند پر افتخار و بااصالت ایتالیایی هم ب ام و نجات بده یه لحضه فکرشو بکن مثلا زیبایی مازراتی با مهندسی بی نقص ب ام و ترکیب بشه مثلا نسل بعدی گیبلی رو پلتفرم CLAR ب ام و ساخته بشه یا نسل بعدی گرن توریزمو با سری شیش روی ی پلت فرم ساخته شه یا مثلا الفا رومئو با مینی

    پاسخ
  12. pooriya
    سوابق: (98 دیدگاه) ,

    خدا کنه مثل دو برند محبوب بریتانیایی مینی و رولزرویس که ب ام و احیا شون کرد و جان دوباره در کنار حفظ اصالت بهشون داد این دو شرکت و برند پر افتخار و بااصالت ایتالیایی هم ب ام و نجات بده یه لحضه فکرشو بکن مثلا زیبایی مازراتی با مهندسی بی نقص ب ام و ترکیب بشه مثلا نسل بعدی گیبلی رو پلتفرم CLAR ب ام و ساخته بشه یا نسل بعدی گرن توریزمو با سری شیش روی ی پلت فرم ساخته شه یا مثلا الفا رومئو با مینی عجب چیزی بشه فکرشو بکن اعتبار ب ام و چند برابر میشه کلا چرا من نشدم مدیر عامل ب ام و🙂🙂

    پاسخ
    1. Parker
      سوابق: (7729 دیدگاه) ,

      خیلی از ایده ای که دادی خوشم اومد.

      پاسخ
  13. pooriya
    سوابق: (98 دیدگاه) ,

    اگه ب ام و این دو شرکت بخره اونوخت چه جنگ و رقابتی بشه بین ب ام و و فولکس واگن همون طور که فولکس‌واگن بنتلی داره ب ام و رولزرویس داره فولکس‌واگن پورشه داره ب ام و مازراتی داره فولکس آئودی داره ب ام و الفا رومئوداره فولکس‌واگن دوکاتی داره ب ام و موتور سنگین داره خدایا ی کاری کن ب ام و بخرتشون

    پاسخ
  14. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (713 دیدگاه) ,

    اگه فراری مستقل شده لطفا در یک گزارش جدا به جزئیات آن بپردازید.
    و چرا فراری مازراتی و آلفارومئو رو نمیخره.
    لوتوس هم برای خرید توسط فراری گزینه ای بسیار عالیه.

    پاسخ
  15. احمد باقری
    سوابق: (4715 دیدگاه) ,

    اگه شرکت خوبی اینا رو نخره، خیلی حیف میشن.

    پاسخ
  16. Mehdi
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    نا امید شدم از فیات…آلفا و مازراتی دیگه چرا؟تازه دارن اوج میگرن؟! وقتی لامبورگینی فروخته شد باز قابل قبولی بود…ولی واقعا جای تاسف داره..خدایش محصولات فیات از نظر طراحی و کیفیت پایین هستن اما الفا و مازراتی دیگه؟ اونا که بهترینن،،

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.