فیات

فروش فوق‌العادهٔ فیات تورو

در اوایل سال جاری شرکت ایتالیایی فیات پیکاپ اسپرتی را بانام تورو (Toro) معرفی کرد. این وانت بر روی پلت فرم مشترکی با جیپ رنگید و فیات ۵۰۰X شکل‌گرفته و ترکیبی از ویژگی‌های یک SUV و یک وانت را ارائه می‌کند. تورو ظرفیت حمل ۵ سرنشین به همراه ۱ تن بار را داشته و در کارخانهٔ فیات در برزیل ساخته می‌شود. اخیراً FCA (فیات-کرایسلر) برزیل اعلام کرده است که تنها در سه ماه نخست عرضهٔ تورو در بازار برزیل، توانسته بیش از ۱۰ هزار دستگاه از آن را بفروش برساند که موفقیت بسیار بزرگی برای فیات محسوب می‌شود.

Fiat-Toro-2016-02

فیات تورو در انواع گوناگونی با موتورهای دیزلی و بنزین-اتانول سوز، گیربکس‌های دستی و اتوماتیک و انتقال قدرت دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک عرضه می‌شود. این خودرو که یک وانت اسپرت یا SUP به‌حساب می‌آید، ۴.۹۱ متر طول، ۱.۸۴ متر عرض و ۱.۷۳ متر ارتفاع دارد. فاصلهٔ بین دو محور آن ۲.۹۹ متر بوده و ۲۰.۶ سانتیمتر از سطح زمین فاصله دارد.

پیشرانه‌های این وانت ایتالیایی شامل یک نمونهٔ ۱.۸ لیتری بنزین-اتانولی با ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور و یک واحد ۲ لیتری توربو دیزل با ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور می‌شود که ظرفیت بار مدل اتانولی ۶۵۰ کیلوگرم است. گیربکس‌های قابل سفارش برای آن نیز عبارت‌اند از ۶ سرعته دستی، ۶ سرعته اتوماتیک و ۹ سرعته اتوماتیک. قیمت فیات تورو در بازار برزیل از ۷۹,۲۴۰ رئال R$ (22,850 دلار) آغاز می‌شود.

فیات علاوه بر ساخت تورو، به‌تازگی تولید یک وانت دیگر را نیز بانام Fullback آغاز کرده که بر اساس میتسوبیشی تریتون ساخته‌شده است. بدین ترتیب این شرکت ایتالیایی طیف محصولات و به‌ویژه وانت‌های خود را افزایش داده است. فیات برنامه دارد تا در آینده وانت تورو را تحت برند دوج رم در بازار ایالات‌متحده هم عرضه کند. همچنین این شرکت ایتالیایی قصد ساخت نسخهٔ کراس اوور تورو را نیز دارد.

Fiat Fullback
Fiat Fullback

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. masoud v12

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (145 ديدگاه)

    آنقدر محصولات چینی بی کیفیت در بازار کشور وجود داره که آدم دلش برای این فیات هم تنگ میشه اصلا حالا فورد رپتور و جمس نخواستیم لااقل از این فیات ها وارد کنن که خیلی از محصولات آشغال چینی بهتره که آدم حتی اسمشون رو هم نمیدونه! در این کلاس در ایران یک انتخاب وجود داره اون هم تویوتا هایلوکس دو کابین مدل 2016 ولی با قیمت 180 میلیون تومان!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (31 ديدگاه)

      این بیاد از هایلوکس هم گرونتر میشه. خیلی دلتونو صابون نزنین

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. یو اس اس اینترپرایز

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      ولی خوشگل

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. یوسف

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (740 ديدگاه)

    نمای جلوش خیلی به سیتروئن مدل C4 کاکتوس شبیه هستش
    فیات هم کلا زحمت ساخت محصول جدید به خودش نمیده، مدل 124 رو که بر پایه مزدا MX-5 ساخته ,وانت فول بک رو هم که بر اساس میتسوبیشی تریتون ساخته تازه دنبال ساخت شاسی بلند مشترک با پژو-سیتروئن هم هست.
    همکاری بین خودروسازا یه امر کاملا بدیهی هست ولی فیات ورمیداره ظاهر ماشینو یه دستکاری کوچیک میکنه و به نام خودش میده بیرون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به پای سرآمدان این سبک نمی رسه، ولی به هر حال، در این قیمت باید ماشین خوبی باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احسان(احسان سابق)

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    مبارک فیات و مشتریاش.به کجا رسیدیم که به اوضعا اقتصادی برزیلیا هم حسرت می خوریم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا