فیات

جزئیات فیات تیپو مدل ۲۰۱۶

«تیپو» عنوانی است که چندین بار در تاریخ فیات مورد استفاده قرار گرفته، ولی این بار در یک نسل جدید ارائه شده است. پیش‌نمایش این مدل ابتدا در نمایشگاه اتومبیل استانبول در سال جاری بوده و سپس جزئیات آن توسط شاخه این کمپانی در ترکیه منتشر شده است.

2016 Fiat Tipo
۲۰۱۶ Fiat Tipo
مدل جدید تیپو، یک سدان کامپکت است که در ایتالیا توسط «سنترو استیل فیات» طراحی شده و در ترکیه با همکاری «توفاس R&D» یکی از بزرگترین مراکز تحقیق و توسعه FCA توسعه داده شده است.

2016 Fiat Tipo
۲۰۱۶ Fiat Tipo
در مدل جانشین «لینیا»، سه سطح تریم در دسترس قرار می‌گیرد. تجهیزات استاندارد این خودرو شامل مواردی چون چرخ‌های ۱۵ اینچی، رادیوی Uconnect با پخش MP3، درگاه‌های USB و Aux، نمایشگر ۳/۵ اینچی LCD، سیستم کولر، دستیار الکترونیکی سیستم فرمان، قفل‌ درهای الکترونیکی، در اتوماتیک صندوق‌عقب، آینه‌های بغل با کنترل الکترونیکی و گرم‌کن، سیستم ترمز ABS همراه با EBD، ESC با «هیل هولدر» و مونیتورینگ فشار باد لاستیک‌ها می‌شود.

2016 Fiat Tipo
۲۰۱۶ Fiat Tipo
2016 Fiat Tipo
۲۰۱۶ Fiat Tipo
در تریم دوم، امکاناتی مانند چرخ‌های ۱۶ اینچی، دستگیره درهای کرومی، پوشش رنگی آینه‌های بغل مطابق با رنگ بدنه، نمایشگر لمسی ۵ اینچی برای سیستم Uconnect، امکان ارتباط بلوتوث، نمایشگر ۳/۵ اینچی TFT برای پنل ابزارها، غربیلک فرمان چندمنظوره، آینه عقب الکتروکروماتیک، کنترل الکترونیکی شیشه‌های پنجره‌های عقب، برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران و نور بالای اتوماتیک به تیپو اضافه می‌شوند. این در حالی است که در بالاترین سطح تیپو، تجهیزاتی چون رینگ‌های آلیاژی ۱۶ اینچی، چراغ‌های مه‌شکن، طراحی‌های کرومی، سیستم کنترل هوای اتوماتیک، کروز کنترل و تکیه‌گاه دست در جلو در اختیار قرار می‌گیرند.

2016 Fiat Tipo
۲۰۱۶ Fiat Tipo
2016 Fiat Tipo
۲۰۱۶ Fiat Tipo
همچنین این خودروساز به استفاده از یک سیستم تعلیق مستقل «مک‌فرسون» در جلو و سیستم تعلیق میله‌ پیچشی زیگزاگی در عقب اشاره کرده است. ضمن اینکه تیپو برای پیشرانه چهار گزینه، شامل دو موتور بنزینی و دو موتور دیزلی در اختیار خواهد داشت. خروجی این موتورها بین ۹۴ تا ۱۱۸ اسب‌بخار است که با یکی از گیربکس‌های ۵ یا ۶ سرعته دستی و یا یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همراه می‌شوند.

2016 Fiat Tipo
۲۰۱۶ Fiat Tipo
2016 Fiat Tipo
۲۰۱۶ Fiat Tipo
فیات تیپو مدل ۲۰۱۶ در کارخانه «توفاس» واقع در شهر بورسای ترکیه ساخته خواهد شد و در منطقه EMEA شامل اروپا، خاورمیانه و افریقا برای فروش عرضه می‌شود. هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت این مدل منتشر نشده است، ولی انتظار می‌رود که شروع قیمت این سدان از ۱۲ هزار یورو باشد. همچنین این کامپکت جدید فیات با نام «اگیا» در ترکیه به فروش خواهد رسید و با دو نسخه هاچ‌بک و استیت در سال آینده همراه خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. صدرا

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (24 ديدگاه)

    واقعا فیات برای بازار ایران مناسب هست. هم ماشین های با عمر بالا هستند هم قیمت خوب دارند هم ظاهر و آپشن مناسب. الان همین فکر کنم به پول ما 40 میلیون باشه قیمت پایه اش ! یعنی همین فیات اگه تو ایران مونتاژ بشه طیف وسیعی از قشر متوسط میتونن یک ماشین نسبتا مدرن و خوب سوار شن

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. احسان آرسنالی

      ۱۰ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1877 ديدگاه)

      قطعا و یقینا و همانا بالاتر از 120 میفروشن. حتی در صورت مونتاژ بالاتر از 100 میدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. shahab

        ۱۱ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (647 ديدگاه)

        اصلا شکی ندارم که بالای100تومن میشه
        خودمونیما چراغای جلوش خیلی شبیه بی ام و سری3 هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. فرشاد

      ۱۰ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (88 ديدگاه)

      همه ی حرفاتون درسته جز بخش قیمت.
      بدترین کار ممکن اینه که شما بد از چیزی دفاع کنین.

      قیمت این خودرو رو میگه 12 هزار یورو برای کارخانه ینی با یورو نزدیک 3900 تومن میشه 46 میلیون تومن.از طرفی حتی اگر گمرک و هزینه های واردات صفر باشه شما باید هزینه شماره گزاری،عوارض شهرداری،عوارض محیط زیستت،مالیات بر ارزش افزوده و بیمه شخص ثالث پرداخت کنین و در نتیجه قیمت این خودرو حتی بدون گمرک به نزدیکیه 55 میلیون میرسه.حتی تو ترکیه هم قیمت نهایی خریدار 12 هزار یورو نیست چون اونها هم هزینه های اینچنینی مثل ما باید به دولت پرداخت کنن.

      یه نگاهی به فاکتور فروش خودروهای داخلی بکنین متوجه چیزی که میگم میشین.همه جای دنیا هم همینطوره.

      و در نهایت با قیمت 55 میلیونی به هیچ وجه قشر بزرگی از ایرانیا نمیتونن بخرن این خودرو رو.چون سطح درآمدها خیلی پایینه.متوسط درآمد ما طبق محاسبات بانک مرکزی به 10 هزار دلار در سال نمیرسه اونوقت چطوری بریم خودروی با این قیمت بخریم؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. صدرا

        ۱۰ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (24 ديدگاه)

        بنده عرض کردم بخش زیادی از قشر متوسط
        قشری که الان مجبوره برای اینکه پراید و ۲۰۶ و پارس نشینه بره خودروی چینی بخره اونم تو همین رنج ۵۰ تا ۷۵ میلیون. در حالی که حتی اگه این خودرو مونتاژ بشه و برچسب قیمتی ۵۵ تا ۶۰ هم بخوره نسبت به ماشین های چینی بازار ما ارزش خرید خیلی بالاتری داره. اگه اونجوری نگاه کنیم حتی اگه گمرکی و عوارض هم حذف شه باز هم اکثریت مردم ایران بخاطر درآمد خیلی پایین نمیتونن حتی خودرو های ارزون وارداتی رو بخرن. بنده منظورم قسمتی از قشر متوسط بود که درآمد متوسطی هم دارن و میتونن بخشی از درآمدشون رو برای خرید خودرو کنار بذارن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. MjM

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (718 ديدگاه)

    ماشینهایی با این نوع طراحی رو دوست دارم(مخصوصا تو سدانهای کامپکت) مثل همین فیات تیپو..پاسات ..آکورد و….انگار همه چیز سر جاشه نه چیزی اضافه دارن نه کم!..هیچ خطوط اضافی یا نا متعارف توشون نیست نه ساده هستن نه خیلی اغراق آمیز…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. genius

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    شک نکنید اگه ویران خودروییها لافی رو که اومدن مبنی بر اینکه همزمان با پژو میخوان با فیات هم شراکت کنن عملی کنن نهایتا تریم پایه ی این مدل رو میارن بعد هر کدوم از آپشنهاش رو مثل آینه برقی و رینگهای15اینچی رو با صدتا کد ال ایکس و اس ال ایکس و….با قیمت کف 50تومان به بالا به مردم بینوا غالب میکنن مردم همیشه در صحنه هم طبق معمول در صفهای پرشکوه ثبت نامش تصاویری ماندگار خلق خواهند کرد!!!
    کی باورش میشد یه روزی ماشین اقشار ضعیف و تاکسی ترکیه ایها واسه ما بشه آرزو؟؟!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mehdi

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    به درد بازار ایران می خوره..ولی طرح عقبش می شد بهتر باشه…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ali ayat

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    ای کاش بجای پژو پارس یکی اینا سوار میشدیم بابا اصلا خیلی چیزاشو حذف کنن بازم از ماشین سی سال پیشتر بهتره همین هیل هولدر که برای توقف در سربالایی هست رو بردارن به خدا بهتره از این آشغالا هست هرچند بازم همینم ماشین تعریفی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. sina

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    همون کرایسلر 200 و دوج دارت اما با نشان فیات و تغییرات اندک
    البته هیچ ایرادیم نداره ها چون هرسه تاشون اگه اشتباه نکنم از یه شاسی مشترک بهره میبرند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احسان(احسان)

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    ظاهرش معلومه اقتصادیه اما خوب و برای خریدارای ایرانی خیلی مناسبه.این همون حداقل چیزیه که قشر متوسط ایرانی باید داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مهدی

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    اقا سینا پلتفرم دوج دارت و کرایسلر 200 همون پلتفرم الفا جولیتاست..پلتفرم این فیات اصلاح شده جولیاست…..دیگه این فیات محصول خودشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۱۰ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      دوج کرایسلرم ماله خودشه ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. sina

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    حس میکنم طراحی عقب و جلوش خیلی باهم نمیخونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امیر

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (392 ديدگاه)

    دوج دارت آینده هم معلوم شد چه شکلیه بخوان یه رفرش کنن چهرشو این میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Archi KHAN

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    فیات دوباره داره باز میگرده به عرصه یواش یواش ..
    هر روز خبر تازه ای هست ازش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. امیرحسین

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    دوست محترمی که میفرمایید قیمت این ماشین بدون هزینه گمرک 55 میلیون میشه و نتیجه‌گیری غیرمستقیم شما این هست که باید شکرگزار کمپانی های داخلی بود،خدمت شما عرض کنم که اکثریت پژو سواران چنانچه ماشین مناسبی در محدوده زیر 60 میلیون داشته باشند سراغ پژو نمیرن.برای نمونه جک،لیفان و ولیکس که ماشین های چینی هستن تونستن بازار داشته باشن حال اگه کمپانی معتبر فیات ماشین ها رو زیر 60 میلیون بده مطمئن باشید 80 درصد پژو ها رو دست ایرانخودرو خواهد ماند

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. فرشاد

      ۱۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (88 ديدگاه)

      شما بهتره حرف خودتون رو بزنین و حرف تو دهن من نزارین.
      کجای صحبت من اشتباه بود؟ و کجای حرف من برای دفاع از خودروسازای ایرانی بود؟دقیق مشخص کنین کدوم جمله

      موافقم 0
      مخالفم 3
    2. حسين

      ۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بابا انقد ۶٠ میلیون ۶٠ میلیون نکنین این ماشین بالای ١٢٠ میلیون درمیاد ١٠٠٪‏ مالیات + سود وارد کننده و در نظر بگیرین دلتون خوشه پارس سواررر باید ایناااروو لحااظ کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. sunmartin

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    شما یه نگاه کنید ببینید ترکیه چطور به پایلوت فیات از 20 سال پیش و توسط شرکت Tofas که در ترکیه توفاش و نه توفاس خوانده میشود تبدیل شد در 7 سال اخیر آنکارا بورسا و شانلی اورفا به ساخت و مونتاژ تویوتا با کیفیت گرید 1 اقدام کردند برین ترتیب این کشور به پایلوت تویوتا در منطقه هم تبدیل شد همچنین مدت 15 سال است که ترکیه محصولات رنو را با درج ساخت ترکیه تولید میکند اخیرا هم هیوندای و کیا در این کشور مونتاژ میشن حالا از تولید قطعات اصلی بی ام دبلیو و بنز بگذریم که با بالاترین استاتداردها در ترکیه عرضه و به اروپا صادر میشوند حال کشوری که نیازمند به نفت و گاز سوخت های فسیلی برای چرخاندن چرخ های 1نعتی خویش است را با ایران که غنی از نفت گاز ذغال سنگ مس طلا نقره روی منگنز و..مقایسه کنید ما هنوز هم اندر خم کوچه پراید و 405 و مشتقات وابسطه ایم بعد از 37 سال رنو ساندرو (بی 90) را که از تاریخ عرضه جهانیش 8 سال گذشته با به به و چه چه و دعوت ار خودرونویسان تست میکنیم و برای ثبت نام 42 ملیونیش شرایط تعیین میکنیم در چنین شرایطی متضرر اصلی مشتریان و ذینفع اصلی دولت و اقراد وابسته و شرکت های مونتاژ کار بی مسئولیت داخلی هستن اگر فیات وارد ایران شود به خودروی قشر بالای متوسط تبدیل میشود حال اینکه این خودرو و مگان جدید در خطوط تاکسی رانی ترکیه مشغول جابجابب مسافران هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احمد باقری

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    نمای این ماشین میتونست بهتر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. real

    ۱۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (39 ديدگاه)

    دوستان عزیز به یه نکته دقت ندارن که *** به سمتی بردن که درامد سرانه ما اینقد پایین اومده که همین ماشینای اقتصادی هم برامون ارزو شدن مشکل بزرگتر جامعه ما اینه که دیگه جزو فقیرترینها تو دنیا محسوب میشیم همین ماشین اصلا با تعرفه صفر هم برامون گرونه سرانه ما تقریبا ۵هزار دلاره یعنی درامد کامل ۲/۵سالو باید بدیم این!!
    یادش بخیر یه روزی دلار هفت تومن بوده!
    ***

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. sina

    ۱۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    ممنون از اطلاعاتت مهدی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. sunmartin

    ۱۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    بله دلار 7 تومان بود ما هم شنیدیم اما الان تو مرز 4 هزار هست بالاخره خیلی پیشرفت کردیم اینم ازون پیشرفت هاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. علیرضا

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط ما می تونیم در ایران فکر فیات سیانا را بکنیم اینا به جیب ما نمی خوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. محمد

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوستان ببینید طی این چندماهه اخیر چقدر خودرو تبلیغ ومعرفی میشه حالا فرض کنید قیمت را اونقدر بیارن پایین که همه بتونن ماشی بخرن دراین شرایط به تعداد بی فرهنگهای راننده هم اضافه میشه که بالایی کشیدن آرامشو برای دیگران حذف میکنند حالا چه کارباید کرد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. علی اکبر

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من ایران خودرو این ماشن رو با موتور تی یو 5 عرضه میکنه . البته بد هم نیست .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا