لامبورگینی

تست و بررسی لامبورگینی اوراکان LP 610-4 اسپایدر

در هفته‌ی خودروی مونتری همه نوع خودروی جذاب و منحصربه‌فرد یافت می‌شود. فراری‌های تولید محدود، خودروهای کلاسیک گران‌قیمت و خودروی لوکس فوق انحصاری در اینجا همانند تاکسی‌های در حال تردد در نیویورک عادی و معمول هستند.

2016-Lamborghini-Huracan-LP-610-4-Spyder-Review-1
واقعاً دیدن این همه خودرو از نزدیک حس خوبی دارد و خوشبختانه ما کمی آدرنالین را توانستیم در فرم لامبورگینی اوراکان LP 610 4 اسپایدر به خودمان تزریق کنیم.

2016-Lamborghini-Huracan-Spyder-front-three-quarter-in-motion-07-3
اوراکان ارزان‌ترین و دست‌یافتنی‌ترین خودروی تولیدی لامبورگینی است. به عنوان بخش بزرگی از استراتژی این برند برای افزایش فروش، اوراکان در مدل دیفرانسیل عقب ۵۸۰-۲ بهای آغازی حدود ۲۰۰ هزار دلاری دارد. اوراکان اسپایدر حاضر در تست بهای ۲۸۷۲۲۵ دلاری داشته و از برخی تجهیزات مهم نظیر پکیج ناوبری ۳۲۰۰ دلاری، ترمزهای کربن سرامیکی، پکیج لیفتینگ ۶۹۰۰ دلاری و دوربین پشتی به همراه سیستم پارک با بهای ۳۹۰۰ دلاری سود می‌برد. این خودرو همچنین دارای سیستم اپل کارپلی است.

2016-Lamborghini-Huracan-LP-610-4-Spyder-Review-9
در دنیای خودروهای نامتعارف و مرموز که هر دکمه، جزئیات و یا تجهیزات غیرضروری باعث افزایش وزن و اختلال در تجربه‌ی حس ناب رانندگی می‌شود، این موارد تجملی هستند اما در خودرویی همچون شورولت اسپارک نیز می‌توان با سیستم ناوبری استاندارد گوشی هوشمند نیز به مقصد رسید. لامبورگینی احساس می‌کند که این تجهیزات ارزش قیمت‌های یاد شده را دارند.

2016-Lamborghini-Huracan-LP-610-4-Spyder-Review-11
و بله وجود داشتن این تجهیزات تحسین خریداران را برمی‌انگیزد. زمانی که اوراکان معرفی شد برای اولین بار این برند فروش ۳ هزار دستگاهی را ثبت کرد. زمانی که شاسی‌بلند اوروس از راه برسد مطمئناً این رکورد حتی می‌تواند بهبود هم پیدا کند.

اما خریداران اوراکان اسپایدر نمی‌توانند به این راحتی تجربه‌ی یک لامبوی روباز را فراموش کنند. این هنوز هم یک معامله‌ی واقعی و هیولایی ناب است که با راندن آن سیر نمی‌شوید.

2016 Lamborghini Huracán LP 610-4 Spyder
۲۰۱۶ Lamborghini Huracán LP 610-4 Spyder
استایل و طراحی خودرو گیرا و چشمگیر است و هنگامی که خودرو را برای تصویربرداری پارک نموده بودیم راننده‌ها دوباره سرشان را برگردانده و نگاهی عمیق‌تر به این خودرو می‌انداختند. اوراکان با سقف بسته زیباست اما وقتی سقف را باز می‌کنید جالب‌توجه‌تر به نظر می‌رسد، درست مثل جت جنگنده‌ای که پوشش شفاف روی سر خلبان را جمع کرده است. سقف نرم خودرو در ۱۷ ثانیه و با سمفونی صداهای مکانیکی ناپدید می‌شود. این نوع سقف کمک می‌کند که وزن خودرو پایین بماند.

2016-Lamborghini-Huracan-Spyder-front-three-quarter-12
زمانی که سقف خودرو باز است شاید نگران صدای باد باشید اما همه‌ی این زوایا و بدنه‌ی خاص خودرو کمک می‌کنند که باد به خوبی منحرف شود. پنجره‌ای کوچک در پشت صندلی‌ها می‌تواند با باز و بسته شدن همانند شیشه‌ی جلو عمل کرده و یا اجازه دهد که از صدای پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری بیشتر لذت ببرید.

2016 Lamborghini Huracán LP 610-4 Spyder
۲۰۱۶ Lamborghini Huracán LP 610-4 Spyder
به ما اعتماد کنید! هر زمانی که بتوانید صدای پیشرانه را می‌خواهید که بشنوید. این صدا فوق‌العاده بوده و با هر فشار روی پدال گاز می‌توانید غرش‌های زیبای آن را بشنوید. پیشرانه نیز عالی بوده و همان‌طور که از نام خودرو پیداست قدرت ۶۱۰ اسب بخاری را تولید می‌کند. انتقال و تحویل قدرت نرم و آنی است. توانایی خارج کردن چنین قدرتی از پیشرانه واقعاً احساس‌برانگیز است و عدد ۱۰۰ اسب بخار به ازای هر لیتر حجم پیشرانه یک سنگ محک محسوب می‌شود. آیا قدرت اضافی لازم است؟ ما نمی‌دانیم که با قدرت زیادی چکار کنیم مگر اینکه یک پیست بزرگ مختص خودمان داشته باشیم. اوراکان اسپایدر در مدت ۳.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن نیز ۳۲۳ کیلومتر در ساعت است.

2016 Lamborghini Huracán LP 610-4 Spyder
۲۰۱۶ Lamborghini Huracán LP 610-4 Spyder
این پیشرانه هم‌اکنون به سیستم‌های غیرفعال کردن سیلندرها و استارت/استاپ به منظور کاهش آلاینده‌ها مجهز است. اما البته اگر شخصیت خاصی داشته باشید اکثراً می‌خواهید که با شتاب گیری‌های سریع صدای زیبای پیشرانه را بشنوید.

2016-Lamborghini-Huracan-Spyder-rear-three-quarters-in-motion
تعویض دنده‌ها نیز می‌تواند تحسین شما را در پی داشته باشد. گیربکس دوکلاچه ی اوراکان بسیار سریع بوده و خودرو را ناراحت نمی‌کند. در سرعت‌های پایین گیربکس نرم و دقیقاً در همان مسیری است که شما می‌خواهید. گیربکس دقیقاً همانند نرم‌افزارهای اپل کار می‌کند.

2016-Lamborghini-Huracan-Spyder-side-in-motion-1
پیشرانه و گیربکس با سیستم چهارچرخ محرک همراه هستند. این سیستم می‌تواند همه‌ی نیرو را به چرخ‌های عقب و یا ۵۰ درصد را در مواقع نیاز به چرخ‌های جلو بفرستد. در خودروی پیشرانه وسطی همچون اوراکان بالانس و توازن فاکتوری کلیدی است و تنها چند بار معدود ما احساس عدم اعتمادبه‌نفس در چسبندگی این خودرو را داشتیم. با سبکی جلوی خودرو، کم فرمانی یک نگرانی بسیار کوچک است اگرچه که سیستم چهارچرخ محرک بهترین چسبندگی را ایجاد می‌کند. سه حالت مختلف رانندگی وجود دارد که عبارت‌اند از Strada (خیابان)، اسپورت و کورسا (پیست). این حالت‌ها صدای اگزوز، پاسخ پیشرانه، گیربکس، سیستم چهارچرخ محرک و کنترل کشش را تنظیم می‌کنند.

2016-Lamborghini-Huracan-Spyder-push-start-switch
وزن خشک خودرو ۱۵۴۲ کیلوگرم بوده و به‌صورت ۴۳/۵۷ در جلو/عقب توزیع شده است. با توجه به اینکه پیشرانه در کجا نشسته این توزیع وزن قابل‌توجه است. ساختار احاطه‌کننده‌ی راننده و سرنشین از آلومینیوم و فیبر کربن ساخته شده درحالی‌که کلیت بدنه از آلومینیوم است. علیرغم استفاده از این مواد سبک‌وزن، اوراکان اسپایدر ۴۰ درصد مستحکم‌تر از گالاردو اسپایدر است.

سفتی خودرو احساس‌برانگیز بوده و سیستم تعلیق آلومینیومی دوبل جناغی در هر چهارچرخ یافت شده و البته قابل تنظیم نیستند. ما گله‌ای در رابطه با سیستم فرمان خودرو نداریم اما سیستم فرمان دینامیک سفارشی را توصیه می‌کنیم که می‌تواند نسبت فرمان را تغییر داده و البته دربردارنده‌ی دامپرهای مگنتیک است.

2016-Lamborghini-Huracan-Spyder-rear-end-3
آئرودینامیک نیز در اوراکان اسپایدر نقش چشمگیری داشته و دیفیوزر و اسپویلر موجود کمک می‌کنند تا خودرو بیشتر و راحت‌تر هوا را شکافته و حداقل مقاومت را در برابر آن داشته باشند و از طرفی حداکثر نیروی داون فورس نیز تأمین گردد. نیروی رو به پایین تولیدی اوراکان اسپایدر ۵۰ درصد بیشتر از گالاردو اسپایدر است.

2016 Lamborghini Huracán LP 610-4 Spyder
۲۰۱۶ Lamborghini Huracán LP 610-4 Spyder
کابین خودرو جایی است که تجربه‌ی لامبورگینی کمی لنگ می‌زند. کابین هنوز هم خوب است اما حس پختگی و جذابیت کلیت خودرو را ندارد. صفحه‌نمایش با تکنولوژی بالا در دید راننده بوده و به وضوح از نمونه‌ی موجود در آئودی R8 الهام گرفته شده است. صندلی‌ها به‌طور کامل بدن را در بر‌نمی‌گیرند و اگر در خودرویی با صندلی‌های ریکارو سوار شده باشید، صندلی‌های اوراکان را کمتر حمایت‌کننده می‌یابید.

2016-Lamborghini-Huracan-Spyder-interior-view
جدای از این موارد، کابین پر از جزئیات خوب است. برای روشن کردن خودرو باید درپوش کوچکی را کنار زده و خودرو را روشن کنید. برای حرکت خودرو باید پدال راست را فشار دهید. این چیزهای کوچک هستند که خودرو را جذاب‌تر و درگیر کننده تر می‌سازند.
ما همچنین تِم دو رنگ مشکی/قرمز کابین را دوست داریم.

2016-Lamborghini-Huracan-LP-610-4-Spyder-Review-8
اگرچه خیل عظیمی از خودروهای جذاب و منحصربه‌فرد در هفته خودروی مونتری وجود داشتند اما اوراکان اسپایدر به ما کمک کرد تا به دنیای واقعی بازگردیم. خودروهایی نظیر این، حتی با قیمت‌های دست‌یافتنی هنوز هم کار هنری فوق‌العاده‌ای هستند.

2016-Lamborghini-Huracan-Spyder-front-three-quarter-in-motion-27
نقاط قوت: پیشرانه فوق‌العاده، طراحی چشم‌نواز، گیربکس خوب
نقاط ضعف: شباهت کابین به آئودی R8، سفتی صندلی‌ها

مشخصات لامبورگینی LP 610-4 اسپایدر

پیشرانه: ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری
قدرت/گشتاور: ۶۱۰ اسب بخار/۵۶۰ نیوتون متر
گیربکس: ۷ سرعته ی دوکلاچه
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۳.۴ ثانیه
قیمت مدل تست شده: ۲۸۷۲۲۵ دلار

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    فراری 488 و مک لارن 650 S (که الان هر دو شدن یک ماشین فقط با ظاهر متفاوت )به گرد پاشم نمیرسن. ای جانم تنفس طبیعی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Monster_alm

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      650 اس به گردش نمیرسه؟!!!
      هر چند خودم طراحی و انجین و کلا برند لامبورگینی رو دوست دارم ولی لطفا حرف غیر منطقی نزنین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Saied

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1262 ديدگاه)

      ?? خود طراحش فکر نکنم که این همه مطمئن باشه تو طرحش که شما نظر میدین. فراری برند قابل احترامیه. مکلارن طراحیش قوی هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Lord Cezar

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (300 ديدگاه)

        شخصا با طراحی اوراکان شدیداً حال میکنم. خیلی خاص و زیباست.
        نمیدونم ملت چی میخوان از طراحی یه سوپراسپرت که به اوراکان گیر میدن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. رضا-porsche

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (90 ديدگاه)

      هر دو اینو میخورن.همونطور که 650اس،اونتادورو زده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Lord Cezar

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (300 ديدگاه)

        همه چیز در شتاب خلاصه نمیشه . مگر چند دهم ثانیه تفاوت چیه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. الف.ی

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1640 ديدگاه)

      آقا مجید شما چند چندی دادا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      یه جا بحث سر فروش لامبورگینی بود گفتی 488 بهترینه حالا چی شد؟
      در ضمن گیربکس سوپر فست مکلارن میتونه 650 اس رو در فقط 7 ثانیه به 200 کیلومتر برسونه و 675 ال تی رو در 5.2 ثانیه.آره درسته فقط 7 ثانیه در حالی که 488 تو 8.9 و اوراکان تو 9 ثانیه به این رکورد میرسن.
      650 اس = 641 اسب ، مصرف 9.7 لیتر
      488 جی تی بی = 661 اسب ، مصرف 11.4 لیتر
      اوراکان = 602 اسب ، مصرف 11.2 لیتر
      حالا خداییش کی بهترینه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Lord Cezar

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (300 ديدگاه)

        تمام خودرو های رقیب از توربوشارژر استفاده میکنن اینو در نظر بگیرید .
        ماشین تنفس طبیعی نباید با توربو مقایسه بشه به نظرم. شاید رقیبش 458 بود بهتر بود و هر دو به نظرم سزاوار تقدیر هستن.
        در اینکه 675 ال تی و 650 اس سوپراسپرت های بی نقصی هستن شک نیست ولی دلیل نمیشه بگیم اوراکان کم میاره یا خوب نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        خوب فروش با رکورد و شتاب فرق داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. Xman

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (254 ديدگاه)

      دو تا نکته :
      1} تو قسمت نقاط ضعف گفته بود که کابین ماشین شبیه R8 هست . کدوم ادم ناشی این حرفو زده ؟ کابین لامبو همشیه شبیه خودشه نه یه ماشین دیگه. درسته که موتورشو از ائودی گرفتن اما دلیل نمیشه بگی اتاقشم مثل R8 هست.
      2} گفته بودن صندلیاش سفته. خوب داداش اگه صندلی نرم میخای برو یه BMW یا پورشه بخر! صندلی صفت سبک و وزن ماشینو میاره پایین .
      پس میشه گفت این ماشین هیچ نقطه ضعفی نداره. {طبق متن }

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قیمتش نسبت به قدرت 610 اسب بخار و پیشرانه اش خیلی خوبه
    طراحیش خیلی دل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مجید

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    این ماشین فوق العاده س از اسمش تا دقیق ترین جزئیاتش واقعا نازه!!!!!!!ای کاش بشه یه روزی مثل گالاردو نمونه هاش رو از نزدیک دید و بدنه ش رو لمس کرد و از صداش لذت برد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. PlymouthBarracuda

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (130 ديدگاه)

    آخه وقتی نقطه ضعف نداره مجبوری بنویسی؟؟؟
    سفتی صندلی؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      اگه صندایش سفت نباشه که شتاب وحشتناکش باعث میشه تو صندلی فرو بری ! باید سفت باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        دقیقا

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Saied

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (1262 ديدگاه)

        بانمک بود نظرت.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. PlymouthBarracuda

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (130 ديدگاه)

        استاد خودتم قبول داری که این ضعف نیست!!!!
        نویسنده اینو ضعف حساب کرده….

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Reza.sh

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    یا خدا این دیگه دنده هاش چجوریه؟
    (عکس 5)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      به صورت شیفتر پشت فرمون هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. king 918

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        فکر کنم منظورت انتخاب دنده هست درسته چون تو عکس 5 شیفتر نیست
        اگه این منظورته که باید گفت کمپانی با استفاده از دکمه های R وN,, …. تغییر حرکت و نوع رفتن رو مشخص کرده که خیلی ساده و فوق العادس ………
        البته این حالت مستقیما ماشین رو در حالت اتومات قرار میده ولی راننده میتونه از اهرم های شیفتر پلاس و منفی تغییر دنده بده …
        راستی چه عجب کربونادو نبودی داش گلم همش این طوری بودم :-(

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ...::: فقط لمبورگینی :::...

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دوست عزیز گیربکسش 7 سرعته ی دوبل کلاچه.
      شیفتر های پشت فرمون هم واسه تعویض دندن.
      مثل ماشین هایی که دیدم باید هوراکان راست دنده + چپ دنده – باشه. (سستو المنتو که اینطوری بود تو فیلم need for speed. )

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا-porsche

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (90 ديدگاه)

        تا جایی که من میدونم همشون اینطوری هستن.راست+،چب-

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. مهدی drift

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    قشنگه ولی هیچی از گالاردو اسپایدر سفید قشنگ تر نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Carbonado Aventador

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4468 ديدگاه)

    شاهکار به تمام معنا
    موتور وی 10
    تنفس طبیعی
    610 اسب
    طراحی منحصر به فرد…
    اینا چیزهایی هست که محصولات لامبورگینی رو تبدیل به یک اثر هنری میکنه!
    _________________________________________________
    خدایی من نمیدونم چی بگم راجب لامبو…
    انقدر خودش عالی هست که نیازی به تعریف و تمجید اضافی نداره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حميد

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    وای دلم رفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Saied

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    خیلی طراحی خوشگلی داره. ولی انصافا طراحی اونتادور خیلی شاخه. دسته مهندسشو باید طلا گرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. آرش

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    تو چقدر خوشگلیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهدی drift

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    چرا فکر میکنید چون اوراکان جدید تره از گالاردو قشنگ تره حالا اگه گالاردو مال 2016 بود همه میگفتن عجب ماشینییییی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احمد باقری

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    انصافا یکی از بهترین طراحی های دنیای خودرو محسوب میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      اهان

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا