گاو وحشی سنت آگاتا، اولین تجربهٔ رانندگی با لامبورگینی اونتادور S

نسخهٔ جدید لامبورگینی اونتادور که با پسوند S شناخته می‌شود، بهبودهایی را تجربه کرده است مانند تجهیز به سیستم فرمان گیری چهارچرخ. حال یک دستگاه از این گاو وحشی و سرکش ایتالیایی در اختیار ماست؛ اما این سوپراسپرت تا چه حد خوب است؟

لامبورگینی به‌تازگی نسخهٔ جدیدی از سوپراسپرت اونتادور خود را معرفی کرده است که با نام اونتادور S شناخته می‌شود. این اونتادور جدید و بهبودیافته، 277 هزار پوند قیمت دارد اما از نظر بنیادین تا حد زیادی مشابه نسخهٔ اصلی است؛ ولی سازندهٔ ایتالیایی تغییرات و بهسازی‌هایی را هم در ماشین انجام داده است مانند تجهیز به سامانهٔ فرمان گیری هر چهارچرخ و همچنین تغییرات قابل‌توجه در سیستم تعلیق و الکترونیک. علاوه بر این، قدرت نیروگاه 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی این گاو سنت آگاتا نیز به 730 اسب بخار افزایش یافته است که موجب شده اونتادور S بتواند در تنها 2.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسید و نهایتاً به حداکثر سرعت 350 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

aventador-s_green_003

اما لامبورگینی در ظاهر اونتادور S نیز تغییرات و ارتقائات آئرودینامیکی زیادی ایجاد کرده است به‌گونه‌ای که در قسمت‌های جلو و عقب عناصر کاملاً جدیدی بکار رفته، قوس گلگیرهای عقب به سبک مدل نوستالژیک کانتاش طراحی شده و برای کمک به حرکت راحت‌تر هوا، در سراسر قسمت زیرین خودرو شامل زیر سپرها و رکاب‌های جانبی نیز قطعات آئرودینامیکی جدیدی تعبیه شده است. با انجام این تغییرات، لامبورگینی ادعا کرده است که داون‌فورس یا نیروی رو به پایین در اونتادور S در سرعت‌های بالا تا 50 درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، یک اسپویلر فعال جدید نیز در قسمت عقب ماشین نصب شده که در بهبود آئرودینامیک و افزایش داون‌فورس نقش مؤثری دارد.

aventador-s_green_050

اما غیرازاین، لامبورگینی یک حالت جدید بنام «Ego» را در برنامهٔ دینامیک رانندگی اونتادور اضافه کرده است. تا پیش‌ازاین، در اونتادور تنها سه حالت رانندگی استرادا، اسپرت و کورسا قابل انتخاب بود که هریک تنظیمات موتور، گیربکس، دریچهٔ گاز و… را تغییر می‌دادند؛ اما حالا با انتخاب حالت Ego راننده می‌تواند هر میزان از پویایی و داینامیکی را که می‌خواهد به‌صورت مجزا تنظیم کند؛ بنابراین اگر بخواهید نرم‌ترین حالت تعلیق را همراه با واکنش سریع پیشرانه و پاسخ اسپرت و نه دیوانه‌وار گیربکس را در کنار هم داشته باشید، با این حالت جدید بدون هیچ مشکلی قادر به انجام آن خواهید بود. بدین ترتیب با حالت جدید Ego، اونتادور S درعین‌حالی که یک هیولا برای پیست است، ماشین مناسبی هم برای جاده‌های معمولی خواهد بود.

aventador-s_green_026

در سوی دیگر، سیستم جدیدی الکترونیکی فرمان گیری چهارچرخ نیز نه‌تنها باعث بهبود پاسخگویی خودرو در هر سرعتی شده است که موجب بهبود ثبات و قابلیت‌های رانندگی اونتادور S در سرعت‌های بالا نیز شده است. این سیستم برای افزایش چابکی خودرو در سرعت‌های پایین چرخ‌های عقب را در جهت مخالف چرخ‌های جلو می‌چرخاند درحالی‌که در سرعت‌های بالا چرخ‌های عقب در همان جهت چرخ‌های جلو حرکت می‌کنند. این یکی از ویژگی‌های کلیدی است که اونتادور S را از نسخهٔ قدیمی متمایز می‌کند.

aventador-s_green_025

این سیستم موجب شده که حتی در پیست‌ها و مسیرهای خیس هم هیچ کم‌فرمانی‌ای در اونتادور S وجود نداشته باشد درحالی‌که خودرو از چابکی فوق‌العاده‌ای نیز بهره‌مند شده است. مهندسان لامبورگینی ادعا می‌کنند که استفاده از سامانهٔ فرمان گیری چهارچرخ در اونتادور S موجب شده که راننده فاصلهٔ محوری خودرو را بسیار کمتر از آن چیزی که هست احساس کند.

aventador-s_green_019

هرچند اونتادور S در پویایی یک گام بزرگ نسبت به مدل‌های قبلی به سمت جلو برداشته است اما درعین‌حال در جنبه‌های و بخش‌های متعدد دیگری هم بهبودهایی را تجربه کرده است. موتور V12 تنفس طبیعی آن فوق‌العاده است درحالی‌که کمک‌فنرها و واکنش تعلیق الکترونیکی خودرو نیز در هر سه حالت مختلف رانندگی نرم و بی تکان به نظر می‌رسد. پاسخ فرمان نیز هنوز هم خوب است اما درحالی‌که فرمان نسخه‌های قدیمی چندان واضح نبود، در مدل S کاملاً روان بوده و احساس بسیار خوبی دارد.

با توجه به اظهارات مهندسان لامبورگینی، در اونتادور S می‌توان تمامی سیستم‌های ایمنی الکترونیکی را برای تجربهٔ لذت خالص رانندگی غیرفعال کرد تا جایی که حتی سیستم فرمان گیری چهارچرخ کمک می‌کند که اگر راننده تمایل داشته باشد، اونتادور S را به بیش‌فرمانی وادار کند. دلیل چنین موضوعی این است که در حال حاضر گشتاور خیلی بیشتری نسبت به قبل به محور عقب انتقال پیدا می‌کند و این صرفاً بدین خاطر است که شاسی بسیار متعادل‌تر از قبل شده است.

aventador-s_green_040

اما کابین این هیولای وحشی نیز کمی بهینه سازی شده است. هم‌اکنون صفحه آمپر دیجیتالی اونتادور بزرگ‌تر شده و بسته به انتخاب هریک از حالات رانندگی تغییر شکل می‌دهد. همچنین یک نرم‌افزار جدید هم برای تنظیم خودکار گیربکس هفت سرعتهٔ اونتادور ارائه شده است که زمانی که خودرو در حالت تعویض دندهٔ دستی از طریق پدال‌های پشت فرمان قرار می‌گیرد، تعویض دنده‌ها را به‌صورت ملایم‌تری انجام می‌دهد تا رانندگی و سواری روان‌تر و بهتری ارائه گردد.

aventador-s_green_075

 نتیجه

اگر احساس کمی قدیمی شدن در نسخهٔ معمولی لامبورگینی اونتادور آغاز شده باشد، این مدل S جدید کاملاً ارتقاء یافته و دوباره به میدان نبرد بازگشته است. اونتادور S در هنگام حرکت هیولایی رعب‌انگیز احساس می‌شود و در بیرون نیز زیباتر از همیشه به نظر می‌رسد. به‌طورکلی این هیولای رام نشدنی، احساس شگفت‌انگیزی داشته و در همهٔ قسمت‌ها در جایگاه کاملاً برتری نسبت به تمامی انواع قدیمی اونتادور (حتی سوپر ولوچه) قرار می‌گیرد. همچنین غرش رعدآسای آن نیز گوش‌نوازتر از همیشه بوده و سمفونی فوق‌العاده‌ای می‌نوازد. البته برای تمامی این ویژگی‌های خاص باید مبلغ چشمگیر 277 هزار پوند را پرداخت نمود.

مشخصات فنی

Lamborghini Aventador S 2017
قیمت (حدودی) 277,000 پوند
پیشرانه 6.5 لیتری V12
قدرت 730 اسب بخار
گشتاور 690 نیوتن متر
شتاب صفرتاصد 2.9 ثانیه
حداکثر سرعت 350 کیلومتر در ساعت
گیربکس 7 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
مصرف سوخت 17 لیتر (ترکیبی)

 

منبع: AutoExpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

33 دیدگاه

  1. محمدامین مقدم
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    درود و افتخار بر خودروهای 12 سیلندر تنفس طبیعی . . .

    پاسخ
    1. الف.ی
      سوابق: (209 دیدگاه) ,

      واقعا قیافش منو یاد گاو های وحشی میندازه و از همه مهم تر صداش که به شخصه قشنگ ترین صدایی که به عمرم شنیدم مال اونتادور بوده.لامبورگینی چه گاوباز خوبیه.

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل Alireza.GT86
      Alireza.GT86
      سوابق: (167 دیدگاه) ,

      عاشقشم 😍
      عاشقشم 😍
      عاشقشم 😍
      عاشقشم 😍
      عاشقشم 😍
      عاشقشم 😍
      عاشقشم 😍
      عاشقشم 😍
      عاشقشم 😍
      عاشقشم 😍

      پاسخ
    3. بهنام طیبی
      سوابق: (4459 دیدگاه) ,

      مثل همیشه با بهترین طراحی

      پاسخ
  2. mohammadreza4060
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    فوق العاده زیباست
    ماشین های موتور عقب همه عالی ان

    پاسخ
    1. mohammadreza4060
      سوابق: (64 دیدگاه) ,

      من شخصا فراری رو بیشتر دوست دارم هم با ریشه تره و هم ماشیناش بیشتر از لامبو شهری ان
      لامبو ماشینیناش بیشتر مخصوص پیست ان

      پاسخ
      1. Parker
        سوابق: (6410 دیدگاه) ,

        دوست عزیز این موتور وسط هست.
        هر ماشینی که موتورش از شیشه ی عقب دیده میشه موتور وسطه.

        موتور عقب فعلا فقط رنو توئینگو 3 و اسمارت فورفور هست
        سوپراسپرت ها هم پورشه 911.

        پاسخ
  3. Parker
    سوابق: (6410 دیدگاه) ,

    .
    اون موتور خوش خوراک و شکمو رو عشقه… صدی 17 تازه اونم ترکیبی. داخل شهر که باید تا 24 تا بسوزونه.
    با این تغییرات این ماشین بهتر از گذشته شده.
    امیدوارم تولید این V12 ها ادامه پیدا کنه.

    این ماشین زیبا و بسیار باشکوهه.
    اما من فقط دوستش دارم. مثل یک رویای بچگی.
    این جور ماشین هایی مثل اونتادور ، F12 ، شیرون ، 918 ، 675LT و … حتی آئودی R8 بیشتر اسباب بازی هستند برای تفریحات آخر هفته ی انسان های شکم سیر.

    هر چقدر پول هم که داشته باشم ماشینی در حد BMW M5 نهایت چیزی هست که به خریدش فکر میکنم. بیشتر از اون ، سرعت و شتاب واقعا جنبه ی اسباب بازی و سرگرمی داره.
    همون M5 هم زیادی سریعه.

    حیف این همه پول که برای ماشین بدی. هر چقدر هم پول داشته باشی.

    پاسخ
    1. M
      سوابق: (65 دیدگاه) ,

      وقتی زیاد پول داشته باشی واسه چی حیف باشه … یک ملیارد و سیصد واسه یه خیلیا پولی نیس …

      پاسخ
  4. KING 918
    سوابق: (1809 دیدگاه) ,

    عملکردش تغییری نکرده نسبت به نسخه معمولی ………

    پاسخ
  5. hossein
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    چرا گشتاورش از قدرتش پایین تره؟

    پاسخ
    1. mohammadreza4060
      سوابق: (64 دیدگاه) ,

      جالبه که گشتاورش از بنز s class 550 کم تره(بنز گشتاورش 700 نیوتن متره)

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Alireza.GT86
        Alireza.GT86
        سوابق: (167 دیدگاه) ,

        اقای عزیز اون ماشین بای توربو هست ، یعنی دوتا توربوشارژر عظیم داره ، ولی این ماشین تنفس طبیعی هستش !
        اینا کین اینجا کامنت میزارن؟!!

        پاسخ
        1. mohammadreza4060
          سوابق: (64 دیدگاه) ,

          به ما دیگه ربطی نداره که بنز ولامبورگینی از چه نوع موتوری استفاده کردن
          نتیجه و خروجی باید برا ما مهم باشه که خروجی ماشین 100هزار دلاری بنز از خروجی ماشین450 هزاری لامبو بیشتره
          در ضمن از طرز صحبت کردن شما اینطور برداشت میشه که حداقل دوتا لامبو تو پارکینگت پارک داری که اینطور شدید سنگشو به سینی میزنی!

    2. Bavaria
      سوابق: (488 دیدگاه) ,

      یکی از ضعف های موتورهای بنزینی تنفس طبیعی همین گشتاور پایینشون(نسبت به حجم موتور) هست
      احتمالا همین گشتاور هم در دورهای بالای شش هزار بدست میاد و معمولا هرچی دورموتور باز از دور موتوری که حداکثر گشتاور بدست میاد بالاتر میره، دوباره افت گشتاور پیدا میکنند

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Alireza.GT86
        Alireza.GT86
        سوابق: (167 دیدگاه) ,

        نه خیر من لامبورگینی ندارم ، و شک هم ندارم شما هم مرسدس نداری ، اونم s کلاس !
        شما هم برو با پرایدت دور بزن عزیزم کاری به خروجی نداشته باش ، همین رو بدون که اون مرسدس با این لامبورگینی قابل مقایسه نیست و اگه لامبورگینی بخواد یه چنین چیزی واسه عده ای مثل شما !! بسازه قطعا میتونه چیزی بهتر از مرسدس خلق کنه.

        پاسخ
        1. mohammadreza4060
          سوابق: (64 دیدگاه) ,

          من هیچ وقت این تعصب عجیب و غریب که شما رو لامبورگینی داری رو بنز ندارم من شخصا طرفدار ماشین های کره ای ام چون داشتیم و خوبم بودن اصلا بنظرم تو این کشور بی معنیه که طرفدار برندایی باشی که وارد نمیشن

        2. mohammadreza4060
          سوابق: (64 دیدگاه) ,

          ولی همه اینا یطرف اینکه شما ندیده داری مدل ماشین مارو حدس میزنی هم یطرف😃

  6. Iman mclaren p1
    سوابق: (161 دیدگاه) ,

    من پشتشو دوس ندارم جلوشم یه جورایی دوس ندارم…ولی غیر ظاهرش که اونم سلیقه ایه عملکردش عالیه…
    آونتادور یعنی آونتادور مدل پایه اولی و این اواخر آونتادور sv.
    ولی ظاهر اینو نمیپسندم

    پاسخ
  7. Continental
    سوابق: (82 دیدگاه) ,

    بهترین ماشین تو کلاس خدشه عالیهههه

    پاسخ
  8. حميد
    سوابق: (947 دیدگاه) ,

    صدای اگزوزش بهترین هارمونی که تو خیابون میشه بشنوی

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل فرشاد سجادیان
    فرشاد سجادیان
    سوابق: (571 دیدگاه) ,

    خیلی وحشیه اما من به شحصه فراری F12 tdf رو به تمام نسخه‌های اونتادور ترجیح میدم؛ خیلی حرفه‌ای تر به نظر می‌رسه

    پاسخ
  10. Amir amini
    سوابق: (104 دیدگاه) ,

    عاشق اونتادورم خیلی خوب این ماشین مخصوصا نسخه کربونادوش که منصوری تیونینگ کرده

    پاسخ
  11. Omid622
    سوابق: (87 دیدگاه) ,

    انتخاب اول تو سوپر اسپرتها
    ۱.اوانتادور s
    ۲.فراری tdf
    بچه ها شماهم دوتا انتخابتون رو تو سگمنت سوپر اسپرتها بگید

    پاسخ
      1. Parker
        سوابق: (6410 دیدگاه) ,

        1- تمام مدل های لامبورگینی ترجیحا سنتناریو
        2- تمام مدل های ائودی ترجیحا R8 V10 Plus FSI

        پاسخ
  12. mohsen.b
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    لامبورگینی و فراری در بحث ارزش خرید در برابر قیمت همیشه جلوی آلمانیا کم میارن-این لامبورگینی قیمت دو تا مرسدس e63هستش و یا قیمت 911turbo

    پاسخ
  13. sasan
    سوابق: (63 دیدگاه) ,

    فوقلاده.. زیبا بخصوص نمای عقب…پیشرودرتکنولوژی…آفرین لامبو…من حس میکنم هوراکان سوپرترفعو رکورد اینو تو پیست میزنه..فیلمایی که ازش تو یوتیوب دیدم تو پیست خیلی خفن بود خداییش

    پاسخ
  14. Saied
    سوابق: (940 دیدگاه) ,

    تنها ماشینی هست که تو عمرم دیدم همه دوسش داره.

    پاسخ
  15. کاپیتان
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    ماشینهای سوپر اسپرت همه شون تاپ ند. و اسباب بازی پولدارها و دریم فقرا هستند، ما ها ایرانیها فقط میتونیم کتالاگ اینها رو بخونیم وگرنه عکس هم نمیشه باهشون بندازیم ، بهر حال من طرفدار لامبو در سوپر اسپرتها هستم

    پاسخ
  16. mohsen.b
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    باور کنین اگه شتاب صفر تا صدش بیش از 3.4ثانیه س

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.