لامبورگینی

لباس فیبرکربنی منصوری برای لامبورگینی اوراکان

اوراکان با اینکه دیوانه‌وارترین لامبورگینی تاکنون نبوده، ولی طراحی برجسته و قامت تهاجمی و همین‌ موتور فوق‌العاده تنفس‌ طبیعی V10 در آن کافی هستند تا مو را به تن آدم سیخ کنند. با این حال، «منصوری» هنوز هم اعتقاد دارد که یک نسخه «درّنده تر» از اوراکان می‌تواند وجود داشته باشد.

MANSORY Lamborghini TOROFEO
MANSORY Lamborghini TOROFEO

بر این اساس، باید به منصوری تُروفیو خوشامد گفت؛ یک هیولای فیبر کربنی که از طراحی مدل‌های مسابقه‌ای لامبورگینی الهام گرفته شده است. رویکرد تهاجمی منصوری در محصولاتش، پتانسیل این را دارد که تخیل هر علاقه‌مندی را به پرواز در آورد؛ چیزی که در پکیج تیونینگ برای این لامبورگینی نیز دیده می‌شود.

MANSORY Lamborghini TOROFEO
MANSORY Lamborghini TOROFEO

پنل‌های مات فیبر کربنی در سراسر بدنه این سوپرماشین ایتالیایی گسترده شده‌اند. در حالی که از دور این خودرو بیشتر به صورت مشکی مات دیده می‌شود، ولی با دقت بیشتر از فاصله نزدیک، ماهیت فیبرکربنی آن آشکار می‌شود. البته، پنل‌های فیبر کربین، تنها ویژگی ظاهری جدید این اوراکان نیستند. تقریباً همه پنل‌های بدنه این خودرو جایگزین شده‌اند و در جلوبندی آن نیز یک سپر جدید و پکیج اسپلیتر در کنار یک کاپوت زیبا با دو شیب برجسته دیده می‌شوند.

MANSORY Lamborghini TOROFEO
MANSORY Lamborghini TOROFEO

در جای دیگر، منصوری یک سری در با طراحی جدید برای اوراکان نصب کرده که یک چین‌خوردگی جالب در وسط آنها قرار دارد. همچنین منصوری تُروفیو لامبورگینی اوراکان شامل گسترش دامنه کناری با زائده‌های کوچک بال‌مانند، یک بال عقب بزرگ، هواکش‌های سقفی جدید و یک طراحی عقب کاملاً سفارشی است. نمای عقب جدید این خودرو شامل یک سپر متفاوت و یک طراحی تازه برای دیفیوزر است.

MANSORY Lamborghini TOROFEO
MANSORY Lamborghini TOROFEO

فراتر از جنبه‌های ظاهری و تغییرات آئرودینامیک، تروفیو لامبورگینی اوراکان یک نسخه اصلاح‌شده از موتور ۵/۲ لیتری V10 در اختیار دارد که در حال حاضر دارای دو توربوشارژر است. در این موتور، از پیستون‌ها، شاتون‌ها و یاطاقان‌های مخصوص در کنار یک خنک‌کننده داخلی با آب و یک سیستم سوخت‌رسانی جدید استفاده شده است. به لطف این تغییرات، قدرت موتور اوراکان از ۶۰۲ اسب‌بخار به میزان سرسام‌آور ۱۲۵۰ اسب‌بخار در ۸۲۵۰ دور بر دقیقه رسیده است. در همین حال، گشتاور آن به صورت الکترونیکی به ۱۰۰۰ نیوتن‌متر محدود شده است. در نتیجه، این خودرو در زمانی تنها برابر ۲/۷ ثانیه می‌تواند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و همچنین حداکثر سرعتی برابر ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. چرخ‌های مورد استفاده برای این هیولای قدرتمند به صورت آلیاژی با ابعاد ۲۰×۹ در جلو و ۲۱×۱۲.۵ در عقب همراه با تایرهای ۲۴۵/۳۰ و ۳۲۵/۲۵، به ترتیب برای جلو و عقب هستند.

MANSORY Lamborghini TOROFEO
MANSORY Lamborghini TOROFEO

برای داخل کابین نیز، یک طراحی سفارشی انجام شده و شامل یک سری المان‌های چرم آلکانترا، پدال‌های آلومینیومی و مجموعه‌ای از طرح‌های اضافی فیبر کربنی می‌شود. این خودرو به صورت رسمی در شصت‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل فرانکفورت ۲۰۱۵ معرفی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. حجت

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عجب چیزیه…چقدر قیافه ی خشن و جذابی داری…اییییراااااانی قهرمان!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (226 ديدگاه)

      عجب موتوری براش درست کردن فقط دوتا بال کم داره تا پرواز کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. آرمااااان

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      منصوری
      هنسی …..
      آ ام جی
      برابوس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سعید

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    اینقدر مشکی و تاره که با این قدرتش همش یاد خشم شب های سربازی می افتم (-:
    اقای…..خدا ازت نگذره هرشب نصفه شب با تیر کلاش خوابو ازمون میگرفتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی عالی شده، هم رنگ بدنه، هم برجستگیهای کاپوت و درها، همه چیزش فوق العاده است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. جواد

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    کجان اون مجله های نامرد که میگفتن اورکان خیلی مردونه نیست و خشونتش کمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. 1A1

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (144 ديدگاه)

    اقای منصوری همه ی تیوناش زیبا،با پرفورمینس وقابل ستایشه.اینم که محصول تازش درنده.شبیه سستو هم هست.؛؛؛

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ALiHidden

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    فیبر کربن رو خیلی دوس دارم و از اونجایی که منوری هم توی همه کارهاش از فیبرکربن استفاده میکنه از تیونینگ هاش خوشم میاد….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. RAYAN

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (62 ديدگاه)

    آقای مسعود انیس حسینی واقعا مقاله هارو زیبا ترجمه میکنی نگارش فوق العاده جذابی دارین تبریک میگم???????????? منصوری هم که ترکونده با این مدلش 1250 اسب بخار قدرت! یعنی 50تا از بوگاتی ویرون ss

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. lmbx

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (287 ديدگاه)

    چرا این عکس اولیه انقدر خوشکل و با ابهته!ای خدااااااااااااا حکمت تو شکر اخه تو که میدونستی من عشق ماشین قراره بشم چرا ما رو تو ایران به دنیا اوردی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امید

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (409 ديدگاه)

      یعنی فکرشو بکن لامبو خودش توربو بزاره واس یه موتور 10 سیلندر
      1000 اسب بخار نخواستیم…. 700 تایی بده که پوزه مکلارن و فراری رو به خاک بماله !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. shahab

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (647 ديدگاه)

        لامبورگینی فعلا نمیخواد از توبو استفاده کنه که کار بسیار درستیه اینجوری ماشیناش خیلی بیشتر عمر میکنن
        من قبول دارم (یعنی بایدقبول داشت)که ماشینای توربو مثل سگ هار راه میرن اما خدایی موتور تنفس طبیعی یه حال خاصی داره و صد البته بیشتر کار میکنه
        اینکه الان ماشینای قدیمی هنوز زنده اند و عشق ماشینها در حراجی ها براشو سرو دست میشکونن اینه که توربو نداشتن (البته این نظر منه اما با چند نفر که کار تخصصی ماشینای خارجی انجام میدادن صحبت کردم اوناهم همین نظرو دارن)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. محمد زمانلو

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (134 ديدگاه)

        خداییش این جمله رو خیلی خوب اومدی . همین که پوزه ی مک لارن و مخصوصا فراری رو بخوابونیم ، خودش کلی پیشرفته .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. HELL CAT

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (196 ديدگاه)

    یکی دیگه داره طراحی میکنه یکی دیگه میاد میگه ای جان ایران و ایرانی خودش کسی نیس حالا از یکی دیگه مایه میزاره بهرحال جالبه طرف تو اروپا داره میگرده مسخره هرچی ایرانی هم هست میکنه یکی دیگه اینجا براش غش میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (23 ديدگاه)

      اول اینکه هیچ ربطی به مایه گذاشتن از کسی نداره حرف دوستمون، افتخار میکنه که یه ایرانی بنیانگذار یه کمپانیه تیونینگ خیلی بزرگه، این از نظر شما مشکلی داره؟
      دوما این که دوستمون کسی هست یا نیست به خودش مربوطه، حرف بیربطی نزده که شما اینطور داری صحبت میکنی بعدشم مگه شما خودت مدیر عامل کدوم شرکت تیونینگی که اینقدر ادعا داری؟
      سوما شما چند وعده شام و ناهار خونه ی آقای منصوری بودی که میگی ایرانیارو مسخره میکنه؟
      چهار، مسخره ی هرچی ایرانی هست میکنه نه، هر چیه ایرانیه مسخره میکنه حداقل یه جمله بندی یاد بگیر نگارشت درست باشه.
      از حرفات یاد یه ضرب المثل معروف افتادم که قشنگ وصف حال امثال شماست، اما این جا جاش نیست که بگم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. HELL CAT

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (196 ديدگاه)

        اولا من ادعا نکردم ولی یه فرهنگ بد هست میلاد جان که مثلا شما دوستت یا پول زیادی داره یایه یه چیزی میرسه میریم میگیم همه نگاه کنید این دوست منه در حالی که اون داره از غرور تو خودش میباله داره میگه ببین چطور تونستم رقیبامو شکست بدم و در آخر بگم اصلا موفقیت کس دیگری ربطی به دیگری نداره قبر هر کس جداست و میگی ادعا اصلا مارو چه به این کارا من قلم به زور دست میگیرم چندتا بچه های پدالم میدونن حالا شاید شما تازه اومدی یکم همو نشناسیم آره اصلا ایول به منصوری که تو سوءد داره طراحی میکنه ایول چه افتخاری بازم ممنون از احترامی که گذاشتی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. فرزاد

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بخدا فک نکنم مثله منصوری تو دنیا باشه خیلی خرابشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Ali Reza

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    منصوری خواسته ظاهر تهاجمی سستو المنتو رو دوباره زنده کنه
    شتابش به کنار…. با این همه اسب بخار چرا فقط 10 کیلو متر سریع تر از نسخه استانداردشه؟؟
    سوال همیشگی من ماشینای منصوری با قدرت زیاد چرا حداکثر سرعتشون زیاد نیس
    مثلا آونتادور استاندارد با 700 اسب قدرت 354 تا میره و شتابش 2.8
    آونتادور منصوری با 1600 اسب 370 تا و شتاب 2.5 ثانیه؟؟
    بوگاتی با 400 اسب کمتر 430 تا میره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نخود آش

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (294 ديدگاه)

      چون ساختن ماشینی که بتونه 400 کیلومتر بر ساعت بره کار یه تیونر نیست. بوگاتی رو با یه ماشین تیون شده مقایسه نکن. بوگاتی حتی از لاستیک هایی استفاده میکنه که مخصوص بوگاتی ساخته شده که حدود 10 هزار پوند قیمت داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. shahab

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    آدم با دیدن این شب خواب بد میبینه آخه چقدر این هیولا ترسناکه؟؟؟؟؟؟ منم عشششششششق لامبورگینی …
    واقعا از منصوری خوشم میاد کاراش حرف نداره این یکی که دیگه عااااالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. نوید جهرمی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    اینم سستو المنتویی از اوراکان ساخته. خییلی خفن شده. حالا بدرد بتمن میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. AHMADREZA

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    آخ آخ آخ منصوری با روح روانم بازی نکن آخه این میه
    به قول جناب خان نگاه کن اووووخ اووووخ اووووخ اوووخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. دانیال

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    محصولات لوکس منصوری وزن زیادی دارن از قسمت های فیبر کربنی تزیینی و اضافی تا چرم و چوب و فلز.ولی کربونادو gt با 1600 اسب میتونه زیر 2 ثانیه برسه به 100 تا.400 کیلومتر هم 1درصد فکر کن نره.منصوری بر خلاف هنسی مشتریای فوق ثروتمند داره توانای ماشین واسشون تو اولویت دومه.خیلی از این ماشینا بهد از 10 سال فقط 6 .7 هزار تا راه رفتن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا