بزرگ‌ترین چالش لامبورگینی اوروس چیست؟

بزرگ‌ترین چالش پیش روی شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس تضمین این اصل قدیمی است که “DNA لامبورگینی” را خواهد داشت. این را رئیس بخش تحقیق و توسعه‌ی برند Maurizio Reggiani می‌گوید.

Lamborghini Urus Concept
Lamborghini Urus Concept

او می‌گوید:

من دنبال بازخورد شما در زمان رانندگی با اوروس هستم زیرا نباید هیچ شکی درباره‌ی لامبورگینی بودن آن داشته باشید. این باید یک رویداد بسیار دقیقی باشد که اوروس 100 درصد یک لامبورگینی است. احساس سیستم فرمان، هندلینگ، پاسخ پیشرانه و… باید به گونه‌ای باشد که شما فوراً بفهمید DNA لامبورگینی را دارد.

همان‌گونه که رجیانی به ما می‌گوید اوروس فرصتی را برای مدیران برند فراهم خواهد کرد تا واقعاً DNA این سوپراسپورت ساز اسطوره‌ای بولونیایی را تعریف کنند.

Lamborghini Urus Concept
Lamborghini Urus Concept

او ادامه می‌دهد:

ما داخل کمپانی در حال کار برای تعریف دقیق DNA لامبورگینی هستیم. ما نیاز به اطمینان از این داریم که با یک شاسی‌بلند چه چیزی به دست می‌آوریم.

رجیانی چالش‌های منحصربه‌فرد ساخت یک شاسی‌بلند و پلتفرم آن را توضیح می‌دهد. توسعه‌ی پلتفرم یکی از سخت‌ترین جنبه‌های ساخت یک خودرو مخصوصاً برای کمپانی‌ای است که سوپراسپورت می‌سازد.

Lamborghini Urus Concept
Lamborghini Urus Concept

او می‌گوید:

واضح است شاسی‌بلند مرکز ثقل بالاتر، وزن بیشتر و پیشرانه‌ای توربو دارد. این موارد برای یک شاسی‌بلند و مخصوصاً برای آفرود الزامی هستند. حتی در بحث تعویض دنده‌ها و صدای پیشرانه، ارائه‌ی ذات لامبورگینی برای مشتری اهمیت بالایی دارد.

رجیانی مطمئن است که اوروس DNA خالص لامبورگینی را دارد. او این‌گونه صحبت خود را پی می‌گیرد:

من می‌خواهم زبانه‌های آتش از اگزوز بیرون بزند! هرچند به علت سیستم اگزوز طولانی این کار نشدنی است.


تیم رجیانی بی‌وقفه بر روی دینامیک هندلینگ اوروس کار می‌کنند. چالشی که توانایی چندمنظوره بودن را به این شاسی‌بلند اعطا می‌کند، حتی اگر اکثر مالکان اصلاً آفرود نروند:

مشکل در زمان صحبت درباره‌ی شاسی‌بلند داشتن بهترین هندلینگ و درعین‌حال حفظ توانایی‌های آفرود است.

او می‌گوید چند صد ساعت زمان صرف سیستم تعلیق برای دست‌یابی به این دو هدف شده است.

Lamborghini Urus Concept 2012
Lamborghini Urus Concept 2012

اما یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک خودرو پیشرانه است. رجیانی درباره‌ی پیشرانه این‌گونه توضیح می‌دهد:

من پیشرانه‌ی تنفس طبیعی را بسیار دوست دارم اما در بحث تولید یک شاسی‌بلند ما نمی‌توانیم از پیشرانه تنفس طبیعی استفاده کنیم. با این پیشرانه اوروس نمی‌تواند پارامترهای پروژه را برآورده کند.

او می‌گوید پیشرانه‌ی توربو بهترین همخوانی را با پارامترهای موردنیاز یک شاسی‌بلند دارد:

من باید به‌طور صریح بگویم که دست‌یابی به اهداف موردنظر درباره اوروس بسیار حائز اهمیت است.

Lamborghini Urus
انتظار می‌رود اوروس در سال 2018 به بازار عرضه شود پس بدین ترتیب شاید دومین مدل مفهومی و یا نسخه‌ی تولیدی نهایی را امسال ببینیم.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

19 دیدگاه

  1. matoun
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    من از زمان رونماییش منتظر تولیدش بودم خدا کنه زود تر بیاد

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل akrh78
    akrh78
    سوابق: (60 دیدگاه) ,

    نمای عقبش بی نهایت زیباست.عضلانی و تپل و خشن و لامبورگینی…

    پاسخ
  3. وحید
    سوابق: (303 دیدگاه) ,

    من هیچ ارتباطی با فیس جلو برقرار نکردم
    امیدوارم محصول نهایی جلوش این نباشه

    پاسخ
  4. Bavaria
    سوابق: (546 دیدگاه) ,

    ای کاش تولید نشه. این شاسی بلند تصویر لامبو رو توو ذهنم تغییر میده
    .
    البته ممکنه این شاسی بلند تصویر شاسی بلند رو توو ذهنم تغییر بده
    .
    پس ای کاش تولید بشه تا انقلابی صورت بگیره

    پاسخ
  5. sasan
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    من می‌خواهم زبانه‌های آتش از اگزوز بیرون بزند! هرچند به علت سیستم اگزوز طولانی این کار نشدنی است.

    ای جاان.دنیا یک شاسی بلند متفاوتو درسال2018 درک میکنه…خیلی هیجان دارم برای معرفیش

    پاسخ
    1. Madjid
      سوابق: (7142 دیدگاه) ,

      .
      ای جان رفیق اون جمله ی آخرت یک دنیا ارزش داشت.
      خیلی زیبا یود.👌👌👌

      پاسخ
  6. reza-a
    سوابق: (165 دیدگاه) ,

    کاش به جای اینکه بخوان تو پیست آسفالت قابلیت های لامبورگینی رو داشته باشه اون قابلیت ها رو برای خارج جاده رو ماشین بزارن اون موقع آدم پیش خودش میگه لامبورگینی شاسی بلند چون شاسی بلند در اصل برای خارج جاده هست

    پاسخ
    1. sasan
      سوابق: (84 دیدگاه) ,

      متنو خوب نخوندی دوست عزیز…گفته تواناییهای چند منظوره داشته باشه شاسی بلندشون..هم اسپرت بودن لامبورگینیو داشته باشه هم تواناییهای آفرود.
      .
      .
      .
      رجیانی بی‌وقفه بر روی دینامیک هندلینگ اوروس کار می‌کنند. چالشی که توانایی (چندمنظوره) بودن را به این شاسی‌بلند اعطا می‌کند، حتی اگر اکثر مالکان اصلاً آفرود نروند:

      مشکل در زمان صحبت درباره‌ی شاسی‌بلند داشتن بهترین هندلینگ و درعین‌حال(( حفظ توانایی‌های آفرود است.))

      پاسخ
  7. ROCKET 850
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    5 سال از زمان رونمایی کانسپتش می گذره ولی هنوز تولید نشده.
    این نشون می ده که لامبو می خواد سنگ تموم بزاره شایدم سبک جدیدی در شاسی بلند ها رو متولد کنه

    پاسخ
  8. Saied
    سوابق: (1014 دیدگاه) ,

    در خوب بودنش حرفی نیست. ولی به چه دردی میخوره این ماشین دقیقا؟

    پاسخ
  9. Saied
    سوابق: (1014 دیدگاه) ,

    یکی بخواد سریع و حرفه ای بره اونتادور هستش. لوکس برونه رولز رویس هست.
    تو کوه سریع رفتن هم معنی نداره. به جز صرف پول اضافه و بی مفهوم.
    اگه قیمتش نجومی باشه کاین یا x6 رو به این ترجیح میدم.

    پاسخ
  10. حسین وی
    سوابق: (81 دیدگاه) ,

    باور کنید هزینه این از اون دنا پلاس کمتر بوده =)))

    پاسخ
  11. BMW
    سوابق: (166 دیدگاه) ,

    عالی
    طراحی چراغهای عقب لامبور گینی خیلی خاصُ منحصر به فردِ👍

    پاسخ
  12. saeid
    سوابق: (152 دیدگاه) ,

    ولی اگه من مسئول لامبورگینی بودم ، همچین کاری نمیکردم . لامبورگینی و شاسی !!!
    اصلا وقتی کلمه لامبورگینی رو میشنوی فقط و فقط یه سوپر اسپورت تو ذهنت میاد

    پاسخ
  13. jalal
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    البته اینم تو تاریخ لامبورگینی یک انقلابه .

    پاسخ
  14. دانيال
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    یه چیزیو من نفهمیدم ارتفاش که نصف شاسی بلند های معمولیم نیست بوگاتی جلوشه یه نگا بندارین ببینین چقدر فرق داره هم ارتفاع کمری هست

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.