لندروور-رنجروور

سرسخت مثل همیشه: آفرود با لندروور دیسکاوری 2017

لندروور روی غلتک افتاده است. مدل دیسکاوری اسپورت مثل نقل‌ونبات می‌فروشد و رنجروور پرچم‌دار نیز در مصاف با حریفان عملکرد خوبی داشته است. خب حالا فشار روی دیسکاوری کاملاً جدید است تا داستان موفقیت شرکت را ادامه دهد.

discovery prototype td6
در طی سه دهه‌ی گذشته ۴ نسل ابتدایی این شاسی‌بلند کاربردی به فروش شگفت‌انگیز ۱.۲ میلیون دستگاهی دست یافته‌اند.

discovery prototype td6
به منظور فهمیدن این موضوع که آیا نسل جدید این خودرو ارزش نشان دیسکاوری را دارد یا خیر نگاهی انداخته‌ایم به مدل پیش‌تولیدی و آن را در Blair Atholl اسکاتلند محک زده‌ایم. برای این تست ما تنها به دیدن توانایی‌های دیسکاوری جدید در راه‌های خشن و ناهموار محدود شده بودیم اما هنوز هم این خودرو راحتی و آسایش قابل‌توجهی داشت.

discovery prototype td6
پیش از آنکه حتی داخل کابین دیسکاوری جدید قدم بگذارید واضح است که این تازه‌وارد بلندقامت گران‌بهاتر احساس می‌شود. این خودرو نسبت به نسل قبلی صیقلی‌تر بوده و بسیاری از خطوط و انحناهای آن از دیسکاوری اسپورت کوچک‌تر گرفته شده‌اند. همچنین عناصر طراحی آشنایی چون سقف پله‌ای متمایز و طراحی جای پلاک عقب نیز در دیسکاوری جدید دیده می‌شوند.

discovery prototype td6
اولین چیزی که در خودرو به چشم می‌آید احساس جادار بودن است. زیرساخت این خودرو همان معماری آلومینیومی رنجروور است. این پلتفرم نه تنها به مهندسان لندروور اجازه داده که وزن خودرو را ۴۸۰ کیلوگرم کاهش دهند بلکه باعث شده تا فاصله‌ی بین محورها نیز ۳۸ میلی‌متر افزایش یابد و این امر فضای سر و پای کافی برای افراد بلندقد را فراهم می‌کند اگرچه که فاصله‌ی بین صندلی‌های ردیف دوم تاشونده و ستون C کم و تنگ است.

discovery prototype td6

سیستم تاشدن هوشمند صندلی‌ها به‌صورت استاندارد در مدل‌های لوکس HSE وجود دارد و این سیستم به شما اجازه می دهد تا با استفاده از دکمه‌ای که در محفظه بار قرار دارد صندلی‌های ردیف سوم را جابجا کنید. هرچند شما می‌توانید آرایش و طراحی صندلی‌ها را از طریق صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی سیستم اطلاعات مرکزی نیز تنظیم نمایید. البته این صفحه در دیسکاوری حاضر در تست کمی کند عمل می‌کرد. برنامه‌ای برای گوشی‌های هوشمند نیز وجود دارد که با آن نیز می‌توان آرایش صندلی‌ها را تغییر داد. البته استفاده از دکمه‌های استاندارد آسان‌ترین راه برای این کار است.

discovery prototype td6
با قرار گرفتن هر ۷ صندلی در جای خود دیسکاوری محفظه بار کوچک اما مفید ۲۵۸ لیتری خواهد داشت درحالی‌که با خواباندن همه‌ی صندلی‌ها این فضا به ۲۴۰۶ لیتر افزایش می‌یابد.

برخلاف نسل قبلی، در دیسکاوری جدید درب پشتی جدا وجود ندارد. بجای آن شما پانلی داخلی را دارید که از کف صندوق بیرون می‌آید. کلیت کابین نیز با ویژگی‌های قابل‌استفاده و مفیدی عرضه شده است.

discovery prototype td6
برای نمونه فضای بین صندلی‌های جلو جادار است. دکمه‌ی قرار گرفته روی داشبورد نیز برای کنترل سیستم تهویه و گرم شوندگی صندلی‌ها و همچنین فراهم کردن چندین فضای ذخیره‌ای بکار می‌رود. در حقیقت هرجایی که نگاه می‌کنید راه‌حل‌های مفید ذخیره‌ای وجود دارد.

discovery prototype td6
موقعیت رانندگی دیسکاوری جدید بالا بوده و شاید فکر کنید که در یک رنجروور هستید. نه‌تنها این خودرو از همان غربیلک فرمان و اهرم دنده استفاده می‌کند بلکه احساس ممتاز بودن مشابهی نیز دارد چراکه از مواد درجه‌یک استفاده شده و کیفیت ساخت خودرو خوب است.

discovery prototype td6
در زیر کاپوت خودرو پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی با قدرت ۲۵۵ اسب بخار قرار دارد که با فشردن پدال گاز تنها غرشی خفیف از آن به گوش می‌رسد.

discovery prototype td6
همانند قبل این خودرو از گیربکس dual range و سیستم کنترل کشش و حالات مختلف رانندگی از جمله نرمال، چمن، شن و برف، گل، ماسه استفاده می‌کند. هرچند شما می‌توانید تنظیمات خودکار را که بی‌وقفه سطح چسبندگی خودرو را در نظر دارد استفاده کنید.

discovery prototype td6

discovery prototype td6
اما موضوع احساس‌برانگیز دیسکاوری جدید راحتی سواری آن است. علیرغم برخی مسیرهای ناهموار، لندروور بی هیچ زحمتی پایداری و آرامش بالایی دارد.

discovery prototype td6

discovery prototype td6
ما باید تا زمان عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی لندروور دیسکاوری جدید منتظر بمانیم تا قضاوت نهایی در آن زمان انجام شود اما حتی در این تست آفرود محدود نیز واضح است که نسل جدید این خودرو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. کابین دیسکاوری جدید جادار بوده و از نظر کیفیتی با رقبای گران‌تر برابری می‌کند؛ و همان‌گونه که انتظار دارید، دیسکو در راه‌های ناهموار نیز می‌درخشد. با بهای آغازین ۴۳,۴۹۵ پوندی، این خودرو باید به مصاف حریفانی سرسخت چون آئودی Q7 و ولوو XC90 برود.

مشخصات لندروور دیسکاوری TD6 HSE Luxury

قیمت: ۶۴,۱۹۵ پوند
پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی
قدرت/گشتاور: ۲۵۵ اسب بخار/۶۰۰ نیوتون متر
گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک با عملکرد dual range، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۷.۷ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
موعد فروش: فوریه سال ۲۰۱۷

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    اگر اونقدر ثروتمند بودم که میتونستم با ماشین شخصی جهانگردی کنم، بدون ذره ای شک و‌ تردید، محصولات لندرور رو به عنوان همسفرم انتخاب میکردم ? تو صدرشون هم Range Rover SV Autobiography LWB مدل ۲۰۱۷

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. elemento

      ۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      خیلی خوش اشتهایی فرشاد عزیز.
      دست گذاشتی رو یکی از بهترین افرودرهای جهان. (در کنار جی کلاس)
      Autobiography LBW حدود 200/000 دلار قیمت میخوره.
      غوله… غول.
      .
      ما که به Range Rover Sport یا Evoque هم قانع هستیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. الف.ی

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1632 ديدگاه)

    شاید آفرودر معادل سنتی لند روور تو انگلیسی باشه!!!!!!!!!کسی چه میدونه؟با این پیشینه لندروور بعید هم نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AK_007

      ۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (562 ديدگاه)

      به نظر من لندروور اصالتش به دیفندره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مجید

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    گرگ پیر برگشته!!!!!!! دیگه جایی نیست که پا نذاره!!!!!!!!!از کوهستان تا دشت از بیابون تا خیابون و از برف ها تا رودخونه ها !!!!!!!!!ولی با کلی تغییر که حتی از سگ های هاسکی هم خوشگلتر و از دوبرمن خشن تر و قوی تر!!!!! واقعا خوش به حال کسی که میخردش!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. شایان

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    لندرور ماشین بد نداره.مشخصات این دیسکاوری هم اس اسه خیلی گردن کلفته…ولی فقط ایووک کروک…زیبا ترین ماشینی که دیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. elemento

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ???
    عاشق این ماشینم.
    کوه و بیابون براش فرقی نداره.

    بسیار خوشحالم که این جواهر دنیای خودروسازی به دست سرمایه گذارانی مثل Geely و SAIC و دنگ و فنگ نیفتاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ایلیا

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (731 ديدگاه)

    چه حال خوبی داشت ای مطلب …. از اون ماشیناییه که ارزش کاش گفتن داره…. کاش یکیشو داشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. فقط انگلستان

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    با تشکر از شاهین عزیز

    به نظر من رنجروور LWB اتوبیوگرافی سرامد تمام شاسی بلندهای دنیاست
    پورشه پانامرااگزکیوتیو سرامد تمام ماشین های گرن کوپست
    رولزرویس گوست سرامد تمام ماشین های سدان سلطنتیه
    بنز اس 65 سدان سرامد تمام ماشین های سدان فوق لوکسه
    آستون مارتین ونکوئیش سرامد تمام ماشین های اسپورته
    لامبورگینی اونتادور سرامد تمام ماشین های سوپر اسپورته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. madjid911 gt2

      ۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      جمله ی آخرت جوری بود که نمیتونم ازت تشکر نکنم !!

      کاملا باهات موافقم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط انگلستان

        ۶ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (1046 ديدگاه)

        منم ازت ممنونم مجید عزیز و گرامی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. madjid911 gt2

          ۶ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          عزیزی

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. AK_007

      ۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (562 ديدگاه)

      اونجا جای گوست نباس فانتوم باشه?!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. امیر

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (876 ديدگاه)

    ای کاش تو ایران هم مثل تمام دنیا این مدل ماشینها را با قیمت معقول میشد خرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیر

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (876 ديدگاه)

    وای که من چقدر این ماشین و دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Mohamad

    ۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (812 ديدگاه)

    کاش یه مقایسه بین این و لندکروز و جی کلاس میزاشتن
    تو مقایسه های قبلی که لندکروز بهترین افرودر برای فرار از آخرالزمان برگزیده شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. یاسین

    ۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    اون عکسی که تو ابه از جلو گرفتن مثل صورت یه کروکودیل شده شده که کلش رو ابه
    خیلی دوسش دارم بخصوص طراحی داخلیشو یه حس باحالی داره نشستن پشت فرمونش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا