لندروور-رنجروور

رنج‌روور اسپرت ۲۰۱۶ در نمایشگاه اتومبیل نیویورک

اوایل سال جاری میلادی در نمایشگاه اتومبیل دیترویت، لندروور با معرفی اولین رنج‌روور دیزل در ایالات متحده سر و صدای زیادی بر پا کرد. در همین حال، اگر به رنج‌روور و موتورهای دیزل علاقه‌مند هستید، باید گفت که خبر خوش دیگری نیز وجود دارد؛ آن هم در نمایشگاه اتومبیل نیویورک که از روز سیزدهم فروردین آغاز شده است.

Range-Rover Sport HST Limited Edition
Range-Rover Sport HST Limited Edition
لندروور قرار است که رنج‌روور اسپرت ۲۰۱۶ را با همان موتور توربو- دیزل ۳ لیتری V6 مورد استفاده در رنج‌روور استاندارد ارائه کند؛ موتوری که می‌تواند قدرتی به اندازه ۲۵۴ اسب‌بخار و گشتاوری برابر ۵۹۶ نیوتن‌متر تولید کند. حتماً با این سطح از قدرت، برآورد لندروور برای مصرف سوخت رنج‌روور اسپورت دیزل مدل ۲۰۱۶ در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۱۰/۷ لیتر و در جاده ۸/۴ لیتر است.

رنجروور اسپرت دیزلی در حال تست
رنجروور اسپرت دیزلی در حال تست
نسبت به مدل ۲۰۱۵، رنج‌روور اسپورت مدل ۲۰۱۶ به صورت استاندارد با امکاناتی مانند کنترل درب عقب بدون دخالت دست و با کنترل حالت بدنی، کنترل پیشرفت مسیر (Terrain Progress) با قابلیت سطح بالای آفرود و همین طور، برنامه جدید InControl Remote همراه است. این برنامه به راننده اجازه می‌دهد که با استفاده از گوشی هوشمند خود به خودرو متصل شود.

Range-Rover Sport HST Limited Edition
Range-Rover Sport HST Limited Edition
همچنین یک مدل تولید محدود جدید نیز با عنوان رنج‌روور اسپورت HST معرفی شده است؛ مدلی که از پنل‌های بدنه منحصر به فرد استفاده می‌کند تا خود را از مدل‌های مشابه خود متمایز کند.

Range-Rover Sport HST Limited Edition
Range-Rover Sport HST Limited Edition
رنج‌روور اسپورت HST برای پیشرانه از یک نسخه ارتقا یافته از موتور ۳ لیتری سوپرشارژر V6 استفاده می‌کند که برای آن ۳۸۰ اسب‌بخار به همراه خواهد داشت. این قدرت به اندازه ۴۰ اسب‌بخار نسبت به مدل پایه رنج‌روور اسپورت ۲۰۱۶ با همان نوع موتور افزایش نشان می‌دهد.

Range-Rover Sport HST Limited Edition
Range-Rover Sport HST Limited Edition
در زمینه عملکرد نیز، رنج‌روور اسپورت HST مدل ۲۰۱۶ با آپگرید سیستم تعلیق و ترمزها همراه است. همچنین در این خودرو یک حالت «داینامیک» درنظر گرفته شده که به عنوان بخشی از سیستم واکنش مسیر (Terrain Response)، سیستم فرمان و دیگر سیستم‌ها را بهینه‌سازی کرده و تجربه راحت‌تری برای رانندگی در سطح جاده ایجاد می‌کند.

Range-Rover Sport HST Limited Edition
Range-Rover Sport HST Limited Edition
یکی از موارد تفاوت مدل HST با رنج‌روور اسپورت مدل ۲۰۱۶، چرخ‌های آلیاژی ۲۱ اینچی هستند که به رنگ خاکستری تیره درآمده‌اند و در پشت آنها، کالیپرهای ترمز قرمز رنگ خودنمایی می‌کند. سایر المان‌های طراحی خارجی، شامل مواردی چون جلوپنجره، چراغ‌های مه‌شکن، چراغ‌های نور بالا و چراغ‌های عقب و دریچه‌های گلگیر جلو با رنگ مشکی براق هستند.

Range-Rover Sport HST Limited Edition
Range-Rover Sport HST Limited Edition
رنج‌روور اسپورت HST مدل ۲۰۱۶ از عنوان “Range Rover” بر روی کاپوت و درب عقب استفاده می‌کند و همین‌طور، یک نشان منحصر به فرد HST بر روی دریچه‌های گلگیر جلو دارد. همچنین برای اینکه به سرنشینان یادآوری شود که درون یک مدل خاص از رنج‌روور اسپرت نشسته‌اند، کابین رنج‌روور اسپورت HST جدید دارای امکاناتی چون صندلی‌های چرم «آکسفورد»، پدال‌های طرح اسپرت و استفاده از چوب در طراحی داخلی درها و کنسول میانی است. علاوه بر این، طراحان داخلی در لندروور از نشان‌های اضافی HST بر روی کف‌پوش‌ها، داشبورد و پنل ابزارها استفاده کرده‌اند.

در حالی که قیمت رنجروور اسپرت از ۶۴,۲۷۵ دلار آغاز می شود و برای مدل فول سوپرشارژر به ۸۰,۹۲۰ دلار می رسد، مدل HST قیمتی مابین این‌ها و نزدیک ۷۰ هزار دلار خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. ab12

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (89 ديدگاه)

    ممنون از اقای حسینی
    دوستان جریان چیه که دو مدل دنده داخل این ماشین هست؟!
    اخه قبلیاش تنها دنده گردشی داشت ولی تو این مدل دنده جویستیکی هم اضافه شده ؟!
    دنده کمک هست ؟ مگه برقی خودش از کمک استفاده نمیکنه !!!؟
    یا اصلا اون گردشیه چیزه دیگس ودوباره دندشو تصمیم گرفته جویستیکی کنه ؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (218 ديدگاه)

      دوست عزیزی که در مورد جوستیک کنار اهرم تعویض دنده پرسیدید اون جوستیک برای تعویض حالات رانندگی هستش. ارادتمند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Taghavi motors

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    چرا تو ایران از موتور دیزل استفاده نمی شه من موندم والا چی میشد مثلاً این دنای بظاهر ملی که موتور و پلتفورم 405داره روبا موتور دیزل عرضه می کردن
    خب مطمئناً قیمتش می شد خدا تومن ولی بازدهی بالاتری نصبت به این موتور ها ی بنزینی داره مثلاً انواعBMWکه دارن با موتور های دیزل ارائه می شن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. HAMID

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (58 ديدگاه)

    هر چی از این ماشین بگم کم گفتم.
    عالیه عالی………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سعید

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    چرا این ماشین اینقدر قشنگ و دلرباست؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمدرضا

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    بددددک نیست

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. farzad

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (180 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ولی بد جور ازین ماشین خوشم میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیر

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    به این میگن ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. milad

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    لوکس +زیبا+پرقدرت ولی گرون .ا.راستی بچه ها توی اهواز نمایشگاه اتومبیل یه رولزویس دیدم پلاک منطقه اروند میگفت یک میلیاردو پونصد به رنگ مشکی مدل 2015

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ALiHidden

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    نمیدونم چرا با طراحی داخل رنج روور اصن حال نمیکنم:|

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا