لندروور-رنجروورهفته نامه

مقایسه نسل جدید و قدیم لندروور دیسکاوری

لندروور از نسل جدید دیسکاوری در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی کرده است. این خودرو که در جایگاهی بالاتر از دیسکاوری اسپورت قرار می‌گیرد تفاوت‌های زیادی با نسل قبلی خود نشان می‌دهد. ما نسل جدید و قدیم این خودرو را پهلوبه‌پهلو مقایسه کرده‌ایم.

disco-comp-lead
استایل و طراحی ظاهری
وقتی دو خودرو را کنار یکدیگر پارک کنید تفاوت‌های قابل‌توجهی را خواهید دید. دیسکاوری قدیم طراحی سیالی دارد که به آن ظاهری مدرن و گران‌بها بخشیده است. قوس‌های چرخ یکپارچه بیشتر یادآور طراحی دیسکاوری اسپورت هستند.

disco-comp-f34
در جلوی خودرو تاثیر طراحی رنجروور بر چراغ‌های کشیده و کاپوت گرد مشخص است. کاپوت برآمده و پیچ روی سقف باقی مانده‌اند و جای پلاک خودرو همانی است که در همه‌ی دیسکاوری‌های گذشته دیده‌ایم.

کابین
کابین خودرو تازه بوده و طراحی کنترل‌ها نسبت به مدل قبلی بسیار تغییر کرده است. سیستم تهویه از طریق سه سوئیچ کنترل شده و هنوز هم مثل مدل قبلی در بالای فضای ذخیره‌ای قرار دارد. هرچند پانل کنترل نسل جدید دیسکاوری ساده‌سازی شده و دکمه‌های اضافی سیستم تهویه بین سه سوئیچ ذکر شده قرار دارند.

disco-comp-intwheel
دسته‌ی دکمه‌های مربوط به آفرود جابجا شده و پشت شیفتر دنده قرار دارند. قبلاً این دکمه‌ها در کنسول مرکزی جانمایی شده بودند. تفاوت قابل‌توجه به معرفی سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه لمسی ۱۰.۲ اینچی در نسل جدید مربوط می‌شود. همین سیستم در رنجروور و دیسکاوری اسپورت نیز یافت می‌شود.

با تا شدن صندلی‌های عقب در دیسکاوری جدید شاهد فضای ۲۴۰۶ لیتری هستیم که اندکی از فضای ۲۵۵۸ لیتری نسل قبلی کمتر است.

سواری و پیشرانه‌ها
در زمان عرضه‌ی نسل جدید سه پیشرانه‌ی جدید که دوتا دیزلی و یکی بنزینی است در دسترس می‌باشند. دیسکاوری‌های پایه از پیشرانه‌ی ۲ لیتری دیزلی استفاده می‌کنند. این پیشرانه در دیسکاوری اسپورت نیز بکار رفته ولی نسبت به رقبا آسایش و آرامش کمتری دارد. گشتاور این پیشرانه نسبت به حجم آن بالاتر بوده و البته به لطف استفاده‌ی وسیع از آلومینیوم شاهد کاهش وزن ۴۸۰ کیلوگرمی هستیم.

disco-comp-r34
شاید استفاده از پیشرانه‌ی ۳ لیتری TDV6 ارزشش را داشته باشد. اگرچه که این پیشرانه تنها ۱۸ اسب بخار قدرتمندتر است اما گشتاور افزایش بیشتری داشته و این امر برای یدک کشی سودمند است. همه‌ی پیشرانه‌ها به گیربکس ۸ سرعته ی اتوماتیک متصل هستند.

Land_Rover-Discovery-2017-1024-71
اگر هزینه‌های مالکیت برای شما مهم نیست و دنبال کارایی اضافه هستید، پیشرانه‌ی بنزینی ۶ سیلندر ۳ لیتری سوپرشارژردار نیز قابل سفارش است. شاید گشتاور این پیشرانه به اندازه‌ی برادران دیزلی نباشد اما قدرت ۳۴۰ اسب بخاری چشم‌گیر است. این پیشرانه در جگوار XE عملکردی پاسخگو و کاریزماتیک دارد اگرچه که کمی در بحث سوزاندن سوخت حریص است.

تجهیزات
در جدیدترین نسل دیسکاوری شاهد سیستم ناوبری ماهواره‌ای، اتصال بلوتوث و سیستم صوتی با ۱۱ بلندگو هستیم. البته سیستم اطلاعات سرگرمی استاندارد خودرو چندان جالب نیست. در تریپ پایه‌ی S سیستم ناوبری به‌صورت سفارشی قابل‌نصب است اگرچه که اینترفیس صفحه لمسی به‌صورت استاندارد قرار دارد.

disco-comp-gear-lever
ازنقطه‌نظر ایمنی شاهد نصب ترمز اضطراری خودکار و هشدار خروج از خط در همه‌ی تریم ها به‌صورت استاندارد هستیم.

Land_Rover-Discovery-2017-1024-05
مطابق با ذات لندروور، دیسکاوری جدید تجهیزات آفرود زیادی دارد و همه‌ی مدل‌ها از سیستم پاسخ به نواحی سخت بهبودیافته سود می‌برند.

قیمت و زمان عرضه
بهای دیسکاوری جدید از ۴۴ هزار پوند شروع می‌شود. تریم پایه‌ی S در این نسل بهای ۴۳۴۹۵ پوندی خواهد داشت. پنجمین نسل لندروور دیسکاوری از بهار سال ۲۰۱۷ در خیابان‌های بریتانیا دیده خواهد شد.

disco-comp-side

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    کلا طراحی قبلی و جدید عاری از هر گونه هیجانه ولی از نظر قیمتی میشه گفت قابل تحمله .

    با تچکر ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۱۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (49 ديدگاه)

      داداش شما و چند تن از دوستان دیگه تو این سایت وقتی میگین متعصب نیستم رسما دارین به شعور مخاطبین این سایت توهین میکنین :) …ولی عیب نداره :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

      ۱۲ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      بس کن دیگه. با تچکر هم خیلی تکراری شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مجید

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    من هر دو نسل رو دوست دارم به خاطر کارایی و آفرود مثال زدنی ولی عادت کردن به ظاهر اتاق جدید زمان میبره هر چند که زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۲ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      طراحیش کلا تغییر کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. آرین

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (59 ديدگاه)

    قبلی دیسکاوری تر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Sina

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (360 ديدگاه)

    فرق سری لندروور با رنجروور چیه دقیقا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. new great britain

      ۱۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      چیزه خاصی نیست فقط رنج روور بخشه لوکس سازیه لندرووره.(خیلی خلاصه گفتم)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امیر.عارف

      ۱۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (876 ديدگاه)

      سینا جان مثل لندکروز و لکسوس

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۲ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        لکسوس برند لوکس تویوتا

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. امیر.عارف

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (876 ديدگاه)

    این ماشین را دوست دارم به دلیل اینکه با خیال راحت میتونی هر جایی که دلت میخواد بری فرق نمیکنه جاده باشه،سنگلاخ و یا گل و شل در هر صورت فقط از رانندگی و مناظر اطراف با خیال آسوده لذت ببر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ایمن و مستحکم و باکلاس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Sajjad Ahmadi

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    واقعا از این رو به اون رو شده
    ظاهر کلاسیکس داشت دیگه قدیمی میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۱۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    کارایی آفرود این ماشینا خیلی بالاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا